Connect with us

AUTO

Autoturism căutat de autoritățile din Italia, reținut de poliţiştii de frontieră din Timiș

Publicat

Poliţiştii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Cenad, județul Timiș, au depistat la controlul de frontieră un cetățean român care a încercat să intre în ţară cu un autoturism marca BMW X5, căutat de autorităţile din Italia.

În data de 16.11.2019, ora 01.30, în Punctul de Trecere a Frontierei Cenad, judeţul Timiș, s-a prezentat pentru efectuarea formalităţilor de control, pe sensul de intrare în ţară, cetăţeanul român P.B., la volanul unui autoturism marca BMW X5, înmatriculat în Italia.

În urma verificărilor specifice, poliţiştii de frontieră au constatat faptul că autoturismul figurează în bazele de date ca fiind bun căutat pentru confiscare, alertă introdusă de autorităţile italiene în urmă cu numai o zi.

Şoferul a declarat faptul că autoturismul aparţine unei cunoştinţe şi nu cunoaştea faptul că acesta ar fi căutat de autorităţi.

Drept urmare, autoturismul în valoare de aproximativ 22.000 de lei a fost indisponibilizat la sediul Sectorului Poliţiei de Frontieră Sânnicolau Mare, în continuare fiind efectuate cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de tăinuire, iar la finalizare vor fi luate măsurile legale ce se impun.

Sursa: Poliția de Frontieră Română


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


AUTO

Prețurile RCA s-au scumpit în medie cu 70-80%. De când se estimează o stabilizare a tarifelor

Publicat

Tarifele RCA au crescut în medie cu 70-80%, însă, pentru comparaţie, acestea trebuie raportate la tariful de referinţă şi nu la tarifele practicate în trecut.

Potrivit unor reprezentanţi ai pieţei de brokeraj în asigurări, se estimează o reaşezare a preţurilor în perioada următoare.

„Creşterea s-a simţit din septembrie dar, este clar, de la ridicarea licenţei companiei City Insurance toate preţurile la RCA au crescut foarte mult.

Preţurile au crescut pe anumite segmente doar cu 20-25%, dar pe alte segmente şi de două sau chiar de trei ori în câteva cazuri punctuale.

Companiile de asigurare vor reaşeza preţurile în matca lor, dar trebuie ţinut cont de faptul că primele RCA vor rămâne la un nivel mai mare decât au fost în primăvară, pentru că ştim de ce a ajuns City Insurance în această situaţie, practicând un preţ pe RCA mult mai mic decât ceilalţi jucători din piaţă. Eu cred că acea stabilizare a preţurilor va începe anul acesta şi se va consolida anul viitor”, a declarat pentru AGERPRES Antonio Souvannasouck, CEO, Asigest Broker.

Tarifele RCA au crescut în medie cu 70-80%

În opinia sa, toate celelalte companii care au rămas pe segmentul RCA se protejează şi măresc preţurile „pentru ca niciuna dintre ele să nu aibă un aflux foarte mare de asiguraţi de la City Insurance”.

„Sunt 3 milioane de asiguraţi, aşa cum s-a vehiculat în presă. Evident că, atâta vreme cât se păstrează o proporţie în piaţă, lucrurile pot fi ţinute sub control, dar dacă, spre exemplu, jumătate din aceşti clienţi se duc la o singură companie, evident că, oricât ar fi compania aceea de mare şi de puternică, va fi dezechilibrată.

Ca urmare, toate companiile trebuie să ţină pasul cu această creştere pentru că, dacă nu ar ţine pasul, acea companie ar fi inundată de clienţii de la City şi, de aici, această stare de contagiune în ceea ce priveşte creşterea primelor”, a mai spus Antonio Souvannasouck.

La rândul său, Dorel Duţă, director general al Hobbit Broker de Asigurare consideră că „există şi vor exista nişte ajustări de preţuri, dar ele trebuie tot timpul comparate cu tarifele de referinţă”.

”Unele societăți vindeau polițe la preț foarte jos, care s-a dovedit a fi nesustenabil”

„În momentul în care spunem că un preţ este mare sau este mic noi trebuie să ne uităm cât este tariful de referinţă pe acea categorie de clienţi şi acea categorie de autovehicul. Dacă ne uităm în trecut, poliţele se vindeau într-o piaţă concurenţială şi probabil că anumite societăţi aveau un apetit mai mare pentru RCA pentru a-şi creşte cota de piaţă şi vindeau la un preţ foarte jos, însă acest preţ foarte jos s-a dovedit a fi nesustenabil. O companie care practica preţurile destul de jos s-a dus în faliment pentru că nu a reuşit să-şi creeze rezerve. Tot timpul, când facem o afirmaţie despre preţ, ar trebui să avem în vedere tariful de referinţă”, a mai spus Dorel Duţă.

El a subliniat că preţurile de referinţă sunt calculate de o firmă independentă, care integrează toate datele din piaţa de asigurări.

„Dacă ne uităm în trecut, preţurile erau mult sub tarifele de referinţă. Acum sunt în jurul preţurilor de referinţă dar, dacă sunt vârfuri, clienţii sunt protejaţi prin lege, prin acel ‘client cu risc ridicat’ şi pot solicita Biroului Asigurătorilor Auto din România (BAAR) o ofertă pentru încheierea unui contract RCA”, a precizat Dorel Duţă.

În opinia sa, tarifele RCA în timp se vor echilibra, pe măsură ce piaţa se reaşează.

De asemenea, preşedintele Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), Mădălin Roşu, afirmă că, întotdeauna, „trebuie să ne raportăm la tariful de referinţă pe care l-a comunicat ASF”.

„Comparaţia tarifelor actuale cu alte tarife din trecut nu este una corectă. Este cunoscut faptul că City Insurance practica prime de asigurare mult sub tarifele de referinţă. Este normal ca, la un nivel perceptibil emoţional, pare o creştere dacă comparăm o ofertă actuală cu una din trecut a companiei menţionate. Întotdeauna, noi trebuie să ne raportăm la tariful de referinţă pe care l-a comunicat ASF. Dacă vrem să facem o comparaţie, între ce oferte primim, trebuie să ne uităm de fiecare dată cum arată tariful de referinţă pentru maşina în cauză”, a subliniat Mădălin Roşu.

Acesta a precizat că legislaţia RCA permite ca anumite costuri de reparaţie să fie nejustificat de mari, iar companiile de asigurări sunt obligate să le plătească.

„Ce se întâmplă în România cu aceste costuri de reparaţie şi rent a car, ca fenomen, este unic în Europa”

Preşedintele BAAR a mai spus că, potrivit legii, Ministerul Sănătăţii trebuia să publice un barem traumatologic pentru despăgubiri aferente daunelor morale, din 2017.

„Nici până în ziua de astăzi Ministerul nu a mişcat un deget. Noi am spus că toate acestea se vor răsfrânge în buzunarul nostru, în costul primei de asigurare. Mai mult, faptul ca acest barem nu este pus în aplicare permite unor intermediari, aşa numiţii ‘samsari ai durerii’, să acapareze prin diverse mecanisme o mare parte din despăgubirea cuvenită de drept păgubitului.

Nouă ca stat, ca reprezentanţi ai unor instituţii de top sau ministere de top, trebuie să ne fie ruşine când ne uităm în oglindă pentru că tocmai statul arată că este primul care nu respectă legea, iar asta dă şi un semnal foarte prost investitorilor şi posibililor investitori în piaţa din România.

Nu spune nimeni că acesta este cel mai important efect, pentru că ele sunt multiple. Sunt mai multe elemente care duc la evoluţii de prime în sus sau în jos, dar cel mai important lucru este că, dacă avem despăgubiri în creştere, vom avea impact în prime de asigurare. Este indubitabil. Nu trebuie un faliment să se întâmple asta. Sigur că el a venit acum, la pachet. Toată lumea o pune pe seama căderii City, dar nu este în totalitate adevărat”, a precizat Mădălin Roşu.

Preşedintele BAAR a subliniat că România este a treia ţară exportatoare de daune în afara ţării, din 48 de state, şi sunt măsuri care trebuie luate pe zona de vătămări corporale, în condiţiile în care avem cea mai mare frecvenţă a accidentelor din Uniunea Europeană.

„Toate elementele acestea puse în balanţă – şi uitându-ne la tariful pe care România îl practică în continuare, mult sub media europeană, dar costurile cu daunele sunt peste media europeană, atunci avem o problemă, ceva nu este sustenabil. Şi, atunci, ne întoarcem la comportamentul şoferilor, la despăgubirile într-o continuă creştere, la costuri anormale pe care le avem în România la zona de reparaţii, la închirieri pentru vehicule care au explodat în ultimii ani. Evoluţia tarifelor ţine cont în mod direct de despăgubiri. Să nu uităm totuşi cel mai important lucru: în orice legislaţie în domeniul RCA elementul central îl reprezintă protecţia victimei/a păgubitului”, a completat Mădălin Roşu.

Decizia ASF privind retragerea autorizaţiei de funcţionare a societăţii de asigurare – reasigurare City Insurance, constatarea stării de insolvenţă şi promovarea cererii privind deschiderea procedurii falimentului împotriva acesteia a fost publicată în 27 septembrie, în Monitorul Oficial. Agerpres

Citește mai departe

AUTO

Creștere de 4,3% la înmatriculări auto, în primele nouă luni ale anului. Pe ce loc se situează România în UE

Publicat

România se situează pe poziția 14 în UE, cu un volum de 88.262 autoturisme noi înmatriculate în primele nouă luni ale anului, înregistrând o creștere de 4,3% comparativ cu perioada ianuarie-septembrie 2020, anunță ACAROM – Asociația Constructorilor de Automobile din România și ACEA.

În luna septembrie 2021, Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 23,1% față de septembrie 2020, atingandu-se un nivel de 718.599 unități.

În primele nouă luni din 2021 au fost înmatriculate în UE un număr de 7.526.616 autoturisme reprezentând o creștere cu 6,6% față de perioada similară din 2020.

Au fost înregistrate creșteri ale înmatriculărilor de autoturisme noi, față de primele nouă luni din 2020 în Italia (+20,6%), Franța (+8,0%), Spania (+8,8%), Germania înregistrând o scădere de 1,2%.

În ceea ce privește constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 2.371.996 unități, în creștere cu 8,8%, urmate de grupul Stelantis cu 1.861.391 unități, în creștere cu 8,1% și de Grupul Renault cu 808.392 unități, în scădere cu 8%, din care Dacia: 299.357 unități, o creștere de 2,8% față de primele nouă luni din 2020.

Autoturismele marca Ford au reprezentat în perioada ianuarie-septembrie 2021 un număr de 422.887 unități noi înmatriculate, în scădere cu 11,3% față de perioada similară din 2020.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

În primele nouă luni ale anului producția de autoturisme este de 315.115 unități

Publicat

Producția de autoturisme în România în primele nouă luni ale anului 2021 se situează la un volum de 315.115 unități, anunță asociația constructorilor de mașini ACAROM.

În septembrie 2021, au fost produse în România un număr de 29.077 autoturisme. Dintre acestea 21.921 unități au fost produse în uzina Dacia de la Mioveni și 7.156 unități au fost produse de uzina Ford de la Craiova.

În perioada ianuarie – septembrie 2021, Dacia a produs 194.497 unități iar Ford 120.618 unități

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

APIA: Cotă de piaţă de 12% pentru autoturismele ”verzi”, la nouă luni

Publicat

Înmatriculările noi de autovehicule au crescut în România cu 4,3% în primele nouă luni ale anului, comparativ cu intervalul similar din 2020, iar autoturismele electrice, hibride plug-in şi full hibrid au ajuns la o cotă de piaţă de 12%, relevă datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), prelucrate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Potrivit sursei citate, în perioada ianuarie – septembrie 2021, pe piaţa naţională, topul primelor zece mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de Dacia (26.457 unităţi), urmată de Ford (8.549), Volkswagen (7.158), Toyota (7.092), Renault (6.938), Hyundai (6.513), Skoda (6.489), Mercedes Benz (5.468), Suzuki (3.759) şi Peugeot (2.906).

De asemenea, în segmentarea pe clase, se observă o evoluţie mixtă, după cum urmează: Clasa A (+24,4%), Clasa B (+3,2%), Clasa C (-12,7%), Clasa D (-3,4%), Clasa E (+13,1%), Clasa F (+158,7%), SUV (+19,1%), MPV (+9,8%) şi Clasa Sport (-7,1%).

În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 43,7%, în creştere cu 5,4 puncte procentuale faţă de anul 2020, urmat de Clasa C cu o cotă de 28,1% (-5,5pp) şi Clasa B cu o cotă de 20,8% (-0,2pp).

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, după primele nouă luni ale anului în curs, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o creştere de 0,6 puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă din 2020, până la o pondere de 67,2%. Pe de altă parte, autoturismele cu motoare diesel au înregistrat un recul de 6,2 puncte procentuale, raportat la perioada de referinţă, deţinând o cotă de 20,8% din total.A

Autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in)

În acelaşi timp, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să deţină, la finele lunii septembrie 2021, o cotă de piaţă de 12%, de 1,8 ori mai mare decât cea pe care o aveau în perioada similară a anului trecut (6,4%).

„Ca şi în anul 2020, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme, cele „verzi” au performat, în anul 2021, achiziţiile din această categorie aproape s-au dublat (+93,6%), comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor plug-in hybrid (+233,7%)”, se menţionează în analiza APIA.

Cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate, în primele nouă luni ale anului

Cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate, în primele nouă luni ale anului, de către persoanele juridice, care acoperă 55% din totalul achiziţiilor, în timp ce persoanele fizice au înregistrat o pondere de 45%.

În categoria autovehiculelor comerciale uşoare (minibuse şi pick-up) se consemnează o creştere de 22,5%, la nouă luni.

La nivelul lunii septembrie din anul curent, autoturismele (care reprezintă circa 82% din totalul pieţei auto) au înregistrat un volum de 8.827 de unităţi, cu 18,1% mai puţin decât în luna similară din 2020. Pe ansamblu, prima lună de toamnă din 2021 vine cu o scădere de 13,6% a înmatriculărilor de autovehicule, faţă de luna similară a anului 2020. Agerpres

Citește mai departe