Connect with us

ECONOMIE

Atenție la plățile cu cardul! Care sunt noile reguli intrate în vigoare. Obligații impuse de o directivă UE

Publicat


visa

Noi reguli la plata cu cardul au intrat în vigoare de sâmbătă, 14 septembrie. Acestea se referă la măsuri de securitate pentru autentificarea strictă a clienţilor, informează ziarul Alba24.ro.

Este vorba despre prevederile Regulamentului Delegat (UE) 2018/389 de completare a Directivei UE nr. 2366/2015 a Parlamentului European şi a Consiliului (PSD2) cu privire la ”standardele tehnice de reglementare pentru autentificarea strictă a clienţilor şi standardele deschise, comune şi sigure de comunicare (Regulamentul UE)”, aplicabile în România.

Noile prevederi:

– servicii noi de plată pentru consumatori, la cererea şi pe baza consimţământului lor, cu privire la conturile de plăţi accesibile online ale consumatorilor deschise la bănci sau la alţi prestatori

– șa plăţile online cu ajutorul cardului, pe lângă parola 3D Secure primită prin SMS la numărul de telefon înregistrat în sistem, va trebui să introduceţi şi un cod static format din ultimele 4 cifre ale codului numeric personal (CNP), respectiv din ultimele 4 caractere ale numărului de paşaport, dacă nu aveţi CNP

– după fiecare 5 plăţi contactless consecutive de sub 100 de lei/30 EUR, următoarea plată va trebui să fie autorizată prin codul PIN

– dacă alegeţi să oferiţi acces la conturile de plăţi deschise la băncile din România unui Terţ PSP, cum ar fi o companie fin-tech sau altă bancă, ar trebui să aveţi control asupra permisiunilor şi informaţii complete în orice moment privind datele la care are acces respectivul terţ

– plăţile pe internet şi în magazine se vor efectua în baza aplicării procedurii de autentificare strictă a clienţilor (SCA) cu anumite excepţii (plăţi de valoare mică sau plăţi recurente).

sursa: Alba24.ro

ACTUALITATE

Protecția Consumatorilor a cerut împiedicarea introducerii pe piaţă a produselor importate din China

Publicat

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa solicită Direcţiei de Sănătate Publică şi Biroului Vamal împiedicarea introducerii pe piaţă a produselor importate din China care intră în contact direct cu consumatorii.

”Am transmis o adresă către Direcţia Generală de Sănătate Publică Constanţa şi către vamă, pentru a ne da concursul în evaluarea importurilor de jucării, cosmetice, electrocasnice provenite din China. Situaţia actuală, legată de îmbolnăvirile din această ţară, ar trebui săî fie un semnal de alarmă”, a subliniat şeful CJPC, Horia Constantinescu.

În adresa respectivă se face referire la produse chinezeşti precum jucării, cosmetice, articole textile, încălţăminte.

“Având în vedere existenţa în China a unei noi tulpini de coronavirus, ce poate fi mortală pentru anumite categorii de persoane, care se transmite pe cale aeriană şi pentru care nu există încă tratament, vă solicităm sprijinul în împiedicarea punerii pe piaţă în vederea comercializării a produselor care intră în contact direct cu consumatorii din ţara noastră (jucării, cosmetice, articole textile, încălţăminte)”, reiese din adresa transmisă de conducerea CJPC Constanţa.

Toate loturile de produse care provin din China, pentru care există posibilitatea transmiterii coronavirusului, vor fi verificate, iar consumatorii trebuie să aibă încredere în instituţiile statului, a declarat, luni, pentru AGERPRES, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel.

“Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa a făcut o adresă către Direcţia Generală a Vămilor şi Direcţia de Sănătate Publică prin care se spune că pe anumite produse există posibilitatea transmiterii anumitor microbi şi germeni de coronavirus, în general pe jucării, haine etc. De aceea, toate loturile de produse care vin din China vor fi analizate de instituţiile abilitate ale statului. Consumatorii de produse şi servicii trebuie să aibă încredere că instituţiile statului îşi fac datoria. Sunt comitete interministeriale care supraveghează şi monitorizează foarte atent partea aceasta şi impactul în România. În acest domeniu are competenţe Ministerul Sănătăţii, prin Direcţiile de Sănătate Publică, ANPC are şi ea o componentă pe protejarea sănătăţii consumatorului, iar ANSVSA pe acea a siguranţei alimentare”, a spus Anghel.

Acesta recomandă consumatorilor să asculte instrucţiunile Ministerului Sănătăţii atunci când achiziţionează produse sau când vin din zona asiatică.

“Consumatorii trebuie să citească foarte atent toate instrucţiunile care li se oferă la aeroport sau în alte zone, atunci când pleacă sau se întorc din ţări asiatice”, a transmis Anghel.

Bilanţul epidemiei de infectări cu coronavirus, un virus din familia SARS (Sindromul Acut Respirator Sever), a ajuns la 2.744 de cazuri confirmate în China, iar numărul morţilor este de 81, dintre care 25 într-un interval de 24 de ore. Virusul a izbucnit în decembrie, pornind din oraşul chinez Wuhan. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Hotelierii din Republica Moldova vor să înveţe de la români tehnici de management

Publicat

receptie hotel

Hotelierii din Republica Moldova intenţionează să dezvolte un parteneriat cu cei din România, de la care să înveţe metodele de management folosite în cadrul diferitelor departamente, cum ar fi vânzări, rezervări, promovare, dar şi lucrul cu personalul, informează Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Potrivit unui comunicat, remis duminică AGERPRES, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc, împreună cu SKAL Internaţional Bucureşti, a organizat în perioada 24-27 ianuarie 2020 un infotur pentru o delegaţie formată din 20 de reprezentanţi ai hotelurilor din Republica Moldova, aceştia fiind interesaţi să cunoască dotările camerelor şi facilităţile acordate de hotelurile româneşti, dar şi metodele de management folosite în cadrul diferitelor departamente: vânzări, rezervări, promovare, dar şi lucrul cu personalul.

Cu acest prilej, hotelierii din Republica Moldova au vizitat 14 hoteluri de 4 şi 5 stele din Bucureşti, atât ale lanţurilor internaţionale, cât şi investiţii româneşti, printre care Capital Plaza, Ambasador, Sheraton, Intercontinental, Cismigiu, Lido, Pullman şi Phoenicia Grand Hotel, care a fost gazda principală a grupului. În programul vizitei a fost inclus un tur al Capitalei, dar şi restaurantele Cercul Militar Naţional şi Pescăruş, unde s-au servit produse tradiţionale româneşti.

“Pentru început, partenerii noştri din Republica Moldova doar au vizitat hotelurile, urmând ca anul viitor să facă şcolarizare practică. În Republica Moldova, nu sunt multe lanţuri hoteliere, motiv pentru care hotelierii din această ţară, cei care vor să ajungă la nivel european, s-au gândit că cel mai bine ar fi să înveţe de la noi, pentru că hotelurile româneşti sunt competitive pe piaţa europeană. Această acţiune este susţinută financiar integral de membrii FPTR printre care se numără şi SKAL International Bucureşti. Am ales această perioadă în mod special, pentru a sărbători împreună cu colegii noştri moldoveni Ziua Unirii Principatelor Române”, a declarat Dragoş Răducan, prim-vicepreşedintele executiv al FPTR.

La rândul său, Stanislav Rus, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Hotelurilor şi Restaurantelor din Republica Moldova, a precizat că scopul acestui infotur constă în continuarea promovării şi dezvoltării parteneriatului turistic dintre Republica Moldova şi România pe segmentul hotelier, eficientizării dialogului profesionist dintre hotelieri, dar şi familiarizării hotelierilor moldoveni cu cele mai bune practici şi tehnici de management folosite în administrarea business-ului hotelier din ţara noastră.

Acesta a fost al doilea infotur pentru Asociaţia Hotelierilor din Republica Moldova.

Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) este singura federaţie reprezentativă la nivel de de sector de activitate “turism, hoteluri, restaurante”
având în componenţă angajatori care asigură venituri salariale pentru 73.752 de persoane şi deţine peste 80% din cifra de afaceri a acestui domeniu de activitate. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Numărul turiştilor străini în Deltă a scăzut cu peste 20% în 2019

Publicat

hotel plutitor

Numărul total al turiştilor veniţi în Delta Dunării în 2019 a rămas aproape de acelaşi nivel record înregistrat în anul 2018, însă a continuat scăderea numărului turiştilor străini constatată şi în anii anteriori, arată datele Asociaţiei de Management a Destinaţiei Turistice Delta Dunării (AMDTDD).

Preşedintele Asociaţiei de Management a Destinaţiei Turistice Delta Dunării (AMDTDD), Cătălin Ţibuleac, a declarat joi, pentru AGERPRES, că anul trecut numărul turiştilor străini a fost de 20.501, în timp ce în 2018 Delta a fost vizitată de 25.722 de turişti străini, conform datelor Institutului Naţional de Statistică.

“Această scădere vine din faptul că nu putem susţine un turism de calitate pe toate componentele lui în Deltă. Mă refer şi la ghizii de turism care, din păcate, nu întotdeauna ştiu o limbă de circulaţie internaţională, la transportul pe Dunăre, inclusiv la anumite servicii”, a menţionat Ţibuleac.

El a mai spus că turiştii străini nu vin într-o zonă în care nu există predictibilitate şi şi-a exprimat speranţa că în 2020 Delta va recupera din scăderea numărului de turişti străini.

“Cred că printr-o intensificare a acţiunilor de promovare la nivel internaţional, concomitent cu acţiuni coerente de îmbunătăţire a serviciilor, putem regla această situaţie”, a precizat preşedintele AMDTDD.

Asociaţia a organizat joi o şedinţă a Adunării Generale a Acţionarilor în timpul căreia membrii şi asociaţiile invitate şi-au exprimat problemele cu care se confruntă înainte de deschiderea sezonului turistic.

“Există vreun plan de deschidere a canalelor colmatate? Care este acesta? Acum 80% din canale sunt colmatate şi trebuie să sun 20 de pescari să aflu că pe un canal nu se poate circula. Se va plăti o taxă de pescuit sportiv anul acesta? Se va mări taxa de acces în Deltă anul acesta? Avem probleme legate de personal”, a declarat preşedintele Asociaţiei Patronatului în Turismul din Delta Dunării, Daniel Iluşcă, în timpul întâlnirii.

Operatorii turistici au solicitat schimbarea impozitării, în condiţiile în care sezonul în Deltă este de nouă luni, modificarea perioadei de prohibiţie a pescuitului, dar şi a legislaţiei, astfel încât să li se permită să cumpere peşte direct de la pescari.

În anul 2018, conducerea Administraţiei Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării a semnalat faptul că în anul 2015 aproape 37.000 de turişti străini au vizitat Delta, în anul următor 22.000, iar în 2017 – doar 18.100 de turişti străini. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Un aspirator care prezintă risc de explozie, retras de la vânzare dintr-un important lanț de hipermarketuri

Publicat

Un aspirator care prezenta risc de explozie a fost retras de la vânzare dintr-un important lanț de hipermarketuri, situația periculoasă fiind semnalată chiar de producător, care a trimis o notificare și magazinelor din România.

Este vorba despre aspiratorul vertical Klindo, comercializat de Carrefour România. Producătorul a făcut mai multe teste și a reieșit că există o defecțiune la sistemul de încărcare al aparatului și că ar fi putut să explodeze acest aspirator, astfel că produsele au fost retrase de la raft. Carrefour face acum apel ca oamenii care au cumpărat acest aspirator să se întoarcă de unde l-au achiziționat pentru a-l returna, alături de încărcătorul și bateria, și vor primi banii înapoi, informează digi24.ro.

Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului spun că nu vor amenda operatorul economic pentru că retragerea de la raft a fost voluntară și nu a fost vorba de o sesizare de la un client.

„Compania le recomandă clienților care au cumpărat deja acest produs să nu-l mai folosească și să îl returneze complet (bateria și încărcătorul incluse), în magazinul Carrefour din care l-au achiziționat. Consumatorii pot restitui produsul în perioada 16.01-15.04.2020. Contravaloarea produsului se va restitui integral, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal care să ateste achiziția.

Motivul rechemării produsului este că a fost detectată o defecțiune a sistemului de încărcare a bateriei, care poate determina supraîncărcarea acesteia și explozia ei. Carrefour România nu a primit nicio sesizare din partea clienților săi. Cu toate acestea, pentru a evita posibilele situații neplăcute, Carrefour ia toate măsurile de siguranță necesare.

Astfel, au fost retrase de la comercializare 873 de bucăți, pentru restul de 1267 comercializate fiind demarată procedura de rechemare. Un formular de rechemare a fost afișat în toate magazinele Carrefour România în zonele de recepție clienți, la raft, în zona de comercializare a produsului și la punctul de informare EPCS (Electronice Photo Cinema Sound), precum și online, pe carrefour.ro.

Clienții care au cumpărat aspiratorul vertical KVCM222P-18 Klindo sunt așteptați în magazine pentru a restitui produsul si pentru a-și primi integral contravaloarea acestuia. Dovada plății (bonul fiscal) nu este necesară.

Carrefour România își cere scuze pentru eventualele inconveniente și își asigură clienții că siguranța lor este o prioritate pentru companie”, transmite Carrefour printr-un comunicat.

Sursa: digi24.ro

Citește mai departe