Connect with us

ACTUALITATE

Atenție la reduceri! Avertisment de la ANPC

Publicat

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă cumpărătorilor să fie foarte atenţi la preţuri în perioada reducerilor de iarnă şi să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri în privinţa campaniilor publicitare.

„Consumatorii trebuie să ştie că orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile ‘preţ nou’, ‘preţ vechi’ lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale). Orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip, trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei (‘soldare/soldări/solduri’, ‘lichidare’, ‘promoţii’), însoţită de data de debut şi de durata acesteia”, afirmă Paul Anghel.

De asemenea, comisarul ANPC precizează că, în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil”.

„În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală, la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat. La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul ‘3 la preţ de 2’, trebuie să verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional. Sfătuiesc consumatorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace, în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site”, a declarat directorul general al ANPC.

În timpul acţiunilor de control desfăşurate în anii precedenţi, comisarii ANPC au constatat o serie de abateri în această perioadă a reducerilor de iarnă precum: prezentarea într-o formă ambiguă a promoţiilor, respectiv existau afişe cu „reduceri de la 29,99”, ceea ce inducea consumatorul în eroare, acesta putând înţelege că procentul de reducere se aplică de la baza de 29,99; erau afişe cu „reduceri până la 50%”, dar la data şi ora controlului în unitate nu exista niciun articol cu reducere de 50%; erau afişate reduceri promoţionale fără a fi specificate produsele care beneficiau de aceste reduceri, în condiţiile în care nu toate produsele din magazin se vindeau cu preţ redus.

Alte exemple de abateri prezentate de Paul Anghel vizează zona de încălţăminte, unde bulina roşie cu care erau semnalizate produsele ca fiind cu preţ redus menţiona reducere de până la 30% şi de până la 50%, dar în realitate aceste reduceri s-a constatat a fi de până la 29,17%, respectiv 49,06%.

„Erau diverse articole reduse cu până la 50%, grupate pe un suport special însoţit de afişul de culoare roşie ‘50%’, în subsol precizându-se, cu caractere foarte mici, ‘reduceri de până la 50% la produsele marcate prin eticheta de reducere’; s-a constatat practica comercială înşelătoare prin expunerea la comercializare a unor produse textile aflate în soldare, în anumite zone ale magazinului, semnalizate prin afişe de informare cu menţiuni precum ‘Totul la 49,90 lei’, ‘Totul la 39,90 lei’, ‘Totul la 29,90 lei’ sau ‘Totul la 19,90 lei’, sugerând ideea că toate produsele din zonele respective pot fi achiziţionate la preţul indicat, în realitate fiecare produs din zonele respective avea eticheta de preţ individual, pe care era menţionat preţul la valoarea afişată pe panou”, a concluzionat directorul general al ANPC, Paul Anghel. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Adolescentă din Botoșani dată dispărută. Poliția cere sprijinul populației pentru găsirea ei

Publicat

adolescentă din botoșani dată dispărută. poliția cere sprijinul populației pentru

Publicitate

O adolescentă din municipiul Botoșani este căutată de autorități după ce, potrivit familiei, a plecat de acasă și nu a mai revenit. Polițiștii au fost alertați și au deschis o anchetă pentru a stabili împrejurările dispariției și pentru a o găsi cât mai rapid.

Asiminei Denisa-Magdalena, în vârstă de 17 ani, născută la data de 14 septembrie 2008 în Botoșani, a fost văzută ultima dată în municipiul Botoșani. Conform informațiilor…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Atenție în trafic! COD GALBEN de ceață pentru o parte în județul Botoșani

Publicat

ceata 2 1000x600.jpg

Publicitate

Atenție în trafic! Cod galben de ceață pentru o parte în județul Botoșani

Meteorologii au emis o avertizare de cod galben de ceață pentru o parte din județul Botoșani până la ora 09:00. Din cauza fenomenelor meteo, vizibilitatea pe drumurile din Dorohoi, Ungureni, Hudești, Coțușca, Suharău, Havârna, Vorniceni, Rădăuți-Prut, Ibănești, Șendriceni, Vârfu Câmpului, Cristinești, Avrămeni, Dersca, George Enescu, Manoleasa, Hilișeu-Horia,…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Jucării în dar, riscuri ascunse: Cum îți protejezi copilul în perioada Sărbătorilor. Sfaturi de la pompieri

Publicat

jucării în dar, riscuri ascunse: cum îți protejezi copilul în

Publicitate

Un cămin sigur pentru copilul tău – atenție la ce jucării primește copilul dumneavoastră!

Perioada Sărbătorilor de Iarnă este cea mai frumoasă pentru copii, iar părinții trebuie să se asigure că cei mici se vor bucura, în siguranță, de toate momentele legate de Crăciun sau Revelion.

O atenție deosebită trebuie acordată jucăriilor pe care le primesc în dar. Acestea trebuie să fie potrivite fiecărei vârste. Cele care conțin piese de mici…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Revisal dispare din 2026: ITM Botoșani avertizează angajatorii să se înroleze în REGES-Online

Publicat

revisal dispare din 2026: itm botoșani avertizează angajatorii să se

Publicitate

Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoșani informează toți angajatorii din județ cu privire la obligativitatea înrolării în platforma REGES-Online până la data de 31 decembrie 2025.

 

Începând cu 1 ianuarie 2026, aplicația Revisal nu va mai fi disponibilă, iar transmiterea registrului general de evidență a salariaților se va realiza exclusiv prin intermediul platformei REGES-Online.

 

Nerespectarea obligației de a efectua trecerea la noul sistem…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe