Connect with us

ACTUALITATE

Averea financiară medie a unui român, mult mai mică decât a cetăţenilor din alte state UE (Monitorul Social)

Publicat


oameni, cetateni

Averea financiară medie a unui român este de 9.965 dolari şi este semnificativ mai mică decât a cetăţenilor din alte state membre ale Uniunii Europene, potrivit unui infografic Monitorul Social, un proiect al Friedrich-Ebert-Stiftung România.

“Conform datelor Credit Suisse, averea medie a unui adult din România este de 43.074 dolari americani. Prin “avere” se înţelege însă în context suma dintre averea financiară – adică banii deţinuţi în conturi bancare sau cash – şi averea non-financiară, adică valoarea proprietăţilor imobiliare precum casa sau apartamentul. Cum marea majoritate a locuitorilor ţării sunt proprietari, averea financiară este de fapt redusă, şi anume 9.965 dolari. Această valoare este inferioară celei înregistrate în alte ţări europene, inclusiv celor înregistrate în Europa de Est. În comparaţie cu alte state din Uniunea Europeană, averea financiară medie a unui român este semnificativ mai mică”, precizează realizatorii infograficului într-un comunicat remis joi AGERPRES.

În Polonia, averea financiară medie este dublă faţă de România, şi se cifrează la 18.574 dolari, în Cehia – 34.555 dolari, iar în Germania 104.221 dolari.

“Utilizarea unei medii aritmetice poate da însă o imagine greşită asupra situaţiei – în special dacă e vorba de o societate polarizată, în care foarte puţine persoane deţin averi foarte mari iar restul sunt săraci. Mult mai utilă în context este mediana, adică valoarea faţă de care jumătate din populaţie este poziţionată inferior iar jumătate superior. În cazul României, mediana este de 19.582 dolari. Astfel, jumătate din românii aflaţi în ţară au o avere (bani în conturi bancare + valoarea proprietăţii sau proprietăţilor imobiliare) sub 19.582 dolari, iar jumătate mai mult. Din aceste punct de vedere, averea mediană a unui român nu este semnificativ mai mică decât în statele vecine: averea mediană în Cehia este de 20.854 dolari, iar în Polonia de 22.600 dolari”, subliniază sursa citată. AGERPRES

ACTUALITATE

Bărbat de 35 de ani, din județul Neamț, înjunghiat mortal. Suspectul crimei s-a predat

Publicat

atac cutit omor crima suicid

Un bărbat în vârstă de 35 ani, din localitatea Piatra Şoimului, județul Neamț, a fost înjunghiat mortal, luni seara, de un consătean de 32 ani.

Purtătorul de cuvânt al IPJ Neamţ, agentul Dimitrie Mocanu, a declarat, pentru AGERPRES, că, după ce a săvârşit fapta, suspectul a sunat la 112 şi a anunţat ce a făcut.

La faţa locului a venit un echipaj al Serviciului Judeţean de Ambulanţă, care a resuscitat victima, dar în final a fost declarată decedată.

Din primele cercetări se pare că între victimă şi autor a izbucnit un conflict în interiorul unui bar, care s-a mutat apoi în afara localului.

Suspectul a scos un cuţit şi şi-a înjunghiat de mai multe ori victima.

Presupusul autor a fost reţinut pentru 24 de ore şi va fi prezentat, marţi, instanţei de judecată, cu propunere de arestare preventivă pentru omor. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Românii şi bulgarii, pe ultimele locuri în UE la utilizarea Internetului

Publicat

87% dintre persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani din Uniunea Europeană au declarat în 2019 că au folosit Internetul în ultimele trei luni, pe ultimele locuri în UE fiind românii (74%) şi bulgarii (68%), arată datele publicate luni de Eurostat.

La polul opus, ţările unde aproape întreaga populaţie cu vârsta între 16 şi 74 de ani a folosit Internetul în 2019 sunt Suedia (98%), Danemarca (97%) şi Luxemburg (96%).

Eurostat subliniază că utilizarea Internetului în UE a crescut rapid în ultimii ani, în condiţiile în care în anul 2007 doar 57% din persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani au utilizat Internetul, pentru ca în 2013 să ajungă la 75% şi la 87% în 2019. În cazul României, în aceeaşi perioadă, utilizarea Internetului a crescut de la 24% în 2007 la 50% în 2013 pentru ca în 2019 să ajungă la 74%.

Când vine vorba de folosirea Internetului, datele Eurostat arată că acesta este utilizat preponderent pentru a trimite sau a primi e-mail-uri (75%), pentru a găsi informaţii despre bunuri şi servicii (68%), pentru mesagerie instant (67%) şi ştiri online (63%). De asemenea, o mare parte din persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani din Uniunea Europeană utilizează Internetul pentru Internet banking (58%), pentru reţele sociale (57%), pentru a căuta informaţii referitoare la sănătate (55%), pentru a asculta muzică (53%) şi a efectua telefoane sau apeluri video (52%).

Românii sunt pe ultimul loc în UE la folosirea Internetului când vine vorba de găsire informaţii despre bunuri şi servicii (33%), pentru mesagerie instant (38%), pentru a citi ştiri online (40%) sau când vine vorba de Internet banking (8%). AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Păpuşi Barbie fără păr şi cu vitiligo, produse de grupul Mattel

Publicat

Sursa foto: idiosyncratic being / Twitter

Producătorul păpuşilor Barbie va comercializa un model fără păr şi un altul care arată ca şi cum ar suferi de o afecţiune a pielii, vitiligo, în cadrul eforturilor sale de a spori diversitatea în această gamă de jucării, informează PA.

Reprezentanţii companiei Mattel spun că doresc să ofere în acest fel “o vedere multidimensională asupra frumuseţii şi industriei modei” şi să reprezinte “pe plan global diversitatea şi sentimentul de incluziune”.

Potrivit acestui producător de jucării, păpuşa fără păr “reflectă tendinţele existente în privinţa tunsorilor şi a coafurilor atât pe podiumurile de defilare, cât şi pe stradă”.

“Dacă o fată trăieşte experienţa pierderii părului, din oricare motiv, ea poate să se regăsească în linia noastră de jucării”.

“Un astfel de prototip a debutat pe contul de Instagram al păpuşii Barbie anul trecut, devenind imaginea cu cele mai multe like-uri primite vreodată pe acel cont”, au precizat reprezentanţii companiei.

Iniţiativa se înscrie în eforturile mai ample depuse de grupul Mattel pentru a fabrica modele mai reprezentative.

Cele mai bine vândute modele Barbie în Marea Britanie din gama Fashionista au fost anul trecut păpuşi ce erau prezentate în scaune cu rotile, potrivit companiei.

Pe plan global, cea mai bine vândută păpuşă din gama Fashionista a fost un model reprezentând o femeie de culoare cu forme voluptuoase şi cu o coafură afro.

În aceeaşi gamă a fost adăugată în 2020 şi o păpuşă Ken cu păr lung.

În 2019, producătorul Mattel a prezentat o Barbie cu o proteză de picior, realizată în urma unei colaborări cu adolescenta de 13 ani Jordan Reeves.

Începând din acest an, va fi comercializată o a doua păpuşă cu proteză de picior şi care va avea pielea mai întunecată. AGERPRES

 

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

Preţul aurului în creştere, pe fondul îngrijorărilor provocate de extinderea epidemiei de coronavirus

Publicat

lingou

Cotaţia aurului a atins luni cea mai ridicată valoare din ultimele două săptămâni iar bursele asiatice au înregistrat scăderi pe linie, pe fondul creşterii îngrijorărilor că extinderea epidemiei de coronavirus ar putea afecta economia chineză, ceea ce i-a făcut pe investitorii să renunţe la activele mai riscante şi să caute valori de refugiu, transmite Reuters.

Pe piaţa spot, cotaţia aurului a crescut cu 0,6%, până la 1.579,11 dolari uncia în jurul orei 4:33 GMT după ce anterior a atins o valoare de 1.586,42 dolari, cea mai ridicată înregistrată după data de 8 ianuarie. Pe piaţa din SUA, cotaţia aurului pe piaţa futures a crescut cu 0,4% până la 1.578,30 dolari.

În paralel, bursele asiatice au înregistrat scăderi după publicarea unor informaţii potrivit cărora epidemia de coronavirus a provocat 80 de victime şi a infectat peste 2.000 de persoane în China iar locuitorilor din provincia Hubei, de unde provine virusul, li se interzice accesul în Hong Kong, pe fondul eforturilor globale destinate opririi răspândirii.

Investitorii “se aşteaptă pentru noi riscuri la adresa pieţelor de pe urma coronavirusului şi de aceea se grăbesc să iasă de pe pieţele bursiere, acesta este motivul pentru care cotaţia aurului este în creştere”, susţine Stephen Innes, analist la AxiCorp. Acesta a adăugat că epidemia va avea un anumit impact asupra economiei chineze.

Autorităţile de la Beijing au anunţat luni că au decis să prelungească vacanţa de Anul Nou chinezesc cu 3 zile, până la 2 februarie, ca parte a măsurilor de combatere a epidemiei de pneumonie virală.

“Continuarea aprecierii aurului va depinde de modul cum evoluează situaţia la Wuhan. Următorul prag de rezistenţă care trebuie urmărit pentru aur este cel de 1.600 de dolari pentru o uncie”, apreciază Jeffrey Halley, analist la OANDA.

Aurul este considerat o investiţie sigură în perioade de incertitudine politică sau economică. AGERPRES

Citește mai departe