Connect with us

AUTO

Autotren răsturnat pe autostrada A2-Constanța. Parapeţii de pe carosabil, distruşi

Publicat

Sursa foto: Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Constanţa.

Un autotren fără încărcătură s-a răsturnat marţi dimineaţă pe Autostrada Soarelui (A2), la kilometrul 170 (Constanţa-Bucureşti), accidentul soldându-se doar cu pagube materiale, fiind distruse pe sute de metri elementele mediane de separaţie a traficului şi de protecţie laterală ale drumului, a informat Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Constanţa.

Conform sursei citate, şoferul autotrenului a pierdut controlul direcţiei, a intrat de pe calea 1 de rulare, pe calea 2, rupând circa 300 de metri de parapet median şi de pe zona marginală, iar ulterior a intrat cu autovehiculul de transport într-un şanţ.

“Şeful Secţiei Autostrăzi a fost informat la ora 05:18 despre accident, moment în care a şi trimis echipele de intervenţie pentru deblocarea traficului”, potrivit unui comunicat de presă al DRDP Constanţa. (AGERPRES)

ACTUALITATE

Transportatorii protestează miercuri în Piaţa Victoriei

Publicat

foto: libertatea.ro

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) protestează miercuri în Piaţa Victoriei faţă de intenţia autorităţilor de a emite o Ordonanţă de Urgenţă care, potrivit transportatorilor, ar menţine pirateria în sector.

Potrivit COTAR, la protestul care se va desfăşura în intervalul orar 6:00-18:00 în Piaţa Victoriei ar putea participa 5.000 de maşini.

“Cerem Guvernului să renunţe la OUG pentru legalizarea pirateriei în transportul rutier de persoane şi nu înţelegem de ce un vicepremier îi asigură pe ‘piraţi’ că le va rezolva problema prin OUG şi explică necesitatea legiferării prin ordonanţe de urgenţă ca necesitate, motivând urgenţa prin faptul că preşedintele României trimite legile Parlamentului înapoi, pentru modificare. Daniel Suciu, ministru al Dezvoltării şi vicepremier, a făcut declaraţii din care reiese că s-a ocupat direct de construirea cadrului legislativ pentru menţinerea pe piaţă a platformelor care fac de mai mulţi ani transport ilegal, neautorizat şi nefiscalizat, iar protestul nostru este împotriva acestor practici care deja sunt la vedere”, a declarat Teodor Peşteleu, preşedintele COTAR-CNTR- filiala Timiş, într-un comunicat remis marţi AGERPRES.

Reprezentanţii transportatorilor arată, în context, că nu există nicio urgenţă care să justifice adoptarea unei ordonanţe care să reglementeze noi forme de transport rutier de persoane.

“Dacă se doreşte un transport alternativ, acceptăm să fie un capitol distinct în Legea 38/2003, unde să se prevadă şi această activitate, să fie limitată, să respecte aceleaşi reguli ca şi noi, în ceea ce priveşte autorizarea, controlul şi fiscalizarea, precum şi un număr limitat de maşini, ca şi noi. Dar modificarea legislativă să se facă în Parlamentul României, trecând prin toate etapele de legiferare, nu prin OUG. Oricât de mult îşi doresc unii să desfiinţeze firmele care funcţionează legal, pentru a introduce pe piaţa românească alte companii, chiar apelând la Guvernul României pentru a schimba cadrul legislativ în favoarea lor, aceştia ar trebui să-şi amintească lucruri esenţiale legate de companiile care până acum au practicat pirateria: reprezentanţii uneia dintre firmele care încalcă simultan legislaţia din România – şi care au generat exact acelaşi tip de scandal, pe exact aceleaşi principii, în toate ţările lumii – se apără spunând că plătesc taxe şi impozite statului român. Doar că uită să specifice în ce cuantum şi cu respectarea căror legi, dintre toate cele pe care le respectăm noi, transportatorii autorizaţi. Diferenţa între 26.000 de euro în ultimii 4 ani – cât a cotizat realmente respectiva firmă la bugetul statului – şi 20 de milioane de euro pe an – cât declară aceeaşi firmă că ar fi plătit, este măcar un punct de pornire pentru o analiză corectă a situaţiei reale a transporturilor rutiere de persoane, pentru politicienii care s-au grăbit să-şi adauge acest scandal la campania electorală”, se mai arată în comunicatul citat.

În ultima lună, transportatorii au organizat mai multe proteste în capitală acuzând pirateria din sector.

AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Standarde mai stricte de emisii de CO2 pentru autoturisme și camionete, adoptate de Consiliul Uniunii Europene

Publicat

Uniunea Europeană (UE) a stabilit luni, 15 aprilie, noi standarde stricte de emisii de dioxid de carbon (CO2) pentru autoturisme şi vehicule utilitare uşoare, respectiv pentru autoturisme şi camionete. Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, în acest fel, UE va fi mai aproape de îndeplinirea obiectivelor sale în materie de climă și se va asigura faptul că producătorii de autoturisme contribuie la eforturile de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră.

Scopul regulamentul adoptat luni de Consiliu este să garanteze că, din 2030, autoturismele noi vor emite, în medie, cu 37,5 % mai puțin CO2, iar camionetele noi, în medie, cu 31 % mai puțin CO2 comparativ cu nivelurile din 2021. Între 2025 și 2029, atât autoturismele, cât și camionetele vor avea obligația de a emite cu 15 % mai puțin CO2. Acestea sunt obiectivele privind întregul parc de vehicule de la nivelul UE. Eforturile de reducere a emisiilor de CO2 se vor distribui între producători pe baza masei medii a parcului lor de vehicule.

Context

Comisia a prezentat propunerea privind noul regulament în noiembrie 2017, ca parte a celui de al treilea pachet privind mobilitatea curată. Parlamentul European și-a adoptat poziția la 3 octombrie 2018. Consiliul a convenit asupra poziției sale (abordare generală) la 9 octombrie 2018.

Negocierile cu Parlamentul European au început la 10 octombrie 2018 și s-au încheiat la 17 decembrie sub forma unui acord provizoriu, care a fost confirmat de ambasadorii la UE ai statelor membre la 16 ianuarie 2019.

Adoptarea formală a noilor norme de către Consiliu luni reprezintă etapa finală a procedurii.

Scopul general al propunerii este de a contribui la realizarea obiectivelor Acordului de la Paris și la atingerea obiectivului la nivelul UE de reducere cu 30 % până în 2030 comparativ cu nivelurile din 2005 pentru sectorul non-ETS (schema de comercializare a emisiilor) stabilit de Comisia Europeană, care este transpus în obiective naționale în cadrul Regulamentului privind partajarea eforturilor.

Măsurile și obiectivele propuse se bazează pe cadrul de politici privind clima și energia și pe Strategia privind uniunea energetică, ce urmărește reducerea emisiilor și a consumului de energie în sectorul transporturilor. Necesarul redus de combustibili fosili va îmbunătăți, de asemenea, siguranța alimentării cu energie în UE și va duce la reducerea dependenței noastre de importurile de energie din țări terțe.

Sursa: Alba24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Tramvai deraiat în Oradea! Circulația garniturilor, blocată într-o bună parte din oraș (FOTO / VIDEO)

Publicat

Circulația tramvaielor într-o bună parte a municipiului Oradea a fost blocată, luni seară, după ce un tramvai Siemens a deraiat într-o zonă intens circulată din municipiu, după cum anunță eBihoreanul.ro.

Potrivit sursei citate, evenimentul s-a produs puțin după ora 18, când garnitura circula pe linia 2, fiind plină de călători.

Citiți mai multe detalii și vezi imagini pe www.eBihoreanul.ro!

Citește mai departe

ACTUALITATE

Accident pe DN 76, în Bihor: Un bărbat a murit, după ce a intrat cu maşina într-un stâlp

Publicat

foto: Facebook, Grupul Info Trafic Bihor

Accident mortal, luni la prânz, pe DN 76, în localitatea bihoreană Bucium, comuna Ceica. În bărbat în vârstă de 64 de ani a murit, după ce a intrat cu maşina într-un stâlp de pe marginea carosabilului.

“Un bărbat de 64 de ani, din municipiul Oradea, în timp ce conducea un autoturism pe D.N. 76, în localitatea bihoreană Bucium, pe direcția Oradea – Beiuș, a efectuat o depășire neregulamentară, a pierdut controlul asupra direcției, a intrat în coliziune cu un autoturism parcat în afara părții carosabile, iar apoi a ricoșat într-un stâlp”, a anunțat, printr-un comunicat, Poliția Bihor. 

Omul a rămas încarcerat în maşină până la sosirea echipajelor de intervenţie, care l-au găsit în stop cardio-respirator. Medicii l-au resuscitat în zadar.

“Echipajele au încercat vreo două ore să-l resusciteze, fără succes. Avea multe traumatisme”, a precizat, pentru eBihoreanul.ro, dr. Hadrian Borcea, şeful UPU SMURD Bihor.

Poliţiştii fac cercetări pentru stabilirea împrejurărilor care au dus la producerea accidentului.

Citește mai departe