Connect with us

ACTUALITATE

BACALAUREAT 2019: MODELE de SUBIECTE pentru examen, publicate de Ministerul Educaţiei. Testele oficiale

Publicat



examen

Ministerul Educaţiei a pus la dispoziția absolvenților de liceu modelele de subiecte pentru examenul de Bacalaureat 2019. Nu sunt teste-grilă şi la Română şi Matematică, aşa cum s-a anunţat iniţial. Probele scrise încep luni, 1 iulie, iar primele rezultate vor fi afişate în 8 iulie.

Reamintim că modelele de subiecte Bac 2019 tip grilă au fost publicate pe site-ul Ministerului Educației (Edu.ro) în 30 octombrie, însă doar pentru puțin timp, iar apo au fost retrase. Ulterior, reprezentanţii MEN au anunţat că testele-grilă au fost amânate.

MODELE de SUBIECTE şi BAREME 2019 – BACALAUREAT, publicate de Ministerul Educaţiei:

Probele scrise:

Limba şi literatura română

E_a_romana_real_tehn_2019_var_model

E_a_romana_real_tehn_2019_bar_model

E_a_romana_uman_2019_var_model

E_a_romana_uman_2019_bar_model

Matematică

E_c_matematica_M_mate-info_2019_var_model_LRO

E_c_matematica_M_mate-info_2019_bar_model_LRO

E_c_matematica_M_st-nat_2019_var_model_LRO

E_c_matematica_M_st-nat_2019_bar_model_LRO

E_c_matematica_M_tehnologic_2019_var_model_LRO

E_c_matematica_M_tehnologic_2019_bar_model_LRO

E_c_matematica_M_pedagogic_2019_var_model_LRO

E_c_matematica_M_pedagogic_2019_bar_model_LRO

Istorie

E_c_istorie_2019_var_model

E_c_istorie_2019_bar_model

Anatomie / Biologie

E_d_anat_fiz_gen_ec_um_2019_var_model_LRO

E_d_anat_fiz_gen_ec_um_2019_bar_model_LRO

E_d_bio_veg_anim_2019_var_model_LRO

E_d_bio_veg_anim_2019_bar_model_LRO

Chimie

E_d_chimie_anorganica_2019_var_model_LRO

E_d_chimie_anorganica_2019_bar_model_LRO

E_d_chimie_organica_2019_var_model_LRO

E_d_chimie_organica_2019_bar_model_LRO

Fizică

E_d_fizica_teoretic_vocational_2019_var_model

E_d_fizica_teoretic_vocational_2019_bar_model

E_d_fizica_tehnologic_2019_var_model

E_d_fizica_tehnologic_2019_bar_model

Geografie

E_d_geografie_2019_var_model

E_d_geografie_2019_bar_model

Informatică

E_d_Informatica_2019_sp_MI_C_var_model_LRO

E_d_Informatica_2019_sp_MI_bar_model_LRO

E_d_Informatica_2019_sp_MI_Pascal_var_model_LRO

E_d_Informatica_2019_sp_SN_C_var_model_LRO

E_d_Informatica_2019_sp_SN_bar_model_LRO

E_d_Informatica_2019_sp_SN_Pascal_var_model_LRO

Sociologie

E_d_sociologie_2019_var_Model_LRO

E_d_sociologie_2019_bar_Model_LRO

Psihologie

E_d_psihologie_2019_var_Model_LRO

E_d_psihologie_2019_bar_Model_LRO

Logică

E_d_logica_2019_var_Model_LRO

E_d_logica_2019_bar_Model_LRO

Filosofie

E_d_filosofie_2019_var_Model_LRO

E_d_filosofie_2019_bar_Model_LRO

Economie

E_d_economie_2019_var_model_LRO

E_d_economie_2019_bar_model_LRO

Reamintim şi subiectele de la sesiunea de vară Bacalaureat 2018:

BACALAUREAT 2018: SUBIECTE şi BAREME la Limba şi literatura română, proba scrisă, publicate de Ministerul Educaţiei

BACALAUREAT 2018: SUBIECTELE şi BAREMELE de corectare pentru Matematică şi Istorie, publicate de minister

SUBIECTELE și BAREMELE la ultima probă de la examenul de BACALAUREAT 2018. Ce au avut de rezolvat elevii

Vezi şi BACALAUREAT 2018: CALENDAR şi modele de subiecte. TOATE detaliile despre examen

Probele scrise vor avea loc începând cu data de luni, 1 iulie, Limba si literatura română – Ea). Proba la Limba si literatura maternă – Eb) este programată marţi, 2 iulie, iar proba Ec) – proba obligatorie a profilului, miercuri, 3 iulie. Ultima probă scrisă – cea la alegere a profilului şi specializării – proba Ed) – se va desfăşura joi, 4 iulie.

MODELE de SUBIECTE şi BAREME 2019 – BACALAUREAT, publicate de Ministerul Educaţiei:

Probele ORALE:

Limba română: A_Bilet_limba_romana_oral_2019_var_model

Competenţe digitale:

D_Competente_digitale_2019_fisa_A_var_model_LRO

D_Competente_digitale_2019_fisa_B_var_model_LRO

D_Competente_digitale_2019_bar_model_LRO

Competenţe lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională:

Limba engleză:

C_engleza_audio_text_Model_subiect

C_engleza_audio_text_Model_barem

C_engleza_oral_Model_subiect

C_engleza_oral_Model_Barem

Limba franceză:

C_franceza_audio_text_var_Model

C_franceza_audio_text_bar_Model

C_franceza_oral_bilet_subiect_Model

C_franceza_oral_bilet_barem_Model

C_franceza_scris_var_Model

C_franceza_scris_bar_Model

Limba germană modernă:

C_germana_moderna_audio_text_Model_subiect

C_germana_moderna_audio_text_Model_barem

C_germana_moderna_oral_Model_Subiect

C_germana_moderna_oral_Model_Barem

C_germana_moderna_scris_Model_subiect

C_germana_moderna_scris_Model_barem

Limba spaniolă

C_spaniola_audio_text_var_Model

C_spaniola_audio_text_bar_Model

C_spaniola_oral_subiect_bilet_Model

C_spaniola_oral_barem_bilet_Model

C_spaniola_scris_var_Model

C_spaniola_scris_bar_Model

Modele de subiecte şi bareme integral, pe subiecte.edu.ro.

Afişarea primelor rezultate este programată pentru data de 8 iulie (până la ora 12:00) şi e urmată de depunerea contestaţiilor (orele 12:00 – 16:00). Între 9 şi 12 iulie vor fi soluţionate contestaţiile, în timp ce afişarea rezultatelor finale este prevăzută pentru data de 13 iulie.

Înscrierile pentru susţinerea examenului în prima sesiune se fac în săptămâna 27 – 31 mai 2019. Cursurile pentru clasele a XII-a şi a XIII-a se încheie vineri, 31 mai.

Ordinul MEN Nr. 4830/2018 din 30 august 2018 privind organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat naţional – 2019 a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 788 din 13 septembrie 2018.

CALENDARUL examenului de Bacalaureat Național 2019, sesiunea iunie – iulie

27-31 mai 2019: înscrierea candidaților la prima sesiune de examen

31 mai 2019: încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a

3-4 iunie 2019: evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

5-6 iunie 2019: evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

7, 10*-11 iunie 2019: evaluarea competențelor digitale – proba D

(Candidații de altă confesiune decât cea ortodoxă, care, în data de 10 iunie 2019, sărbătoresc Rusaliile, pot fi programați pentru susținerea probei D în datele de 7 și 11 iunie 2019)

12-13 iunie 2019: evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C

1 iulie 2019: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă

2 iulie 2019: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

3 iulie 2019: Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă

4 iulie 2019: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă

8 iulie 2019: afișarea rezultatelor (până la ora 12,00) și depunerea contestațiilor (orele 12.00 – 16.00)

9-12 iulie 2019: rezolvarea contestațiilor

13 iulie 2019: afișarea rezultatelor finale

A doua sesiune a Bacalaureatului 2019 începe în 21 august, iar primele rezultate vor fi cunoscute în 3 septembrie.

CALENDARUL examenului de Bacalaureat Național 2019, sesiunea august – septembrie

15 – 19 iulie 2019: înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen

26 iulie 2019: înscrierea candidaților care au promovat examenele de corigențe

21 august 2019: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă

22 august 2019: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

23 august 2019: Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă

26 august 2019: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă

27, 28 august 2019: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

29 august 2019: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

30 august, 2 septembrie 2019: Evaluarea competențelor digitale – proba D

2 – 3 septembrie 2019: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C

3 septembrie 2019: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12.00) și depunerea contestațiilor (orele 12.00 – 16.00)

3 – 6 septembrie 2019: Rezolvarea contestațiilor

7 septembrie 2019: Afișarea rezultatelor finale

La solicitarea comisiilor de bacalaureat județene/comisiei de bacalaureat a municipiului București sau din proprie inițiativă, Comisia Națională de Bacalaureat poate aproba în situații excepționale prelungirea perioadelor de susținere a probelor de evaluare a competențelor digitale sau lingvistice, de evaluare a lucrărilor scrise ori de afișare a rezultatelor, precum și reducerea perioadei de afișare a rezultatelor.

REGULI pentru EXAMEN

Comisiile de bacalaureat judeţene/a municipiului Bucureşti asigură dotarea cu camere de supraveghere video şi audio funcţionale a sălilor în care se desfăşoară activităţi specifice examenului de bacalaureat: susţinerea probelor, descărcarea şi multiplicarea subiectelor, predarea şi preluarea lucrărilor scrise, amestecarea, numerotarea şi introducerea în plicuri a lucrărilor, evaluarea acestora, depozitarea bagajelor.

În vederea asigurării desfăşurării corecte a examenului de bacalaureat, în conformitate cu prevederile reglementărilor în vigoare, comisiile de bacalaureat din centrele de examen şi comisiile de bacalaureat judeţene/a municipiului Bucureşti verifică, prin sondaj, înregistrările audiovideo din sălile de examen, după încheierea probei scrise. În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă ori în cazul în care există sesizări privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraude, verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile de examen menţionate.

Dacă se constată existenţa unor nereguli, fraude sau tentative de fraudă, respectiv nerespectarea reglementărilor privitoare la organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat, comisia de bacalaureat din centrul de examen ia măsurile ce se impun, care pot merge până la eliminarea candidaţilor din examen. Comisia de bacalaureat din centrul de examen anunţă comisia de bacalaureat judeţeană/a municipiului Bucureşti, care propune eventualele măsuri de sancţionare şi anunţă, după caz, Comisia Naţională de Bacalaureat.

În procesul de evaluare iniţială a lucrărilor scrise şi de rezolvare a contestaţiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferenţa dintre notele celor doi evaluatori este de cel mult un punct, este calculată nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, fiind înregistrată în catalogul de bacalaureat.

În cazul în care diferenţa dintre notele acordate de cei doi profesori evaluatori este mai mare de 1 punct, acestea nu se transcriu pe lucrare şi se procedează astfel:

– preşedintele comisiei nominalizează alţi doi profesori evaluatori pentru recorectarea lucrării;

– după finalizarea recorectării lucrării, notele acordate de fiecare din cei patru evaluatori se trec pe lucrare şi se semnează de către evaluatori;

– preşedintele comisiei calculează nota finală din cele 4 (patru) note, după eliminarea celor două note – valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale fără rotunjire, a celor două note – valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală pe care o trece pe lucrare şi semnează.

În cadrul etapei de soluţionare a contestaţiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, în situaţia în care, după desecretizarea lucrării, se constată o diferenţă de notare mai mare de 1,5 puncte, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, lucrarea se resecretizează şi este transmisă spre a fi reevaluată altor doi profesori evaluatori.

Nota definitivă nu mai poate fi modificată şi reprezintă nota obţinută de candidat la proba respectivă.

Candidaţii care depun contestaţii completează şi semnează o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere.

Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete şi altele asemenea, candidaţii având obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop.

Candidaţii care refuză depozitarea obiectelor menţionate, în sala stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop, nu sunt primiţi în examen.

Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen:

– orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor

– telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, ce ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.

Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidaţi sau cu exteriorul.

Candidaţii care încalcă regulile menţionate sunt eliminaţi din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise.

Încălcarea regulilor menţionate va fi considerată tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi nu mai pot participa la probele următoare şi sunt declaraţi „eliminaţi din examen”, fără posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale. Aceşti candidaţi nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat. Calculul celor două sesiuni la care candidaţii „eliminaţi din examen” nu mai au dreptul de a participa se face fără luarea în considerare a sesiunii speciale a examenului de bacalaureat.

Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice care vizează organizarea şi desfăşurarea corectă a examenului de bacalaureat şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare pentru examenul de bacalaureat, sunt interzise în sala de examen.

După parcurgerea etapelor menţionate, candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile în acest caz.

Sursa: Alba24.ro


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Peste 17.000 de autovehicule noi înmatriculate în România, în luna iulie

Publicat

În luna iulie au fost înmatriculate în România 17.571 autovehicule noi, cu 20,3% mai multe decât în luna similară a lui 2020, se arată într-o statistică APIA, făcută pe baza datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor.

Dintre acestea, 15.493 au fost autoturisme noi, a căror creștere față de luna iulie 2020 este de 19,6%.

Top-ul 5 pe mărci în mai este condus de Dacia (4.648 de unități), urmată de Hyundai (1.168 de unități), Volkswagen (1.161 unități), Toyota (988 unități) și Ford (980 unități).

Conform APIA, pe ansamblul primelor 7 luni, autoturismele noi înregistrează o scădere generală de 1%.

De asemenea, în perioada ianuarie-mai 2021 au fost înmatriculate 235.188 autoturisme rulate, cu 11% mai mult comparativ cu perioada similară din 2020.

În ceea ce privește înmatriculările de vehicule comerciale noi (LCV, HCV, Minibus și Bus, precum și vehicule speciale), după un volum de 2.078 unități, înregistrat în luna iulie 2021 (+25,3% față de iulie 2020), rezultă o creștere generală pe ansamblul anului 2021 de 27,5%.

În ceea ce privește motocicletele, mopedele și ATV-urile noi s-a înregistrat în luna iulie o creștere de 44,7% și una de 48,3% pe primele șapte luni din 2021.

sursa: mediafax.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studiu danez: Combinaţia bazată pe o doză de vaccin AstraZeneca şi un ser ARN mesager este eficientă

Publicat

Arhivă foto

O schemă de vaccinare combinată, bazată pe administrarea unei prime doze de vaccin AstraZeneca urmată la rapel de o doză de vaccin de tip ARN mesager – fie cel dezvoltat de Pfizer-BioNTech, fie serul Moderna – oferă „o protecţie bună” împotriva noului coronavirus, a anunţat luni Institutul de Stat al Serurilor (SSI) din Danemarca, informează Reuters.

Tot mai multe ţări analizează posibilitatea de a folosi vaccinuri anti-COVID-19 diferite în momentul administrării celei de-a doua doze, o măsură deosebit de necesară în Danemarca după ce autorităţile sanitare din această ţară au stopat inoculările cu vaccinul AstraZeneca în aprilie din cauza riscului de apariţie a unor efecte secundare rare, dar grave.

Peste 144.000 de danezi, cei mai mulţi angajaţi din domeniul medical şi vârstnici, au primit o primă doză de vaccin AstraZeneca, dar au fost apoi inoculaţi în momentul administrării rapelului cu doze de vaccin Pfizer-BioNTech sau Moderna.

Ce arată studiul

„Studiul arată că la 14 zile după finalizarea schemei de vaccinare combinate, riscul de infectare cu SARS-CoV-2 este redus cu 88% în comparaţie cu persoanele nevaccinate”, au transmis reprezentanţii SSI.

Acest procent semnifică „o eficacitate ridicată”, au adăugat ei, comparabilă cu rata de eficacitate de 90% furnizată de cele două doze ale vaccinului Pfizer-BioNTech, confirmată într-un alt studiu realizat în Danemarca.

Studiul a acoperit un interval de peste cinci luni

Studiul, publicat săptămâna trecută, a acoperit un interval de peste cinci luni, între februarie 2021 şi iunie 2021, o perioadă în care varianta Alfa a noului coronavirus era predominantă în Danemarca.

Noua cercetare nu a putut să stabilească dacă protecţia oferită de schema de vaccinare combinată se aplică şi în cazul variantei Delta, care este în prezent cea mai răspândită variantă a virusului SARS-CoV-2 în această ţară.

De asemenea, studiul nu a furnizat date de eficacitate în privinţa numărului de decese sau de spitalizări asociate COVID-19, întrucât niciun astfel de caz nu a fost înregistrat după finalizarea schemei de vaccinare bazate pe o combinaţie de seruri.

AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

COVID-19 revine la Wuhan, după câteva luni fără cazuri identificate

Publicat

COVID-19 revine la Wuhan, China, după câteva luni fără cazuri identificate. Șapte muncitori au avut teste pozitive și au fost trimiși imediat în izolare.

Cei 7 muncitori care au primit rezultate pozitive au fost trimiși în spitale pentru tratamente conexe, transmite agenția ANSA.

Anunțul a fost făcut de autoritățile din capitala Hubei, unde a fost identificat noul coronavirus pentru prima dată la sfârșitul anului 2019.

Muncitorii au cu toții legătură cu zona de dezvoltare economică a orașului. Au intrat imediat în izolare.

Autoritățile au revenit cu cerea de respectare a regulilor anti-COVID, inclusiv purtarea măștii în public, distanțarea și spălarea frecventă a mâinilor.

Wuhan a atinsese o rată importantă de vaccinare, de 77%. MEDIAFAX

Citește mai departe

ACTUALITATE

Când începe şcoala? Ministrul Sorin Cîmpeanu anunţă deschiderea anului şcolar 2021-2022

Publicat

Școala va începe pe 13 septembrie cu prezență fizică pentru toți elevii, fără scenarii de funcționare, spune ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educației afirmă că școala va începe în format fizic pe 13 septembrie.

„Bazându-mă pe informațiile pe care le am în limite de competență, bazându-mă pe cunoașterea condițiilor din școli, în care regulile sanitare au fost respectate mai riguros decât în orice alte locuri, cu excepția unităților sanitare, bazându-mă pe nivelul ridicat de vaccinare a personalului din învățământ, bazându-mă pe acțiunile pe care le avem în vedere pentru a susține importanța și necesitatea vaccinării, mă pronunț cât se poate de clar în favoarea deschiderii cu prezență fizică pentru toți elevii fără scenarii de funcționare. Am dreptul să manifest acest optimism, în paralel luând în considerare orice alte variante vor rezulta din evoluția epidemiologică”, spune Sorin Cîmpeanu.

El spune și că e posibil ca, pe viitor, cabinetele medicale din școli să fie transformate în centre de vaccinare și se declară împotriva obligativității vaccinării. MEDIAFAX

Citește mai departe