Connect with us

ACTUALITATE

Atenție sporită la mesajele antifraudă: Avertisment pentru clienții băncilor

Publicat

frauda online banca

Băncile din România au implementat măsuri tehnice şi desfăşoară campanii ample, consistente şi susţinute pentru reducerea riscului de fraudă în mediul online cu care se pot confrunta clienţii lor, preocuparea fiind creşterea competenţelor utilizatorilor pentru prevenirea acestora, potrivit platformei dreptullabanking.ro.

Astfel, Asociaţia Română a Băncilor dezvoltă, în numele băncilor, proiectul naţional Siguranţaonline, împreună cu Poliţia Română şi Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică, prin intermediul căruia mesajele au fost distribuite către peste 10 milioane de utilizatori.

Proiect național Siguranțaonline.ro

„Cetăţenii se pot informa inclusiv pe www.sigurantaonline.ro despre principalele riscuri şi ameninţări cu care se pot confrunta în interacţiunea cu canalele online, printre care phishing, propunerile false de investiţii care includ şi clipuri alterate cu tehnologia deepfake, spoofing etc.”, potrivit platformei dreptullabanking.ro, o campanie a băncilor din România.

Totodată, clienţii băncilor sunt invitaţi să acorde atenţie sporită mesajelor informative antifraudă provenite de la instituţiile de credit prin Internet/Mobile banking, website, newsletter, social media, podcast şi prin intermediul campaniilor şi conferinţelor desfăşurate pentru a creşte nivelul de siguranţă online.

„Instituţiile de credit transmit utilizatorilor mesaje în aplicaţiile de Internet/Mobile banking pentru revizuirea şi actualizarea periodică a setărilor de securitate şi sunt postate bannere antifraudă în aceste aplicaţii. Băncile diseminează newslettere dedicate siguranţei online, care prezintă cele mai frecvente practici de tip scam, cu exemple concrete şi care subliniază importanţa parolelor puternice, autentificării în doi paşi şi a altor practici de securitate.”, se mai precizează în comunicat.

În campaniile antifraudă care se desfăşoară în mass-media şi social media sunt oferite informaţii ample despre aplicaţiile pe care să nu le instaleze pe telefon şi în ce context reprezintă un pericol pentru siguranţa datelor bancare, despre propunerile false de investiţii, tentativele de fraudă legate de investiţii în criptomonede sau prin apeluri false.

Conform sursei citate, pentru siguranţa lor, utilizatorii sunt rugaţi să nu furnizeze datele de pe cardul bancar în nicio situaţie: nume, număr, data de expirare, codul de securitate de pe spatele cardului format din trei cifre.

„Aceste date se folosesc doar de către utilizator pentru plata online pe site-uri securizate şi nu atunci când este conectat la o reţea Wi-Fi publică, ci trebuie să fie securizată”, precizează reprezentanţii băncilor.

”Băncile nu vor cere niciodată informaţii privind parolele de acces la contul bancar şi nici datele de pe cardurile bancare”

În situaţia în care datele le-au fost solicitate telefonic de către orice persoană, recomandarea pentru clienţi este să încheie apelul imediat.

De asemenea, clienţii nu trebuie să furnizeze niciodată datele personale de utilizare a contului bancar (username şi parola de acces la contul bancar) altor persoane.

Totodată, clienţii pot furniza IBAN-ul, însă nu datele de pe card, dacă trebuie să primească bani.

Clienţii nu trebuie să introducă codul PIN de la cardul bancar pe site-uri de internet şi, de asemenea, nu trebuie îl divulge.

Dacă sună prea bine pentru a fi adevărat, este posibil să fie o fraudă

Conform sursei citate, clienţii băncilor nu trebuie să creadă promisiunile nerealiste legate de investiţii şi să păstreze un simţ critic.

„Dacă sună prea bine pentru a fi adevărat, este posibil să fie o fraudă. Să fie sceptici faţă de promisiunile de câştiguri imense şi rapide, dar şi faţă de anunţuri care se prezintă ca oferte pe termen limitat. Investiţiile financiare presupun riscuri şi nu sunt garantate. Să nu instaleze aplicaţii, la solicitarea unor persoane pe motiv că sunt aplicaţii de investiţii, prin care pot fi vulnerabilizaţi în faţa tentativelor de fraudă. Să contacteze imediat banca şi să notifice autorităţile dacă au fost victima fraudelor.”, se mai precizează în comunicat.

sursa: Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Un agent economic din Botoșani s-a ales cu o amendă uriașă pentru bani nefiscalizați

Publicat

image 2021 11 28 25210329 41 casa marcat.jpg

Publicitate

În urma unui control al polițiștilor din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice, la un operator economic, din municipiul Botoșani, s-a stabilit faptul că acesta nu utiliza aparatul de marcat electronic, fiind identificată suma de 1.400 nefiscalizată.

 

Banii pentru care nu a fost emis bon fiscal au fost confiscați, iar operatorul economic a fost sancționat cu amendă în valoare de 30.000 de lei.

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Rezultatele tragerilor la LOTO de duminică, 17 noiembrie 2024

Publicat

1731870059 loto 3.jpg

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, duminică, 17 noiembrie 2024, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase, 17 noiembrie 2024:

Loto 6/49: 40, 15, 37, 22, 16, 7

Publicitate

Loto 5/40: 23, 15, 18, 4, 17, 31

Joker: 1, 38, 24, 15, 42 + 10

Noroc: 1 9 1 7 6 0 9

Publicitate

Noroc Plus: 4 6 7 0 1 9

Super Noroc: 1 5 5 3 4 7

Publicitate


Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Tânăr din municipiul Botoșani, bănuit că ar fi furat din mai multe magazine. Polițiștii l-au reținut

Publicat

adfd6d1e 88cb 4786 b413 5dddf649ba82 1000x600.jpg

Publicitate

Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore, pe numele unui tânăr, de 31 de ani, din municipiul Botoșani, bănuit de comiterea infracțiunilor de furt.

Din cercetări a reieșit faptul că acesta, în perioada 30 octombrie -1 noiembrie 2024, ar fi sustras din interiorul a trei magazine mai multe bunuri.

La data de 16 noiembrie a.c. a fost pus în executare un mandat de percheziție domiciliară, la locuinta persoanei bănuită de comiterea faptei, prilej cu care au fost identificate și ridicate o parte dintre bunurile sustrase.

Publicitate

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Din nou, în Centrul Vechi din Botoșani: S-a prefăcut că îl îmbrățișează și i-a furat telefonul

Publicat

furt.telefon.jpg

Publicitate

În noaptea de 14 spre 15 noiembrie a.c., puțin după ora 24:00, polițistul local aflat în exercitarea atribuțiilor de serviciu – monitorizare și supraveghere video a municipiului, a alarmat patrulele de poliție locală, cu privire la faptul că în Centrul Istoric, un furt se află în plină desfășurare.

Numitului R.C. de sex masculin, în vârstă de 50 de ani, domiciliat în Jud. Botoșani, sat Oneaga, în timp ce se odihnea pe treptele din fața sediului unui agent economic din zona literelor volumetrice cu inscripția – “Botoșani”, i-a fost furat telefonul mobil, de către un tânăr de etnie romă.

Practic, numitul T.P., în vârstă…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe