Connect with us

ECONOMIE

BCR opreşte temporar sistemul informatic care gestionează operaţiunile cu carduri

Publicat


Banca Comercială Română (BCR) opreşte sistemul informatic care gestionează operaţiunile cu carduri, în noaptea de vineri spre sâmbătă, 18-19 octombrie 2019, potrivit unui comunicat al băncii.

Astfel, în intervalul 19 octombrie 2019 ora 1:00 – 19 octombrie 2019 ora 5:00 sistemul de carduri va fi oprit. Cardurile BCR nu vor putea fi folosite nici în reţeaua BCR şi nici în alte reţele de acceptare.

În acest interval orar, nu vor putea fi utilizate echipamentele BCR: ATM-uri (Bancomate); MFM-uri (Maşini multifuncţionale); POS.

De asemenea, în aplicaţiile George/George Go, nu vor putea fi efectuate operaţiuni specifice cardului: blocare card; deblocare card; modificări limite tranzacţionare (ATM/POS); rambursare card de credit.

Tranzacţiile la ASV-uri (Automate de schimb valutar) nu vor fi afectate. Tranzacţiile la APT (Ghişee rapide) vor putea fi efectuate numai cu autentificare cu cartonaş cu cod de bare (nu va putea fi utilizată funcţionalitatea de autentificare cu card BCR). AGERPRES

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Companiile din România sunt pe ultimul loc în UE la utilizarea social media

Publicat

facebook

Jumătate dintre companiile din Uniunea Europeană au utilizat în anul 2019 cel puţin un tip de social media, în rândul statelor membre companiile din România fiind pe ultimul loc la acest capitol, în condiţiile în care numai 33% dintre acestea au declarat că au utilizat cel puţin un tip de social media, arată datele publicate marţi de Eurostat.

Alte state membre în care utilizarea social media este mai puţin populară în rândul companiilor sunt Bulgaria (34%), Polonia (37%), Ungaria (38%), Letonia (41%) şi Slovacia (42%).

La polul opus, utilizarea social media este cea mai populară în rândul companiilor din Malta (84%), urmate de companiile din Danemarca (75%), Olanda (74%), Cipru (73%), Suedia (72%), Belgia, Irlanda şi Finlanda (toate cu 71%).

Comparativ cu situaţia din 2004, procentul companiilor care utilizează social media a crescut în toate statele membre UE. Cele mai mari creşteri au fost înregistrate în Danemarca şi Luxemburg (26 puncte procentuale în ambele cazuri), urmate de Finlanda (25 puncte procentuale), Suedia (24 puncte procentuale) şi Letonia (22 puncte procentuale). În schimb, cele mai mici creşteri au fost înregistrate în Bulgaria (6 puncte procentuale), Irlanda, Portugalia, România şi Slovenia (toate cu 11 puncte procentuale). AGERPRES

Citește mai departe

ECONOMIE

Prețul măștilor medicale a explodat, în România. Au ajuns să coste de zeci de ori mai mult

Publicat

Stocurile de măști medicale din farmacii s-au epuizat de mai multe zile, în toată țara, iar lipsa lor a făcut ca prețurile să crească de zeci de ori.

După ce epidemia de coronavirus a început să se răspândească în Europa, comercianții care mai au de vânzare acest produs încearcă să profite și îl pun la vânzare la prețuri exorbitante, astfel că o mască medicală care costa în trecut 10 bani, a ajuns să fie oferită la vânzare cu prețul de 10 lei.

Pe unul dintre cele mai mari site-uri  de vânzări spre exemplu, 50 de măști costă 499,99 lei, vânzătorul având ”bunăvoința” să precizeze că prețul este redus de la 595 lei.

Pe alte site-uri online pachetul cu 50 de măști costă 250 lei, iar vânzătorii sunt dispuși să le dea chiar și ”la bucată”.

CITEȘTE ȘI: Scumpirea excesivă a măştilor medicale, investigată de Consiliul Concurenței. S-ar putea aplica amenzi uriaşe

În majoritatea farmaciilor produsul nu mai este de găsit, iar dacă unele reușesc să se aprovizioneze, stocul se vinde rapid, după câteva ore.

”Ultimele măști chirurgicale în farmaciile noastre au fost vândute în 28 ianuarie. De atunci nu mai avem de unde să mai achiziționăm. Producătorii susțin pur și simplu că au stocurile goale. Ca să vă faceți o părere despre cât de căutate sunt la ora actuală, vă spun doar că în fiecare zi sunt înregistrate peste 50 de solicitări per farmacie. În unele farmacii am avut chiar și o sută de persoane pe zi care au intrat să întrebe dacă avem măști chirurgicale”, a declarat pentru G4Media Silvia A., coordonatoarea zonală a unui lanț de farmacii.

*Prețul măștilor medicale a crescut și pentru spitale

Preţul măştilor sanitare de protecţie au crescut în ultima perioadă între 30 şi 100 de ori, spun managerii unor mari unităţi medicale din Iaşi şi zona Moldovei, care au declarat că fac cu greu faţă situaţiei întrucât banii pentru astfel de cheltuieli sunt alocaţi din veniturile proprii.

Ioan Bârliba, managerul Spitalului Sf Spiridon din Iaşi, cea mai mare unitate medicală din zona Moldovei, a declarat, pentru AGERPRES, că în ultima perioadă a crescut preţul de achiziţie al măştilor de protecţie.

“Ceea ce se întâmplă este inuman. Mă refer la furnizorii de măşti. Am cumpărat acum o săptămână măşti de protecţie, dar stocul s-a epuizat rapid. S-a ajuns ca preţul să crească de la 6 bani la 6 lei, adică a crescut de 100 de ori. Important este că atunci am reuşit să cumpărăm 20.000 de măşti, dar la preţul de 3,25 lei (…) Este o situaţie destul de delicată cu care ne confruntăm. Ieri am reuşit să facem comandă de încă 10.000 de măşti. Pe viitor mă aştept să se întâmple să crească preţul. (…) Colegii mei au lucrat zi şi noapte pe sistemul public de achiziţii. Creştea preţul de parcă era la bursă. Efectiv spuneau că preţul e 1,8 lei, iar când sunam a doua zi să facem comanda ni se punea că preţul a crescut. Fenomenul e aproape incontrolabil. Nu sunt singurul spital care are o asemenea problemă. Managerii altor spitale din ţară spun acelaşi lucru. Dar nu facem o dramă din asta. De când conduc spitalul nu am avut asemenea situaţii”, a declarat Ioan Bârliba, managerul Spitalului Sf Spiridon.

*Referitor la aprovizionarea cu măști medicale, autoritățile fac promisiuni:

„Sunt în lucru ofertele pe care le avem, într-adevăr nu sunt atât de multe oferte pentru măşti. Noi am recomandat ONAC-ului să caute furnizori, nu numai în Europa, chiar şi în America Latină, după cum am recomandat şi firmelor de transport din aviaţie şi autocare să-şi achiziţioneze şi să aibă la bord aceste măşti”, a declarat pentru Digi24 Nelu Tătaru, secretar de stat în Ministerul Sănătăţii.

Surse: g4media.ro; agerpres.ro; digi24.ro

Citește mai departe

ECONOMIE

Scumpirea excesivă a măştilor medicale, investigată de Consiliul Concurenței. S-ar putea aplica amenzi uriaşe

Publicat

Comportamentul companiilor care comercializează produse şi echipamente de protecţie medicală, în contextul scumpirii masive a acestora, este investigat de Consiliul Concurenței.

“La ora actuală cererea de echipamente medicale de protecţie, respectiv măşti medicale, este foarte mare, iar producătorii nu reuşesc să acopere solicitările. În acelaşi timp, însă, nu este normal ca unele companii să profite de această situaţie şi să crească preţurile nejustificat”, a declarat, marţi, pentru AGERPRES, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Potrivit acestuia, companiile riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri, dacă se dovedeşte că au încălcat legea.

“Ca urmare, investigăm comportamentul companiilor care comercializează produse şi echipamente de protecţie din domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă, în contextul majorării excesive a preţurilor acestora. Dacă vom constata încălcarea regulilor de concurenţă, aşa cum ştiţi, companiile implicate riscă amenzi care pot ajunge până la 10% din cifra de afaceri”, a susţinut el.

CITEȘTE ȘI: Prețul măștilor medicale a explodat, în România. Au ajuns să coste de zeci de ori mai mult

Asociaţia Distribuitorilor şi Retailerilor Farmaceutici din România (ADRFR) susţine că, în momentul de faţă, farmaciile dispun de un stoc minimal pentru cererile curente de măşti de protecţie, fără posibilitatea de a suplimenta, ca urmare a lipsei de stoc la nivel de producători (naţional şi internaţional).

“Datele din piaţă relevă că producţia şi livrarea de măşti de protecţie sunt prioritare pentru Republica Chineză. De asemenea, aceste măşti sunt un produs realizat preponderent în China, care, din cauza răspândirii masive a virusului, nu mai poate onora producţia. În ceea ce priveşte costumele de protecţie, farmaciile nu comercializează astfel de produse. Distribuitorii nu comercializează măşti de faţă şi nici costume de protecţie”, se arată într-un comunicat transmis marţi AGERPRES de ADRFR.

O cutie cu 50 de măşti medicale costa, în urmă cu o lună, aproximativ 25 de lei în farmacii, iar în aceste zile produsul poate fi găsit online cu aproape 500 de lei.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Mai mult de jumătate dintre români recunosc că au avut neînţelegeri în cuplu, din cauza banilor

Publicat

bani

Peste 51% dintre români recunosc că au avut neînţelegeri în cuplu din cauza banilor, iar printre subiectele cele mai frecvente de ceartă se numără cheltuielile prea mari sau zgârcenia, arată o cercetare realizată de Banca Comercială Română, prin Şcoala de Bani.

Studiul “Banii în cuplu” mai arată că românii preferă să îşi ţină banii la comun (67%), să administreze împreună bugetul familiei (77%), însă cu toate acestea doar 41% dintre aceştia au conturi de economii comune.

“Prin acest studiu ne-am dorit să analizăm, în principal, dacă gestionarea bugetului personal şi deciziile financiare le afectează în vreun fel românilor relaţia de cuplu, mai ales că suntem în preajma sărbătorii iubirii. Ne aşteptam ca banii să provoace neînţelegeri în cuplu, însă dincolo de aceste neînţelegeri vrem să tragem un semnal de alarmă cu privire la importanţa gestionării eficiente a bugetului familiei şi a înţelegerii nevoilor fiecăruia dintre parteneri, astfel încât să trăim în armonie unii cu ceilalţi şi cu banii noştri. Românii au nevoie de instrumente care să-i ajute să-şi folosească banii, motiv pentru care vom continua şi în 2020 programul Şcoala de Bani, prin care ne propunem să le oferim românilor posibilitatea de a învăţa cum să ia decizii financiare mai bune pentru o viaţă împlinită”, spune Nicoleta Deliu, coordonatoarea programului Şcoala de Bani.

Mai mult de jumătate dintre români contribuie în mod egal la cheltuielile în casă

Concluziile studiului “Banii în cuplu” mai arată că 60% dintre respondenţii la studiu contribuie în mod egal la cheltuielile în casă, iar 65% dintre români nu au ascuns niciodată economii sau bonusuri faţă de partener.

În ceea ce priveşte stilul de a-şi gestiona banii, 64% dintre respondenţi spun că stilul de a-şi gestiona banii este diferit de cel al partenerului, 51% dintre aceştia menţionând că partenerul este chibzuit, 19% afirmă că este foarte chibzuit, iar 25% afirmă că este foarte cheltuitor.

În schimb, în ceea ce priveşte economiile, 30% pun bani deoparte pentru sănătate şi educaţia copiilor, 25% pentru vacanţe, 26% pentru casă, iar restul pentru pensie, maşină şi alte lucruri. De asemenea, 98% dintre respondenţi spun că se consultă cu partenerul înainte de a face achiziţii majore.

Studiul mai arată că printre subiectele cele mai frecvente de ceartă se numără obiceiurile financiare: cheltuieli prea mari, zgârcenie, cheltuieli uzuale, plan de economii şi decizii majore de achiziţii.

Studiul “Banii în cuplu” a fost realizat online de către Şcoala de Bani în perioada 14-23 februarie, fiind completat de 1.000 respondenţi, preponderent din mediul urban, cu vârsta între 18 şi 55 de ani.

Şcoala de Bani este programul de educaţie financiară al Băncii Comerciale Române. În ultimii doi ani, peste 1.500 de angajaţi ai BCR au devenit, în mod voluntar, profesori de educaţie financiară, şi au reuşit să ofere astfel de cursuri către aproximativ 370.000 de români. Şcoala de Bani a înscris România în Cartea Recordurilor, organizând cea mai mare lecţie de educaţie financiară din lume. Au participat 13.230 de persoane din 25 de oraşe din ţară.

Banca Comercială Română (BCR) este membră a Erste Group. BCR oferă gama completă de produse şi servicii financiare prin intermediul unei reţele de 21 de centre de afaceri şi 22 de birouri mobile dedicate companiilor şi 431 unităţi retail localizate în majoritatea oraşelor din întreaga ţară cu peste 10.000 de locuitori. Banca are o reţea naţională de peste 2.000 de bancomate şi 15.300 de terminale pentru plată cu cardul la comercianţi.

Erste Group este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare din estul Uniunii Europene. 47.700 de angajaţi deservesc 16,2 milioane de clienţi în cadrul a 2.500 de filiale din 7 ţări (Austria, Republica Cehă, Slovacia, România, Ungaria, Croaţia, Serbia). La sfârşitul lui 2018, Erste Group deţinea active totale în valoare de 236,8 miliarde de euro, înregistra un profit net de 1,79 miliarde de euro, precum şi un indice al capitalului comun de rangul 1 (Basel 3 implementat integral) la 13,5%. AGERPRES

Citește mai departe