Connect with us

ECONOMIE

Bugetele Rabla Clasic şi Rabla Plus destinate persoanelor fizice au fost suplimentate

Publicat



Administraţia Fondului pentru Mediu a decis suplimentarea cu 20 milioane de lei bugetul alocat persoanelor fizice în cadrul Rabla Plus şi cu 5 milioane de lei bugetul alocat persoanelor fizice în cadrul Rabla Clasic, conform unui comunicat recent de pe site-ul AFM.

Suplimentarea a venit după ce bugetele alocate persoanelor fizice în cadrul Programului Rabla Clasic şi Rabla Plus au fost epuizate, conform ZF, citat de MEDIAFAX.

 

Motivul pentru care au venit sumplimentările

 

Bugetul alocat iniţial pentru persoanele fizice, în valoare de 200 milioane de lei, a fost rezervat integral la aproximativ 2 luni de la lansarea programului. A demonstrat interesul cetăţenilor faţă de autovehiculele electrice, mai prietenoase cu mediul înconjurător.

Programele Rabla Clasic şi Rabla Plus, lansate anul acesta pe 26 aprilie, s-au bucurat de un interes neaşteptat. S-a confirmat de epuizarea într-un timp foarte scurt a bugetelor alocate persoanelor fizice.

Astfel, cele 375 de milioane de lei, bugetul alocat Programului Rabla Clasic, respectiv cele 260 de milioane de lei, bugetul alocat Programului Rabla Plus au fost utilizate integral.

Pentru a veni în sprijinul celor care doresc să cumpere autovehicule noi, mai puţin poluante, Administraţia Fondului pentru Mediu va suplimenta valorile destinate înscrierilor persoanelor fizice şi bugetele totale.

Programul Rabla Clasic pune la dispoziţie suma de 5 milioane de lei pentru noi înscrieri, începând din 26 iulie 2021. Se va desfăşura în paralel demersuri pentru suplimentarea bugetului total al programului cu suma de 200 de milioane de lei, care va putea fi utilizată la începutul lunii septembrie 2021.

Pentru Programul Rabla Plus, bugetul alocat persoanelor fizice se suplimentează cu 20 de milioane de lei, începând cu 26 iulie 2021. De asemenea, bugetul total al programului va fi majorat cu 200 de milioane de lei în data de 21 august 2021.

Persoanele care casează o maşină mai veche de 8 ani beneficiază în cadrul Programului Rabla Clasic de o primă de 7.500 lei la achiziţionarea unei maşini noi. La prima de casare se poate adăuga un ecobonus de 1.500 de lei, dacă emisiile generate de noul autovehicul sunt reduse, iar în cazul în care motorul este unul hibrid, se adaugă un ecobonus în valoare de 3.000 de lei.

 

Bonificațiile se pot cumula

 

Toate aceste bonificaţii se pot cumula, astfel că prin Programul Rabla Clasic, reducerea maximă poate ajunge la 12.000 de lei.

În cadrul Programului Rabla Plus, la achiziţionarea un autoturism 100% electric, beneficiarul primeşte un ecotichet de 45.000 de lei (~10.000 euro). La acesta se poate adăuga şi prima de casare, în valoare de 7.500 lei pentru casarea maşinii mai vechi de 8 ani. Dacă beneficiarul predă spre casare un autovehicul uzat şi cumpără un autovehicul electric hibrid plug-in, poate primi maxim 27.500 lei.


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ECONOMIE

Ministrul Muncii: Salariul minim ar putea creşte cu 8-12%, înainte de sfârşitul anului

Publicat

Guvernul ia în calcul majorarea salariului minim mai devreme de sfârşitul acestui an, având în vedere creşterile de preţuri, iar propunerile de majorare sunt între 8% şi 12%, a declarat, marţi, ministrul Muncii, Raluca Turcan, la Ploieşti.

„În acest moment suntem în etapa de negociere între patronate şi sindicate, iar Guvernul are propria proiecţie cu privire la capacitatea de susţinere a majorării salariului minim. În mod firesc, majorarea salariului minim se face de la începutul anului. Însă, dacă această situaţie a creşterii preţurilor va evolua negativ, luăm în calcul şi o majorare mai rapidă”, a arătat ea.

Ministrul Muncii nu a putut preciza de când şi nici cu cât, având în vedere că negocierile tripartite sunt încă în derulare.

„Aş vrea să ştiţi că s-au făcut până acum solicitări de majorare între 8 şi 12%. Pe mine mă interesează, ca ministrul al Muncii, ca majorarea să fie consistentă şi simţită”, a mai spus Raluca Turcan, într-o conferinţă de presă.

Prim-ministrul Florin Cîțu ia în considerare majorarea salariului minim brut cu 8%

Prim-ministrul Florin Cîţu a menţionat, la finalul săptămânii trecute, că ia în considerare majorarea salariului minim brut cu 8%, iar creşterea acestuia ar putea fi realizată de la 1 noiembrie sau de la 1 decembrie 2021.

Potrivit directorului executiv al Confederaţiei Patronale Concordia, Radu Burnete, Guvernul ar trebui să majoreze salariul minim pe economie din luna ianuarie a anului viitor, şi nu mai înainte, deoarece companiile internaţionale şi româneşti au bugetele de salarii bătute în cuie şi nu pot face realocări de fonduri după cum doresc ele.

El a apreciat că o majorare de 8% a salariului minim este rezonabilă, având în vedere că inflaţia pare că se va apropia de 5% la finalul anului.

Bogdan Hossu, spune că propunerea Guvernului de majorare cu 8% a salariului minim pentru anul viitor ar reprezenta o creştere reală de 1% a salariului minim

Pe de altă parte, preşedintele Confederaţiei Naţionale Sindicale (CNS) Cartel ALFA, Bogdan Hossu, spune că propunerea Guvernului de majorare cu 8% a salariului minim pentru anul viitor ar reprezenta o creştere reală de 1% a salariului minim, deoarece inflaţia la finalul anului curent va fi probabil de peste 7%. Şi leaderul Blocului Naţional Sindical, Dumitru Costin, a susţinut că propunerea şefului Guvernului ar avea un impact nesemnificativ asupra venitului net al unui angajat plătit cu salariul minim, comparativ cu creşterea preţurilor la energie suportate de salariaţi. Agerpres

Citește mai departe

ECONOMIE

Angajații din construcții, fără scutiri de taxe. Facilităţile fiscale trebuie să fie eliminate până în 2025

Publicat

Programul PNRR, prin care România poate lua 29 miliarde euro de la Uniunea Europeană, va aduce şi anumite condiţii care trebuie îndeplinite de autorităţile de la Bucureşti.

Una dintre condiţii este legată de eliminarea facilităţilor fiscale din construcţii, care au fost introduse de către PSD în 2019.

Cea mai importantă facilitate este legată de salariile plătite în construcţii: angajaţii au o reducere a contribuţiei de asigurări sociale de la 25% la 21,75% şi exceptarea de la plata contribuţiei la asigurărilor sociale de sanătate (10%) şi de la plata impozitului pe venit care este în cotă de 10%.

La schimb, salariul minim brut în construcţii a crescut la 3.000 de lei de la 2.350 lei în restul economiei.

Aceste facilităţi au fost cuprinse în  OUG 114.

Premierul Florin Cîţu şi-a exprimat de mai multe ori opoziţia faţă de această facilitate.

„Cum s-a creat aceea măsura din construcţii a creat numai probleme. Dacă susţii un sector, creezi distorsiuni în restul economiei. Pentru companii această facilitate le-a uşurat factura de plată salarială, salariile din construcţii au crescut, dar bugetul a pierdut.”

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 255.000 de înmatriculări noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor, în primul semestru

Publicat

Numărul de înmatriculări noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor a fost, în primul semestru al acestui an, de 255.527, în creştere cu 7,7% faţă de perioada similară din 2020.

Conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică, în primele şase luni din 2021 au fost înregistrate creşteri la toate categoriile astfel: la „mopede şi motociclete” cu 30%, la „autobuze şi microbuze” cu 20,4% şi la „autoturisme” cu 7,1%.

Peste 65% din autovehicule, pe motorină

În total înmatriculări noi de autoturisme, ponderea cea mai mare (65,2%) a fost înregistrată de autoturismele care folosesc drept combustibil motorină, iar în funcţie de masa proprie, 50,2% au fost autoturisme cu masa de 1.500 Kg şi peste.

Ponderea vehiculelor noi în totalul înmatriculărilor noi de vehicule pentru transportul pasagerilor a fost de 19,9%, în scădere faţă de semestrul I 2020, când ponderea a fost de 21,8%.

Numărul total de înmatriculări noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor a fost de 61.584 în semestrul I 2021, în creştere cu 23,5% faţă de semestrul I 2020.

Au fost înregistrate creşteri la toate categoriile astfel: la „autotractoare” cu 56,2% la „remorci şi semiremorci” cu 38,6% şi la „autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale)” cu 10,3%.

În total înmatriculări noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, 50,2% au fost „autocamioane”. Dintre acestea, 87,6% au fost autocamioane cu sarcina utilă până la 1.499 Kg şi 98,7% dintre autocamioane utilizau motorina drept combustibil.

Ponderea vehiculelor noi în total înmatriculări noi de vehicule pentru transportul mărfurilor a fost de 38%, în creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, când ponderea a fost de 32,7%.

Cele mai multe înmatriculări, în regiunea București – Ilfov

În regiunea Bucureşti-Ilfov, au fost înregistrate cele mai multe înmatriculări noi de vehicule rutiere în semestrul I 2021, respectiv 20,4% din totalul înmatriculărilor noi de vehicule rutiere. În această regiune, pentru înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor, ponderea a fost de 20,1%, iar pentru vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, ponderea a fost de 21,3%.

În ceea ce priveşte ponderea vehiculelor noi în total înmatriculări noi de vehicule pentru transportul pasagerilor la nivelul fiecărei regiuni, cea mai însemnată pondere, de 59,2%, a fost înregistrată în regiunea Bucureşti-Ilfov, în regiunea Nord-Vest înregistrându-se cea mai scăzută pondere, de 7,7%.

În cazul vehiculelor noi pentru transportul mărfurilor, cea mai însemnată pondere, de 67%, a fost înregistrată tot în regiunea Bucureşti-Ilfov, în regiunea Nord-Est înregistrându-se cea mai scăzută pondere, de 25%.Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

ASF a trimis oficial în faliment compania City Insurance

Publicat

Pentru că nu a venit nimeni să o salveze cu bani (150 mil. euro în prima etapă), ASF a trimis oficial în faliment compania City Insurance, cel mai mare asigurator de RCA din România care avea o cotă de piaţă de 45% şi avea emise 3 milioane de poliţe.

Autoritatea de Supraveghere Fianciară (ASF) a anunţat vineri seară că va trimite în faliment compania de asigurări City Insurance, cel mai mare asigurator RCA din România cu o cotă de piaţa de 45%, ca urmare a faptului că nu a venit niciun investitor să o salveze, iar indicatorii de capital nu au fost restabiliţi, scrie Ziarul Financiar.

Acest faliment era aşteptat de piaţa asiguratorilor de mai mult timp având în vedere situaţia de la City Insurance.

În urma controlului, inclusiv internaţional, din primăvara acestui an, ASF a constatat că anumite extrase de cont prezentate de City Insurance erau false, iar banii nu existau.

ASF spune că toate falsurile găsite în companie au fost semnalate organelor de anchetă.

City Insurance era o companie deţinută Dan Odobescu, cumnatul fostului premier Adrian Năstase, şi de investitorii italieni.

City Insurance a crescut exponenţial după falimentul Astra Asigurări, o altă companie care vindea RCA, dar care a avut o situaţie finaciară dezastruoasă.

Creşterea City Insurance a fost exponenţială, astfel încât a ajuns să deţină aproape jumătate din piaţa RCA din România pentru că vindea aceste poliţe cu cel mai mic preţ.

Euroins, al doilea jucător de pe piaţa de RCA cu o cotă la fel de mare, a primit infuzie de capital şi pentru moment merge înainte. MEDIAFAX

Citește mai departe