Connect with us

EVENIMENT

Avertisment ANPC: Atenţie la capcanele falselor promoţii! La ce trebuie să fie atenți consumatorii

Publicat

reduceri preturi

Consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, avertizează directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Paul Anghel.

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, acesta informează că vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor.

Avertisment ANPC. Mare atenţie la capcanele falselor promoţii!

„Au început reducerile de vară, iar acum este momentul să cumpărăm produse la preţuri mai mici. Dar mare atenţie la capcanele falselor promoţii!
Reducerile mari de preţ, uneori chiar de până la 70% sau 90% într-o anumită perioadă, sunt binevenite pentru consumatori.

Dar, pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri. Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor”, precizează Paul Anghel.

Avertisment ANPC. Ce reguli trebuie respectate de vânzători

Anghel a explicat că orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă iar preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” langă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

Avertisment ANPC. Sfaturi pentru consumatori

Anghel sfătuieşte consumatorii să citească cu atenţie caracteristicile produsului şi să verifice dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor.

„În cazul în care comandaţi online, verificaţi, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când aţi ales produsul”, atrage atenţia reprezentantul ANPC.

Potrivit sursei citate, indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna afişat clar, lizibil, în lei şi cu toate taxele incluse (TVA şi alte taxe suplimentare, dacă este cazul).

„Orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc.), trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei („soldare/soldări/solduri”, „lichidare”, „promoţii” etc), însoţită de data de debut şi de durata acesteia. De asemenea, în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil”. În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat)”, mai arată Paul Anghel.

Avertisment ANPC. Atenţie la pachetele promoționale ”3 la preț de 2”

La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la preţ de 2”, trebuie verificat preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional.

Totodată, acesta sfătuieşte consumatorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc).

Pe de altă parte, directorul general de la Protecţia Consumatorilor a subliniat că, în cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. Rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

„Consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor. În cazul în care consumatorii consideră că drepturile le-au fost încălcate le recomand să ne sesizeze orice abatere şi îi asigur că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor le va acorda tot sprijinul”, a încheiat Paul Anghel.

Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

VIDEO Ansamblul „Valea Târnavelor” a scris istorie la ”The Ticket” de la Antena 1. Copiii din Blaj merg direct în finala show-ului

Publicat

video ansamblul „valea târnavelor” a scris istorie la ”the ticket”

Copiii de la ansamblul folcloric „Valea Târnavelor” au scris istorie sâmbătă seara, 27 septembrie 2025, la emisiunea The Ticket difuzată de Antena 1.

Prin energia și emoția lor, tinerii artiști au reușit să cucerească atât juriul, cât și publicul, câștigând ediția cu numărul 4 a show-ului și calificându-se direct în marea finală a sezonului, unde se va disputa marele premiu de 100.000 de euro.

Cei 48 de tineri dansatori au oferit la pe scena emisiunii de la Antena…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Alertă alimentară: Kaufland retrage trei produse de pe rafturi. Au fost vândute și în magazine din Alba

Publicat

alertă alimentară: kaufland retrage trei produse de pe rafturi. au

Kaufland retrage de pe rafturile magazinelor din județul Alba și din țară mai multe loturi de salată cu icre, considerate potențial nesigure pentru sănătatea consumatorilor. Potrivit informațiilor publicate pe site-ul Autorității Naționale Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVS), la unul dintre loturi a fost identificat un risc de infectare cu Listeria monocytogenes. 

Cele trei produse au fost retrase de la vânzare de către producătorul SC Doripesco Prod SRL,…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

INCENDIU la Sebeș. Focul a cuprins un autoturism. Pompierii intervin cu o autospecială

Publicat

incendiu la sebeș. focul a cuprins un autoturism. pompierii intervin

Un incendiu a izbucnit duminică dimineața, în jurul orei 10:00, în municipiul Sebeș. Din primele informații, focul a cuprins un autoturism.

Potrivit ISU Alba, Detașamentul de pompieri Sebeș intervine pentru stingerea unui incendiu în municipiul Sebeș.

Din informațiile primite de la apelant incendiul se manifestă la un autoturism.

Pompierii intervin cu o autospecială de stingere cu apă și spumă și un echipaj de prim ajutor.

 

 





Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Cum arată garajele distruse de foc din cartierul Zorilor. Pompierii au stabilit cauza probabilă a izbucnirii incendiului

Publicat

foc garaje e1759043397715.jpeg






Pompierii clujeni au reușit să stingă incendiul care a izbucnit duminică dimineața pe strada Tatra din cartierul Zorilor la trei garaje, după ce a au intervenit cu trei autospeciale.

Potrivit acestora, în garaje nu erau mașini, ci erau depozitate în interior diferite deșeuri și mobilier.

”Cel mai probabil, incendiul care s-a manifestat pe o suprafață de aproximativ 50 de metri pătrați a izbucnit în urma…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe