Connect with us

EDUCATIE

Bacalaureat 2020: Detalii despre examen, modele de subiecte, teste și bareme de corectare

Publicat



Programa de examen pentru Bacalaureat 2020 a fost aprobată prin ordin semnat de ministrul Educației. Materia de examen va fi doar cea din semestrul I, fără conținuturi aferente semestrului al II-lea al anului școlar în curs.

Măsura a fost agreată și cu partenerii educaționali, reprezentanții elevilor, părinților și cadrelor didactice, în vederea finalizării cu succes a anului școlar 2019-2020.

Citește și BACALAUREAT 2020: REGULI pentru probele scrise care încep LUNI. Ce le este interzis candidaților

Președintele Klaus Iohannis a anunțat luni că examenul se va desfășura așa cum a fost planificat, chiar dacă școlile nu se redeschid fizic în acest an școlar.

Elevii de clasa a XII-a vor putea reveni la școală în intervalul 2-12 iunie, pentru a se putea pregăti pentru examen. Vor fi însă reguli stricte: maximum 10 elevi într-o sală de clasă, acces pe coridoare diferite, măsurarea temperaturii la intrarea în școli.

*Examenul de bacalaureat începe în 22 iunie

Ministrul Educației, Monica Anisie, a anunțat luni că examenul de bacalaureat va începe în acest an în 22 iunie, cu probele scrise.

Examenele de Bacalaureat vor continua cu ulterior cu probele pentru competențe, potrivit ministrului.

Monica Anisie a precizat că urmează a fi comunicat ulterior calendarul exact al examenelor.

*Modele de subiecte pentru Bacalaureat 2020

Modele de subiecte actualizate pentru examenul de Bacalaureat 2020 au fost publicate de instituția din subordinea Ministerului Educației care concepe toate subiectele de examen. Structura subiectelor este aceeași ca și anul trecut.

Limba și literatura ROMÂNĂ:

Uman

E_a_romana_uman_2020_var_model

E_a_romana_uman_2020_bar_model

Real-tehnologic

E_a_romana_real_tehn_2020_var_model

E_a_romana_real_tehn_2020_bar_model

MATEMATICĂ

Mate-Info

E_c_matematica_M_mate-info_2020_var_model_LRO

E_c_matematica_M_mate-info_2020_bar_model_LRO

Științele Naturii

E_c_matematica_M_st-nat_2020_var_model_LRO

E_c_matematica_M_st-nat_2020_bar_model_LRO

Tehnologic

E_c_matematica_M_tehnologic_2020_var_model_LRO

E_c_matematica_M_tehnologic_2020_bar_model_LRO

Pedagogic

E_c_matematica_M_pedagogic_2020_var_model_LRO

E_c_matematica_M_pedagogic_2020_bar_model_LRO

ISTORIE

E_c_istorie_2020_var_model_LRO

E_c_istorie_2020_bar_model_LRO

ANATOMIE

E_d_anat_fiz_gen_ec_um_2020_var_model_LRO

E_d_anat_fiz_gen_ec_um_2020_bar_model_LRO

BIOLOGIE

E_d_bio_veg_anim_2020_var_model_LRO

E_c_matematica_M_tehnologic_2020_bar_model_LRO

Pedagogic

E_c_matematica_M_pedagogic_2020_var_model_LRO

E_c_matematica_M_pedagogic_2020_bar_model_LRO

ISTORIE

E_c_istorie_2020_var_model_LRO

E_c_istorie_2020_bar_model_LRO

ANATOMIE

E_d_anat_fiz_gen_ec_um_2020_var_model_LRO

E_d_anat_fiz_gen_ec_um_2020_bar_model_LRO

BIOLOGIE

E_d_bio_veg_anim_2020_var_model_LRO

CHIMIE

E_d_chimie_anorganica_2020_var_model

E_d_chimie_anorganica_2020_bar_model

E_d_chimie_organica_2020_var_model

E_d_chimie_organica_2020_bar_model

GEOGRAFIE
E_d_geografie_2020_var_Model_LRO

E_d_geografie_2020_bar_model_LRO

FIZICĂ

E_d_fizica_teoretic_vocational_2020_var_model_LRO

E_d_fizica_teoretic_vocational_2020_bar_model_LRO

E_d_fizica_tehnologic_2020_var_model_LRO

E_d_fizica_tehnologic_2020_bar_model_LRO

INFORMATICĂ

E_d_Informatica_2020_sp_MI_C_var_model_LRO

E_d_Informatica_2020_sp_MI_bar_model_LRO

E_d_Informatica_2020_sp_MI_Pascal_var_model_LRO

E_d_Informatica_2020_sp_SN_C_var_model_LRO

E_d_Informatica_2020_sp_SN_Pascal_var_model_LRO

E_d_Informatica_2020_sp_SN_bar_model_LRO

LOGICĂ

E_d_logica_2020_var_Model_LRO

E_d_logica_2020_bar_Model_LRO

FILOSOFIE

E_d_filosofie_2020_bar_Model_LRO

ECONOMIE

E_d_economie_2020_var_model_LRO

E_d_economie_2020_bar_model_LRO

PSIHOLOGIE

E_d_psihologie_2020_var_Model_LRO

E_d_psihologie_2020_bar_Model_LRO

SOCIOLOGIE

E_d_sociologie_2020_var_Model_LRO

E_d_sociologie_2020_bar_Model_LRO

*BACALAUREAT, teste de antrenament (modele de subiecte):

Ministerul Educației a publicat teste de antrenament pentru elevi și baremelor de evaluare și notare a acestora, pentru ca elevii să-și poată contina pregătirea pentru examenele naționale.

Resursele de antrenament tip test, realizate împreună cu Centrul Național de Evaluare și Examinare, respectă modelul subiectului de examen.

Obiectivul acestora este acela de a exersa și de a continua efortul în vederea obținerii unor rezultate bune la viitoarele examene.

Rolul baremelor de evaluare și notare a testelor acestora este de autoevaluare și calibrare a modului în care au fost redactate răspunsurile.

Limba și literatura ROMÂNĂ

Real tehnologic:

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

Testul 12

Testul 13

Testul 14

Testul 15

Uman:

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

Testul 12

Testul 13

Testul 14

Testul 15

MATEMATICĂ

Matematică-informatică

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

Testul 12

Testul 13

Testul 14

Testul 15

Matematică – Științe ale Naturii

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

Testul 12

Testul 13

Testul 14

Testul 15

Matematică – Tehnologic

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

Testul 12

Testul 13

Testul 14

Testul 15

Matematică – Pedagogic

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

Testul 12

Testul 13

Testul 14

Testul 15

ISTORIE

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

Testul 12

Testul 13

Testul 14

Testul 15

ANATOMIE

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

BIOLOGIE

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

Testul 12

Testul 13

Testul 14

Testul 15

CHIMIE

Chimie anorganică

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

Testul 12

Testul 13

Testul 14

Testul 15

Chimie organică

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

Testul 12

Testul 13

Testul 14

Testul 15

FIZICĂ

Teoretic/vocațional

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

Testul 12

Testul 13

Testul 14

Testul 15

Tehnologic

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

Testul 12

Testul 13

Testul 14

Testul 15

GEOGRAFIE

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

Testul 12

INFORMATICĂ

C/C++ (mate-info)

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

Testul 12

Testul 13

Testul 14

Testul 15

Pascal (mate-info)

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

Testul 12

Testul 13

Testul 14

Testul 15

C/C++ (științe ale naturii)

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

Testul 12

Testul 13

Testul 14

Testul 15

Pascal (științe ale naturii)

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

Testul 12

Testul 13

Testul 14

Testul 15

ECONOMIE

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

FILOSOFIE

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

Testul 12

Testul 13

Testul 14

Testul 15

LOGICĂ

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

Testul 12

Testul 13

Testul 14

Testul 15

PSIHOLOGIE

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

SOCIOLOGIE

Test 1

Test 2

Test 3

Test 4

Test 5

Test 6

Test 7

Test 8

Test 9

Test 10

Testul 11

Testul 12

Testul 13

Testul 14

Testul 15

*BAREME pentru teste de antrenament Bacalaureat 2020:

Limba și literatura ROMÂNĂ

Real tehnologic:

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

Uman:

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

MATEMATICĂ

Matematică-informatică

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

Matematică – Științe ale Naturii

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

Matematică – Tehnologic

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

Matematică – Pedagogic

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

ISTORIE

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

ANATOMIE

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

BIOLOGIE

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

CHIMIE

Chimie anorganică

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

Chimie organică

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

FIZICĂ

Teoretic/vocațional

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

Tehnologic

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

GEOGRAFIE

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

INFORMATICĂ

C/C++ și Pascal (mate-info)

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

C/C++ și Pascal (științe ale naturii)

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

ECONOMIE

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

FILOSOFIE

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

LOGICĂ

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

PSIHOLOGIE

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

SOCIOLOGIE

Barem Test 1

Barem Test 2

Barem Test 3

Barem Test 4

Barem Test 5

Barem Test 6

Barem Test 7

Barem Test 8

Barem Test 9

Barem Test 10

 


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


EDUCATIE

Elevii din Iași se reîntorc la școală. Cele 110 unităţi de învăţământ preuniversitar din municipiu intră în scenariul verde

Publicat

Elevii care învaţă în municipiul Iaşi vor începe, de luni, să înveţe în scenariul verde, decizia fiind adoptată în şedinţa de vineri a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Iaşi, pentru prima dată de la începutul anului.

Decizia ca 110 de instituţii din învăţământul preuniversitar din municipiul Iaşi să treacă în scenariul verde de predare a fost luată întrucât rata de incidenţă cumulată a cazurilor de infectare cu SARS-CoV-2 în ultimele 14 zile este de sub 1 la 1.000 de locuitori, respectiv, de 0,81 la mia de locuitori cât a fost la nivelul zilei de joi, 6 mai.

“Scenariul verde” sau “scenariul 1” presupune participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie.

Potrivit reglementărilor în vigoare, scenariul de funcţionare poate fi modificat săptămânal în funcţie de evoluţia epidemiologică de la nivelul unităţii administrativ-teritoriale.

“Reînceperea în condiţii cât se poate de apropiate de normalitate a cursurilor în învăţământul preuniversitar este un motiv de bucurie pentru toţi elevii, care abia aşteaptă să continue deprinderea de noi cunoştinţe din toate materiile studiate.

Îi asigur de suportul meu pe toţi copiii, elevii, profesorii şi părinţii care trăiesc emoţiile fiecărei zile de şcoală. Ca şi până acum, vom lua toate măsurile necesare pentru bunul mers al şcolii, de la asigurarea de curse speciale pentru preşcolari şi elevi şi a măsurilor de distanţare şi dezinfecţie în mijloacele de transport public la fluidizarea traficului rutier şi asigurarea pazei şi ordinii publice în vecinătatea unităţilor de învăţământ”, spune primarul Mihai Chirica, prin intermediul unui comunicat de presă.

Edilul a dat asigurări că începând de luni toate cadrele medicale şcolare vor fi prezente în unităţile de învăţământ şi atrage atenţia că deşi rata de infectare a scăzut, pandemia nu s-a încheiat.

“Rata de infectare în oraşul nostru are o tendinţă de scădere, dar – atenţie! – pandemia nu s-a încheiat!

Prin urmare, este limpede că un ritm susţinut de vaccinare şi respectarea normelor de siguranţă sanitară sunt calea de a reveni la normalitate.

În aceste condiţii, îi rog pe toţi ieşenii să menţină acelaşi respect pentru sănătatea comunităţii, ca o garanţie a reîntoarcerii la deprinderile fireşti de care avem atâta nevoie. Iar dacă acest an şcolar a fost în mare măsură afectat de pandemie, sper ca măcar finalul acestuia să se încadreze în firescul pe care ni-l dorim cu toţii.

Încă o dată, le urez succes tuturor copiilor la reîntoarcerea la şcoală, profesorilor şi părinţilor le doresc multă putere şi răbdare, asigurându-i pe toţi că municipalitatea va fi mereu un susţinător al educaţiei ieşene.Şcoala are prioritate!”, a mai declarat primarul Mihai Chirica. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Elevii află peste două săptămâni dacă se pot întoarce cu toții la școală. În ce condiții se fac cursuri cu prezență fizică

Publicat

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, este optimist că elevii vor putea să termine semestrul al doilea al anului școlar în bănci. Sunt două condiții: scăderea ratei de infectare și o vaccinare de succes. Analiza se va face peste două săptămâni.

Ministrul Sorin Cîmpeanu a spus, miercuri seara, la Digi 24, că aproape 2 milioane de copii au putut merge la școală miercuri.

Este vorba de elevii din învățământul primar și de preșcolari, precum și de elevii din clasele a cincea, a șasea, a șaptea, a noua, a zecea și a unsprezecea din localitățile care au rată de infectare mai mică de 1 la mie, adică din peste 2.000 de localități: „Luni (lunea viitoare – n.r.) vor reveni la școală toți elevii claselor terminale și clasele terminale din învățământul profesional și liceal, alți 370.000 de elevi. Se vor apropia de 2,4 milioane de elevi care pot reveni la școală cu prezență fizică în aceste zile”.

Ministrul speră ca și ceilalți elevi să revină în bănci.

Analiza se va face în două săptămâni și ar urma să confirme trendul descrescător epidemiologic și mersul vacinării.

„Ministerul Educației își dorește să poată formula propunerea de deschidere cu prezență fizică a tuturor școlilor. Peste două săptămâni vom face această analiză”, a spus Sorin Cîmpeanu.

În aceste condiții, de scădere a ritmului de infectare și a creșterii ratei de vaccinare, rămân încă 5 săptămâni de școală.

Sorin Cîmpeanu este mulțumit de colaborarea cu ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, și este optimist în privința întoarcerii elevilor la clase:

„Trebuie să recunosc că doamna ministrul Mihăilă a dovedit o înțelegere conformă sistemului de educație, pentru că ordinul comun este cel care a făcut posibilă prezența la școală în acest fel încă de astăzi (miercuri -n.r). S-a renunțat la înjumătățirea claselor terminale, un lucru foarte important, s-a permis prezența elevilor din școlile speciale (…).

A înțeles și iată de astăzi toți acești copii au putut merge școală și a înțeles importanța orelor remediale și ordinul comun permite prezența, indiferent de clasă și de scenariu, a tuturor elevilor înscriși în programul național de ore remediale.

Nu știm nici că da, nici că nu (va scădea atât de mult infectarea cu SARS-CoV-2 în țară – n.r.), dar am dreptul să sper, am dreptul să îmi doresc această scădere și am spus că dacă se va confirma această scădere, Ministerul Educației va face această propunere”.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

Copiii de grădiniţă şi din ciclul primar vor merge miercuri la cursuri, indiferent de incidenţa COVID-19

Publicat

Copiii de grădiniţă şi din ciclul primar, precum şi cei din şcolile speciale vor merge miercuri la cursuri indiferent de incidenţa COVID-19, iar în localităţile unde aceasta este sub 1 la mia de locuitori vor reîncepe şcoala cu prezenţă fizică şi elevii claselor a V-a, a VI-a, a VII-a, a IX-a, a X-a şi a XI-a, a declarat ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.

El a precizat marţi, la TVR 1, că elevii din clasele terminale vor merge la cursuri pe 10 mai.

“Miercuri, 5 mai, toţi elevii din învăţământul primar, inclusiv clasa pregătitoare, toţi copiii din grădiniţe şi toţi elevii şcolilor speciale vor începe şcoala cu prezenţă fizică, indiferent de rata de infectare. Este vorba de 1.400.000 de elevi. De asemenea, în localităţile în care rata de infectare este mai mică de 1 la mie – şi este vorba de un număr de 2.057 de localităţi astăzi cu rata de infectare mai mică de 1 la mie – vor începe şcoala şi elevii claselor a V-a, a VI-a, a VII-a, a IX-a, a X-a şi a XI-a tot cu prezenţă fizică. Elevii claselor terminale vor începe şcoala luni, 10 mai. Absolut toţi elevii claselor terminale – a VIII-a, a XII-a, a XIII-a, clase terminale din învăţământul post-liceal – vor începe şcoala cu prezenţă fizică luni, 10 mai”, a spus Sorin Cîmpeanu.

În 1.124 de localităţi, rata de infectare cu COVID-19 depăşeşte 1 la mia de locuitori. Sorin Cîmpeanu a precizat că pe site-ul Ministerului Educaţiei a fost afişată, marţi, lista localităţilor cu incidenţa COVID-19.

El a mai declarat că peste 50% dintre cadrele didactice s-au vaccinat împotriva COVID-19, marea majoritate făcând şi rapelul.

Sorin Cîmpeanu a precizat că aproape 44% din totalul personalului din învăţământ s-a imunizat împotriva noului coronavirus.

Evaluarea naţională, potrivit acestuia, va începe pe 22 iunie, iar bacalaureatul – pe 28 iunie, iar până până atunci procentul cadrelor didactice vaccinate împotriva COVID-19 va creşte.

“Niciodată Ministerul Educaţiei nu a făcut teste pentru elevi. Testele antigen rapide sunt administrate de personal medical angajat de Ministerul Sănătăţii. Acest personal medical, din păcate, e deficitar. Pe de altă parte, un raport al Institutului Naţional de Sănătate Publică (INSP) foarte bine fundamentat explică de ce aceste teste non-invazive, care pot să fie folosite în şcoli, nu pot fi luate în considerare în calculul general al ratei de infectare. Pe de altă parte, aceste teste non-invazive, conform procedurilor actuale, ar trebui să fie confirmate prin teste antigen rapide, deci, prin teste care sunt considerate invazive, după care ar trebui să fie validate prin teste PCR. Această procedură, în opinia INSP, ar complica mai mult lucrurile decât ar ajuta”, a adăugat Sorin Cîmpeanu. AGERPRES/

Citește mai departe

EDUCATIE

Ministerele Educaţiei şi Sănătăţii au emis ordinul privind măsurile de organizare a activităţii în şcoli

Publicat

Ministerele Educaţiei şi Sănătăţii au emis ordinul care modifică şi completează prevederile anterioare privind organizarea activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2.

Potrivit noului ordin, este permisă organizarea orelor remediale, cu prezenţa fizică, în unităţile de învăţământ, dacă la nivelul localităţii nu este declarată starea de carantină, “sub condiţia asigurării stricte” a normelor de prevenire a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2, respectiv distanţare corectă, aerisirea frecventă a spaţiilor, respectarea normelor de igienă şi purtarea obligatorie a măştii de protecţie.

“Este permisă participarea preşcolarilor/elevilor din învăţământul special, cu prezenţa fizică, la nivelul tuturor grupelor/claselor, în toate unităţile de învăţământ care funcţionează în localităţi în care nu este declarată starea de carantină, sub condiţia asigurării stricte a normelor de prevenire a îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, respectiv distanţare adecvată, respectarea normelor de igiena şi asigurarea ventilării regulate a spaţiilor”, stipulează ordinul semnat de miniştrii Sorin Cîmpeanu şi Ioana Mihăilă.

Personalul didactic/nedidactic şi personalul didactic auxiliar implicat în procesul de învăţământ are obligaţia să poarte mască în permanenţă în cancelarie, în timpul deplasării în incinta unităţii de învăţământ şi în timpul pauzelor atât în interior, cât şi în exterior, precum şi în sălile de clasă, cu excepţia situaţiilor în care procesul specific de predare/învăţare/recuperare impune un contact vizual complet, caz în care vor folosi viziere şi vor evita în permanenţă contactul faţă în faţă cu copiii la o distanţă mai mică de 2 m, conform noilor reglementări.

Potrivit ordinului, Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ propune ISJ/ISMB aplicarea scenariului de organizare şi desfăşurare a cursurilor în unitatea de învăţământ, pe baza criteriului epidemiologic privind rata incidenţei cumulate la nivelul localităţii, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori, după cum urmează:

* scenariul 1 – participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, dacă incidenţa cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică sau egală cu 1/1.000 de locuitori;

* scenariul 2 – participarea zilnică, cu prezenţă fizică în unităţile de învăţământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a şi a celor din anii terminali din învăţământul profesional şi postliceal, precum şi a elevilor din învăţământul special, indiferent de clasă, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară şi participarea zilnică, în sistem online a elevilor din celelalte clase/ani de studiu, dacă incidenţa cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1/1.000, dacă la nivelul localităţii nu este declarată starea de carantină. AGERPRES

Citește mai departe