Connect with us

ACTUALITATE

Black Friday depăşeşte în acest an graniţa istorică de 300 de milioane de euro, în România (studiu)

Publicat


Comerţul românesc va înregistra, în acest an, cel mai spectaculos Black Friday din istorie, cu peste 10 milioane de produse vândute în numai câteva zile şi încasări de circa 300 de milioane de euro la nivelul lunii noiembrie, relevă datele unei analize a companiei de consultanţă Frames, realizată pe baza estimărilor din piaţă.

Cea de-a 9 ediţie a Black Friday a debutat deja la unele magazine, însă punctul culminant va fi pe 15 noiembrie, ziua în care toţi marii jucători din piaţă, de la IT&C la fashion, home&deco, food, beauty, servicii etc. au anunţat campanii speciale în care reducerile de preţuri vor merge până la 80-90%.

Potrivit estimărilor analiştilor de la Frames, ediţia din acest an va aduce un plus de cel puţin 50 de milioane de euro încasări pentru retaileri, în condiţiile în care campania de “Black Friday” a ajuns la un nivel de maturitate.

“De la gestiunea stocurilor la pricing, extinderea opţiunilor de plată (rate fără dobândă, leasing etc.) şi campaniile de promovare mult mai bine targetate, 2019 va consemna un plus semnificativ la capitolul oferte şi servicii de suport. Business-ul de Black Friday 2019 vine, pe de altă parte, într-un moment cum nu se poate mai bun şi în privinţa cererii, creşterile de salarii şi modificarea obiceiurilor de consum generând un plus semnificativ şi în acest segment”, arată analiza, remisă vineri AGERPRES.

În 2018, Black Friday a adunat, în numai câteva zile, vânzări de 250 de milioane de euro, cu eMAG, Altex & Mediagalaxy, Flanco şi FashionDays în prim-plan.
Unul dintre liderii pieţei care şi-a declarat oficial rezultatele de Black Friday, eMAG, a înregistrat vânzări cu 28% mai mari decât în 2017, acestea ajungând la nivelul de 460 milioane de lei. Platforma de e-commerce a adunat, în numai o zi, 9,5 milioane de vizite şi a atras peste 55.000 de clienţi noi.

Flanco estima, zilele trecute, că 2019 va aduce cel mai mare Black Friday din istoria companiei, cu reduceri la peste 750.000 de produse în online şi în 155 de magazine din 114 oraşe.

“În 2019, polarizarea accentuată a cererii, constatată în anii trecuţi, a început să se disipeze. Toţi marii jucători din piaţă au învăţat din lecţia Black Friday, astfel că ofertele vor consemna o paletă mai largă de produse şi servicii, la preţuri competitive. Şi clienţii s-au maturizat, alegerea trecând tot mai mult din zona de impuls în cea de target, iar folosirea motoarelor de comparaţie a ofertelor a devenit tot mai relevantă”, arată analiştii.

Black Friday-ul din 2019 va aduce în prim-plan calitatea produselor şi abia în planul secund preţurile, consideră specialiştii Frames.

“Creşterea veniturilor unei bune părţi din populaţie, a nivelului de trai în general, tinde să ducă cererea de produse şi servicii într-o zonă superioară celei din anii trecuţi. După ani de zile în care au cumpărat exclusiv în funcţie de preţ, ignorând calitatea, focusul va fi în 2019 pe produse şi servicii durabile, pe brand, calitate şi garanţie”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.

În prim-plan se vor afla electrocasnicele precum televizoarele cu diagonale de peste 100 centimetri, cuptoarele electrice, plitele pe inducţie, maşinile de spălat rufe/vase sau frigiderele, acolo unde tehnologia a evoluat semnificativ în ultimii ani, iar raportul preţ-calitate a devenit unul foarte bun.

Creşterea cererii în acest segment vine şi în condiţiile în care şi rata de înlocuire a acestora a scăzut vertiginos de la 10 ani la 5-6 ani, pe fondul creşterii puterii de cumpărare.

Un alt segment care va asigura un plus semnificativ în Black Friday 2019 va fi cel de beauty & fashion.

“De la aparatură cosmetică la haine şi încălţăminte, ofertele vor fi mult mai diversificate şi mai bine evidenţiate decât în anii trecuţi, în ton cu evoluţia semnificativă a pieţei de profil. Intrarea în piaţă a unor noi platforme internaţionale din sectorul de fashion, mai ales în zona de online, va însemna un boost la nivel de game de produse şi o presiune suplimentară pe preţuri”, relevă analiza.

2019 va aduce oferte extinse şi în zona de amenajări interioare, home & deco. În segmentul materialelor de construcţii, de exemplu, Mathaus va veni pe 15 noiembrie cu o ofertă specială destinată casei, de la obiecte sanitare şi instalaţii la scule şi unelte specifice. Şi în zona de mobilă se anunţă discounturi semnificative, cu Vivre şi Mobexpert în prim-plan.

“Creşterea veniturilor, completată de extinderea modalităţilor de plată în rate, determină tot mai mulţi români să-şi reamenajeze locuinţele, să schimbe mobila achiziţionată în trecut, în anii de boom economic de dinainte de criză, să refacă instalaţiile sanitare, să schimbe centralele termice, caloriferele etc.”, afirmă analiştii.

Oferte interesante de Black Friday vor putea fi găsite şi în zona auto, acolo unde dealerii pregătesc campanii promoţionale cu target pe cei care deţin, în prezent, maşini mai vechi de 10 ani şi în zona de imobiliare, unde ofertele vor include locuri de parcare gratuite şi amenajări interioare incluse în pachet.

“Black Friday 2019 va fi, fără îndoială, cel mai profesionist eveniment de shopping organizat vreodată în România”, estimează analiştii.

De asemenea, Black Friday 2019 vine într-un moment în care românii privesc cu tot mai multă îngrijorare la perspectivele unei noi crize economice. În condiţiile în care 2020 va fi un an plin de incertitudini, focusul pe evenimentul de shopping din acest sfârşit de an va fi unul şi mai accentuat.

“Estimările analiştilor privind avansul preţurilor în 2020, posibila modificare a taxelor şi impozitelor, discuţiile legate de o posibilă criză pun o presiune pe decizia de cumpărare. Să cumpărăm acum, pentru că la anul s-ar putea să fie prea târziu, pare a fi cuvântul de ordine. Iar comercianţii par să fi captat acest interes suplimentar, accentuând prin diverse mesaje de promovare acest impuls”, spun analiştii.

Creşterea semnificativă a vânzărilor din 2019 este pusă şi pe seama modificării obiceiurilor de consum şi extinderii modalităţilor de plată. PayU anunţa, joi, că românii vor cumpăra online în valoare de 1,2 miliarde de lei, în creştere cu 20% faţă de 2018. Valoarea tranzacţiilor online urmează să înregistreze o creştere de 25%, ajungând la peste 360 milioane de lei, în creştere cu 25% în comparaţie cu anul precedent. Motivele acestor creşteri se bazează pe investiţiile constante ale furnizorilor de servicii de plată online şi ale comercianţilor în noi tehnologii şi în educaţia cumpărătorilor.

Extinderea vânzărilor din zona de online este completată de avansul vânzărilor din magazine, mare parte dintre retailer pregătind zone speciale destinate Black Friday, precum Flanco, care a început deja campania de reduceri.

“Achiziţia din magazin rămâne, în continuare, în prim-plan, mai ales în zona de electronice şi electrocasnice. Să butonezi un televizor, laptop sau telefon, să deschizi uşile unui frigider înainte să îl cumperi, să testezi cum funcţionează un aspirator continuă să reprezinte o experienţă relevantă pentru mulţi dintre clienţi”, afirmă analiştii.

Sunt sau nu preţurile mai bune de Black Friday? Nu există un răspuns general valabil. În economia românească, la fel ca şi în alte ţări, există companii care practică reduceri reale şi altele care încearcă să îşi păcălească clienţii, atrage atenţia Frames.

Investigaţiile Consiliului Concurenţei, din ultimii ani, au arătat că, în medie, pentru 30% din produsele monitorizare, preţul tăiat a fost mai mare chiar decât preţul maxim practicat în ultimele 30 de zile, semn care indică o creştere/menţinere artificială a preţului de referinţă de Black Friday.

Privind dintr-un alt unghi, 70% dintre preţuri au fost mai bune decât în alte momente ale anului.

“Dincolo de datoria autorităţilor de a monitoriza şi sancţiona practicile abuzive, clienţii sunt cei care trebuie să fie vigilenţi atunci când achiziţionează produse şi servicii de Black Friday. Urmărirea preţurilor pe o perioadă de timp, comparaţia ofertelor diferitelor magazine, sunt elemente care pot determina un avantaj în achiziţie”, spun experţii.

Potrivit analizei Frames, în zona de online sunt de evitat site-urile obscure, care oferă preţuri spectaculoase.

“Sunt din păcate, în continuare, foarte multe site-uri capcană, oferte false şi preţuri cu multe asterix-uri. Te poţi trezi că achiziţionezi un televizor de la un site no-name şi vei plăti, de exemplu, pentru un produs care a stat aprins non-stop într-un magazin sau cu unul cu alte specificaţii tehnice decât cele declarate. Nu cumpăraţi produse care nu au trecute detaliile complete, care nu deţin certificate de garanţie şi nu precizează costurile de livrare”, susţin experţii.

Ofertele capcană pot fi regăsite şi în magazine, atrag ei atenţia.

“În unele cazuri, magazinele trec cu litere mari caracteristici pe care produsul nu le are. Unii comercianţi ‘uită’ să prezinte fişa tehnică a produsului la achiziţie, mizând pe faptul ca mulţi clienţi intră în ‘febra’ cumpărăturilor şi omit să se informeze. O altă stratagemă este cea de reambalare a produselor folosite în magazine pentru prezentare şi vânzarea acestora ca produse noi. Este esenţial de verificat, astfel, dacă un televizor are sigiliul original aplicat pe cutie, înainte de desfacere, element esenţial pentru aproape toate produsele achiziţionate din zona de IT&C”, avertizează analiştii.

Indiferent de canalul de achiziţie, online sau offline, este esenţială verificarea produselor şi în alte magazine.

“De regulă, preţul ridicol de mic ascunde capcane. Pot fi produse folosite şi resigilate, care au o durată mai mică de utilizare, sau unele care au defecte de fabricaţie. Prin verificarea suplimentară, clienţii pot afla, de exemplu, dacă au în faţă un gadget dintr-o generaţie mai veche, vândut la un preţ mai mare sau dacă există un preţ mai bun la un alt retailer”, se menţionează în analiză.

Dincolo de oferte, de preţuri şi de canalele de achiziţie, Black Friday aduce, în 2019, şi cea mai vastă ofertă de servicii de livrare din istoria retailului românesc.
Creşterea pieţei de servicii de curierat, remarcată anterior într-un studiu Frames, s-a tradus şi într-o diversificare a ofertelor de livrare. Companii precum eMAG au dezvoltat sisteme alternative, de la ghişee de livrare în sediile Poştei Române, la zone de pick-up în benzinării etc.

“Ofertele de livrare sunt mai bogate decât în 2018, însă se află încă sub nivelul cererii potenţiale. Astfel că, pentru clienţi, cea mai bună soluţie, dacă au produse transportabile, este să aleagă ridicarea din magazine sau din cutiile de pick-up. Pentru produsele mari, este de aşteptat ca şi în acest an livrările să întârzie, pe fondul infrastructurii deficitare”, arată analiza Frames.

Având în vedere volumul uriaş de mărfuri gestionate în zona de Black Friday, clienţii ar fi bine să aleagă oferte cu verificarea produselor la livrare, evitând astfel să se trezească, ulterior, cu produse avariate sau nefuncţionale, atrag atenţia experţii.

Pentru retailul IT&C, cel care îşi va lua cea mai semnificativă parte din vânzările de Black Friday, luna noiembrie va reprezenta un plus la capitolul cifră de afaceri.
O analiză Frames, realizată anterior, arăta ca piaţa de IT&C va depăşi în acest an nivelul de 40 de miliarde de lei, cu peste 6 miliarde lei peste nivelul din 2018 (34 de miliarde lei). În anul trecut, afacerile celor peste 5.000 de companii din acest sector au crescut cu 8% faţă de anul anterior, liderii pieţei fiind Samsung Electronics România, cu afaceri de 4,6 miliarde de lei, Dante International (eMAG), cu un business de 4,2 miliarde de lei (12,5% din total), şi Altex România, cu 3,6 miliarde de lei.

Statisticile arată, pe de altă parte, că ponderea comerţului electronic în totalul sectorului de retail va creşte, în acest an, la peste 10%, în condiţiile în care, în 2012, comerţul electronic reprezenta numai 1,3% din totalul retailului.

“Dezvoltarea tehnologiei şi a obiceiurilor de consum, accesul mai uşor la internet, încrederea în creştere a românilor în achiziţiile online şi, foarte relevant, criza forţei de muncă – sunt elemente care contribuie la extinderea sectorului de comerţ online în România. Perspectivele lui 2020 merg către o dezvoltare semnificativă a acestui segment, singura mare piedică fiind pusă de nivelul încă sub potenţial al sectorului de livrare/curierat”, se mai spune în analiza Frames. AGERPRES

ACTUALITATE

Cercetătorii au creat o suprafaţă care se curăţă singură şi ţine superbacteriile la distanţă

Publicat

laborator

O suprafaţă din material plastic care se curăţă singură şi poate ţine la distanţă toate formele de germeni, împiedicând transmiterea superbacteriilor, a fost creată de oamenii de ştiinţă din Canada, informează Press Association.

Noua suprafaţă, care ar putea fi folosită într-o gamă variată de medii inclusiv în spitalele şi bucătării, este o versiune tratată a unei folii transparente obişnuite.

Ea poate fi înfăşurată pe mânere de uşi, balustrade, suporturi pentru perfuzii, precum şi alte suprafeţe care reprezintă adevăraţi magneţi pentru bacterii, cum ar fi stafilococul auriu şi Clostridium difficile, susţin cercetătorii canadieni.

Materialul este totodată ideal pentru ambalarea alimentelor, utilizarea sa în acest scop ar putea stopa transferul accidental de bacterii precum E. coli, salmonella şi listeria, potrivit unui studiu publicat în revista ACS Nano.

Inspirat de frunza de lotus impermeabilă, noua suprafaţă funcţionează printr-o combinaţie de tehnologii şi procese chimice de suprafaţă la scară nano.

Structura sa este formată din cute microscopice care ţin la distanţă toate moleculele externe.

Spre exemplu, o picătură de apă sau de sânge pur şi simplu ricoşează atunci când atinge suprafaţa acestui material, un fenomen similar având loc şi în cazul bacteriilor.

Cercetarea a fost condusă de inginerii Leyla Soleymani şi Tohid Didar, care au colaborat cu colegi de la Institute for Infectious Disease Research din cadrul Universităţii McMaster din Canada şi de la Canadian Centre for Electron Microscopy cu sediul în aceeaşi instituţie.

“Este un fel de acordaj structural al plasticului”, a spus Leyla Soleymani.

“Acest material ne oferă o structură care poate fi aplicată în cazul unor obiecte diverse”.

“Tehnologia aceasta poate fi folosită în toate felurile de medii instituţionale şi domestice”, a adăugat Tohid Didar.

“În timp ce lumea se confruntă cu o criză a rezistenţei antimicrobiene, sperăm că noul material va deveni un element esenţial din instrumentarul antibacterian”, a mai precizat acelaşi cercetător. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studiu: Mărimea până la care poate ajunge o balenă, influenţată de disponibilitatea prăzii şi modul de hrănire

Publicat

Balenele sunt cele mai mari vieţuitoare care au evoluat pe Pământ, însă dimensiunea corporală pe care cetaceele o pot atinge are o limită, dintr-un motiv explicat de o echipă de oameni de ştiinţă americani într-un studiu citat vineri de Press Association.

Dimensiunile corporale mari ajută balenele să consume prada cu eficienţă sporită, potrivit unei cercetări efectuate pe parcursul a peste zece ani pe aproximativ 300 de balene monitorizate. Însă gigantismul acestor cetacee este limitat de disponibilitatea prăzii şi de eficienţa strategiei de hrănire, conform concluziilor publicate în jurnalul ştiinţific Science.

O echipă internaţională de oameni de ştiinţă, condusă de biologul Jeremy Goldbogen de la Universitatea Stanford şi expertul în mamifere marine Nicholas Pyenson de la Muzeul Naţional de Istorie Naturală Smithsonian, a prelevat date despre modul de hrănire a cetaceelor, iar rezultatele dezvăluie faptul că mărimea corpului acestora este limitată de disponibilitatea prăzii.

Totodată, cercetătorii au descoperit că numai cetaceele care se hrănesc prin filtrare pot ajunge la dimensiuni corporale uriaşe, cele mai mari dintre toate vieţuitoarele de pe Pământ.

”Raportul dintre energia câştigată şi consumul energetic relevă eficienţa de hrănire a unei balene şi oferă indicii despre motivele pentru care unele balene sunt mari şi de ce nu pot fi mai mari”, a declarat Goldbogen.

Echipa alcătuită din peste douăzeci de oameni de ştiinţă a căutat şi amplasat dispozitive temporare de localizare pe balene, marsuini şi delfini de diferite dimensiuni – de la marsuini de port, de 1,5 metri lungime, până la balene albastre ce pot ajunge la 30 de metri lungime şi peste 100 de tone.

Oamenii de ştiinţă au observat că relaţia dintre mărimea corporală şi beneficiile energetice depinde de strategia de hrănire pe care cetaceele au dezvoltat-o de-a lungul evoluţiei.

Spre deosebire de cetaceele care se folosesc de dinţi pentru a prinde prada individual, balenele albastre sau cele cu cocoaşă, care se hrănesc prin filtrare, utilizează fanoanele – lamele cornoase fixate pe maxilar – pentru a ”strecura” krillul şi alte prăzi mici din apele oceanelor. Astfel, pentru balenele care se alimentează prin filtrare dimensiunile mari nu reprezintă un impediment pentru hrănire.

Cetaceele cu dinţi folosesc ecolocaţia pentru hrănire şi sunt limitate la hrănirea prin atacarea unei prăzi individuale, strategie ce implică scufundarea la adâncimi mai mari pentru a o prinde. În unele cazuri, cele mai mari balene cu dinţi nu se hrănesc suficient în timpul unei scufundări pentru a compensa energia depusă. ”Literalmente, se întâmplă ca ele să nu poată mânca suficient pentru a obţine un profit energetic mai mare înainte să revină la suprafaţă şi să respire”, a explicat Pyenson.

În cazul balenelor care se hrănesc prin filtrare, cercetătorii sugerează că disponibilitatea sezonieră a abundenţei de krill este cea care le limitează dimensiunile. ”Cele mai mari specii de balene trebuie să profite de câştigurile energetice obţinute în urma ‘peticelor’ de krill în timpul celor doar câteva luni productive de vară, la latitudini mari. Cele mai eficiente strategii de hrănire prin filtrare presupun ca aceste balene să acumuleze depozite de grăsime care le pot alimenta apoi migraţiile de-a lungul bazinelor oceanice către zonele de reproducere aflate la latitudini mai mici, care le oferă mult mai puţină hrană”, a explicat Goldbogen.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Patru din zece români postează online opinii despre hotelul la care s-au cazat

Publicat

hotel

Patru din zece români postează online păreri despre hotelul în care au fost cazaţi şi apreciază condiţiile de cazare, amplasarea, masa, dar şi spaţiile de joacă pentru copii şi activităţile suplimentare disponibile, relevă o analiză realizată de către reprezentanţii unei platforme de rezervări hoteliere online.

Astfel, conform Travelminit.ro, în urmă cu cinci ani, doar un român din 15 oferea feedback online hotelului unde se caza.

Anul acesta, aproape 28.000 de review-uri au fost înregistrate de Travelminit.ro, majoritatea apreciind raportul calitate/preţ, locaţia, curăţenia camerelor şi a spaţiilor publice, precum şi atitudinea personalului.

Platforma de rezervări online a realizat şi un top al celor mai apreciate hoteluri şi pensiuni, luând în considerare opiniile turiştilor. În acest sens, hotelul anului este hotelul Szeifert din Sovata, apreciat de către 287 de turişti pentru curăţenia, amabilitatea personalului şi serviciile de calitate. Preţul unei nopţi de cazare la hotelul Szeifert din Sovata începe de la 100 lei/noapte.

Al doilea cel mai apreciat hotel a fost Royal Boutique Mangalia, urmat de Grand Hotel Balvanyos.

Totodată, cele mai apreciate pensiuni din România sunt, în acest an, Element Alba Iulia, Casă Bertha Sighişoara şi Lacrima Izei Săcel. În acelaşi timp, cel mai apreciat apartament închiriat în regim hotelier a fost proprietatea Nice & Cozy din Timişoara.

Statistica întocmită de Travelminit.ro arată că, în 2019, s-a înregistrat un total de 27.205 păreri ale oaspeţilor şi aproape 600.000 de înnoptări rezervate.

“Turiştii români apreciază atenţia primită şi comunicarea cu reprezentanţii proprietăţilor de tip apartament, case de oaspeţi şi pensiuni, astfel că le-au acordat o notă medie de 9,3 din 10. Aceştia sunt mai puţin mulţumiţi de atitudinea personalului din hoteluri, a căror servicii au fost apreciate cu notă 8,8 din 10. Este important de menţionat şi că se face o diferenţa şi între aşteptările turiştilor care călătoresc în scop de business şi cei care călătoresc pentru a-şi petrece vacanţa, primii evaluând mult mai critic calitatea serviciilor primite. Dacă în restul anului românii caută să profite de atracţiile din jurul hotelului unde sunt cazaţi, de sărbători mulţi dintre ei se limitează la petrecerile hotelurilor şi activităţile disponibile în cadrul proprietăţilor. De aceea sunt căutate hotelurile cu SPA, piscină, dar şi cu activităţi pentru copii”, se notează în analiza de specialitate.

În topul celor mai apreciate localităţi din România pentru calitatea hotelurilor şi pensiunilor se află: Sibiu, Sovata, Sighişoara, Praid, Sinaia, Buşteni, Braşov şi Predeal.

Travelminit.ro este unul dintre cei mai mari jucători pe piaţa rezervărilor hoteliere din România care acceptă şi plata prin vouchere de vacanţă. Oferta platformei de rezervări online conţine 3.500 de proprietăţi din România, printre care hoteluri, pensiuni, apartamente, case de oaspeţi, cabane şi campinguri din toate regiunile ţării.

Reprezentanţii portalului estimează 13 milioane de vizitatori, pentru anul 2019, iar valoarea totală a rezervărilor va atinge 14 milioane de euro. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Festivalul Brazilor de Crăciun – Au fost strânşi 685.500 de euro. Creaţia lui Omid Ghannadi – 180.000 de euro

Publicat

Sursa foto: lavacow.com

Festivalul Brazilor de Crăciun (ediţia a XIX-a), organizat de “Salvaţi Copiii România”, a adunat 685.500 de euro în urma licitaţiei, din bilete de tombolă şi din sponsorizări, în cadrul unui eveniment care s-a desfăşurat joi, la Stejarii Country Club.

Suma, potrivit organizatorilor, urmează a fi completată cu banii strânşi în urma licitaţiei online, care a avut loc pe platforma lavacow.com.

Cel mai licitat brad a fost cel creat de Omid Ghannadi, cu numele “Rădăcini”, pentru care a fost achitată suma de 180.000 de euro, banii fiind oferiţi de mai multe companii.

Pentru ediţia din 2019 a Festivalului Brazilor de Crăciun au fost creaţi, potrivit preşedintelui executiv “Salvaţi Copiii România”, Gabriela Alexandrescu, 29 brazi de Crăciun, la care s-a adăugat şi bradul copiilor de la “Salvaţi Copiilor România”. Toţi au intrat, într-o primă fază, în licitaţia de tip silent option, după care 17 dintre aceştia au intrat în licitaţia cu strigare.

“În cele 18 ediţii de până în prezent, aproape 40.000 de copii au fost incluşi în programe, datorită banilor care s-au strâns la Festivalul Brazilor – aproape 5,3 milioane de euro. Noi lucrăm în foarte multe localităţi din ţară, peste 29 din toată ţara, în toate zonele din comunităţile cele mai complicate. Ediţia de anul trecut a fost cea mai spectaculoasă din punct de vedere al strângerii de fonduri, au fost 770.000 de euro şi am ajutat 5.000 de copii în acest an. (…) Banii i-am folosit o mare parte din ei pentru suport nutriţional, îmbrăcăminte, produse igienico-sanitare, altele pentru servicii şi anchete sociale, o altă parte pentru servicii educaţionale, activităţi recreative, transport, comunicare şi renovare sedii şi întreţinere. Toţi banii au ajuns la copii. Impactul acestor programe este fantastic”, a declarat Gabriela Alexandrescu, în deschiderea evenimentului.

Licitaţia a fost deschisă cu bradul creat de Şerban Porupca, numit “Marceline”. Acesta a fost achiziţionat pentru suma de 7.000 de euro.

Printre cei mai râvniţi brăduţi s-au aflat cel creat de Dhaniel Nora – “Şiragul de amintiri”, achiziţionat la preţul de 45.000 de euro, şi bradul creat de arh. Miruna Ardelean, cu numele “Bear Hugs Tree”, achiziţionat la preţul de 40.000 de euro.

Pentru bradul creat de “Salvaţi Copiii România”, cu sprijinul Ştefaniei Mircea – “Povestea bradului” – mai multe companii s-au unit şi au oferit suma de 32.000 de euro

Amalia Năstase a povestit că bradul :Salvaţi Copiii” a fost făcut “de copii ai căror părinţi nu sunt în ţară”.

Cei 30 de brazi de la ediţia a XIX a Festivalului Brazilor de Crăciun au fost creaţi de Doina Levintza, Anca Fetcu Lupu, Nicu Bocancea, Ioana Ciocan, Adela Pârvu & arh. Andreea Beşliu, Stephan Pelger & Agnes Mattis-Teutsch, Laura Hîncu, Tudor Laban, Iulia Totoianu, Dorin Negrău, Justinian Scărlătescu, Octavian Roman, Omid Ghannadi & Cătălin Măruţă, Ioana Uretu, Dhaniel Nora, Mihaela Bachmann, Ana & Maria Mohonea, Alina Alexe, arh. Miruna Ardelean, Ciprian Vlaicu & Andrei Coman, Alexandra Nicula & Arh. Alina Drăgan, Laura Olaru, Manuela Pungan, Mihaela Bîlan, Şerban Porupea, Ioana Şucu, arh. Roxana Dan & Maria Ghement, Mihai Veg & Ioana Goţia-Ciurea, şi “Salvaţi Copiii România”, cu sprijinul Ştefaniei Mircea.

Amfitrionii evenimentului au fost Andreea Raicu, Cătălin Măruţă şi Cătălin Neamţu.

Comitetul de organizare a Festivalului Brazilor de Crăciun din acest an a fost format din Adela Harnagea, Amalia Năstase, Andreea Godeanu, Andreea Raicu, Cătălina Porojan, Cristian Hordilă, Florentina Costea, Jean Paul Bottcher, Tereza Munteanu şi Gabriela Alexandrescu.

În cei 19 ani dedicaţi exclusiv cauzei copiilor pentru care educaţia rămâne un drept numai pe hârtie, “Salvaţi Copiii România” a readus în şcoală 39.485 de copii, dintre care în programe de tip “Grădiniţă Estivală” – 8.196 de copii, în programe de tip “Şcoală după Şcoală” – 27.173 de copii, iar în programul “A Doua Şansă” – 4.116 de copii, reuşind să strângă, cu ajutorul companiilor, suma de 5.317.800 de euro. AGERPRES

 

 

Citește mai departe