Connect with us

ACTUALITATE

Bulgaria reduce de la 6 la 3 luni termenul pentru administrarea dozei booster

Publicat

Bulgaria, ţara din UE cu procentul cel mai mic de vaccinare împotriva coronavirusului, va reduce de la 6 la 3 luni termenul prevăzut între schema completă de vaccinare anticoronavirus şi administrarea dozei booster (a treia, în general), a anunţat joi inspectorul sanitar şef al ţării, Anghel Kuncev, transmite EFE.

„Noul val care afectează acum Europa Occidentală ne va lovi imediat după petrecerile de Revelion şi vom înregistra un nou vârf pe 4 sau 5 ianuarie”, a prognozat expertul bulgar.

Kuncev a menţionat că, pe fondul unei aşteptate recrudescenţe a coronavirusului din cauza răspândirii variantei mai contagioase, Omicron, autorităţile bulgare vor aproba în următoarele zile o nouă legislaţie privind doza booster.

Până acum, Bulgaria nu a confirmat prezenţa variantei Omicron pe teritoriul său, dar există însă câteva cazuri suspecte, aflate deocamdată în analiză.

Doar 27,1% din cele 6,8 milioane de locuitori ai Bulgariei au primit schema completă de vaccinare, mult sub media de vaccinare din blocul comunitar, care se situează la 67,8%. Agerpres


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

DSP Botoșani: Tulpina Omicron este prezentă la 99% dintre pacienţii diagnosticaţi cu COVID-19

Publicat

omicrom.jpg

Potrivit Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Botoşani, medicul Monica Adăscăliţei, Tulpina Omicron este prezentă la 99% dintre pacienţii diagnosticaţi cu COVID-19, a declarat, pentru AGERPRES, directorul Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Botoşani, medicul Monica Adăscăliţei.

Potrivit sursei citate, DSP Botoşani a solicitat, săptămâna trecută, laboratorului de la Spitalul Clinic de Boli Infecţioase din Iaşi secvenţierea genomului virusului SARS-CoV-2 în cazul a 42 de pacienţi diagnosticaţi pozitiv la testul de depistare a virusului, iar în toate cazurile a fost identificată tulpina Omicron.

“Această tulpină este o tulpină dominantă, având în vedere că în ultima săptămână din cele 42 de probe trimise la secvenţiere toate au ieşit pozitive la tulpina Omicron. Este o tulpină dominantă în momentul de faţă în judeţul Botoşani”, a afirmat Adăscăliţei.

Oficialul DSP susţine că prezenţa acestei tulpini la bolnavii de COVID-19 explică contagiozitatea ridicată şi numărul mare de infectări din ultimele două săptămâni.

În judeţul Botoşani existau, marţi, 3.253 de persoane infectate cu COVID-19, ceea ce face ca rata medie de infectare să fie de 7,09 cazuri la 1.000 de locuitori.

Sursa: AGERPRES

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Vezi mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 1.000 de clujeni diagnosticați cu COVID în 24 de ore. Rata de INFECTARE la Cluj-Napoca a DEPĂȘIT 22 de cazuri la mie

Publicat

test covid pixabay.jpg

1.068 de persoane au fost confirmate cu Covid-19 în județul Cluj, în ultimele 24 de ore.

Au fost făcute 7.579 de teste, din care 6.356 au fost teste rapide.

În acest moment, în spitalele din Cluj sunt internați 443 de pacienți cu Covid-19. La ATI primesc îngrijiri
49 de persoane.

Citește și: RECORD negru în PANDEMIE. Peste 34.200 de cazuri noi de COVID-19, în 24 de ore. Sunt raportate și 94 de DECESE

1.110 clujeni au murit din cauza Covid-19 de la debutul pandemiei. din județul Cluj.

Crește rata de infectare în tot județul

În județul Cluj rata de infectare a ajuns la 16,95 de cazuri de Covid-19 la mia de locuitori.

Aceasta este așteptată să crească în continuare, având în vedere numărul cazurilor noi, în medie peste 700 pe zi.

În 2 săptămâni, în județ au fost diagnosticate cu Covid-19 nu mai puțin de 12.809 persoane.

De asemenea, rata de infectare a ajuns la Cluj-Napoca la 22,10 cazuri de Covid-19 la mia de locuitori. În 2 săptămâni au fost raportate în oraș 7.440 de cazuri noi de Covid-19.

Citește și: Dej a URCAT pe primul loc în topul ORAȘELOR cu cea mai MARE rată de INFECTARE cu COVID din țară. E urmat de Cluj-Napoca

Municipiul Dej a ajuns și el miercuri la o rată de infectare de 26,40 de cazuri la 1.000 de locuitori.

ACTUALITATE

Ministerul Finanţelor vine în ajutorul mediului de afaceri. Măsuri pentru HORECA

Publicat

bani lei.jpg

Ministerul Finanţelor a publicat în procedură de transparenţă decizională un proiect de act normativ prin care propune prelungirea scutirii, pe o perioadă de 180 de zile, de la plata impozitului specific de către operatorii economici din HORECA, potrivit unui comunicat remis miercuri de instituţie.

„Ministerul Finanţelor vine în ajutorul mediului de afaceri, care se confruntă în această perioadă cu o acută lipsă de lichiditate, şi în anul fiscal 2022, prin prelungirea scutirii de la plata impozitului specific datorat de operatorii economici din domeniul HORECA pentru o perioadă de 180 de zile calculată de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe. Concomitent s-a prevăzut şi mecanismul de recalculare a impozitului specific datorat, în sensul scăderii acestei perioade din totalul de 365 zile ale anului fiscal”, se menţionează în comunicatul Ministerului Finanţelor.

Potrivit sursei, proiectul de act normativ mai prevede reglementări în privinţa comerţului online, flexibilizarea condiţiilor de accesare a eşalonării la plată şi reglementări ale unor dispoziţii din Codul de procedură fiscală.

O primă modificare a Codului de procedură fiscală vizează flexibilizarea condiţiilor de accesare a eşalonării la plată prin crearea posibilităţii depunerii cererii de eşalonare şi de către debitorii aflaţi în procedura insolvenţei, condiţia fiind ca până la data emiterii deciziei de eşalonare aceştia să iasă din procedura de insolvenţă. Totodată, Ministerul Finanţelor propune crearea posibilităţii acordării eşalonării la plată şi pentru sumele pentru care s-a stabilit răspunderea, potrivit legislaţiei privind insolvenţa şi/sau răspunderea solidară. Măsura este necesară pentru redresarea contribuabililor care se află în dificultate financiară, pentru care eşalonarea la plată reprezintă un real sprijin.

O altă modificare a Codului de procedură fiscală are în vedere încetarea obligaţiilor declarative pe perioada inactivităţii sau a suspendării activităţii pentru contribuabilii care au înscrisă în registrul comerţului menţiunea privind inactivitatea temporară sau au suspendată activitatea. Măsura are ca scop reducerea poverii administrative a contribuabililor care, în prezent, îşi menţin obligaţiile declarative sau care pot obţine un regim de declarare derogatoriu la cerere, cum este cazul profesiilor liberale.

De asemenea, se propune modificarea Codului de procedură fiscală prin reglementarea expresă a modalităţii de restituire a impozitului pe dividende în cazul în care din regularizarea anuală a dividendelor distribuite parţial în cursul anului, potrivit art. 67 din Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată, rezultă sume de restituit de la buget. Măsura este necesară pentru că, în prezent, Codul de procedură fiscală reglementează doar modalitatea de restituire a impozitului pe dividende în situaţia în care societatea efectuează distribuiri de dividende parţiale în cursul anului, dividendul şi impozitul fiind achitate, fără ca textul să reglementeze şi situaţia în care dividendul este distribuit, dar acesta nu este plătit şi, pe cale de consecinţă, nu este plătit nici impozitul, precizează Ministerul Finanţelor.

Cea de-a patra propunere de modificare a Codului de procedură fiscală are în vedere reglementarea expresă a obligaţiei de raportare (furnizare de informaţii) a contribuabililor/plătitorilor care oferă mijloacele necesare pentru facilitarea tranzacţiilor on-line (piaţă on-line, platformă, portal, alte mijloace). Măsura are scopul de a identifica şi impozita persoanele fizice care comercializează produse în mediul on-line, fără a fi înregistrate ca plătitori de impozite şi taxe şi fără a declara veniturile obţinute din această activitate. De asemenea, natura informaţiilor, periodicitatea, precum şi modelul declaraţiilor se aprobă prin ordin al preşedintelui ANAF.

Pe de altă parte, proiectul de act normativ pus în transparenţă decizională are în vedere trei modificări ale Codului Fiscal, dintre care prima prevede instituirea obligaţiei notarilor publici de declarare a tranzacţiilor din transferul dreptului de proprietate şi al dezmembrămintelor acestuia situate sub plafonul neimpozabil de 450.000 lei. Măsura are în vedere situaţiile în care contribuabilii persoane fizice nu au înregistrat în cartea funciară proprietăţile imobiliare ca parte din patrimoniul afacerii şi au declarat impozit pe venitul din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, în condiţiile în care aceştia erau obligaţi la plata impozitului pe venitul din activităţi independente. De asemenea, prin instituirea acestei obligaţii declarative se urmăreşte identificarea persoanelor fizice care efectuează tranzacţii cu proprietăţi imobiliare şi care, cu toate că îndeplinesc criteriile pentru încadrarea în activitatea independentă, plătesc impozitul pe venit potrivit prevederilor art.111 din Codul fiscal. Astfel, în ambele situaţii prezentate, contribuabilii au beneficiat de deducerea din valoarea tranzacţiei a sumei neimpozabile prevăzută la art. 111 alin.(1) din Codul fiscal, fapt ce a condus la diminuarea impozitului datorat.

De asemenea, documentul prevede modificarea prevederilor Codului fiscal în ceea ce priveşte autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi, în sensul că aceasta se va realiza de structurile de specialitate din cadrul Autorităţii Vamale Române, urmând ca stabilirea competenţelor, procedurilor şi condiţiilor de autorizare a antrepozitelor fiscale, destinatarilor înregistraţi, expeditorilor înregistraţi, importatorilor autorizaţi să se realizeze prin ordin al ministrului Finanţelor, la propunerea preşedintelui Autorităţii Vamale Române.

A treia propunere de modificare a Codului Fiscal vizează stabilirea unui nou termen-limită, respectiv 31 decembrie 2022, până la care operatorii economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce funcţionează pe bază de plăţi cu cardul, precum şi de acceptatoare de bancnote sau monede, după caz, au obligaţia de a dota automatele comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale. Măsura este necesară pentru evitarea sancţionării operatorilor economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale, pentru nerespectarea obligaţiei de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale, în condiţiile în care obligaţia nu a putut fi adusă la îndeplinire din motive neimputabile acestora. AGERPRES

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe

ACTUALITATE

Se oprește apa în municipiul Botoșani. Care sunt zonele afectate

Publicat

apa robinet.jpg

S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani anunță întreruperea furnizării apei în municipiul Botoşani, în data de 27.01.2022 – în intervalul orar 09:00 – 16:00, pentru executarea lucrărilor de remediere a avariei de pe conducta din AZBO Ø350 mm, localizată în zona Şcolii Gimnaziale nr. 7.

Afectaţi de sistarea furnizării apei sunt utilizatorii din municipiul Botoşani: str. Vârnav, Aleea Prieteniei.

Pentru evitarea efectelor negative cauzate de lipsa apei, rugăm consumatorii să-şi constituie rezervele de apă necesare.

S.C. Nova Apaserv S.A. îşi cere scuze faţă de abonaţii afectaţi.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Vezi mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe