Connect with us

ACTUALITATE

Black Friday depăşeşte în acest an graniţa istorică de 300 de milioane de euro, în România (studiu)

Publicat


Comerţul românesc va înregistra, în acest an, cel mai spectaculos Black Friday din istorie, cu peste 10 milioane de produse vândute în numai câteva zile şi încasări de circa 300 de milioane de euro la nivelul lunii noiembrie, relevă datele unei analize a companiei de consultanţă Frames, realizată pe baza estimărilor din piaţă.

Cea de-a 9 ediţie a Black Friday a debutat deja la unele magazine, însă punctul culminant va fi pe 15 noiembrie, ziua în care toţi marii jucători din piaţă, de la IT&C la fashion, home&deco, food, beauty, servicii etc. au anunţat campanii speciale în care reducerile de preţuri vor merge până la 80-90%.

Potrivit estimărilor analiştilor de la Frames, ediţia din acest an va aduce un plus de cel puţin 50 de milioane de euro încasări pentru retaileri, în condiţiile în care campania de “Black Friday” a ajuns la un nivel de maturitate.

“De la gestiunea stocurilor la pricing, extinderea opţiunilor de plată (rate fără dobândă, leasing etc.) şi campaniile de promovare mult mai bine targetate, 2019 va consemna un plus semnificativ la capitolul oferte şi servicii de suport. Business-ul de Black Friday 2019 vine, pe de altă parte, într-un moment cum nu se poate mai bun şi în privinţa cererii, creşterile de salarii şi modificarea obiceiurilor de consum generând un plus semnificativ şi în acest segment”, arată analiza, remisă vineri AGERPRES.

În 2018, Black Friday a adunat, în numai câteva zile, vânzări de 250 de milioane de euro, cu eMAG, Altex & Mediagalaxy, Flanco şi FashionDays în prim-plan.
Unul dintre liderii pieţei care şi-a declarat oficial rezultatele de Black Friday, eMAG, a înregistrat vânzări cu 28% mai mari decât în 2017, acestea ajungând la nivelul de 460 milioane de lei. Platforma de e-commerce a adunat, în numai o zi, 9,5 milioane de vizite şi a atras peste 55.000 de clienţi noi.

Flanco estima, zilele trecute, că 2019 va aduce cel mai mare Black Friday din istoria companiei, cu reduceri la peste 750.000 de produse în online şi în 155 de magazine din 114 oraşe.

“În 2019, polarizarea accentuată a cererii, constatată în anii trecuţi, a început să se disipeze. Toţi marii jucători din piaţă au învăţat din lecţia Black Friday, astfel că ofertele vor consemna o paletă mai largă de produse şi servicii, la preţuri competitive. Şi clienţii s-au maturizat, alegerea trecând tot mai mult din zona de impuls în cea de target, iar folosirea motoarelor de comparaţie a ofertelor a devenit tot mai relevantă”, arată analiştii.

Black Friday-ul din 2019 va aduce în prim-plan calitatea produselor şi abia în planul secund preţurile, consideră specialiştii Frames.

“Creşterea veniturilor unei bune părţi din populaţie, a nivelului de trai în general, tinde să ducă cererea de produse şi servicii într-o zonă superioară celei din anii trecuţi. După ani de zile în care au cumpărat exclusiv în funcţie de preţ, ignorând calitatea, focusul va fi în 2019 pe produse şi servicii durabile, pe brand, calitate şi garanţie”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.

În prim-plan se vor afla electrocasnicele precum televizoarele cu diagonale de peste 100 centimetri, cuptoarele electrice, plitele pe inducţie, maşinile de spălat rufe/vase sau frigiderele, acolo unde tehnologia a evoluat semnificativ în ultimii ani, iar raportul preţ-calitate a devenit unul foarte bun.

Creşterea cererii în acest segment vine şi în condiţiile în care şi rata de înlocuire a acestora a scăzut vertiginos de la 10 ani la 5-6 ani, pe fondul creşterii puterii de cumpărare.

Un alt segment care va asigura un plus semnificativ în Black Friday 2019 va fi cel de beauty & fashion.

“De la aparatură cosmetică la haine şi încălţăminte, ofertele vor fi mult mai diversificate şi mai bine evidenţiate decât în anii trecuţi, în ton cu evoluţia semnificativă a pieţei de profil. Intrarea în piaţă a unor noi platforme internaţionale din sectorul de fashion, mai ales în zona de online, va însemna un boost la nivel de game de produse şi o presiune suplimentară pe preţuri”, relevă analiza.

2019 va aduce oferte extinse şi în zona de amenajări interioare, home & deco. În segmentul materialelor de construcţii, de exemplu, Mathaus va veni pe 15 noiembrie cu o ofertă specială destinată casei, de la obiecte sanitare şi instalaţii la scule şi unelte specifice. Şi în zona de mobilă se anunţă discounturi semnificative, cu Vivre şi Mobexpert în prim-plan.

“Creşterea veniturilor, completată de extinderea modalităţilor de plată în rate, determină tot mai mulţi români să-şi reamenajeze locuinţele, să schimbe mobila achiziţionată în trecut, în anii de boom economic de dinainte de criză, să refacă instalaţiile sanitare, să schimbe centralele termice, caloriferele etc.”, afirmă analiştii.

Oferte interesante de Black Friday vor putea fi găsite şi în zona auto, acolo unde dealerii pregătesc campanii promoţionale cu target pe cei care deţin, în prezent, maşini mai vechi de 10 ani şi în zona de imobiliare, unde ofertele vor include locuri de parcare gratuite şi amenajări interioare incluse în pachet.

“Black Friday 2019 va fi, fără îndoială, cel mai profesionist eveniment de shopping organizat vreodată în România”, estimează analiştii.

De asemenea, Black Friday 2019 vine într-un moment în care românii privesc cu tot mai multă îngrijorare la perspectivele unei noi crize economice. În condiţiile în care 2020 va fi un an plin de incertitudini, focusul pe evenimentul de shopping din acest sfârşit de an va fi unul şi mai accentuat.

“Estimările analiştilor privind avansul preţurilor în 2020, posibila modificare a taxelor şi impozitelor, discuţiile legate de o posibilă criză pun o presiune pe decizia de cumpărare. Să cumpărăm acum, pentru că la anul s-ar putea să fie prea târziu, pare a fi cuvântul de ordine. Iar comercianţii par să fi captat acest interes suplimentar, accentuând prin diverse mesaje de promovare acest impuls”, spun analiştii.

Creşterea semnificativă a vânzărilor din 2019 este pusă şi pe seama modificării obiceiurilor de consum şi extinderii modalităţilor de plată. PayU anunţa, joi, că românii vor cumpăra online în valoare de 1,2 miliarde de lei, în creştere cu 20% faţă de 2018. Valoarea tranzacţiilor online urmează să înregistreze o creştere de 25%, ajungând la peste 360 milioane de lei, în creştere cu 25% în comparaţie cu anul precedent. Motivele acestor creşteri se bazează pe investiţiile constante ale furnizorilor de servicii de plată online şi ale comercianţilor în noi tehnologii şi în educaţia cumpărătorilor.

Extinderea vânzărilor din zona de online este completată de avansul vânzărilor din magazine, mare parte dintre retailer pregătind zone speciale destinate Black Friday, precum Flanco, care a început deja campania de reduceri.

“Achiziţia din magazin rămâne, în continuare, în prim-plan, mai ales în zona de electronice şi electrocasnice. Să butonezi un televizor, laptop sau telefon, să deschizi uşile unui frigider înainte să îl cumperi, să testezi cum funcţionează un aspirator continuă să reprezinte o experienţă relevantă pentru mulţi dintre clienţi”, afirmă analiştii.

Sunt sau nu preţurile mai bune de Black Friday? Nu există un răspuns general valabil. În economia românească, la fel ca şi în alte ţări, există companii care practică reduceri reale şi altele care încearcă să îşi păcălească clienţii, atrage atenţia Frames.

Investigaţiile Consiliului Concurenţei, din ultimii ani, au arătat că, în medie, pentru 30% din produsele monitorizare, preţul tăiat a fost mai mare chiar decât preţul maxim practicat în ultimele 30 de zile, semn care indică o creştere/menţinere artificială a preţului de referinţă de Black Friday.

Privind dintr-un alt unghi, 70% dintre preţuri au fost mai bune decât în alte momente ale anului.

“Dincolo de datoria autorităţilor de a monitoriza şi sancţiona practicile abuzive, clienţii sunt cei care trebuie să fie vigilenţi atunci când achiziţionează produse şi servicii de Black Friday. Urmărirea preţurilor pe o perioadă de timp, comparaţia ofertelor diferitelor magazine, sunt elemente care pot determina un avantaj în achiziţie”, spun experţii.

Potrivit analizei Frames, în zona de online sunt de evitat site-urile obscure, care oferă preţuri spectaculoase.

“Sunt din păcate, în continuare, foarte multe site-uri capcană, oferte false şi preţuri cu multe asterix-uri. Te poţi trezi că achiziţionezi un televizor de la un site no-name şi vei plăti, de exemplu, pentru un produs care a stat aprins non-stop într-un magazin sau cu unul cu alte specificaţii tehnice decât cele declarate. Nu cumpăraţi produse care nu au trecute detaliile complete, care nu deţin certificate de garanţie şi nu precizează costurile de livrare”, susţin experţii.

Ofertele capcană pot fi regăsite şi în magazine, atrag ei atenţia.

“În unele cazuri, magazinele trec cu litere mari caracteristici pe care produsul nu le are. Unii comercianţi ‘uită’ să prezinte fişa tehnică a produsului la achiziţie, mizând pe faptul ca mulţi clienţi intră în ‘febra’ cumpărăturilor şi omit să se informeze. O altă stratagemă este cea de reambalare a produselor folosite în magazine pentru prezentare şi vânzarea acestora ca produse noi. Este esenţial de verificat, astfel, dacă un televizor are sigiliul original aplicat pe cutie, înainte de desfacere, element esenţial pentru aproape toate produsele achiziţionate din zona de IT&C”, avertizează analiştii.

Indiferent de canalul de achiziţie, online sau offline, este esenţială verificarea produselor şi în alte magazine.

“De regulă, preţul ridicol de mic ascunde capcane. Pot fi produse folosite şi resigilate, care au o durată mai mică de utilizare, sau unele care au defecte de fabricaţie. Prin verificarea suplimentară, clienţii pot afla, de exemplu, dacă au în faţă un gadget dintr-o generaţie mai veche, vândut la un preţ mai mare sau dacă există un preţ mai bun la un alt retailer”, se menţionează în analiză.

Dincolo de oferte, de preţuri şi de canalele de achiziţie, Black Friday aduce, în 2019, şi cea mai vastă ofertă de servicii de livrare din istoria retailului românesc.
Creşterea pieţei de servicii de curierat, remarcată anterior într-un studiu Frames, s-a tradus şi într-o diversificare a ofertelor de livrare. Companii precum eMAG au dezvoltat sisteme alternative, de la ghişee de livrare în sediile Poştei Române, la zone de pick-up în benzinării etc.

“Ofertele de livrare sunt mai bogate decât în 2018, însă se află încă sub nivelul cererii potenţiale. Astfel că, pentru clienţi, cea mai bună soluţie, dacă au produse transportabile, este să aleagă ridicarea din magazine sau din cutiile de pick-up. Pentru produsele mari, este de aşteptat ca şi în acest an livrările să întârzie, pe fondul infrastructurii deficitare”, arată analiza Frames.

Având în vedere volumul uriaş de mărfuri gestionate în zona de Black Friday, clienţii ar fi bine să aleagă oferte cu verificarea produselor la livrare, evitând astfel să se trezească, ulterior, cu produse avariate sau nefuncţionale, atrag atenţia experţii.

Pentru retailul IT&C, cel care îşi va lua cea mai semnificativă parte din vânzările de Black Friday, luna noiembrie va reprezenta un plus la capitolul cifră de afaceri.
O analiză Frames, realizată anterior, arăta ca piaţa de IT&C va depăşi în acest an nivelul de 40 de miliarde de lei, cu peste 6 miliarde lei peste nivelul din 2018 (34 de miliarde lei). În anul trecut, afacerile celor peste 5.000 de companii din acest sector au crescut cu 8% faţă de anul anterior, liderii pieţei fiind Samsung Electronics România, cu afaceri de 4,6 miliarde de lei, Dante International (eMAG), cu un business de 4,2 miliarde de lei (12,5% din total), şi Altex România, cu 3,6 miliarde de lei.

Statisticile arată, pe de altă parte, că ponderea comerţului electronic în totalul sectorului de retail va creşte, în acest an, la peste 10%, în condiţiile în care, în 2012, comerţul electronic reprezenta numai 1,3% din totalul retailului.

“Dezvoltarea tehnologiei şi a obiceiurilor de consum, accesul mai uşor la internet, încrederea în creştere a românilor în achiziţiile online şi, foarte relevant, criza forţei de muncă – sunt elemente care contribuie la extinderea sectorului de comerţ online în România. Perspectivele lui 2020 merg către o dezvoltare semnificativă a acestui segment, singura mare piedică fiind pusă de nivelul încă sub potenţial al sectorului de livrare/curierat”, se mai spune în analiza Frames. AGERPRES

ACTUALITATE

Premierul Orban: Sunt bani prevăzuți la buget pentru majorarea pensiilor cu 40% din septembrie, dar totul depinde cum evoluează economia

Publicat

orban

Premierul Ludovic Orban a declarat că sunt prevăzuţi bani la buget pentru majorarea pensiilor cu 40% din luna septembrie, dar nu este “100%” aplicarea acestei măsuri, deoarece “totul depinde de cum evoluează economia”.

“Nu e 100% asta. Repet, banii sunt prevăzuţi, dar totul depinde de cum evoluează economia, dacă reuşim să asigurăm un trend economic solid, o creştere economică consolidată, să relansăm investiţiile, să îmbunătăţim colectarea. Se poate realiza lucrul respectiv, dar, repet, totul depinde de cum evoluează economia, totul depinde ca urmare a economiei, încasările bugetare, şi, mai ales, de perspective.

Aici, în momentul în care iei o decizie să creşti un venit, un salariu, o pensie, alocaţii de copii şi alte categorii de venituri, astea sunt cheltuieli care sunt obligatorii după majorare pe toţi anii care vin, nu mai poţi să umbli la cheltuielile respective. Din cauza asta, trebuie să ai extrem de multă precauţie în ceea ce priveşte realizarea, luarea unor astfel de decizii”, a explicat Orban, duminică, la Hotnews.

El a punctat că, de regulă, creşterile de venituri trebuie să fie legate de “nişte indicatori obiectivi”. În opinia sa, PSD a făcut “varză” sistemul de pensii. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Rata persoanelor cu dizabilităţi la populaţia României era de 3,79%, la sfârșitul lunii septembrie a anului trecut

Publicat

handicap

Numărul total de persoane cu dizabilităţi era, la finele lunii septembrie 2019, de 839.632 persoane, rata acestora la populaţia României fiind de 3,79%, conform datelor centralizate de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.

Din totalul persoanelor cu dizabilităţi, 97,89 % (821.939 persoane) se aflau în îngrijirea familiilor şi/sau trăiau independent (neinstituţionalizate) şi 2,11% (17.693 persoane) se aflau în instituţiile publice rezidenţiale de asistenţă socială pentru persoanele adulte cu dizabilităţi (instituţionalizate) coordonate de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.

Faţă de rata de 3,79% persoane cu dizabilităţi la 100 de locuitori, calculată la nivelul României, regiunile Sud-Vest Oltenia, Sud-Muntenia şi de Nord-Vest înregistrau cele mai mari rate, de 4,85%, 4,31%, respectiv 4,17%.

Pe judeţe/municipii, numărul cel mai mare de persoane cu dizabilităţi se înregistra în municipiul Bucureşti (70.107 persoane), urmat de judeţul Prahova (37.633 persoane), iar cel mai mic număr se înregistra în judeţul Covasna (6.273 persoane).

Femeile reprezentau, la 30 septembrie 2019, 53,10% din totalul persoanelor cu dizabilităţi.

Numărul persoanelor cu vârsta de peste 50 ani reprezenta 72,12% din totalul persoanelor adulte cu dizabilităţi. Din centralizarea datelor pe grupe de vârstă a rezultat că 54,23% erau persoane cuprinse între 18-64 ani (418.629 persoane) şi 45,77% aveau peste 65 ani (353.364 persoane).

Numărul persoanelor cu handicap grav reprezenta 39,6% din total (faţă de 39,05% la 30 septembrie 2018), cele cu handicap accentuat 49,16% (faţă de 49,75% la 30 septembrie 2018) iar cele cu handicap mediu şi uşor 11,24% (faţă de 11,2% la 30 septembrie 2018).

Numărul instituţiilor publice de asistenţă socială pentru persoanele adulte cu dizabilităţi la 30 septembrie 2019 era de 502 (faţă de 489 la 30 septembrie 2018), dintre care 442 rezidenţiale (faţă de 427 la 30 septembrie 2018) şi 60 nerezidenţiale – de zi (faţă de 62 la 30 septembrie 2018).

Aproximativ două treimi (60,40%) din instituţiile rezidenţiale publice pentru persoanele adulte cu dizabilităţi erau centre de îngrijire şi asistenţă (28,05%), având 6.341 de beneficiari, şi locuinţe protejate (32,35%), având 1.035 de beneficiari. Aceştia reprezentau 41,69% din numărul total de 17.693 persoane aflate în instituţiile rezidenţiale.

Un număr semnificativ de beneficiari exista şi în cele 74 de centre de recuperare şi reabilitare neuropsihiatrică, respectiv 6.214 persoane (35,12%).

Conform Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi, republicată, tipurile de handicap sunt: fizic, vizual, auditiv, surdocecitate, somatic, mintal, psihic, HIV/SIDA, asociat, boli rare.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Loteria Română a suplimentat cu 100.000 de lei fondul de câştiguri al categoriei I la Loto 6/49 pentru tragerea de duminică

Publicat

loto-6-49

Loteria Română suplimentează cu 100.000 de lei fondul de câştiguri al categoriei I la Loto 6/49 pentru tragerea de duminică, 19 ianuarie, în condiţiile în care reportul la acest joc este de aproximativ 1,88 milioane de lei.

Conform unui comunicat al companiei, majorarea sumei vine în urma câştigării premiului de categoria I la tragerea suplimentară Loto 6/49 din data de 31 decembrie 2019, potrivit Agerpres.

Duminică, 19 ianuarie, au loc noi trageri Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 şi Super Noroc, după ce la tragerile loto de joi, 16 ianuarie, Loteria Română a acordat 16.882 de câştiguri în valoare totală de 956.764,75 lei.

Astfel, la Loto 6/49 se înregistrează un report în valoare de aproximativ 1,88 milioane de lei (peste 394.000 de euro), iar la Noroc un report cumulat în valoare de peste 2,21 milioane de lei (peste 463.700 de euro).

La Joker, la categoria I, este în joc un report în valoare de aproximativ 4,1 milioane de lei (peste 857.000 de euro), în timp ce la Loto 5/40, la categoria I, suma reportată este de 120.000 de lei, respectiv peste 25.000 de euro.

Loteria Română precizează că la tragerea Noroc de joi, 16 ianuarie, s-a înregistrat un câştig de categoria a II-a în valoare de 75.374,64 de lei. Biletul norocos a fost jucat la o agenţie din Roşiorii de Vede şi a fost completat cu o variantă simplă la 6/49 şi o variantă la Noroc.

De asemenea, la tragerea Noroc Plus, la categoria a I-a, s-a înregistrat un câştig în valoare de 61.204,66 lei. Biletul norocos a fost jucat la o agenţie din Târgu Jiu, şi a fost completat cu o variantă simplă la Joker şi o variantă la Noroc Plus.

AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Circulația unor trenuri, modificată din cauza mai multor lucrări de reabilitare. Ce rute feroviare vor fi afectate

Publicat

tren

CFR Călători informează că în perioada 27 ianuarie – 27 mai 2020, pentru efectuarea de către CFR SA a unor lucrări de reabilitare la infrastructura feroviară pe secţiunea Coşlariu Grupa Podu Mureş – Teiuş, vor interveni modificări în circulaţia unor trenuri.

Potrivit unui comunicat transmis de CFR Călători, în perioada precizată modificările vor fi următoarele:

– începând cu data de 27/28 ianuarie 2020, trenul IR 346 Bucureşti Nord – Viena circulă pe o rută şi orar modificate: Bucureşti Nord (plecare13.20) – Braşov – Coşlariu Gr Pod Mureş – Coşlariu – Simeria – Curtici (sosire 01.38), iar pe distanţa Curtici – Viena circulă conform graficului.

– începând cu data de 27 ianuarie 2020, trenul IR 1539 Teiuş – Cluj Napoca (ramura de la trenul IR 346) circulă ca tren IR 12539 pe ruta Coşlariu (plecare 20.15) – Teiuş – Cluj (sosire 22.15).

– începând cu data de 28 ianuarie 2020, trenul IR 347 Viena – Bucureşti Nord pe teritoriul românesc circulă pe o rută şi orar modificate: Curtici (plecare 04.19) – Arad – Conop – Simeria – Coşlariu – Coşlariu Gr Pod Mureş – Sighişoara – Braşov – Predeal – Bucureşti Nord (sosire 16.08).

– în data de 27 ianuarie 2020, trenul IR 1538 Cluj Napoca – Bucuresti Nord se anulează.

– în perioada 28 ianuarie – 27 mai 2020, trenul IR 1538 Cluj Napoca – Teiuş – Braşov – Bucureşti Nord circulă ca tren IR 12538 pe o rută şi orar modificate: Cluj Napoca (plecare 13.45) – Teiuş – Coşlariu – Coşlariu Grupa Pod Mureş – Braşov – Bucureşti Nord (sosire 23.12).

– în data de 27 ianuarie 2020, trenul IR 1745 Bucureşti Nord – Sighişoara – Copşa Mică – Coşlariu Gr Pod Mureş – Teiuş – Baia Mare circulă conform graficului pe distanţa Bucureşti Nord – Sighişoara – Copşa Mică, între Copşa Mică şi Teiuş se asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto de la trenul IR 1745 pentru trenul IR 12747 Teiuş (plecare 13.27) – Cluj Napoca – Baia Mare (sosire 20.03).

– în perioada 28 ianuarie – 27 mai 2020, trenul IR 1745 Bucureşti Nord – Sighişoara – Copşa Mică – Coşlariu Gr Pod Mureş – Teiuş – Cluj Napoca – Baia Mare circulă ca tren IR 12745 pe o rută şi orar modificate: Bucureşti Nord (plecare 06.00) – Braşov – Sighişoara – Blaj – Coşlariu GR Pod Mureş – Coşlariu – Teiuş – Cluj Napoca – Baia Mare (sosire 20.03).

– în data de 27 ianuarie 2019, trenul IR 1746 Baia Mare – Sighişoara – Teiuş – Coşlariu GR Pod Mureş – Bucureşti Nord circulă conform graficului de circulaţie pe distanţa Baia Mare – Sighişoara – Teiuş, între Teiuş – Copşa Mică se asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto de la trenul IR 1746 pentru trenul IR 12748 Copşa Mică (plecare 13.03) – Sighişoara – Braşov – Bucureşti Nord (sosire 19.42).

– în perioada 28 ianuarie – 27 mai 2020, trenul IR 1746 Baia Mare – Sighişoara – Teiuş – Coşlariu Gr Pod Mureş – Bucureşti Nord circulă ca tren IR 12746 pe o rută şi orar modificate: Baia Mare (plecare 05.05) – Cluj Napoca – Teiuş – Coşlariu – Coşlariu Gr Pod Mureş – Blaj – Sighişoara – Braşov – Bucureşti Nord (sosire 19.42).

– în perioada 27/28 ianuarie – 26/27 mai 2020, trenul IR 1741 Bucureşti Nord – Predeal – Braşov – Sighişoara – Coşlariu Gr Pod Mureş – Teiuş – Cluj Napoca – Oradea – Satu Mare circulă ca tren IR 12741 pe o rută şi orar modificate: Bucureşti Nord (plecare 19.00) – Predeal – Braşov – Sighişoara – Coşlariu GR Pod Mureş – Coşlariu – Teiuş – Cluj Napoca – Oradea – Satu Mare (sosire 10.07).

– în perioada 27/28 ianuarie – 26/27 mai 2020, trenul IR 1742 Satu Mare – Cluj Napoca – Teiuş – Coşlariu Gr Pod Mureş – Sighişoara – Braşov – Predeal – Bucureşti Nord circulă ca tren IR 12742 pe o rută şi orar modificate: Satu Mare (plecare 17.00) – Cluj Napoca – Teiuş – Coşlariu – Coşlariu GR Pod Mureş – Sighişoara- Braşov – Predeal – Bucureşti Nord (sosire 08.38).

– în perioada 28 ianuarie – 27 mai 2020, trenul IR 687 Satu Mare – Valea lui Mihai – Puespoekladany circulă cu orar modificat pe teritoriul românesc: Satu Mare (plecare 09.27) – Valea lui Mihai (sosire 11.01).

– începând cu data de 28 ianuarie 2020, trenul IR 1636 Braşov – Bucureşti Nord circulă cu orar modificat pe întreaga distanţă: Braşov (plecare 14.10) – Bucureşti Nord (sosire 16.56).

– în perioada de 31 ianuarie – 24 mai 2020, trenul IR 1738 Cluj Napoca – Teiuş – Coşlariu Gr Pod Mureş – Copşa Mică – Sibiu – Râmnicu Vâlcea circulă ca tren IR 12738 pe o rută şi orar modificate: Cluj Napoca (plecare 16.12) – Teiuş – Coşlariu – Coşlariu Gr Pod Mureş – Copşa Mică – Sibiu – Râmnicu Vâlcea (sosire 23.39).

– în perioada 01 februarie – 25 mai 2020, trenul IR 1739 Râmnicu Vâlcea – Sibiu – Copşa Mică – Coşlariu Gr Pod Mureş – Teiuş – Cluj Napoca circulă ca tren IR 12739 pe o rută şi orar modificate: Râmnicu Vâlcea (plecare 04.05) – Sibiu – Copşa Mică – Coşlariu Gr Pod Mureş – Coşlariu – Teiuş – Cluj Napoca (sosire 10.52).

– începând cu data de 27/28 ianuarie 2020, trenul IR 1766 Timişoara Nord – Iaşi circulă cu orar modificat pe distanţa Sântimbru – Cojocna.

– începând cu data de 28 ianuarie 2020, trenul IR 5008 Buzău – Bucureşti Nord circulă cu orar modificat pe distanţa Crivina – Bucureşti Nord.

– în perioada 27 ianuarie – 26 mai 2020, trenul R 3086 Cluj Napoca – Teiuş – Coşlariu Gr Pod Mureş -Sighişoara circulă ca tren R 13086 Cluj Napoca (plecare 16.55) – Teiuş – Coşlariu – Coşlariu Gr Pod Mureş -Sighişoara (sosire 22.14).

– în perioada 28 ianuarie – 27 mai 2020, trenul R 3085 Sighişoara – Coşlariu Gr Pod Mureş – Teiuş – Cluj Napoca circulă ca tren R 13085 cu orar modificat pe ruta: Sighişoara (plecare 05.31) – Coşlariu Gr Pod Mureş – Coşlariu – Teiuş -Cluj Napoca (sosire 10.38).

– începând cu data de 28 ianuarie 2020, trenul R 2038 Cluj Napoca – Simeria circulă cu orar modificat pe distanţa Blandiana – Simeria.

– începând cu data de 27 ianuarie 2020, trenul R 2307 Teiuş – Simeria circulă cu orar modificat pe distanţa Orăştie – Simeria.

– începând cu data de 28 ianuarie 2020, trenul R 2381 Simeria – Săvârşin circulă cu orar modificat pe distanţa Deva – Ilia.

– în perioada 28 ianuarie – 27 mai 2020, trenul R 4041 Jibou – Baia Mare circulă ca tren R 13441 şi cu orar modificat: Jibou (plecare 04.10) – Baia Mare (sosire 05.38).

– în perioada 28 ianuarie – 27 mai 2020, trenul R 4043 Jibou – Baia Mare circulă ca tren R 13443 şi cu orar modificat: Jibou (plecare 04.56) – Baia Mare (sosire 06.15).

– în perioada 28 ianuarie – 27 mai 2020, trenul R 4045 Jibou – Baia Mare circulă ca tren R 13445 şi cu orar modificat:Jibou (plecare 06.04) – Baia Mare (sosire 07.13).

– în perioada 28 ianuarie – 28 mai 2020, trenul R 4333 Oradea – Valea lui Mihai circulă ca tren R 13333 şi cu orar modificat: Oradea (plecare 07.34) – Valea lui Mihai (sosire 09.24).

– în perioada 28 ianuarie – 28 mai 2020, trenul R 4334 Halmeu – Valea lui Mihai circulă ca tren R 13334 şi cu orar modificat: Halmeu (plecare 07.01) – Valea lui Mihai (sosire 09.03).

– în data de 27 ianuarie 2020, trenul R 3511 Mediaş – Teiuş va circula ca tren R 13585 numai pe distanţa Mediaş (plecare 13.20) – Blaj (sosire 14.18), iar pe distanţa Blaj – Teiuş se asigură transbordarea pasagerilor cu mijloace auto.

– în perioada 28 ianuarie – 27 mai 2020, trenul R 3511 Mediaş – Teiuş circulă ca tren R 13525 şi cu orar modificat: Mediaş (plecare 13.20) – Coşlariu Gr Pod Mureş – Coşlariu – Teiuş (sosire 15.22).

– în data de 27 ianuarie 2020, trenul R 3514 Teiuş – Mediaş va circula ca tren R 13588 numai pe distanţa Blaj (plecare 14.43) – Mediaş (sosire 16.01), iar pe distanţa Teiuş – Blaj se asigură transbordarea pasagerilor cu mijloace auto.

– în perioada 28 ianuarie – 27 mai 2020, trenul R 3514 Teiuş – Mediaş circulă ca tren R 13522 şi cu orar modificat: Teiuş (plecare 14.07) – Coşlariu – Coşlariu Gr Pod Mureş – Mediaş (sosire 16.05).

– în data de 27 ianuarie 2020, trenul R 3513 Mediaş – Teiuş circulă ca tren R 13587 numai pe distanţa Mediaş (plecare 16.21) – Blaj (sosire 17.22), iar pe distanţa Blaj – Teiuş se asigură transbordarea pasagerilor cu mijloace auto.

– în data de 27 ianuarie 2020, circulă suplimentar trenul R 13589 Blaj (plecare 19.41) – Teiuş (sosire 20.50).

– în perioada 28 ianuarie – 27 mai 2020, trenul R 3513 Mediaş – Teiuş circulă ca tren R 13527 şi cu orar modificat: Mediaş (plecare 16.45) – Coşlariu Gr Pod Mureş – Coşlariu – Teiuş (sosire 18.56).

– în perioada 28 ianuarie – 27 mai 2020, trenul R 3512 Teiuş – Sighişoara circulă ca tren R 13520 şi cu orar modificat: Teiuş (plecare 06.40) – Coşlariu – Coşlariu Gr Pod Mureş – Sighişoara (sosire 09.19).

– în perioada 28 ianuarie – 27 mai 2020, trenul R 3500 Teiuş – Braşov circulă ca tren R 13518 şi cu orar modificat: Teiuş (plecare 04.30) – Coşlariu – Coşlariu Gr Pod Mureş – Blaj – Braşov (sosire 10.55).

– în perioada 28 ianuarie – 27 mai 2020, trenul R 3534 Rupea – Braşov circulă ca tren R 13524 şi cu orar modificat: Rupea (plecare 11.47) – Braşov (sosire 14.02).

– în perioada 27 ianuarie – 26 mai 2020, trenul R 3503 Braşov – Teiuş circulă tren R 13523 şi cu orar modificat: Braşov (plecare 14.36) – Mediaş – Coşlariu Gr Pod Mureş – Coşlariu – Teiuş (sosire 21.36).

– în perioada 27 ianuarie – 27 mai 2020, trenul R 3547 Odorhei – Sighişoara circulă tren R 13529 şi cu orar modificat: Odorhei (plecare 16.48) – Sighişoara (sosire 18.19).

”Înainte de efectuarea călătoriei, rugăm pasagerii să se asigure că au achiziţionat bilet pentru evitarea taxării suplimentare în tren şi/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare.

Pentru informaţii actualizate despre circulaţia trenurilor, călătorii sunt rugaţi să consulte pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro, să ne contacteze la numerele de telefon din staţiile CFR, 021/9521 (pentru traficul intern) sau să se adreseze personalului nostru din staţii.

– în aplicaţia Trenul meu (http://www.cfr.ro/index.php/cauta-tren sau pe https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Trains), introduceţi numărul trenului (în care vă aflaţi) în căsuţa indicată şi click pe Informaţii tren. Obtineţi informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.

– pe site-ul companiei www.cfr.ro sunt funcţionale şi actualizate permanent camerele web http://cfr.ro/index.php/component/content/article/2-uncategorised/4023-camere-web-2 din gările Bucureşti Nord, Timişoara, Craiova, Braşov, Iaşi şi Constanţa care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor”, precizează reprezentanții CFR Călători.

Citește mai departe