Connect with us

ACTUALITATE

Black Friday depăşeşte în acest an graniţa istorică de 300 de milioane de euro, în România (studiu)

Publicat



Comerţul românesc va înregistra, în acest an, cel mai spectaculos Black Friday din istorie, cu peste 10 milioane de produse vândute în numai câteva zile şi încasări de circa 300 de milioane de euro la nivelul lunii noiembrie, relevă datele unei analize a companiei de consultanţă Frames, realizată pe baza estimărilor din piaţă.

Cea de-a 9 ediţie a Black Friday a debutat deja la unele magazine, însă punctul culminant va fi pe 15 noiembrie, ziua în care toţi marii jucători din piaţă, de la IT&C la fashion, home&deco, food, beauty, servicii etc. au anunţat campanii speciale în care reducerile de preţuri vor merge până la 80-90%.

Potrivit estimărilor analiştilor de la Frames, ediţia din acest an va aduce un plus de cel puţin 50 de milioane de euro încasări pentru retaileri, în condiţiile în care campania de “Black Friday” a ajuns la un nivel de maturitate.

“De la gestiunea stocurilor la pricing, extinderea opţiunilor de plată (rate fără dobândă, leasing etc.) şi campaniile de promovare mult mai bine targetate, 2019 va consemna un plus semnificativ la capitolul oferte şi servicii de suport. Business-ul de Black Friday 2019 vine, pe de altă parte, într-un moment cum nu se poate mai bun şi în privinţa cererii, creşterile de salarii şi modificarea obiceiurilor de consum generând un plus semnificativ şi în acest segment”, arată analiza, remisă vineri AGERPRES.

În 2018, Black Friday a adunat, în numai câteva zile, vânzări de 250 de milioane de euro, cu eMAG, Altex & Mediagalaxy, Flanco şi FashionDays în prim-plan.
Unul dintre liderii pieţei care şi-a declarat oficial rezultatele de Black Friday, eMAG, a înregistrat vânzări cu 28% mai mari decât în 2017, acestea ajungând la nivelul de 460 milioane de lei. Platforma de e-commerce a adunat, în numai o zi, 9,5 milioane de vizite şi a atras peste 55.000 de clienţi noi.

Flanco estima, zilele trecute, că 2019 va aduce cel mai mare Black Friday din istoria companiei, cu reduceri la peste 750.000 de produse în online şi în 155 de magazine din 114 oraşe.

“În 2019, polarizarea accentuată a cererii, constatată în anii trecuţi, a început să se disipeze. Toţi marii jucători din piaţă au învăţat din lecţia Black Friday, astfel că ofertele vor consemna o paletă mai largă de produse şi servicii, la preţuri competitive. Şi clienţii s-au maturizat, alegerea trecând tot mai mult din zona de impuls în cea de target, iar folosirea motoarelor de comparaţie a ofertelor a devenit tot mai relevantă”, arată analiştii.

Black Friday-ul din 2019 va aduce în prim-plan calitatea produselor şi abia în planul secund preţurile, consideră specialiştii Frames.

“Creşterea veniturilor unei bune părţi din populaţie, a nivelului de trai în general, tinde să ducă cererea de produse şi servicii într-o zonă superioară celei din anii trecuţi. După ani de zile în care au cumpărat exclusiv în funcţie de preţ, ignorând calitatea, focusul va fi în 2019 pe produse şi servicii durabile, pe brand, calitate şi garanţie”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.

În prim-plan se vor afla electrocasnicele precum televizoarele cu diagonale de peste 100 centimetri, cuptoarele electrice, plitele pe inducţie, maşinile de spălat rufe/vase sau frigiderele, acolo unde tehnologia a evoluat semnificativ în ultimii ani, iar raportul preţ-calitate a devenit unul foarte bun.

Creşterea cererii în acest segment vine şi în condiţiile în care şi rata de înlocuire a acestora a scăzut vertiginos de la 10 ani la 5-6 ani, pe fondul creşterii puterii de cumpărare.

Un alt segment care va asigura un plus semnificativ în Black Friday 2019 va fi cel de beauty & fashion.

“De la aparatură cosmetică la haine şi încălţăminte, ofertele vor fi mult mai diversificate şi mai bine evidenţiate decât în anii trecuţi, în ton cu evoluţia semnificativă a pieţei de profil. Intrarea în piaţă a unor noi platforme internaţionale din sectorul de fashion, mai ales în zona de online, va însemna un boost la nivel de game de produse şi o presiune suplimentară pe preţuri”, relevă analiza.

2019 va aduce oferte extinse şi în zona de amenajări interioare, home & deco. În segmentul materialelor de construcţii, de exemplu, Mathaus va veni pe 15 noiembrie cu o ofertă specială destinată casei, de la obiecte sanitare şi instalaţii la scule şi unelte specifice. Şi în zona de mobilă se anunţă discounturi semnificative, cu Vivre şi Mobexpert în prim-plan.

“Creşterea veniturilor, completată de extinderea modalităţilor de plată în rate, determină tot mai mulţi români să-şi reamenajeze locuinţele, să schimbe mobila achiziţionată în trecut, în anii de boom economic de dinainte de criză, să refacă instalaţiile sanitare, să schimbe centralele termice, caloriferele etc.”, afirmă analiştii.

Oferte interesante de Black Friday vor putea fi găsite şi în zona auto, acolo unde dealerii pregătesc campanii promoţionale cu target pe cei care deţin, în prezent, maşini mai vechi de 10 ani şi în zona de imobiliare, unde ofertele vor include locuri de parcare gratuite şi amenajări interioare incluse în pachet.

“Black Friday 2019 va fi, fără îndoială, cel mai profesionist eveniment de shopping organizat vreodată în România”, estimează analiştii.

De asemenea, Black Friday 2019 vine într-un moment în care românii privesc cu tot mai multă îngrijorare la perspectivele unei noi crize economice. În condiţiile în care 2020 va fi un an plin de incertitudini, focusul pe evenimentul de shopping din acest sfârşit de an va fi unul şi mai accentuat.

“Estimările analiştilor privind avansul preţurilor în 2020, posibila modificare a taxelor şi impozitelor, discuţiile legate de o posibilă criză pun o presiune pe decizia de cumpărare. Să cumpărăm acum, pentru că la anul s-ar putea să fie prea târziu, pare a fi cuvântul de ordine. Iar comercianţii par să fi captat acest interes suplimentar, accentuând prin diverse mesaje de promovare acest impuls”, spun analiştii.

Creşterea semnificativă a vânzărilor din 2019 este pusă şi pe seama modificării obiceiurilor de consum şi extinderii modalităţilor de plată. PayU anunţa, joi, că românii vor cumpăra online în valoare de 1,2 miliarde de lei, în creştere cu 20% faţă de 2018. Valoarea tranzacţiilor online urmează să înregistreze o creştere de 25%, ajungând la peste 360 milioane de lei, în creştere cu 25% în comparaţie cu anul precedent. Motivele acestor creşteri se bazează pe investiţiile constante ale furnizorilor de servicii de plată online şi ale comercianţilor în noi tehnologii şi în educaţia cumpărătorilor.

Extinderea vânzărilor din zona de online este completată de avansul vânzărilor din magazine, mare parte dintre retailer pregătind zone speciale destinate Black Friday, precum Flanco, care a început deja campania de reduceri.

“Achiziţia din magazin rămâne, în continuare, în prim-plan, mai ales în zona de electronice şi electrocasnice. Să butonezi un televizor, laptop sau telefon, să deschizi uşile unui frigider înainte să îl cumperi, să testezi cum funcţionează un aspirator continuă să reprezinte o experienţă relevantă pentru mulţi dintre clienţi”, afirmă analiştii.

Sunt sau nu preţurile mai bune de Black Friday? Nu există un răspuns general valabil. În economia românească, la fel ca şi în alte ţări, există companii care practică reduceri reale şi altele care încearcă să îşi păcălească clienţii, atrage atenţia Frames.

Investigaţiile Consiliului Concurenţei, din ultimii ani, au arătat că, în medie, pentru 30% din produsele monitorizare, preţul tăiat a fost mai mare chiar decât preţul maxim practicat în ultimele 30 de zile, semn care indică o creştere/menţinere artificială a preţului de referinţă de Black Friday.

Privind dintr-un alt unghi, 70% dintre preţuri au fost mai bune decât în alte momente ale anului.

“Dincolo de datoria autorităţilor de a monitoriza şi sancţiona practicile abuzive, clienţii sunt cei care trebuie să fie vigilenţi atunci când achiziţionează produse şi servicii de Black Friday. Urmărirea preţurilor pe o perioadă de timp, comparaţia ofertelor diferitelor magazine, sunt elemente care pot determina un avantaj în achiziţie”, spun experţii.

Potrivit analizei Frames, în zona de online sunt de evitat site-urile obscure, care oferă preţuri spectaculoase.

“Sunt din păcate, în continuare, foarte multe site-uri capcană, oferte false şi preţuri cu multe asterix-uri. Te poţi trezi că achiziţionezi un televizor de la un site no-name şi vei plăti, de exemplu, pentru un produs care a stat aprins non-stop într-un magazin sau cu unul cu alte specificaţii tehnice decât cele declarate. Nu cumpăraţi produse care nu au trecute detaliile complete, care nu deţin certificate de garanţie şi nu precizează costurile de livrare”, susţin experţii.

Ofertele capcană pot fi regăsite şi în magazine, atrag ei atenţia.

“În unele cazuri, magazinele trec cu litere mari caracteristici pe care produsul nu le are. Unii comercianţi ‘uită’ să prezinte fişa tehnică a produsului la achiziţie, mizând pe faptul ca mulţi clienţi intră în ‘febra’ cumpărăturilor şi omit să se informeze. O altă stratagemă este cea de reambalare a produselor folosite în magazine pentru prezentare şi vânzarea acestora ca produse noi. Este esenţial de verificat, astfel, dacă un televizor are sigiliul original aplicat pe cutie, înainte de desfacere, element esenţial pentru aproape toate produsele achiziţionate din zona de IT&C”, avertizează analiştii.

Indiferent de canalul de achiziţie, online sau offline, este esenţială verificarea produselor şi în alte magazine.

“De regulă, preţul ridicol de mic ascunde capcane. Pot fi produse folosite şi resigilate, care au o durată mai mică de utilizare, sau unele care au defecte de fabricaţie. Prin verificarea suplimentară, clienţii pot afla, de exemplu, dacă au în faţă un gadget dintr-o generaţie mai veche, vândut la un preţ mai mare sau dacă există un preţ mai bun la un alt retailer”, se menţionează în analiză.

Dincolo de oferte, de preţuri şi de canalele de achiziţie, Black Friday aduce, în 2019, şi cea mai vastă ofertă de servicii de livrare din istoria retailului românesc.
Creşterea pieţei de servicii de curierat, remarcată anterior într-un studiu Frames, s-a tradus şi într-o diversificare a ofertelor de livrare. Companii precum eMAG au dezvoltat sisteme alternative, de la ghişee de livrare în sediile Poştei Române, la zone de pick-up în benzinării etc.

“Ofertele de livrare sunt mai bogate decât în 2018, însă se află încă sub nivelul cererii potenţiale. Astfel că, pentru clienţi, cea mai bună soluţie, dacă au produse transportabile, este să aleagă ridicarea din magazine sau din cutiile de pick-up. Pentru produsele mari, este de aşteptat ca şi în acest an livrările să întârzie, pe fondul infrastructurii deficitare”, arată analiza Frames.

Având în vedere volumul uriaş de mărfuri gestionate în zona de Black Friday, clienţii ar fi bine să aleagă oferte cu verificarea produselor la livrare, evitând astfel să se trezească, ulterior, cu produse avariate sau nefuncţionale, atrag atenţia experţii.

Pentru retailul IT&C, cel care îşi va lua cea mai semnificativă parte din vânzările de Black Friday, luna noiembrie va reprezenta un plus la capitolul cifră de afaceri.
O analiză Frames, realizată anterior, arăta ca piaţa de IT&C va depăşi în acest an nivelul de 40 de miliarde de lei, cu peste 6 miliarde lei peste nivelul din 2018 (34 de miliarde lei). În anul trecut, afacerile celor peste 5.000 de companii din acest sector au crescut cu 8% faţă de anul anterior, liderii pieţei fiind Samsung Electronics România, cu afaceri de 4,6 miliarde de lei, Dante International (eMAG), cu un business de 4,2 miliarde de lei (12,5% din total), şi Altex România, cu 3,6 miliarde de lei.

Statisticile arată, pe de altă parte, că ponderea comerţului electronic în totalul sectorului de retail va creşte, în acest an, la peste 10%, în condiţiile în care, în 2012, comerţul electronic reprezenta numai 1,3% din totalul retailului.

“Dezvoltarea tehnologiei şi a obiceiurilor de consum, accesul mai uşor la internet, încrederea în creştere a românilor în achiziţiile online şi, foarte relevant, criza forţei de muncă – sunt elemente care contribuie la extinderea sectorului de comerţ online în România. Perspectivele lui 2020 merg către o dezvoltare semnificativă a acestui segment, singura mare piedică fiind pusă de nivelul încă sub potenţial al sectorului de livrare/curierat”, se mai spune în analiza Frames. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Aproape un sfert dintre angajaţii români, nevoiţi să se reorienteze în carieră, din cauza contextului economic

Publicat

Aproape un sfert dintre angajaţii români susţin că se văd nevoiţi să facă primii paşi către o nouă carieră, deoarece domeniul sau compania pentru care lucrează sunt puternic afectate de contextul economic actual, reiese din rezultatele unui sondaj realizat de o platformă de recrutare online.

Totodată, puţin peste 20% dintre aceştia sunt dispuşi să o ia de la zero în carieră.

Datele centralizate de BestJobs arată faptul că cei mai mulţi angajaţi români (70%) îşi aleg un nou loc de muncă în funcţie de siguranţa domeniului de activitate şi rezistenţa acestuia la şocuri externe, cum este şi pandemia de COVID-19.

De asemenea, alţi 42% se orientează în carieră şi în funcţie de beneficiile extra-salariale, dar în acelaşi timp contează şi posibilitatea de a avea mult timp liber (37%), sau de a putea lucra de acasă (34%).

Potrivit sursei citate, un sfert dintre cei chestionaţi exclud complet poziţii în domenii precum HoReCa, puternic afectate de efectele pandemiei, iar 22% consideră mai sigure joburi în domenii sau companii strâns conectate la mediul online.

Domeniile considerate cel mai puţin afectate de criza sanitară actuală sunt: IT şi telecomunicaţii (54,7%), armată, pază şi protecţie (37,8%), medicină şi sănătate (37,6%), call center şi suport clienţi (35,2%).

La polul opus, se află sportul, arta şi divertismentul (5,6%), serviciile de înfrumuseţare (7,5%) sau turismul şi alimentaţia (8%).

În ceea ce priveşte reconversia profesională, cei mai mulţi dintre cei chestionaţi afirmă că experienţa de până acum le permite să facă o trecere uşoară, fără să o ia de la zero (41,3%), alţi 33,3% spun că învaţă pe parcurs, 18,3% au făcut sau vor face cursuri online/offline, în timp ce 7% se vor pregăti şi vor învăţa singuri ceea ce au nevoie înainte de angajare.

La nivel general, puţin peste 20% dintre angajaţii români declară că iau serios în calcul să-şi schimbe domeniul de activitate din cauza efectelor pandemiei de COVID-19, fiind inclusiv dispuşi să o ia de la zero în carieră. Totodată, aproape un sfert spun că se văd nevoiţi să facă primii paşi către o nouă carieră, întrucât domeniul sau compania pentru care lucrează sunt puternic afectate de contextul economic actual şi tot atâţia spun că vor să lucreze într-un domeniu mai sigur.

Cei mai mulţi dintre aceştia lucrează, în prezent, în domenii ca: vânzări, producţie, turism şi transporturi.

Sondajul de specialitate a fost efectuat în perioada 1 – 10 iulie 2020, pe un eşantion de 1.282 de utilizatori de internet din România.

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România, cu peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în ţară, cât şi în străinătate. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Germania a actualizat LISTA ZONELOR DE RISC: 17 județe din România, inclusiv București, incluse în listă

Publicat

Autoritățile germane au actualizat, miercuri, lista județelor din România considerate drept „zone de risc”. Potrivit ministerului de externe german și institutului Robert Koch, Bucureștiul și 17 județe din România au intrat în așa numita ”zonă roșie”.

Județele Argeș, Buzău, Bihor, Mehedinți, Neamț,  Ialomița, Timiș au fost marcate inițial ca zone de risc de către Germania.

Pe  listă au fost adăugate miercuri și Bacău, Brașov, Brăila, Dâmbovița, Galați, Gorj, Ilfov, Prahova, Vaslui, Vrancea și capitala București.

Această măsură a intrat în vigoare de la data publicării deciziei, respectiv din 12 august 2020.

Ministerul Afacerilor Externe reaminteşte că şapte judeţe – Argeş, Bihor, Buzău, Neamţ, Ialomiţa, Mehedinţi şi Timiş – sunt deja declarate zone de risc din 7 august 2020.

Astfel, în total, la acest moment, 17 judeţe alături de municipiul Bucureşti se află pe lista zonelor de risc.

Conform informaţiilor comunicate public de autorităţile germane, toate persoanele, indiferent de cetăţenie, care intră în Republica Federală Germania după ce s-au aflat într-una din zonele de risc trebuie să prezinte un test negativ COVID-19, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea sosirii (tradus în germană sau engleză) sau, alternativ, să se supună testării, în mod gratuit, într-o perioadă de cel mult 72 de ore de la sosirea pe teritoriul german.

Testarea se poate efectua direct pe aeroport sau, în cel mult 72 de ore de la intrarea în Germania, la medicul de familie ori la autorităţile locale de sănătate. În acest sens, călătorii trebuie să contacteze telefonul de urgenţă medical 116 117. În cazul neîndeplinirii obligaţiei de testare, autorităţile germane pot aplica sancţiuni în valoare de până la 25.000 EUR. Testarea este obligatorie pentru persoanele care vin din “zone de risc” şi recomandată tuturor celorlalţi călători care intră pe teritoriul german.
Dacă testul este efectuat la momentul sosirii în Republica Federală Germania, călătorii au obligaţia de a se autoizola până la primirea unui rezultat negativ al testării. Măsura autoizolării la domiciliu nu se aplică celor care prezintă un test negativ COVID-19, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea sosirii pe teritoriul Republicii Federale Germania.

De asemenea, persoanele care intră în Republica Federală Germania venind dintr-o zonă de risc (inclusiv cele mai sus-menţionate) sunt obligate să completeze un formular de localizare – Public Health Passenger Locator Form – a cărui variantă în limba engleză poate fi regăsită la următorul link: https://www.rki.de/DE/Content/Infekt/IGV/Aussteigekarte_Fluggast_EN.pdf?__blob=publicationFile.

Simpla tranzitare a teritoriului german nu este condiţionată de obligaţiile mai sus-menţionate. În timpul tranzitului, este necesară evitarea oricărui contact strâns cu alte persoane şi respectarea măsurilor specifice de protecţie (distanţare socială, igienă, mască) fiind permise scurte opriri pentru procurarea de alimente sau combustibil, însă nu şi cele de tip turistic sau vizite.

Informaţii cu privire la noua măsură de actualizare a “zonelor de risc” prin includerea în listă a unor judeţe din România sunt disponibile la:
https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Risikogebiete_neu.html

Regulile de conduită, restricţiile şi măsurile de relaxare decise la nivelul fiecărui land german pot fi accesate pe pagina cancelariei federale:
https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/coronavirus/corona-bundeslaender-1745198.

De asemenea, informaţii cu privire la măsurile adoptate de autorităţile germane ori recomandările pe care acestea le fac populaţiei pot fi accesate în mai multe limbi de circulaţie internaţională: germană, engleză, franceză.

Ministerul Afacerilor Externe reaminteşte că cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Berlin: + 49 30 21239555, + 49 30 21239514 si + 49 30 21239516, Consulatului General al României la Bonn: +49 228 6838135; +49 2286838211; + 49 228 6838244; + 49 228 6838254 şi Consulatului General al României la Munchen: +49 89 553307; +49 89 98106143, Consulatului General al României la Stuttgart +49 711 664 86 11, +49 711 664 86 12, +49 711 664 86 13, +49 711 664 86 14 si +49 711 664 86 15, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanenţă.

De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă au la dispoziţie si telefonul de urgenţă al misiunii diplomatice a României la Berlin + 49 160 157 9938, oficiului consular al României la Bonn +49 173 5757 585, oficiului consular al României la Munchen +49 160 208 7789 şi oficiului consular al României la Stuttgart +49 171 681 3450.

Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de internet: https://www.mae.ro/node/51913, http://berlin.mae.ro/ si http://www.mae.ro. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ministrul german al Muncii şi-a amânat vizita în România, în contextul evoluţiei pandemiei

Publicat

sursa foto: Facebook

Vizita pe care ministrul german al Muncii şi Problemelor Sociale, Hubertus Heil, urma să o înceapă joi în România, a fost anulată de partea germană în contextul evoluţiei pandemiei de COVID – 19, potrivit unui comunicat de presă, transmis miercuri seara de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS).

“Vizita de lucru în România a Ministrului Federal al Muncii şi Problemelor Sociale din Germania, domnul Hubertus Heil, programată să aibă loc mâine, 13 august 2020, a fost amânată, în contextul evoluţiei pandemiei de COVID – 19”, se precizează în comunicat.

Ministrul german a avut, miercuri seară, o convorbire telefonică cu omologul român, Violeta Alexandru, în care Hubertus Heil a transmis că îşi doreşte să reprogrameze vizita pentru o perioadă din viitorul apropiat.

“Domnul ministru Heil a asigurat-o pe doamna ministru Alexandru, într-o convorbire telefonică prin care a anunţat-o de faptul că este nevoit să anuleze deplasarea la Bucureşti, că doreşte să vină în România în viitorul apropiat, atunci când va fi posibil”, menţionează sursa citată.

Cei doi miniştri au programat pentru joi, 13 august, o întrevedere de lucru în sistem de videoconferinţă.

“În cursul zilei de mâine, Ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, doamna Violeta Alexandru, şi Ministrul Federal al Muncii şi Problemelor Sociale, domnul Hubertus Heil, vor avea o întrevedere de lucru prin sistem videoconferinţă. Vizita oficialului german urmează să fie reprogramată la o dată care va fi anunţată ulterior”, precizează ministerul de resort.

Hubertus Heil avea stabilite în programul iniţial de joi mai multe întrevederi cu membri ai Guvernului, printre care cu prim-ministrul Ludovic Orban şi cu ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Situație critică în Franța, pe fondul creșterii numărului de cazuri de COVID-19: Purtarea măştii, OBLIGATORIE și în spații deschise

Publicat

Guvernul francez a semnalat miercuri că va mobiliza agenţii de poliţie şi jandarmii pentru a impune purtarea măştii şi în spaţiile publice deschise unde această măsură a devenit obligatorie, potrivit agenţiei EFE.

”Vom mobiliza forţele de poliţie şi jandarmeria pentru un mai bun control. Vrem să fie clar: trebuie să te temi mai puţin de jandarmul care te va amenda decât de virus”, a declarat la postul BFM TV purtătorul de cuvânt al guvernului, Gabriel Attal.

Citește și Reguli de călătorie: 24 de țări din Europa au restricții pentru români. Carantină, la întoarcerea în țară din alte 41 de state

El a avertizat că Franţa se află într-un moment decisiv din cauza creşterii numărului noilor cazuri zilnice de COVID-19 şi apariţia de noi focare. ”Cifrele sunt preocupante. (…) Este necesară o vigilenţă absolută din partea tuturor francezilor”, a insistat responsabilul francez.

Premierul francez Jean Castex a înăsprit marţi tonul în contextul unei ”situaţii epidemiologice care evoluează într-un sens rău” şi a anunţat o intensificare a controalelor pentru respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii noului coronavirus.

”Dacă nu reacţionăm colectiv, ne expunem unui risc ridicat de relansare epidemică ce va fi dificil de controlat”, a subliniat premierul francez, citat de AFP, în timpul unei vizite într-un spital din oraşul Montpellier. O revenire a epidemiei ”va pune din nou sub presiune ansamblul lanţului sanitar (…), economia noastră, sistemul nostru educaţional, viaţa noastră colectivă şi culturală”, a mai atenţionat Jean Castex.

În ultima săptămână Franţa a înregistrat peste 10.800 de noi cazuri de COVID-19.AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate