AUTO
ASF a RETRAS proiectul privind plafonarea preţurilor la polițele RCA

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a retras proiectul privind preţurile poliţelor RCA pentru a realiza o analiză a observaţiilor apărute, a precizat, vineri, purtătorul de cuvânt al ASF, Daniel Apostol.
„Ca urmare a observaţiilor pronunţate pe proiectul iniţial pus în dezbatere publică, proiectul a fost retras tocmai pentru a se realiza o analiză a acestor observaţii”, a declarat Daniel Apostol.
Brokerii de asigurări au vineri anunţat că se opun proiectului de HG privind stabilirea tarifelor de primă maxime pentru poliţele RCA, principalul motiv fiind impactul negativ major pe care viitorul act normativ îl va avea asupra distribuţiei de asigurări, a consumatorilor şi, totodată, asupra tuturor participanţilor la traficul rutier.
„Varianta actuală a proiectului de act normativ riscă să determine un blocaj cvasi-total în piaţa de asigurări RCA, fie prin limitarea vânzării de poliţe RCA de către societăţile de asigurare, fie prin retragerea unor jucători de pe piaţa RCA (aşa cum s-a întâmplat cu Uniqa Asigurări după falimentul City Insurance), fie printr-o combinaţie a celor două ipoteze”, se menţionează într-un comunicat comun, semnat de Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări (UNSICAR) şi Patronatul Român al Brokerilor de Asigurare – Reasigurare (PRBAR).
Astfel, UNSICAR şi PRBAR solicită retragerea acestui proiect şi iniţierea unui dialog cu toţi actorii pieţei (consumatori, asigurători, distribuitori de asigurări, prestatori de servicii) în cadrul căruia să fie expuse punctele de vedere de către toate părţile implicate şi, împreună, să fie identificate soluţii constructive, în beneficiul şi pe termen mediu şi lung al consumatorilor de asigurări şi al păgubiţilor, precum şi al tuturor participanţilor la această piaţă.
Şi asociaţiile asigurătorilor au anunţat că nu sunt de acord cu proiectul de Hotărâre de Guvern privind îngheţarea preţurilor RCA, pe motiv că încalcă legislaţia europeană, este lipsit de fundament economic, ambiguu şi poate destabiliza şi mai mult piaţa.
Autoritatea de Supraveghere Financiară a retras proiectul privind preţurile poliţelor RCA pentru a realiza o analiză a observaţiilor. Asociaţia Utilizatorilor Români de Servicii Financiare susține principiul limitării preţului contractelor RCA
„UNSAR (Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România – n. r.), BAAR (Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România), PIAR (Patronatul Industriei Asigurătorilor din România) au luat notă de proiectul de Hotărâre de Guvern care instituie o plafonare pe termen de 6 luni a tarifelor de primă la asigurările RCA, făcând următoarele precizări: industria nu poate fi de acord cu proiectul de HG, care încalcă în mod evident legislaţia europeană, este lipsit de fundament economic şi ambiguu pe anumite aspecte, riscând să destabilizeze şi mai mult piaţa de asigurări RCA.
Legislaţia trebuie modificată, dar necesită un pachet de măsuri mai amplu care să fie discutat împreună cu toate părţile direct implicate”, susţin asigurătorii, într-un comunicat transmis, joi, AGERPRES.
La rândul său, Asociaţia Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF) a arătat că susţine principiul limitării preţului contractelor RCA, dar consideră că mecanismul din proiectul de Hotărâre de Guvern nu reprezintă o rezolvare optimă a problemei şi propune ca limitarea să nu poată depăşi tarifele de referinţă.
„În contextul situaţiei intervenite prin retragerea autorizaţiei de funcţionare a Euroins, liderul de piaţă din zona asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA), Asociaţia Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF) susţine principiul limitării preţului contractelor RCA, pentru a preîntâmpina explozia acestora până la niveluri care să le facă inaccesibile consumatorilor.
Falimentul anterior de pe această piaţă, cel al societăţii City Insurance, liderul de piaţă de la acea vreme, a generat o creştere masivă de preţuri ale contractelor RCA, iar consumatorii nu mai pot digera o nouă evoluţie similară şi de această dată.
Autoritatea de Supraveghere Financiară a retras proiectul privind preţurile poliţelor RCA pentru a realiza o analiză a observaţiilor. Proiectul de plafonare a preţului poliţelor RCA nu figurează pe ordinea de zi a şedinţei de Guvern de vineri
Deşi susţinem principiul limitării preţului contractelor RCA, credem că mecanismul propus prin HG pus în dezbatere publică de către Ministerul Finanţelor nu reprezintă o rezolvare optimă a problemei, pentru că tarifele de prima practicate de asigurători la 1 martie 2022 nu sunt transparente şi nu pot fi verificate de consumatori, pentru a putea fi siguri că limitarea este respectată în mod efectiv”, susţin reprezentanţii AURSF, conform unui comunicat remis, joi, AGERPRES.
Purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru, a anunţat că proiectul de plafonare a preţului poliţelor RCA nu figurează pe ordinea de zi a şedinţei de Guvern de vineri, deoarece a fost retras de Autoritatea de Supraveghere Financiară.
Proiectul a fost publicat miercuri în dezbatere publică de către Ministerul Finanţelor.
Documentul prevede îngheţarea temporară, pe o perioadă de şase luni, a tarifelor pentru RCA la nivelul din 1 martie 2022.
Potrivit proiectului, comisioanele de distribuţie aferente contractelor RCA se limitează la maximum 8% din prima brută încasată pentru o perioadă de 6 luni. Agerpres

În cadrul ședinței de miercuri, Guvernul va adopta o ordonanță prin care Ministerul Afacerilor Interne va fi autorizat să administreze o aplicație pentru înmatricularea online a vehiculelor.
Premierul Nicolae Ciucă susţine că acesta este unuol dintre proiectele de debirocratizare de la nivelul MAI.
„Astăzi tot printr-o Ordonanţă de Urgenţă facem un pas important în ceea ce înseamnă procesul de debirocratizare completă a înmatriculării autovehiculelor, este practic un proiect, dacă nu mă înşel al cincilea proiect de digitalizare la nivelul MAI în perioada 2022-2023, care practic va asigura cadrul necesar pentru MAI să creeze şi să gestioneze o aplicaţie prin care cetăţenii pot înmatricula un autovehicul, pot să transcrie dreptul de proprietate sau să radieze un vehicul, să poată face aceste demersuri fără a fi nevoie să se mai deplaseze la sediul serviciilor de înmatriculare”, a declarat premierul Nicolae Ciucă.
Conform acestuia, anul trecut au fost înregistrate peste 1,6 milioane de astfel de operaţiuni.
Sursa: MediaFax

Potrivit datelor publicate miercuri de către Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) și citate de Reuters, vânzările de autoturisme în Europa au continuat să crească în luna aprilie, marcând astfel a noua lună consecutivă de îmbunătățire a lanțurilor de aprovizionare.
Această asociaţie, care îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa, a informat că 964.932 autoturisme au fost înmatriculate în luna aprilie 2023 în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), în creştere cu 16,1% comparativ cu luna aprilie 2022.
Piaţa auto din Uniunea Europeană a înregistrat un avans de 17,2% în ritm anual, până la 803.188 de autoturisme.
Toate pieţele auto din UE au înregistrat creşteri puternice în luna aprilie, în frunte cu cele din Italia (29,2%) şi Franţa (21,9%).
În România, înmatriculările de autoturisme au crescut cu 16,5% în ritm anual în luna aprilie, până la 9.865 de unităţi.
În primele patru luni ale acestui an, piaţa auto din UE a înregistrat o creştere de 17,8% până la 3,5 milioane de autoturisme.
În pofida acestui progres de la un la altul, vânzările de autoturisme în UE sunt cu 22,8% mai mici decât în perioada similară a anului 2019, ceea ce scoate în evidenţă problemele cu care se confruntă în continuare piaţa auto din UE.
Creștere continuă a vânzărilor de autoturisme în Europa în a noua lună consecutivă. Piaţa auto din România a avut o creştere de 25,1% în primele patru luni ale anului 2023
Piaţa auto din România a avut o creştere de 25,1% în primele patru luni ale acestui an, când au fost înmatriculate 46.831 de autoturisme.
Potrivit ACEA, 44% din autoturismele noi înmatriculate în perioada ianuarie-aprilie 2023 în Uniunea Europeană au fost vehicule electrice, categorie care include atât automobilele pe baterie, cele de tip plug-in hybrid şi vehiculele hibride.
Comparativ, în primele patru luni ale anului trecut ponderea vehiculelor electrice a fost de 42%.
În rândul principalilor constructori auto generalişti, o creştere semnificativă, de 41,1%, a înmatriculărilor a fost înregistrată în luna aprilie de grupul francez Renault, care a înmatriculat 91.413 de autoturisme.
Performanţele grupului Renault se datorează în special mărcii Dacia, în cazul căreia înmatriculările au crescut cu 45,2% în ritm anual, până la 41.013 unităţi.
În primele patru luni ale anului, în Uniunea Europeană au fost înmatriculate 177.830 de autoturisme Dacia, în creştere cu 42,3% în ritm anual, cota de piaţă a mărcii Dacia ajungând la 5,1%. Agerpres

Potrivit Reuters, autoritatea chineză de reglementare a anunțat că Tesla va rechema în service peste 1,1 milioane de mașini importate și fabricate în China.
Tesla va rechema în service 1.104.622 de vehicule, atât importate, cât şi fabricate în China, a anunţat vineri autoritatea de reglementare a pieţei din China.
Este vorba despre maşini importate modelele S, X şi 3, precum şi modelele 3 şi Y produse în China, a explicat Administraţia de Stat prin intermediul unui comunicat.
Rechemarea va fi pusă în aplicare până pe 29 mai.
Sursa:MediaFax

În primele patru luni ale anului, înmatriculările de autoturisme noi în România au înregistrat o creștere de 25% față de aceeași perioadă din 2022, ajungând la un total de 37.447 de unități, conform datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), citate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
La nivelul lunii aprilie 2023, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi s-a majorat cu 16,48%, comparativ cu luna similară din anul anterior, şi a ajuns la 9.865 de unităţi.
Potrivit sursei citate, în ceea ce priveşte autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins, în aprilie, 21.846 de exemplare, mai puţin cu 14,4% în comparaţie cu aceeaşi lună din 2022.
Totodată, în intervalul ianuarie – aprilie 2023, acelaşi tip de înmatriculări a ajuns la 98.453 de exemplare, în scădere cu 6,5% faţă de perioada similară din 2022, când erau înregistrate 105.323 de unităţi.
Clasamentul pe mărci de autoturisme noi este condus, în intervalul de referinţă, de Dacia – cu 16.476 de unităţi, urmată de Renault, cu 3.865 de unităţi, Hyundai (3.201), Skoda (3.013), Toyota (2.837), Volkswagen (2.705), Ford (2.246), Mercedes (1.705), BMW (1.563) şi Suzuki (1.249). Agerpres