Connect with us

AUTO

Atenție șoferi! Trafic restricționat pe Autostrada A1. Se executa lucrări pentru schimbarea parapetului

Publicat



Trafic restricționat pe autostrada A1, informează Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliției Române. Astăzi, până la ora 14:00, circulația este restricționată pe breteaua de acces pe autostrada A1 București-Pitești.

Mai exact, sensul de urcare, la kilometrul 106, în apropierea municipiului Pitești, județul Argeș. Se vor executa lucrări pentru schimbarea parapetului.

Conducătorii auto sunt sfătuiți să reducă viteza în zona lucrărilor şi să semnalizeze din timp intenția de schimbare a benzii de circulație.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Vânzările de mașini electrice vor crește anual cu 30%, până în anul 2030. Una dintre trei mașini nou vândute va fi electrică

Publicat

Vânzările de maşini electrice vor creşte anual cu aproape 30%, în următorii zece ani, astfel încât, la finalul deceniului, una din trei maşini nou vândute la nivel global va fi electrică, reiese din raportul Deloitte “Electric Vehicles. Setting a course for 2030”, publicat joi.

Conform documentului, numărul total de maşini electrice vândute anual în întreaga lume va creşte de la 2,5 milioane – în 2020, la 11,2 milioane – în 2025, şi la 31,1 milioane – în 2030.

Pe de altă parte, raportul previzionează că, pe măsură ce economiile lumii îşi vor reveni în urma crizei generate de pandemia de COVID-19, vânzările de maşini cu motor pe combustie internă îşi vor relua creşterea şi vor ajunge la 81,7 milioane, în 2025, la nivel global, însă vor înregistra un declin în anii care vor urma.

“(…) măsurile adoptate în contextul COVID-19 pentru sprijinirea pieţei auto au favorizat, pe anumite pieţe, maşinile electrice. De exemplu, în Germania, guvernul a diminuat temporar TVA de la 19% la 16% pentru vehiculele cu emisii reduse şi a dublat subvenţiile existente, la aproape 7.000 de dolari, pentru autovehiculele electrice care costă sub 45.000 de dolari. În Franţa, consumatorii care cumpără astfel de maşini cu preţuri de maximum 50.000 de dolari primesc un stimulent de aproape 8.000 de dolari, în creştere de la aproximativ 7.000 de dolari, anterior crizei. Totodată, autorităţile franceze au dublat prima de casare pentru maşinile vechi. În acelaşi timp, în China, subvenţiile pentru maşini electrice şi politicile de reducere a impozitelor, care urmau să expire în 2020, au fost extinse până în 2022”, notează specialiştii Deloitte.

Pe de altă parte, raportul de specialitate relevă faptul că, în SUA, piaţa a evoluat dezamăgitor în ultima perioadă, în contextul în care benzina şi motorina au preţuri mici, iar gama de modele disponibile de maşini electrice este redusă (modelul Tesla 3 reprezintă aproape jumătate din vânzările din această nişă).

Raportul Deloitte “Electric Vehicle. Setting a course for 2030” se bazează pe analiza seturilor de date din industrie, precum şi pe anunţurile publice ale companiilor producătoare.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate.

În România, Deloitte este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din ţară şi oferă, în cooperare cu Reff & Asociaţii | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanţă fiscală, servicii juridice, de consultanţă în management şi consultanţă financiară, servicii de managementul riscului, soluţii de servicii şi consultanţă în tehnologie, precum şi alte servicii adiacente, prin intermediul a 2.000 de profesionişti. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Elon Musk: Tesla vrea să se extindă pe piaţa din Europa

Publicat

Forbes.com

Producătorul de vehicule electrice Tesla Inc caută să se extindă în Europa, intrând pe segmentul non-premium (de masă), cu un model compact, a anunţat marţi 25 noiembrie, directorul general Elon Musk, transmite Reuters.

“Este posibil ca în Europa să fie oportun să facem un model compact, presupun, poate un hatchback sau ceva de acest tip”, a declarat Musk, la o conferinţă europeană online pe tema bateriilor, găzduită de Guvernul german.

“În Statele Unite, tendinţa este ca maşinile să fie mai mari, din motive personale. În Europa, tendinţa este spre maşini mai mici”, a adăugat şeful Tesla.

Acesta a recunoscut că a avut unele probleme cu parcarea maşinii sale de cinci metri, Tesla Model X, în Berlin.

“Conduc o maşină Model X prin Berlin şi am avut ceva probleme cu găsirea unui loc de parcare adecvat”, a spus Musk.

Compania, cu sediul în California, vinde în prezent patru modele de maşini, inclusiv sedanul de mărime medie Model 3 şi SUV-ul de mărime medie Model Y.

Toate modelele companiei americane sunt mai lungi cu câţiva centimetri decât automobilul Golf al celor de la Volkswagen, modelul de referinţă din Europa pe segmentul sedanurilor compact.

Pentru următorii doi ani Tesla are ca obiectiv lansarea camionetei Cybertruck pe plan global.

Marţi, capitalizarea bursieră a Tesla Inc a trecut pragul de 500 de miliarde de dolari, pe măsură ce investitorii s-au grăbit să cumpere acţiuni înainte de includerea companiei în indicele bursier S&P 500.

Marţi, la debutul tranzacţiilor pe Wall Street, acţiunile Tesla au crescut cu până la 3,9%, la o valoare record de 542,35 dolari, ceea ce a evaluat compania pentru o scurtă perioadă de timp la 514 miliarde de dolari.

În total, titlurile Tesla s-au apreciat cu aproape 28% după ce S&P Dow Jones Indices a decis că va adăuga compania americană în indicele bursier S&P 500 începând din data de 21 decembrie.

Ascensiunea meteorică a acţiunilor Tesla a făcut ca averea netă a fondatorului şi directorului general de la Tesla, Elon Musk, să urce de la 7,2 până la 127,9 miliarde de dolari.

În aceste condiţii, Elon Musk l-a devansat pe Bill Gates, devenind al doilea cel mai bogat om al planetei.

Comparativ, în luna ianuarie a acestui an Musk ocupa abia locul 35 în topul celor mai bogaţi oameni ai planetei. Însă, între timp, averea sa netă a crescut cu 100,3 miliarde de dolari.

Tesla a devenit, de departe, cel mai valoros producător auto de pe planetă, în pofida faptului că producţia sa este mult mai mică decât cea a giganţilor Toyota Motor Corp, Volkswagen AG sau General Motors.

Luna trecută, Tesla Inc a anunţat că va exporta sedanul Model 3 produs în China în peste zece ţări europene. Tesla, care a început în decembrie să livreze vehicule fabricate la fabrica sa din Shanghai, va exporta maşinile fabricate în China, inclusiv în Germania, Franţa, Italia şi Elveţia.

La unitatea din Shanghai, prima fabrică a Tesla din afara SUA, ar urma să fie produse anul acesta 150.000 de vehicule.

Pe plan global, livrările Tesla în trimestrul trei din 2020 au depăşit estimările analiştilor de pe Wall Street, datorită cererii mai ridicate pentru sedanul Model 3 şi a redresării cererii pe plan global pentru modelele companiei.

Compania a vândut în perioada iulie-septembrie 139.300 de SUV-uri şi sedanuri, un avans de 44% faţă de perioada similară din 2019, când a livrat 97.000 de unităţi. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Piaţa auto din România a avut cea mai mare creştere din Europa în luna octombrie

Publicat

Piaţa auto europeană a scăzut în luna octombrie, din cauza restricţiilor adoptate pentru a limita răspândirea coronavirusului, dar România a fost ţara unde vânzările de automobile au înregistrat cel mai puternic ritm de creştere, arată cifrele publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite AFP.

Potrivit sursei citate, 1,129 milioane de autoturisme au fost înmatriculate în luna octombrie 2020 în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), în scădere cu 7,1% comparativ cu 1,215 milioane de unităţi, înregistrate în aceeaşi lună din 2019.

În schimb, piaţa auto din România a înregistrat un salt de 17,6% în luna octombrie 2020, fiind înmatriculate 12.523 de autoturisme, comparativ cu 10.649 autoturisme în luna octombrie a anului trecut. În rândul statelor membre, doar Irlanda a mai înregistrat o creştere (de 5,4%) a vânzărilor de autoturisme în luna octombrie.

ACEA subliniază că toate pieţele auto din UE au continuat să înregistreze scăderi în luna octombrie. Vânzările în Spania şi Franţa au scăzut cu 21% respectiv 9,5%, în timp ce Italia, Germania şi Marea Britanie au înregistrat scăderi mai moderate de 0,2%, 3,6% şi respectiv 1,6%.

În ceea ce priveşte marii producători auto, în luna octombrie, vânzările Volkswagen Group şi PSA au scăzut cu 7,5% respectiv 5,3%, în timp ce vânzările Renault au crescut cu 0,5%.

Înmatriculările de autoturisme Dacia în UE, Marea Britanie şi ţările EFTA au crescut cu doar 0,1%, în octombrie, până la 38.749 de unităţi, însă cota de piaţă a Dacia a urcat la 3,4% în luna octombrie 2020, de la 3,2% în aceeaşi lună a anului trecut.

Guvernele europene adoptă măsuri pentru a salva sectorul auto care a fost afectat de prăbuşirea cererii ca urmare a crizei coronavirusului. Marţi seara, Guvernul german a anunţat că alocă cinci miliarde de euro pentru dezvoltarea şi producţia de automobile prietenoase cu mediul. La rândul său, Franţa prelungeşte stimulentele pentru a ajuta populaţia să cumpere noi autoturisme iar Guvernul italian pune deoparte sute de milioane de euro pentru sprijinirea sectorului auto. GERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ford ar putea să îşi producă propriile sale baterii pentru automobilele electrice

Publicat

ford

Constructorul auto american Ford Motor Co şi-a schimbat punctul de vedere şi în prezent analizează posibilitatea de a-şi produce singur bateriile care vor alimenta noile modele electrice, pe măsură ce se pregăteşte să reducă producţia de motoare tradiţionale, a declarat vineri directorul general de la Ford, transmite Reuters.

“Discutăm despre producţia de celule pentru baterii. Acest lucru este ceva natural având în vedere creşterea vânzărilor de automobile electrice”, a spus Jim Farley la teleconferinţa Reuters Automotive Summit.

În urmă cu doar patru luni, directorul general Ford de atunci Jim Hackett spunea că “nu există avantaje” pentru ca Ford să îşi producă propriile sale baterii.

Între timp, alţi producători auto, inclusiv General Motors şi Tesla, au anunţat că investesc miliarde de dolari în propriile lor uzine de producţie de baterii, în ideea de a completa producţia furnizorilor lor.

“Automobilele electrice au cu 40% mai puţine componente ceea ce înseamnă că sunt mai uşor de asamblat. Ce vom face cu locurile de muncă? În cazul nostru, acest lucru necesită o discuţie activă cu sindicatele şi una din alegerile evidente este producţia de baterii” a spus Jim Farley. Acesta a subliniat că producţia de celule pentru baterii este un proces costisitor şi complicat care necesită investiţii de miliarde de dolari şi învăţarea unor noi tehnici de producţie. Cu toate acestea, directorul de la Ford a spus că se aşteaptă la creşterea vânzărilor de automobile electrice în următorii cinci ani şi de acea acum este timpul pentru a analiza producţia internă de baterii. “Acum este momentul adecvat să discutăm acest lucru. Dacă am fi discutat în urmă cu un an sau doi ani ar fi fost prea devreme. Dacă o vom discuta peste cinci ani va fi prea târziu”, a apreciat Jim Farley.

Ford Motor Company este o companie globală cu sediul în Dearborn, Michigan. Compania proiectează, produce, comercializează şi furnizează o linie completă de autoturisme, camioane, SUV-uri, vehicule electrificate marca Ford şi vehicule de lux Lincoln, oferă servicii financiare prin Ford Motor Credit Company şi urmăreşte să ocupe poziţii de top în domeniul electrificării, vehiculelor autonome şi soluţiilor de mobilitate. Ford are aproximativ 190.000 de angajaţi în întreaga lume.

Ford Europa este responsabilă de producerea, vânzarea şi deservirea vehiculelor marca Ford pe 50 de pieţe individuale, având aproximativ 46.000 de angajaţi în unităţile proprii şi în asocierile în participaţie consolidate şi aproximativ 61.000 de angajaţi, dacă sunt incluse şi societăţile neconsolidate. Pe lângă Ford Motor Credit Company, operaţiunile Ford Europa includ Divizia de servicii pentru clienţi Ford şi 19 unităţi de producţie (12 unităţi proprii şi şapte asocieri în participaţie neconsolidate). AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate