Connect with us

ACTUALITATE

Avertisment Bitdefender: O nouă campanie de spam vizează zeci de mii de utilizatori din România

Publicat

laptop calculator

O campanie amplă de spam, ce vizează zeci de mii de români, a fost identificată de către specialiştii în securitate cibernetică ai Bitdefender, conform unui comunicat de presă al companiei, transmis marţi AGERPRES.

Astfel, hackerii susţin că ar avea acces la toate conturile utilizatorilor şi că ar deţine imagini compromiţătoare despre activitatea lor online.

„De această dată, atacatorii se folosesc mailuri care par a fi răspunsuri trimise automat la corespondenţe iniţiate de către victimă, în speranţa că acestea vor trece de filtrele de spam şi vor ajunge în inbox-ul utilizatorilor. Campania semnalată iniţial în vară vizează acum mai ales ţări din Europa de Est, în special România, Croaţia şi Ungaria.

Hackerii bombardează cât mai multe potenţiale ţinte cu mesaje înşelătoare în speranţa că vor păcăli naivii să le cadă în plas[

Încă din luna iulie, hackerii bombardează cât mai multe potenţiale ţinte cu mesaje înşelătoare în speranţa că vor păcăli naivii să le cadă în plasă. Atacatorii se folosesc de pretextul unor breşe de securitate care ar fi expus conturile şi parolele victimelor şi susţin că ar fi cumpărat de la alţi hackeri datele de acces pe care acestea le folosesc. Asta le-ar fi permis ulterior să instaleze diverse ameninţări informatice pe sistemul compromis şi, deci, să spioneze întreaga activitate online a celui şantajat, inclusiv să aibă înregistrări video şi audio cu momente intime din viaţa personală a ţintei”, precizează experţii Bitdefender.

Potrivit acestora, similar cu alte campanii de şantaj identificate, victimele au termen de 48 de ore să plătească atacatorilor contravaloarea a 1.200 de euro în Bitcoin, iar cei şantajaţi sunt sfătuiţi de către atacatori să nu răspundă mesajului primit şi să evite să contacteze poliţia sau vreun furnizor de soluţii de securitate informatică.

Datele centralizate de Bitdefender arată că peste jumătate dintre e-mailurile care ţintesc utilizatori din România provin de pe IP-uri locale.

Ce recomandă specialiștii

În acest context, specialiştii recomandă, printre altele: analizarea situaţiei şi chiar dacă mesajul primit conţine una dintre parolele pe care le-aţi folosit anterior, cel mai probabil aceasta a fost sustrasă de atacatori după o breşă de securitate a vreunui furnizor la care s-a deţinut un cont; actualizarea la intervale regulate a tuturor parolelor folosite, cu menţiunea de a nu utiliza aceeaşi parolă la mai multe conturi; să nu se răspundă la mesaje ameninţătoare, mai ales celor care solicită plăţi, şi raportarea acestora către autorităţi în cel mai scurt timp; instalarea unei soluţii de securitate performantă pe toate dispozitivele folosite; activarea autentificării în doi paşi pentru fiecare cont, astfel încât să se reducă riscul „spargerii” parolelor.

Bitdefender, un lider în domeniul securităţii IT, a fost fondată în anul 2001. Compania are clienţi în 170 de ţări şi birouri pe toate continentele. Agerpres


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Ce probleme întâmpină românii la ghişeele statului. Își iau o zi concediu pentru rezolvarea problemelor

Publicat

taxe

Opt din zece români susţin că nu rezolvă, de la prima vizită, problema pentru care s-au prezentat la ghişeul unei instituţii publice, în condiţiile în care 70% dintre contribuabili sunt nevoiţi să-şi ia o zi de concediu pentru a rezolva probleme ce ţin de interacţiunea cu statul, arată un studiu recent efectuat de Asociaţia Română pentru Smart City, cu sprijinul Dell Technologies.

Pe lista obstacolelor pe care le-au întâmpinat în situaţia în care nu au rezolvat problema la ghişeu se află faptul că nu aveau toate documentele (47,03%) şi defecţiuni tehnice sau erori umane din cadrul instituţiei (46,85%).

Conform aceluiaşi studiu, şase din zece români consideră că România este o ţară birocratizată excesiv, iar reducerea birocraţiei ar spori şansele de a urca în clasamentul ţărilor cu acces la servicii digitale.

Dintre toate interacţiunile pe care le-au avut în trecut cu instituţiile statului, 35,9% dintre respondenţi spun că niciuna dintre acestea nu au avut loc în mediul digital, 21,89% declară că doar o interacţiune a avut loc în mediul digital şi 16,93% că au avut două interacţiuni la care nu au fost nevoiţi să se deplaseze.

Totodată, majoritatea celor chestionaţi nu dau mari şanse digitalizării complete a instituţiilor administrative ale statului, în viitorul apropiat. Astfel, 27,87% consideră că acest lucru se va întâmpla peste zece ani, 22,68% peste cinci ani, în timp ce 20,63% sunt de părere că digitalizarea nu va avea loc deloc.

„Concluziile sunt îngrijorătoare, având în vedere că 88,66% dintre români obişnuiesc să interacţioneze cu instituţiile statului pentru plata taxelor şi impozitelor, iar 67,01% pentru obţinerea sau reînnoirea unor acte sau documente oficiale”, susţin realizatorii studiului.

Un alt studiu efectuat de Asociaţia Română pentru Smart City a consultat părerea reprezentanţilor statului cu privire la gradul de digitalizare din instituţiile publice.

Potrivit cercetării, principala nevoie identificată de către respondenţi este transparenţa (în procese şi durata lor), aceştia subliniind faptul că „o evidenţă a circuitului documentelor ar fi foarte necesară”, urmată de conectarea datelor şi comunicarea între instituţii. În plus, 63% dintre participanţii la acest studiu, realizat în 27 de instituţii publice, au declarat că îşi iau informaţiile despre evoluţia tehnologică direct de la locul de muncă.

De asemenea, 85% dintre cei chestionaţi au indicat că prioritatea digitalizării ar trebui fie accesibilitatea şi îmbunătăţirea infrastructurii (acces rapid la resurse), una dintre soluţiile cele mai importante pentru simplificarea birocraţiei din România fiind utilizarea soluţiilor Cloud. Cu toate acestea, din totalul numărului de respondenţi, doar 22% afirmă că folosesc această soluţie de stocare, deşi 78% consideră că ar spori considerabil eficienţa.

Asociaţia Română pentru Smart City, alături de Dell Technologies, au dat startul unei campanii pentru digitalizarea României – „România Fără Ghişee” – al cărei obiectiv este debirocratizarea instituţiilor statului prin implementarea de soluţii tehnologice adaptate nevoilor cetăţenilor.

„Deşi multe instituţii au încercat de digitalizeze procesele de comunicare cu cetăţenii, în multe cazuri a lipsit privirea de ansamblu, aşa că uneori digitalizarea nu a făcut decât să consume bani, resurse şi chiar să complice lucrurile. Campania România Fără Ghişee este modul prin care dorim să atragem atenţia asupra obstacolelor peste către trebuie să treacă cetăţenii şi să determinăm autorităţile să pună problema digitalizării României în topul priorităţilor pentru 2022. Avem soluţiile necesare pentru ca interacţiunile dintre cetăţeni şi instituţiile publice să fie mai transparente, mai productive şi să salveze timp şi bani pentru ambele părţi. Alături de partenerii noştri de la Dell Technologies punem la dispoziţie expertiza şi soluţiile care vor lăsa dosarul cu şină de domeniul trecutului”, a declarat Eduard Dumitraşcu, preşedintele Asociaţiei.

„România Fără Ghişee” este o campanie ce îşi propune să contribuie la transformarea digitală a oraşelor din România, iar Asociaţia Română pentru Smart City a lansat petiţia prin care îndeamnă reprezentanţii autorităţilor publice de a se alătura demersului şi de a deschide oportunităţi în oraşele lor. Prin parteneriatul cu Dell Technologies, reprezentanţii instituţiilor au ocazia de a beneficia de consultanţă gratuită din partea echipei de experţi a Dell. AGERPRES

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe

ACTUALITATE

Programul transportului public în Cluj-Napoca, de Ziua Unirii Principatelor Române

Publicat

autobuz cluj 2.jpg

 

Compania de Transport Public Cluj-Napoca anunță programul pentru perioada 22-24 ianuarie.

Astfel, în ziua de 22 ianuarie 2022, transportul urban și metropolitan se va desfășura între orele 5.30 – 23.00, conform programului de transport pentru zilele de sâmbătă.

În zilele de 23 ianuarie  și 24 ianuarie  – Ziua Unirii Principatelor Române – Mica Unire, transportul public în municipiul Cluj-Napoca și în zona metropolitană se va desfășura între orele 6.00 – 23.00, conform programului pentru zilele de duminică.

De asemenea, programul de funcționare a punctelor de vânzare a biletelor și abonamentelor va fi corespunzator cu programul de transport.

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Guvernul a reintrodus acordarea şomajului tehnic pentru angajaţii afectaţi din cauza pandemiei

Publicat

Guvernul a aprobat reintroducerea şomajului tehnic pentru angajaţii şi liberii profesionişti afectaţi de suspendarea, limitarea sau chiar întreruperea unor activităţi din cauza situaţiei pandemice, a anunţat ministrul Muncii, Marius Budăi.

„Astăzi în şedinţa Guvern am propus spre aprobare şi a fost şi aprobată o ordonanţă de urgenţă care cuprinde măsuri de protecţie socială atât pentru angajaţi, cât şi pentru angajatori, dar şi pentru ceilalţi profesionişti, mă refer aici la sportivi, antrenori şi alte categorii de liberi profesionişti. În această ordonanţă am reintrodus, practic, acordarea şomajului tehnic şi reglementăm aceste noi măsuri de protecţie socială atât de necesare pe această perioadă, când, din cauza situaţiei pandemice, există riscul de a suspenda, limita sau chiar întrerupe activitatea. Este acea indemnizaţie de şomaj de 75% din salariul aflat în plată, dar nu mai mult de salariul 75% din salariul mediu brut pe ţară folosit la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2022 „, a declarat Marius Budăi, miercuri, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria.

Ministrul a apreciat aprobarea actului normativ, subliniind că a existat şi o solicitare în acest sens în cadrul Consiliului Naţional Tripartit din partea partenerilor sociali.

El a precizat, întrebat în acest sens, că respectarea prevederii privind acordarea şomajului tehnic va fi monitorizată prin controale efectuate de Inspecţia Muncii. AGERPRES

Citește Romania24.ro pe Google News

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

Otto Hindrich, la mare căutare. CFR Cluj a primit o OFERTĂ de 700.000 euro

Publicat

otto hindrich cfr cluj 1 e1641544691793.jpg

Portarul de la CFR Cluj, Otto Hindrich, în vârstă de doar 19 ani este unul dintre jucătorii care au impresionat în prima parte a campionatului. Acesta este dorit de Academia Pușkaș.

Titular în formația lui Dan Petrescu, Hindrich are 7 meciuri consecutive fără gol primit în campionat, iar prestațiile sale bune au atras atenția cluburilor din străinătate.

Neluțu Varga, patronul clujenilor, a dezvăluit că pe adresa clubului a sosit deja o ofertă de 700.000 de euro de la Academia Puskas pentru tânărul portar, refuzată însă de club.

„Am pe masă o ofertă de 700.000 de euro pentru Hindrich din Ungaria. E de la Academia Pușkaș, prin intermediul lui Florin Vulturar. Ce pot să spun este că noi ne dorim mult mai mult pentru Hindrich. Nu e chiar ceea ce sperăm pentru el, plus că nu poate pleca acum de la CFR Cluj”, a declarat Varga potrivit Fanatik.

„Suntem în discuții cu două echipe”

Florin Vulturar, agentul care a intermediat negocierile cu Academia Puskas, dezvăluie că tânărul portar al lui CFR este dorit și de o formație din Portugalia.

„Suntem în discuții cu două echipe, una pe care a confirmat-o patronul echipei, care a trimis o ofertă concretă, și mai este o echipă interesată de Otto din Portugalia, care urmează să trimită o ofertă. Vom vedea dacă una dintre ele ajunge la pretențiile financiare ale CFR-ului.

Otto este un jucător tânăr care, cu siguranță, mai devreme sau mai târziu, va face pasul spre o echipă mare. Am mare încredere în el, este un băiat foarte inteligent și foarte liniștit”, a spus Vulturar.

Sursa: GSP

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe