Connect with us

ACTUALITATE

Automatizarea traficului pe Magistrala 4 a fost finalizată, trenurile circulă la 7 minute

Publicat



metrou

Lucrările de implementare a sistemului de siguranţă şi automatizare a traficului pe Magistrala 4 de metrou, secţiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) – Străuleşti, au fost finalizate pe data de 15 iulie, iar trenurile vor circula la un interval de 7 minute, în loc de 12 minute, a declarat, vineri, directorul general al Metrorex, Gabriel Mocanu, într-o conferinţă de presă.

„Proiectul pentru cele două staţii şi depou a început în 2012, odată cu semnarea contractului şi darea ordinului de începere. Lucrările au început efectiv în 2013. Pe parcurs s-a acceptat la finanţare de către Uniunea Europeană din fonduri nerambursabile, astfel încât s-a putut realiza inclusiv terminalul modal, dar în special deservirea acestei zone importante a Bucureştiului şi anume partea de nord-vest. Este important de menţionat că beneficiază şi de un depou care va deservi şi Magistrala 6 de metrou. Proiectul a costat circa 918 milioane de lei, circa 400 de milioane fiind contribuţia Uniunii Europene, restul sunt fonduri de la bugetul de stat. Este un proiect la care au lucrat şi mulţi constructori, la care au participat şi diverse unităţi de administraţie din cadrul Ministerului Transporturilor”, a afirmat Mocanu.

„Sistemul de siguranţă şi automatizare a traficului” pe „Magistrala 4, Racordul 2, Secţiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) – Străuleşti” (cod SMIS 2014+111325) a fost pus în funcţiune începând cu data de 15 iulie 2020. Prin finalizarea acestui proiect se îmbunătăţesc condiţiile de trafic prin scăderea timpilor de succedare la 7 minute în timpul săptămânii şi la 9 minute în weekend (sâmbătă – duminică).

De asemenea, pe această magistrală vor circula 6 trenuri, de la patru câte erau înainte.

Practic, proiectul extinde Magistrala 4 de metrou în zona de nord-vest a Bucureştiului cu încă două staţii, Laminorului şi Străuleşti, cu tuneluri şi galeriile de legătură aferente, acesta fiind obiectivul principal.

Proiectul a fost finanţat din fonduri structurale în cadrul Programului Operaţional Sectorial -Transport 2007-2013 (POS-T) până în anul 2015 şi ulterior aprobat pentru fazare prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 (POIM).

Valoarea totală a proiectului în cadrul POS-T a fost de 432,78 milioane de lei, din care suma eligibilă de 286,25 milioane de lei. Contribuţia Comisiei Europene, prin Fondul de Coeziune – în proporţie de 85% din valoarea eligibilă a proiectului – a fost de 243,31 milioane de lei.

În cadrul POIM, valoarea totală a proiectului a fost de 318,29 milioane de lei, iar suma eligibilă de 200,97 milioane de lei. Contribuţia Comisiei Europene, prin Fondul de Coeziune – în proporţie de 85% – a fost de 170,82 milioane de lei.

Proiectul a început la data de 14 septembrie 2012 şi se va finaliza la 7 martie 2023, dată ce cuprinde şi perioada de garanţie şi notificare a defectelor.

Prin punerea în funcţiune a Magistralei 4 de metrou s-a realizat facilitarea legăturii dintre sectorul 1 Bucureştii Noi, zona Parc Bazilescu – Străuleşti şi centrul oraşului, dar şi extinderea reţelei existente de metrou prin intermediul unei linii de transport cu metroul ce are o lungime construită de 1,89 km şi două staţii, dar şi îmbunătăţirea confortului călătorilor şi a eficacităţii traficului prin asigurarea unui sistem de transport ce eficientizează durata de deplasare pe coridorul deservit.

Prin atingerea acestor obiective specifice, proiectul contribuie implicit la creşterea eficienţei transportului din punct de vedere al vitezei comerciale, prin economia de timp pe care o asigură noul transport subteran, reducerea poluării (gaze de eşapament, zgomot, vibraţii) prin degrevarea transportului de suprafaţă atât public, cât şi privat cu implicaţii importante asupra îmbunătăţirii calităţii vieţii din punct de vedere al condiţiilor de mediu, creşterea atractivităţii transportului cu metroul, comparativ cu transportul rutier, în consecinţă, reducerea numărului de accidente, reducerea degradării drumurilor, realizarea de economii de carburanţi şi întreţinere şi reducerea timpului de deplasare. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Când începe şcoala? Ministrul Sorin Cîmpeanu anunţă deschiderea anului şcolar 2021-2022

Publicat

Școala va începe pe 13 septembrie cu prezență fizică pentru toți elevii, fără scenarii de funcționare, spune ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educației afirmă că școala va începe în format fizic pe 13 septembrie.

„Bazându-mă pe informațiile pe care le am în limite de competență, bazându-mă pe cunoașterea condițiilor din școli, în care regulile sanitare au fost respectate mai riguros decât în orice alte locuri, cu excepția unităților sanitare, bazându-mă pe nivelul ridicat de vaccinare a personalului din învățământ, bazându-mă pe acțiunile pe care le avem în vedere pentru a susține importanța și necesitatea vaccinării, mă pronunț cât se poate de clar în favoarea deschiderii cu prezență fizică pentru toți elevii fără scenarii de funcționare. Am dreptul să manifest acest optimism, în paralel luând în considerare orice alte variante vor rezulta din evoluția epidemiologică”, spune Sorin Cîmpeanu.

El spune și că e posibil ca, pe viitor, cabinetele medicale din școli să fie transformate în centre de vaccinare și se declară împotriva obligativității vaccinării. MEDIAFAX

Citește mai departe

ACTUALITATE

Elevii dau în judecată Ministerul Educației

Publicat

Asociația Elevilor din Constanța cheamă în instanță Ministerul Educației pentru suspendarea Ordinului privind aprobarea metodologiei de decontare a cheltuielilor de transport pentru elevii care nu pot fi școlarizați în localitatea de domiciliu.

Asociația Elevilor din Constanța anunță, într-un comunicat de presă, că a transmis către Curtea de Apel Constanța o cerere de chemare în judecată ce are ca reclamant Ministerul Educației cu privire la suspendarea Ordinului privind aprobarea metodologiei de decontare a cheltuielilor de transport pentru elevii care nu pot fi școlarizați în localitatea de domiciliu.

„Considerăm metodologia una deficitară, ce poate prejudicia elevii, având în vedere faptul că nu este făcută clar distincția între asigurarea gratuității la transportul județean și asigurarea decontării navetei. Astfel, apar două proceduri contradictorii, ce au ca efect blocarea transportului elevilor”, transmite Asociația Elevilor din Constanța.

Conform acesteia, ordinul a fost adoptat de pe o zi pe alta, după întârzierea și nerespectarea termenului de 30 de zile de adoptare, la presiunile reprezentanților elevilor. Pentru adoptarea metodologiei, a fost convocată o ședință a Comisiei de Dialog Social cu 5 ore înainte de desfășurarea acesteia.

Mai mult, a fost încălcată legea 52/2003, ordinul nefiind pus în consultare publică, consideră elevii.

„În urma unor întârzieri nejustificate, Ministerul Educației a adoptat un ordin ce nu face altceva decât să aducă un prejudiciu elevilor. Având în vedere atât contextul în care a fost adoptat, cât și conținutul propriu-zis al ordinului, acesta va avea ca efect blocarea accesului elevilor la transportul județean gratuit”, spune Ariana Dudună, președinte AEC. MEDIAFAX

Citește mai departe

ACTUALITATE

Anunț important de la Cîmpeanu, despre admiterea la liceu

Publicat

Cu siguranță nu se va schimba anul viitor modul de admitere în liceu, dă asigurări ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu: „Astfel de schimbări necesită predictibilitate, necesită un acord al celor implicați și vor putea să fie implementate începând cu admiterea din 2023”.

„Cu siguranță nu se va schimba anul viitor (modul de admitere în liceu – n.r.). Astfel de schimbări necesită predictibilitate, necesită un acord al celor implicați și vor putea să fie implementate începând cu admiterea din 2023. Deci pentru părinții elevilor din casa a VIII-a – nu vor fi schimbate condițiile de derulare a Evaluării Naționale”, spune Sorin Cîmpeanu.

El precizează că singura schimbare va fi introducerea corectării informatizate.

„Asta nu e de natură să impieteze asupra pregătirii elevilor. Dimpotrivă, să fie avantajați prin eliminarea subiectivismului uman. La Evaluarea Națională au fost 20.000 de contestații. Foarte multe s-au soldat cu schimbarea notei. Iar la Bcalaureat au fost 56.000 de contestații, din care 53.000 s-au sodat cu schimbarea notei”, conchide Cîmpeanu. MEDIAFAX

Citește mai departe

ACTUALITATE

O femeie din Neamţ şi un bărbat din Iaşi condamnaţi pentru trafic de minori şi persoane, prinşi în Germania

Publicat

Arhivă foto

O femeie în vârstă de 48 de ani din localitatea nemţeană Pângăraţi şi un bărbat în vârstă de 47 de ani din Iaşi au fost reţinuţi de poliţiştii din Germania în baza unor mandate internaţionale de arestare.

Purtătorul de cuvânt al IPJ Neamţ, agentul Georgiana Moşu, a declarat, marţi, că cei doi erau condamnaţi pentru trafic de minori şi trafic de persoane la 8 ani, 6 luni şi 20 zile – bărbatul, respectiv 6 ani de închisoare – femeia.

„În fapt, în perioada 2011 – 2013, în baza unei rezoluţii infracţionale, femeia, în mod repetat, a exploatat, prin constrângere fizică şi psihică şi profitând de starea vădită de vulnerabilitate, mai multe persoane vătămate minore şi majore să practice prostituţia pentru a obţine foloase patrimoniale condamnatei în cauză. De asemenea, în perioada 2014 – 2015, bărbatul în cauză împreună cu o altă femeie a racolat 3 femei din municipiul Iaşi, pe care le-a transportat în Grecia şi Germania, unde le-a exploatat prin obligarea la practicarea prostituţiei”, a precizat purtătorul de cuvânt al IPJ Neamţ.

După emiterea mandatului de executare a pedepsei cu închisoarea, cei doi au fost daţi în urmărire naţională şi internaţională şi au fost localizaţi pe teritoriul Germaniei.

Informaţiile privind localizarea exactă a persoanelor urmărite au fost transmise operativ autorităţilor germane de către Serviciul de Investigaţii Criminale din cadrul IPJ Neamţ.

Femeia a fost extrădată şi încarcerată în Penitenciarului Rahova iar în cazul bărbatului procedurile de extrădare sunt în derulare.

Localizarea persoanelor urmărite s-a realizat cu sprijinul Biroului SIRENE din cadrul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională – Inspectoratul General al Poliţiei Române.

Acţiunea a beneficiat de suportul de specialitate al Direcţiei Operaţiuni Speciale din cadrul Poliţiei Române.

AGERPRES

Citește mai departe