Connect with us

EVENIMENT

Avertizare meteo: Cod galben de ceață, cu vizibilitate redusă, în trei județe din țară

Publicat


ceata

Administrația Națională de Meteorologie a emis duminică, 16 februarie, o avertizare cod galben de ceață, pentru mai multe localități din județele Brașov, Covasna și Cluj.

Potrivit meteorologilor, până la ora 09.00, în localitățile Gherla, Cășeiu, Bonțida, Iclod, Jucu, Mica, Mintiu Gherlii, Dej, Cuzdrioara, Câțcău, Vad și Dăbâca din județul Cluj se va semnala ceaţă care determină scăderea vizibilităţii sub 200 m.

De asemenea, sub cod galben de ceață sunt și localități din județele Brașov și Covasna, unde, până la ora 11.00 se va semnala local ceață, care determină reducerea vizibilității sub 200 m și izolat sub 50 m.

Pentru județul Brașov sunt vizate localitățile: Brașov, Făgăraș, Codlea, Prejmer, Tărlungeni, Feldioara, Rupea, Ghimbav, Hoghiz, Hărman, Bod, Vulcan, Hălchiu, Cristian, Șinca, Recea, Sânpetru, Mândra, Voila, Budila, Racoș, Jibert, Apața, Șercaia, Comana, Hârseni, Viștea, Homorod, Cața, Măieruș, Bunești, Ucea, Părău, Ungra, Șoarș, Lisa, Crizbav, Cincu, Ormeniș, Beclean, Sâmbăta de Sus, Augustin, Drăguș, Ticușu.

Pentru județul Covasna, sunt vizate localitățile: Sfântu Gheorghe, Târgu Secuiesc, Baraolt, Întorsura Buzăului, Zagon, Zăbala, Ozun, Sânzieni, Sita Buzăului, Ghelința, Brăduț, Bățani, Cernat, Brețcu, Barcani, Ojdula, Catalina, Vâlcele, Boroșneu Mare, Bodoc, Ghidfalău, Belin, Dobârlău, Reci, Lemnia, Hăghig, Valea Crișului, Vârghiș, Micfalău, Ilieni, Poian, Aita Mare, Chichiș, Brateș, Mereni, Malnaș, Moacșa.

 

 

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EVENIMENT

Franţa, a patra ţară care a înregistrat peste 10.000 de decese din cauza coronavirusului

Publicat

În Franţa s-au înregistrat oficial marţi peste 10.000 de decese cauzate de infecţii cu noul coronavirus, devenind a patra ţară care depăşeşte acest prag după Italia, Spania şi Statele Unite, în timp ce rata de creştere a deceselor creşte pentru a doua zi consecutiv, relatează AFP, Reuters şi dpa.

În cursul unei conferinţe de presă, directorul general al Sănătăţii, Jerome Salomon a declarat că numărul de persoane care au murit din cauza bolii COVID-19 în spitalele din Franţa a crescut cu 9% într-o zi ajungând la 7.091, faţă de 10%, luni.

El a adăugat că incluzând date parţiale despre numărul de persoane care au murit în cămine de bătrâni, numărul total de decese cauzate de COVID-19 a crescut la 10.328 de la 8.911, luni, o creştere cu 16%, faţă de 10% luni şi 7% faţă de ziua de duminică. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Managementul medical şi operaţional al Spitalului Judeţean Deva, preluat de o echipă din Ministerul Apărării

Publicat

spital deva

Managementul medical şi operaţional al Spitalului Judeţean Deva a fost preluat, începând de miercuri, de o echipă din Ministerul Apărării Naţionale, formată din patru militari.

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Apărării Naţionale, este vorba despre locotenent-colonel medic Constantin Vlase – manager, maior medic Bogdan-Ion Ţambrea – director medical, locotenent-colonel Cătălin Ciopei – ofiţer de logistică şi locotenent-colonel Sorin Vartolomei – ofiţer de stat major.

CITEȘTE ȘI: Continuă tensiunile la Spitalul Judeţean de Urgenţă Deva. Managerul și directorul medical au demisionat din funcții

Potrivit MApN, locotenent-colonelul medic Constantin Vlase, director medical al Spitalului Militar de Urgenţă “Aristide Serfiodi” din Galaţi, este medic specialist în boli infecţioase şi a executat două misiuni în teatrul de operaţii Afganistan.

Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a anunţat miercuri, la Deva, că Spitalul Judeţean de Urgenţă intră sub management militar şi toate cadrele medicale vor fi testate pentru infecţia cu noul coronavirus.

CITEȘTE ȘI: Coronavirus: Sindicatul medicilor din Spitalul Județean Deva acuză conducerea unităţii de abuzuri. Avertisment pentru autorități

El a spus că managementul militar al spitalului va fi menţinut atât timp cât este nevoie, precizând însă că a remarcat o implicare din partea autorităţilor judeţene şi locale în soluţionarea problemelor.

“Acest management va sta doar atât cât este nevoie, urmând ca în trei-patru săptămâni să ne putem gândi la un management civil care să preia şi să respecte toate condiţiile”, a arătat Tătaru.

Citește mai departe

EVENIMENT

A fost lansat 9SOS, primul sistem privat de telemedicină care oferă asistență persoanelor afectate de coronavirus, suspecte, izolate sau în carantină

Publicat

9SOS, primul sistem privat integrat de telemedicină din România, care oferă servicii de asistenţă şi suport persoanelor afectate de COVID-19, la numărul de asistenţă 021.9789, a fost lansat de doi antreprenori români, cu sprijinul Romanian Business Leaders.

Conform unui comunicat remis, miercuri, AGERPRES, 9SOS este o soluţie complexă şi completă, care are funcţiuni de înscriere, triere, evaluare şi monitorizare a celor afectaţi de COVID-19. Serviciul este gratuit, iar Telekom este operatorul de telecomunicaţii partener.

Apelul la 021.9789 nu are costuri suplimentare şi poate fi efectuat de orice cetăţean român, din orice reţea fixă sau mobilă, de pe teritoriul României sau din afara graniţelor.

“Proiectul pornit la iniţiativa a doi antreprenori români, Gabriel Aftenie şi Marius Ţapu, cu sprijinul şi implicarea comunităţii Romanian Business Leaders (RBL), răspunde apelului lansat de către preşedintele României mediului de afaceri. Platforma construită propune o soluţie care diminuează încărcarea spitalelor, medicilor de familie, Direcţiilor pentru Sănătate Publică (DSP) şi Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU), prin sistematizarea şi automatizarea contactului cu persoane afectate de COVID-19, izolate sau aflate în carantină. În contextul în care numărul persoanelor infectate, suspecte şi aflate în carantină este în creştere, iar spitalele sunt supraaglomerate şi le sunt alocate un număr mare de persoane, serviciul 9SOS ajută la diminuarea încărcării sistemului medical prin sistematizarea şi automatizarea contactului cu persoane afectate de COVID-19 prin trierea şi asistenţa lor cu ajutorul numărului scurt 021.9789”, se menţionează în comunicat.

Pentru a evita suprasolicitarea centrelor de triaj – ceea ce ar duce la îngreunarea procesului de diagnosticare al persoanelor infectate şi la creşterea riscului de contaminare şi infectare a populaţiei sănătoase – serviciul 9SOS oferă o platformă ce fluidizează procesului de triaj, direcţionează traficul şi monitorizează cazurile înregistrate la numărul 021.9789, prin colaborarea mai multor entităţi, în baza unui parteneriat public- privat.

Întregul proces are loc la distanţă, protejând astfel factorul uman prin descentralizarea sistemelor de preluare a comunicaţiilor cu persoanele afectate. În plus, sistemul degrevează statul de cheltuieli cu tratamentul cazurilor în cadru spitalicesc şi de costuri de dezvoltare, de la zero, a unor sisteme de software care ar fi operaţionale în decursul a câteva săptămâni sau luni, la nivelul de complexitate necesar.

Un palier de suport oferit de 9SOS pentru cei afectaţi de COVID-19 este call center-ul medical care face înregistrarea celor care apelează 021.9789, îi triază şi le întocmeşte o fişă situaţională, pe baza celor declarate de persoana care apelează şi, în funcţie de categoria de risc care i-a fost alocată de, persoana va fi direcţionată către un medic de specialitate, medic de familie, ISU sau DSP, în funcţie de situaţie. În plus, serviciul 9SOS oferă şi monitorizarea cazurilor. Practic, atunci când închide telefonul, persoana afectată de COVID-19 primeşte o recomandare şi rămâne într-un sistem de monitorizare până la dispariţia definitivă a riscului.

Cel de-al doilea palier de suport este call center-ul social, care oferă suport emoţional sau logistic pentru persoanele peste 65 de ani, cu diverse dizabilităţi sau singure şi care, în funcţie de situaţie, îi direcţionează către autorităţile abilitate sau grupuri de suport civic.

Gestionarea procesului se face prin call center CRM, integrat cu platforme de telemedicină şi asistenţă socială. Tot lanţul de înregistrare, evaluare şi îngrijire este integrat, cu trasabilitate cap-la-cap, astfel încât pot fi înregistrate toate apelurile.

Sistemul funcţionează în condiţii stricte de GDPR – Date Sensibile cu Caracter Special, cu anonimizarea lor conform reglementărilor GDPR şi vor respecta complet condiţiile impuse de securitate, complexitate şi scalabilitate.

Platforma 9SOS va fi încredinţată statului român cu drept de utilizare în mod gratuit, pe perioada stării de urgenţă şi minimum 3 luni după încheierea acesteia.

Totodată, este în proces de dezvoltare website-ul www.9sos.ro, unde vor fi disponibile informaţii despre beneficiarii acestei platforme de telemedicină, documente şi modele de declaraţii. Proiectul este deschis pentru colaborarea cu alte entităţi care doresc să implementeze soluţia la nivel local.

Soluţia este pusă la dispoziţie gratuit de iniţiatori şi comunitatea RBL, împreună cu o echipă operativă formată din experţi call center, platformă telemedicină, cybersecurity, ingineri comunicaţii mobile şi speciale, analişti de sisteme software, specialişti în comunicare. Fiecare participant contribuie cu resurse diverse, integrarea acestora fiind realizată de Asociaţia Open Knowledge, cu susţinerea RBL, împreună cu EvoMed (CRM folosit în telemedicine), Bright Communication (serviciul Call Center), EvoGPS (infrastructura informatică), Asociaţia Salvarea Bucureşti (voluntari cu pregătire medical) şi multe alte entităţi private.

Fundaţia Romanian Business Leaders este o comunitate de antreprenori, manageri şi profesionişti români din diverse domenii, uniţi de dorinţa de a contribui la un bine public dincolo de interesele de companiei sau industriei. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

”Confundați carantina cu sejurul?” – Răspunsul unui manager de hotel pentru repatriații care se plâng de condițiile de cazare și mâncarea pe care o primesc

Publicat

O tânără din Craiova, manager de marketing la un hotel, le-a răspuns într-o postare pe Facebook persoanelor nemulțumite că sunt obligate să stea în carantină, timp de 14 zile, după ce au venit din străinătate, care se plâng de condițiile de cazare și de mâncarea pe care o primesc.

Ea spune că personalul structurilor de turism în care sunt găzduite aceste persoane este obligat ”să îndure injurii, gunoaie aruncate de la balcon, urlete, obiecte smulse din pereți”, deși se fac eforturi pentru a se crea cele mai bune condiții în această situație de criză.

În ceea ce privește mâncarea, tânăra recunoaște că este ”de carantină (nesatisfăcătoare), monitorizată zilnic la sânge”.

”Mi-am petrecut ziua plină de nervi și revoltă pentru bătaia de joc la adresa colegilor mei și a altora ca ei, care încearcă să facă tot posibilul într-o situație îngrozitoare pentru noi toți.

Mi se rupe sufletul pentru acei colegi care trebuie să îndure injurii, gunoaie aruncate de la balcon, urlete, obiecte smulse din pereți, să te uiți fără putere cum se năruiește munca ta de ani de zile, de parcă nu era de ajuns că suntem unul dintre cele mai afectate segmente ale industriei.

Mai nou ne luptăm și cu live-uri care acuză mâncarea? Că nu e ok să se dea brânză topită sau că șunca este de la conservă? Vă bateti joc de noi???

Confundați carantina cu sejurul? Oamenii aceia fac tot posibilul, se expun, într-un context de muncă dificil, aprovizionare dificilă. Vă plângeți că nu se dă destulă căldură??? În mastodonți industriali funcționali pt o mână de oameni, neincalziti de 3 săptămâni, când afară au fost constant intre 16 Si 20 de grade???

Vă bateti joc de noi???

Văd ziare care titrează în urma live-ului ,, În frig și foame FARA SA FIE CONSULTAT”. Ați luat-o razna? Să fie consultat in legătură cu ce??? Dacă i se potriveste carantina la ten? Unde preferă să o facă? Vă bateti joc de eforturile noastre si ale tuturor celor implicați!

Să vă fie rușine! Pentru toate colegele mele care au plâns astăzi din cauza umilințelor voastre! Și pt alții ca ei!
Și poftiți și alt unghi – mâncare de carantină, (nesatisfăcătoare) monitorizată zilnic la sânge.

#TotulVaFiBine, dar nu acum”, a scris tânăra pe pagina sa de Facebook.

Sursa: Facebook/ Laura Patru

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate