Connect with us

ACTUALITATE

Atenţia acordată stării de bine a copiilor are efect asupra abilităţilor cognitive şi sociale (studiu)

Publicat

copii

Calitatea relaţiilor pe care le au copiii între ei, pe care le au cu adulţii, precum şi calitatea mediului de învăţare în care aceştia îşi desfăşoară activitatea influenţează fundamental progresele lor şcolare de mai târziu, dar şi alţi indicatori, cum ar fi starea de sănătate sau capacitatea de a ocupa locuri de muncă bune, a subliniat, vineri, decanul Facultăţii de Psihologie a Universităţii din Bucureşti, Lucian Ciolan, care a prezentat rezultatele unui studiu româno-danez.

„Sunt studii foarte serioase la nivel internaţional şi avem şi noi un studiu făcut în acest proiect care arată foarte clar că, de exemplu, calitatea relaţiilor pe care le au copiii între ei, dar şi calitatea relaţiilor pe care le au cu adulţii, calitatea mediului de învăţare în care ei îşi desfăşoară activitatea influenţează fundamental progresele lor şcolare de mai târziu, dar şi alţi indicatori, cum ar fi starea de sănătate sau capacitatea de a ocupa joburi bune. Cercetările demonstrează foarte limpede că învăţarea nu este doar o afacere a cogniţiei, ci, în acelaşi timp, este o afacere a interacţiunilor sociale şi a calităţii echilibrului emoţional pe care îl au copiii în şcoală şi în grădiniţă”, a explicat decanul.

Potrivit acestuia, mulţi părinţi nu sunt „foarte lămuriţi” ce anume este cel mai bine pentru copii lor şi în acest sens au nevoie de sprijin ca să înţeleagă şi ei, la rândul lor, că şcoala nu este doar despre acumularea de cunoştinţe, ci şi despre a deveni un bun cetăţean, de a avea un sistem de valori.

„Cred că ceea ce este foarte important pentru părinţi este să înţeleagă că fericirea unui copil nu constă doar în cât conţinut a reţinut şi ce performanţe a avut la nişte teste naţionale. Este mai mult decât atât”, a susţinut profesorul universitar.

Un studiu realizat pe parcursul a trei ani de o echipă a Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei arată că profesorii îi pot ajuta pe elevi să înveţe mai bine, dacă îşi schimbă abordarea şi pun accent pe creşterea stării de bine a elevilor în şcoală.

Pornind de la studii ştiinţifice internaţionale, echipa coordonată de prof. dr. Lucian Ciolan a elaborat o cercetare care a urmărit cum sunt influenţaţi elevii de modificările aduse actului didactic de către profesori.

Astfel, peste 100 de profesori şi educatori din 26 de şcoli primare şi grădiniţe din Bucureşti, Buzău şi Focşani au fost antrenaţi în activităţi de dezvoltare profesională inspirate de metodele educaţionale daneze. Din analiza situaţiilor specifice, a rezultat că principalele direcţii care ar putea avea impact asupra stării de bine a elevilor sunt: autonomia copilului, interacţiunile pe care le are în şcoală, mediul de învăţare şi incluziunea.

Concluziile studiului au fost că pot fi obţinute efecte mari asupra copiilor cu schimbări mici, care merg de la reorganizarea clasei la folosirea situaţiilor de conflict ca lecţii de viaţă şi de la respectul acordat de profesor copiilor la implicarea lor în luarea deciziilor.

„Cu cât intervenţiile legate de starea de bine au loc mai devreme, cu atât impactul lor este mai mare. Impactul acestor intervenţii este mai puternic în comunităţi defavorizate cu probleme sau supraaglomerate”, sunt alte concluzii ale studiului.

O parte dintre profesorii implicaţi au devenit, la rândul lor, lideri de proiect şi mentori pentru alţi profesori şi educatori care doresc să folosească rezultatele studiului în activitatea lor. În plus, în perioada următoare vor deveni disponibile o serie de instrumente de evaluare a stării de bine a şcolii sau a clasei, precum şi un ghid prin care orice educator sau profesor din România va avea acces în mod gratuit la resursele educaţionale, tehnicile şi practicile folosite în proiectul RODAWELL (Centrul Educaţional Româno-Danez pentru Starea de Bine a Copilului).

RODAWELL este un proiect româno-danez finanţat cu 1,1 milioane de euro în urma unei competiţii internaţionale organizate de Velux Foundation din Danemarca. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

FOTO: „Educația – lumină pentru minte și suflet!” la Liceul „Demostene Botez” Trușești

Publicat

foto: „educația – lumină pentru minte și suflet!” la liceul

Publicitate

„Educația – lumină pentru suflet și minte!” a fost activitatea realizată în avans, cu prilejul Zilei Mondiale a Educației de către elevii Liceului „Demostene Botez” Trușești. În cadrul activității, pe lângă atelierele de lucru, elevii și cadrele didactice s-au bucurat de o întâlnire specială cu preotul paroh Dorin Onciuleanu de la Parohia „Sfinții Împărați Constantin și Elena” Ionășeni, într-un cadru interactiv și prietenos….

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

O tânără de 18 ani a intrat cu mașina în gardul Stadionului din Dorohoi

Publicat

o tânără de 18 ani a intrat cu mașina în

Publicitate

O tânără de 18 ani a ajuns la spital, în această seară, după ce mașina pe care o conducea a lovit gardul stadionului municipal din Dorohoi.

La fața locului s-au deplasat pompierii din cadrul Detașamentului de Pompieri Dorohoi, cu o autospecială de stingere și modul de descarcerare, dar și un echipaj al Serviciului Județean de Ambulanță.

Salvatorii au constatat faptul că niciuna dintre cele trei persoane aflate în mașină nu era încarcerată….

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO: Un bărbat de 47 de ani, care săpa o groapă în cimitirul din Hudești, a fost acoperit de pământ după ce un mal s-a surpat

Publicat

foto: un bărbat de 47 de ani, care săpa o

Publicitate

Un bărbat de 47 de ani a fost salvat de pompierii militari și voluntari după ce un mal de pământ s-a prăbușit peste el. Evenimentul a avut loc în această după amiază în localitatea Mlenăuți, comuna Hudești. La fața locului s-au deplasat pompierii din cadrul Punctului de Lucru Darabani, cu o autospecială de intervenție, membrii Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență din comună și un echipaj din cadrul Serviciului Județean de…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

ITM Botoșani: Negocierea colectivă obligatorie pentru firme cu cel puțin 10 angajați. Amenzi de până la 20.000 lei pentru nerespectare

Publicat

itminspectia muncii.webp.webp

Publicitate

Legea Dialogului Social nr.367/2022 prevede că negocierea colectivă este obligatorie la nivelul unităților care au cel puțin 10 angajați/lucrători. În cazul în care într-o unitate nu există contract colectiv de muncă, angajatorul sau orice altă persoană îndreptățită să participe la negocierea colectivă, conform prezentei legi, poate iniția negocierea contractului colectiv de muncă în orice moment (art.108, alin.3 din Legea nr. 367/2022).

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe