Connect with us

AUTO

ATENȚIE ȘOFERI! Circulație restricționată pe Valea Oltului timp de nouă zile. Se fac lucrări de consolidare a unor versanți

Publicat



valea oltului
foto: zf.ro

Circulația pe Valea Oltului va fi restricționată în perioada 7 – 15 octombrie 2019 între orele 06:00 -13:00 pentru lucrări de consolidare a unor versanți, potrivit unui anunț transmis de Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră.

CNAIR instituie, în intervalul 07.10 – 15.10, zilnic între orele 06:00 şi 13:00, restricţii de circulaţie pe DN 7 (km 198+300 – km 200+645 şi 201+452 – km 204+000) în vederea executării unor lucrări de rănguire a versanţilor.

Restricţiile nu vor fi instituite în ziua de duminică, 13.10, precizează compania.

În cazul lucrărilor de rănguire a versanţilor de blocuri de roci instabile, se va închide circulaţia rutieră pe DN 7 pe sectoarele de drum anterior menţionate, în reprize de maxim 15 minute.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Creștere a vânzărilor Dacia cu 33,1% în Europa în luna septembrie

Publicat

Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat în septembrie un avans de 33,1% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 3,4%, de la 2,5% în perioada similară din 2019, conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) publicate vineri, 16 octombrie.

Datele statistice sunt valabile pentru statele din Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat luna trecută la 43.605 unităţi, în creştere faţă de perioada similară din 2019 (32.755 vehicule).

Grupurile Renault (Franţa) şi Volkswagen AG (Germania) au raportat în septembrie creşteri ale vânzărilor de 8,1% şi, respectiv, 14,1%, în timp ce grupul francez PSA, compania americană Ford şi grupul german Daimler AG au înregistrat un declin al livrărilor de 14,1%, 4,5% şi, respectiv, 7,7%. Grupul PSA deţine brandurile Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall şi DS.

În primele nouă luni din acest an, livrările de autoturisme Dacia au consemnat o scădere de 35,2% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile s-a redus la 3,4%, de la 3,7% în perioada similară din 2019. Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat la 291.125 unităţi, în creştere faţă de perioada ianuarie – septembrie 2019 (448.952 vehicule).

Toţi marii producători auto au raportat scăderi ale vânzărilor în primele nouă luni din acest an: PSA (36,8%), Ford (34,4%), Renault (30,5%), Daimler (27,8%) şi Volkswagen (26,8).

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Francezii de la Renault prezintă Dacia Spring. Primul model 100% electric al gamei

Publicat

Primul model 100% electric de la Dacia, botezat Spring, va fi prezentat, joi, 15 octombrie, de către francezii de la Renault în cadrul evenimentului dedicat mobilităţii electrice, Renault eWays, organizat la Paris.

Astfel, în perioada 15 – 26 octombrie, Grupul Renault va explora viitorul mobilităţii, oraşelor şi tehnologiilor alături de experţi, parteneri şi alţi invitaţi cu scopul de a încuraja dezbaterea în jurul electromobilităţii.

Evenimentul va fi inaugurat de către Luca de Meo, CEO Groupe Renault, acesta urmând să dezvăluie inovaţiile hibride şi 100% electrice ale companiei.

Printre acestea se vor afla: un showcar care anunţă viitorul crossover electric al mărcii Renault (bazat pe noua platformă CMF-EV dedicată vehiculelor electrice), Spring – maşina electrică accesibilă tuturor, care întruchipează noua revoluţie Dacia, precum şi gama extinsă de modele electrice şi electrificate, inclusiv Renault Arkana E-TECH Hybrid, noul SUV hibrid coupe care va fi disponibil în Europa.

Dacia Spring, primul model 100% electric al gamei, prefigurează o maşină încadrată pe segmentul mini cu 5 uşi şi 4 locuri ce va fi disponibilă din anul 2021, potrivit constructorului auto de la Mioveni.

Noul autoturism afişează atributele recunoscute ale mărcii, respectiv: simplitate, robusteţe şi accesibilitate, iar versiunea de serie vizează o autonomie de circa 200 km conform normelor WLTP.

Conform fişei tehnice, Dacia Spring va avea o caroserie de culoare gri închis, cu elemente decorative portocalii fluorescente, protecţii laterale şi de scuturi integrate în barele faţă şi spate.

În acelaşi timp, oficialii de la Dacia susţin că modelul Spring reprezintă o soluţie ideală pentru noile servicii de mobilitate, precum flotele de vehicule în car-sharing, iar versiunea de serie va fi propusă şi pe această piaţă, în care Grupul Renault este deja angajat cu cea mai mare flotă de vehicule în car-sharing din Europa, respectiv 7.800 de unităţi Zoe, Kangoo Z.E. şi Twizy.

Groupe Renault, producător auto din anul 1898, este un grup internaţional prezent în 134 de ţări, care a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019. În prezent, compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. AGERPRES

Sursa foto: youtube.com

Citește mai departe

AUTO

Ford amână producţia SUV-ului Escape până în 2021, pe fondul problemelor înregistrate în Europa

Publicat

ford
sursa foto: ford.com

Ford a anunţat că va amâna producţia pe scară largă a modelului Escape, un SUV plug-in hibrid (PHEV), până în 2021, pe fondul problemelor înregistrate în Europa, transmit Bloomberg şi Reuters.

“Mutăm producţia pe scară largă a Escape PHEV în 2021. Primul Escape PHEV va fi vândut anul viitor”, a precizat un purtător de cuvânt al producătorului auto american.

Compania a anunţat că a rechemat la service 20.500 de vehicule Kuga PHEV în Europa şi luna trecută a suspendat vânzările acestui model, din cauza potenţialelor temeri privind bateria de înaltă tensiune care, în anumite cazuri, poate provoca o explozie.

Ford, care produce vehiculele Escape la fabrica din Louisville, Kentucky, planificase iniţial producţia în primăvara anului trecut, dar a amânat-o până în vara acestui an, după ce pandemia de coronavirus (COVID-19) a forţat compania să închidă fabricile. Kuga şi Escape au aceeaşi baterie şi motor.

Modelele plug-in hibrid fac parte din strategia Ford de a cheltui 11,5 miliarde de dolari pentru a trece la vehicule electrice. Anul acesta ar urma să fie produs în Mexic primul model electric Mustang Mach-E.

Al doilea mare producător auto din SUA, Ford, este prezent şi pe piaţa din România. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

VIDEO: Producătorul auto Dacia a dezvăluit detaliile despre noile modele Logan, Sandero și Sandero Stepway

Publicat

Producătorul auto Dacia a prezentat, marţi, detalii despre noile modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway, care vor fi disponibile cu două motorizări pe benzină şi una mixtă, benzină şi GPL.

Potrivit unui comunicat transmis de Dacia, motorul SCe 65 în 3 cilindri cu capacitatea de 1,0 litri, atmosferic, cuplat cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, va fi disponibil doar pe modelele Logan şi Sandero, nu şi pe Sandero Stepway.

TCe 90, motor în 3 cilindri cu capacitatea de 1,0 litri, echipat cu turbocompresor, este disponibil în două versiuni – cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau cu o cutie de viteze automată CVT.

TCe 100 ECO-G, un motor nou în gamă, având 3 cilindri, capacitatea de 1,0 litri, echipat cu turbocompresor şi cu alimentare mixtă benzină/GPL, este cuplat cu o cutie manuală cu 6 trepte.

“Dacia este singurul constructor auto care propune, sub emblema ‘ECO-G’, o soluţie de alimentare mixtă benzină-GPL pe toată gama de vehicule de persoane. Integrarea în uzină a acestei tehnologii verificate este un gaj de siguranţă şi de fiabilitate.

Durata garanţiei oferite, intervalele şi costul operaţiunilor de întreţinere precum şi capacitatea portbagajului sunt identice cu cele ale versiunii pe benzină (rezervorul GPL fiind amplasat în locul roţii de rezervă)”, se arată în comunicat.

Dacia precizează că aceste motorizări respectă normele Euro 6D-Full, care vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2021.

De asemenea, noua platformă modulară CMF, utilizată de noile modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway, oferă o rezistenţă sporită şi o rigiditate mai bună în condiţiile unei greutăţi reduse. Ea asigură diminuarea emisiilor poluante, răspunzând astfel exigenţelor mai severe atât în materie de norme de poluare cât şi de comportament în caz de impact.

“Noile modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway sunt echipate cu o nouă punte faţă prevăzută cu braţe de suspensie care oferă o mai bună capacitate de filtrare a denivelărilor. Ampatamentul a fost mărit, asigurând astfel o mai bună stabilitate în viraje, în timp ce noul leagăn motor, ranforsat, atenuează sensibil vibraţiile resimţite în habitaclu”, mai menţionează producătorul auto.

Noile modele sunt echipate în serie cu sistem de aprindere automată a farurilor şi pot avea, în funcţie de nivelul de echipare, acţionare automată a ştergătoarelor de parbriz. Pentru o mai bună vizibilitate, farurile beneficiază de tehnologia LED.

Alături de limitatorul de viteză şi de sistemul ESP de ultimă generaţie, disponibile în serie, precum şi de regulatorul de viteză cu comandă la volan disponibil în funcţie de nivelul de echipare, sunt disponibile sisteme de asistenţă la conducere de ultimă generaţie – frânare automată de urgenţă, senzor de unghi mort, asistenţă la parcare şi asistenţă la plecările din rampă.

Logan, Sandero şi Sandero Stepway sunt echipate în serie cu şase airbag-uri şi dispun de centuri de siguranţă cu limitator de efort şi pretensionare pentru toate locurile. În plus, este disponibil sistemul de apel de urgenţă în caz de accident.

Sunt disponibile trei sisteme multimedia – Media Control, Media Display şi Media Nav, ultimul dispunând de sistem de navigaţie şi de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay şi Android Auto.

Indiferent de nivelul de echipare, modelele dispun în serie de un suport pentru smartphone, un ecran pentru calculatorul de bord şi comenzi la volan ale regulatorului şi limitatorului de viteză, precum şi de senzor de lumină şi aprindere automată a farurilor.

“În funcţie de piaţă şi de versiune, sunt disponibile, fie în serie, fie opţional, următoarele echipamente: un sistem nou de climatizare cu afişaj digital, scaune faţă încălzite (începând din aprilie 2021), card mâini libere cu deschidere de la distanţă a portbagajului, frână de parcare electrică, cameră de marşarier, senzori acustici faţă şi spate pentru asistenţa la parcare şi senzor de ploaie cu acţionarea automată a ştergătoarelor de parbriz”, se mai arată în comunicat.

Potrivit producătorului auto, noul Logan oferă un confort sporit şi un spaţiu interior record, în timp ce designul exterior al noului Sandero evocă în egală măsură modernitate şi robusteţe, păstrând proporţiile generale ale predecesorului său.

Sandero Stepway rămâne modelul crossover al gamei Dacia, din punct de vedere vizual, diferenţele faţă de noul Sandero fiind mult mai evidente.

“Cu această nouă generaţie, Dacia reînnoieşte cele trei modele emblematice care alcătuiesc oferta sa în segmentul B. Cu designul contemporan care exprimă robusteţe şi dinamism şi cu echipamentele lor moderne, cu platforma CMF şi motorizările eficiente încorporând ultimele inovaţii ale Alianţei, noile Logan, Sandero şi Sandero Stepway oferă mai mult spaţiu interior, mai mult confort, mai multă siguranţă şi mai multă plăcere la volan.

Întrucât răspund nevoilor reale ale clienţilor noştri, ele reprezintă materializarea perfectă a ADN-ului Dacia: maşini care oferă ceea ce contează la cel mai bun preţ”, a declarat directorul de marketing Mihai Bordeanu, conform comunicatului. AGERPRES

Citește mai departe