Connect with us

ACTUALITATE

Blue Air anunţă semnarea unui acord bilateral interline cu TAROM

Publicat



Compania Blue Air anunţă semnarea unui acord bilateral interline cu Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM, în baza căruia operatorul privat îşi extinde reţeaua operaţională şi prezenţa în Europa, Orientul Mijlociu şi Nordul Africii.

Potrivit unui comunicat al Blue Air, acordul a fost implementat din 15 martie 2019.

“Suntem încântaţi de succesul acestui acord şi ne bucurăm să ducem parteneriatul cu TAROM la un nou nivel. Această cooperare era aşteptată de piaţă, denotă cele câteva sute de bilete vândute în primele zile. Cu siguranţă, noile destinaţii astfel deservite de ambele companii vor duce la creşterea performanţelor economice pentru ambele companii aeriene. Dacă până ieri un pasager trebuia să aleagă alte linii aeriene pentru a călători, de exemplu, de la Istanbul la Lisabona, astăzi are oportunitatea să folosească serviciile aeriene româneşti. Pasagerii noştri se pot bucura de o acoperire internaţională extinsă şi de un confort suplimentar în situaţia zborurilor cu conexiune. Rămânem, astfel, dedicaţi strategiei noastre de a continua să unim familii, prieteni şi afaceri prin deschiderea de noi oportunităţi de călătorie”, a declarat directorul comercial al Blue Air, Tudor Constantinescu.

Blue Air continuă să-şi îmbunătăţească oferta de servicii pentru a oferi pasagerilor opţiuni de călătorie cât mai flexibile şi confortabile. Pasagerii care aleg să călătorească pe un itinerariu compus din segmente Blue Air/TAROM vor beneficia de o experienţă fluentă de călătorie. Astfel, toate cărţile de îmbarcare se vor emite la punctul de origine, nemaifiind nevoie de a efectua procesul de check-in în punctul de conexiune. Biletele în baza acordului bilateral interline sunt disponibile la agenţiile partenere ale celor două companii, se mai arată în comunicat.

Pe lângă noul acord cu TAROM, Blue Air are parteneriate interline şi cu Alitalia, Air Italy, Air Moldova, APG Airlines, Cyprus Airways, El Al, Finnair, Hahn Air, Royal Air Maroc şi TAP Air Portugal.

Cu un istoric impecabil de siguranţă, Blue Air operează zboruri din decembrie 2004. În cei 14 ani de activitate, compania a transportat peste 26 de milioane de pasageri, dintre care mai mult de 5 milioane în anul 2018. Blue Air operează rute în Belgia, Cipru, Danemarca, Franta, Finlanda, Germania, Grecia, Irlanda, Israel, Italia, Norvegia, Marea Britanie, Portugalia, România, Suedia şi Spania. Compania a primit certificarea IATA Operational Safety Audit (IOSA) din partea International Air Transport Association (IATA) pentru standarde excepţionale de operare, iar din 2016 este membru cu drepturi depline IATA. AGERPRES

ACTUALITATE

Spania: Un autobuz fără şofer, pe străzile din Malaga

Publicat

Un autobuz fără şofer a început să circule pe străzile din Malaga, în sudul Spaniei, un proiect prezentat drept o premieră în Europa, relatează joi AFP.

Echipat cu senzori şi camere, acest autobuz 100% electric, care a fost dat în funcţiune sâmbătă, face legătura între port şi centrul acestui oraş andaluz. O buclă de opt kilometri pe care o parcurge de şase ori pe zi.

“Autobuzul ştie în orice moment unde se află şi ceea ce este în jurul său”, a declarat pentru AFP Rafael Durban Carmona, directorul diviziei sudice a companiei Avanza, în fruntea consorţiului public-privat responsabil de acest proiect.

El poate mai ales să “interacţioneze cu semafoarele”, care sunt, de asemenea, echipate cu senzori care anunţă culoarea roşie, a adăugat el.

Autobuzul include, de asemenea, un dispozitiv de inteligenţă artificială care îi permite să îşi îmbunătăţească “deciziile” pe baza datelor înregistrate de-a lungul călătoriei.

Vehiculul, dezvoltat de compania spaniolă Irizar, seamănă cu oricare alt autobuz clasic de oraş – are o lungime de doisprezece metri şi poate transporta 60 de pasageri.

Un autobuz fără şofer a început să circule pe străzile din Malaga, în sudul Spaniei, un proiect prezentat drept o premieră în Europa, relatează joi AFP.

Echipat cu senzori şi camere, acest autobuz 100% electric, care a fost dat în funcţiune sâmbătă, face legătura între port şi centrul acestui oraş andaluz. O buclă de opt kilometri pe care o parcurge de şase ori pe zi.

“Autobuzul ştie în orice moment unde se află şi ceea ce este în jurul său”, a declarat pentru AFP Rafael Durban Carmona, directorul diviziei sudice a companiei Avanza, în fruntea consorţiului public-privat responsabil de acest proiect.

El poate mai ales să “interacţioneze cu semafoarele”, care sunt, de asemenea, echipate cu senzori care anunţă culoarea roşie, a adăugat el.

Autobuzul include, de asemenea, un dispozitiv de inteligenţă artificială care îi permite să îşi îmbunătăţească “deciziile” pe baza datelor înregistrate de-a lungul călătoriei.

Vehiculul, dezvoltat de compania spaniolă Irizar, seamănă cu oricare alt autobuz clasic de oraş – are o lungime de doisprezece metri şi poate transporta 60 de pasageri.

Citește mai departe

ACTUALITATE

AstraZeneca confirmă 40 de milioane de doze de vaccin pentru UE până în martie

Publicat

Directorul executiv al companiei farmaceutice AstraZeneca, Pascal Soriot, prezent joi la o audiere în Parlamentul European, s-a declarat ”încrezător” că această companie va reuşi în al doilea trimestru al acestui an să crească numărul dozelor de vaccin anti-COVID-19 livrate Uniunii Europene, după ce în primul trimestru acestea au scăzut la mai puţin de jumătate din cele promise, relatează Reuters.

Randamentul sub aşteptări al producţiei, respectiv cantitatea de vaccin ce poate fi produse din ingredientele de bază, a condus la scăderea numărului dozelor de vaccin fabricate, s-a scuzat din nou directorul AstraZeneca în faţa europarlamentarilor.

Pascal Soriot a insistat că AstraZeneca încearcă să livreze statelor membre UE 40 de milioane de doze de vaccin până la sfârşitul lunii martie, mai puţin de jumătate faţă de cele 90 de milioane de doze prevăzute în contract.

Uniunea Europeană, rămasă în urma SUA şi a Marii Britanii în procesul de vaccinare anti-COVID-19, a cerut în mod repetat companiei AstraZeneca să facă mai mult pentru a furniza dozele promise, inclusiv prin redirecţionarea către blocul comunitar a unei părţi din producţia fabricii sale din Marea Britanie, despre care AstraZeneca a susţinut însă că este rezervată acestei ţări, în virtutea contractului încheiat cu guvernul de la Londra înaintea celui cu Comisia Europeană.

”Îmi pare rău că randamentul sub aşteptări al lanţului nostru de producţie dedicat Europei ne-a afectat capacitatea de livrare (…) Facem tot ce putem pentru a livra 40 de milioane de doze în primul trimestru”, a spus Soriot.

În declaraţia sa iniţială el nu a menţionat cifre privind livrările pentru trimestrul al doilea, care conform contractului încheiat cu Comisia Europeană ar trebui să fie de 180 de milioane de doze de vaccin, dar le-a spus europarlamentarilor că AstraZeneca are în vedere să preia doze din reţeaua sa internaţională, inclusiv din SUA, pentru a atinge ţinta de doze convenite cu UE pentru a fi livrate acesteia în trimestrul doi.

La dezbaterea din Parlamentul European au fost prezenţi şi reprezentanţi ai celorlalte companii care au dezvoltat vaccinuri anti-COVID-19 autorizate în UE sau care sunt în curs de testare. Însă, deşi companiile Pfizer/BioNTech şi Moderna au livrat şi ele cu întârzieri şi în cantităţi mai reduse vaccinurile promise prin contracte, cele mai multe întrebări i-au fost adresate lui Pascal Soriot, dat fiind că AstraZeneca nu a respectat calendarul livrărilor către UE în timp ce a continuat să furnizeze normal vaccinuri către Marea Britanie. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cancelarul austriac: Dacă UE nu se înţelege asupra paşapoartelor de vaccinare, unele state membre o vor face separat

Publicat

Dacă Uniunea Europeană nu poate conveni asupra beneficiilor pentru persoanele vaccinate anti-COVID-19, care au fost testate ori au dobândit imunitate în urma infecţiei cu noul coronavirus, atunci Austria şi alte state membre care împărtăşesc aceeaşi opinie vor avansa curând cu astfel de măsuri, a declarat joi cancelarul austriac Sebastian Kurz, citat de agenţia DPA.

”Consider că acest proiect trebuie implementat în primăvară – dacă nu în toată Europa, va trebui să o facem la nivel naţional şi prin înţelegeri cu alte state care au politici similare”, a spus Kurz la o conferinţă de presă, înaintea unui summit european online la care liderii europeni sunt divizaţi în chestiunea creării unor aşa-numite paşapoarte de vaccinare pentru înlesnirea turismului şi călătoriilor în UE.

Cancelarul austriac a susţinut ca ”paşapoarte verzi digitale” pe telefoanele mobile să poată oferi deţinătorilor acestora acces în restaurante, la evenimente culturale, sportive sau pentru turism, nu doar celor care au fost vaccinaţi recent anti-COVID-19, ci de asemenea oricui are un test recent COVID-19 negativ.

Kurz a confirmat că statele UE care au sectoare turistice importante, precum Austria, Grecia, Italia şi Spania, au idei similare în această chestiune.

În schimb, alte state membre, precum Franţa şi Germania, sunt rezervate cu privire la acordarea unor beneficii persoanelor vaccinate anti-COVID-19, mai ales că procentul persoanelor vaccinate în UE este încă foarte redus şi s-ar crea discriminări, plus că nu este clar dacă o persoană vaccinată mai poate transmite virusul, notează agenţia DPA, adăugând că de la summitul în desfăşurare nu se aşteaptă o decizie în această chestiune.

Conform unor surse citate de această agenţie discuţiile la summit sunt axate mai mult asupra modalităţilor de recunoaştere reciprocă între statele UE a certificatelor de vaccinare şi de testare.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Hunedoara: Locuinţele şi şcolile din Deva vor avea căldură la parametri normali în cursul serii de joi

Publicat

Cele peste 4.000 de apartamente şi instituţii publice din municipiul Deva vor beneficia de agent termic la parametri normali în cursul serii de joi, după ce Termocentrala Mintia a început să funcţioneze cu cărbunele adus din Valea Jiului.

“Agentul termic va fi livrat în cursul după-amiezei de joi, iar la noapte nu vor mai fi probleme cu căldura şi apa caldă în Deva. Avem un tren de cărbune şi mai aşteptăm încă unul”, a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele Sindicatului Solidaritatea Hunedoara, Cristian Iştoc.

În ceea ce priveşte discuţiile referitoare la viitorul Complexului Energetic Hunedoara, liderul sindical a menţionat că documentele necesare separării Termocentralei Mintia şi formării unei alte entităţi economice vor trebui să fie gata până la sfârşitul lunii martie.

“La sfârşitul lunii martie va trebui să intrăm în linie dreaptă cu separarea termocentralei. Apoi va trebui să parcurgem doar chestiuni de procedură”, a explicat Iştoc.

El a menţionat că au fost depuse, din nou, actele la Agenţia pentru Protecţia Mediului Hunedoara în vederea obţinerii autorizaţiei integrate de mediu pentru Termocentrala Mintia, după ce o primă documentaţie înaintată de CEH a primit aviz negativ.

Termocentrala Mintia a fost oprită, în urmă cu o săptămână, din cauză că nu mai avea cărbune. Din acest motiv nu a mai putut livra agent termic în Deva, iar peste 4.000 de apartamente şi şcolile au rămas fără căldură. AGERPRES

Citește mai departe