Connect with us

ACTUALITATE

Bunicii ar putea beneficia de o ”indemnizație de creștere a nepoților”, dacă mama se întoarce la serviciu. Proiect la Parlament

Publicat


Bunicii ar urma să beneficieze de o indemnizație de 650 de lei dacă au grijă de nepoți în cazul în care mamele revin la serviciu înainte de încheierea perioadei de doi sau trei ani în care primesc indemnizație pentru creșterea copilului. Concomitent, mama încasează stimulentul de inserție, reglementat de legislația în vigoare, tot de 650 de lei, prevede un proiect depus la Parlament, informează ziarul Alba24.ro.

Inițiatori sunt senatori și deputați de la PMP, PNL, UDMR, Pro România.

Proiectul introduce „beneficiul social – indemnizația pentru creșterea nepotului/nepoatei”. Astfel, pe perioada acordării stimulentului de inserție, oricare dintre buni beneficiază de această indemnizație, dacă se află în relații de rudenie firească sau de adopție cu nepotul/nepoata, are acordul părinților copilului și se ocupă de creșterea și îngrijirea acestuia.

În același timp, părintele care a beneficiat de indemnizația pentru creșterea copilului și care a revenit la serviciu înaintea încheierii perioadei pentru care se acordă aceasta (2 ani sau 3 ani, în cazul copilului cu handicap) va încasa stimulentul de inserție, prevăzut în legislația actuală.

Atât stimulentul de inserție, cât și indemnizația pentru creșterea nepotului/nepoatei sunt stabilite la 650 de lei pe lună, banii neimpozabili.

Dacă proiectul va fi adoptat, ar urma să intre în vigoare din anul 2020, iar fondurile necesare să fie alocate din bugetul Ministerului Muncii.

„Considerăm că prezent inițiativă va contribui în primul rând la sporirea înclinației de a lucra a persoanelor îndreptățite la primirea indemnizației de creștere a copilului. Subordonându-se cu prioritate interesului superior al copilului – care se circumscrie dreptului copilului la viața de familie – considerăm că prezenta inițiativă va contribui la respectarea, promovarea și garantarea drepturilor copilului, în acord cu prevederile stabilite prin Constituție și lege și în concordanță cu prevederile Convenției ONU cu privire la drepturile copilului și ale celorlalte acte internaționale în materie la care România este parte. Mai mult, aplicând principiul îmbătrânirii active și solidarității între generații, considerăm că prezenta inițiativă va contribui și la dezvoltarea unei societăți inclusive pentru toate vârstele, permițând persoanelor în vârstă să își aducă contribuția în familie la creșterea nepoților”, susțin inițiatorii.

Proiectul nu are nicio prevedere care să se refere la familiile care nu au bunici în viață.

Sursa: Alba24.ro

ACTUALITATE

Numărul firmelor radiate a crescut cu peste 42% în primele nouă luni ale anului

Publicat

Numărul firmelor radiate a crescut în primele nouă luni ale anului cu 42,11%, comparativ cu perioada similară din 2018, ajungând la 83.376 firme, conform statisticilor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC).

Cele mai multe radieri au fost înregistrate în municipiul Bucureşti – 9.785 de firme (cu 4,99% mai multe faţă de ianuarie-septembrie 2018) şi în judeţele Iaşi – 4.384 (plus 87,75%), Cluj – 3.145 (plus 27,74%) şi Prahova – 2.974 (plus 50,05%).

La polul opus, cele mai puţine radieri au fost înregistrate în judeţele Ialomiţa, respectiv 621, în creştere cu 48,92% faţă de anul anterior, Covasna – 656 (plus 58,07%) şi Giurgiu – 693 (plus 11,24%).

Numărul de radieri a crescut în toate judeţele, avansul cel mai semnificativ fiind consemnat în judeţele Teleorman (plus 144,19%), Maramureş (plus 110,52%) şi Bistriţa-Năsăud (plus 106,18%).

Pe domenii de activitate, numărul cel mai mare de radieri a fost înregistrat în comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, repararea autovehiculelor şi motocicletelor – 24.799 (plus 53,68% raportat la primele 9 luni din 2018), agricultură, silvicultură şi pescuit – 13.756 (plus 97,42%) şi construcţii – 7.767 (plus 59,19%).

În luna august septembrie au fost radiate 4.643 de firme, cele mai multe în Bucureşti – 713 şi în judeţele Ilfov – 297, Constanţa – 195 şi Cluj – 185. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Prezidenţiale2019/ ANP: 14.807 de deţinuţi au votat la scrutinul de duminică

Publicat

Un număr de 14.807 de persoane private de libertate şi-au exercitat dreptul de vot la scrutinul de duminică, potrivit unui comunicat al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor (ANP).

“Ca urmare a dispunerii tuturor măsurilor organizatorice de natură să asigure desfăşurarea în condiţii optime a procesului de vot în cadrul alegerilor pentru preşedintele României din anul 2019, unităţile subordonate Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor au raportat finalizarea activităţii de votare, fără a fi înregistrate incidente sau manifestări de natură a perturba procesul electoral”, relevă sursa citată.

Potrivit acesteia, numărul deţinuţilor custodiaţi duminica aceasta de ANP este de 20.434.

Joi, situaţia statistică estimativă indica faptul că 15.043 de persoane private de libertate cu drept de vot şi-au exprimat în scris intenţia de a participa la scrutinul de duminică.

Potrivit unei decizii a BEC, alegătorii deţinuţi în baza unui mandat de arestare preventivă sau care se află în executarea unei pedepse privative de libertate, dar cărora nu li s-a interzis exercitarea drepturilor electorale votează prin intermediul urnei speciale.

În vederea asigurării exercitării în bune condiţii a dreptului persoanelor private de libertate de a vota, la nivelul unităţilor subordonate ANP au fost dispuse următoarele măsuri: identificarea persoanelor private de libertate cu drept de vot şi informarea acestora cu privire la posibilitatea exercitării dreptului de vot prin intermediul urnei speciale; informarea deţinuţilor cu drept de vot cu privire la necesitatea formulării cererilor privind exercitarea dreptului de vot; depunerea diligenţelor necesare eliberării actelor de identitate persoanelor cu drept de vot care nu posedă sau preschimbării celor al căror termen de valabilitate este expirat; depunerea listelor nominale, împreună cu cererile, la secţia de votare în a cărei rază teritorială se află penitenciarul sau locul de deţinere; stabilirea şi amenajarea unui spaţiu corespunzător în cadrul unităţii, pentru amplasarea urnelor şi a cabinelor de vot, ţinându-se seama de numărul aproximativ al persoanelor private de libertate participante la alegeri, menţiona ANP. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Construcţiile, turismul şi industria au un deficit de peste un milion de angajaţi. Forţa de muncă, optimizată cu ajutorul programelor informatice

Publicat

constructii

Peste un milion de angajaţi sunt necesari în construcţii, turism şi industria din România, iar din cauza lipsei forţei de muncă, şase din zece oameni de afaceri vor să aducă personal din străinătate, relevă o serie de studii recente, citate de unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii software pentru gestionarea procesului de producţie al unei companii (ERP) şi pentru managementul eficient al afacerilor (CRM).

În acest context, reprezentanţii SoftOne Technologies susţin că folosirea forţei de muncă din domeniile construcţiilor şi imobiliarelor poate fi optimizată cu ajutorul programelor informatice de eficientizare a resursei umane.

“Un singur soft îi ajută pe antreprenorii din domeniul construcţiilor să eficientizeze activitatea angajaţilor, să optimizeze procesul de comunicare cu partenerii şi să reducă semnificativ costurile de aprovizionare. Dezvoltatorul imobiliar Urban Invest, cu peste 12 ani de experienţă, un portofoliu de 10 proiecte rezidenţiale şi peste 4.000 de apartamente, este unul dintre cei care au implementat un program de eficientizare a activităţii. În 2015, dezvoltarea companiei venea cu o serie de nevoi care nu mai erau satisfăcute de softul de contabilitate utilizat: numărul utilizatorilor care aveau nevoie să introducă date în sistem crescuse considerabil, iar firma avea nevoie de o mai bună administrare a informaţiilor legate de contracte, administrarea blocurilor, proiecte de construcţii, facturare şi plăţi (…) Pentru asta, firma a apelat la serviciile partenerului autorizat al companiei SoftOne – QBS Retail&Logistics. Un plus semnificativ l-a constituit instalarea modulului de Business Intelligence (BI) QlikView care a îmbunătăţit activitatea de procesare a datelor şi a eficientizat utilizarea şi exploatarea acestora la nivelul întregii companii”, se arată într-un comunicat de presă al SoftOne Technologies.

Potrivit sursei citate. valoarea unui program informatic de gestiune a afacerii variază de la câteva sute de euro, la câteva zeci de mii, în funcţie de cât de mare şi extinsă este compania în care va fi implementat.

SoftOne Technologies este unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii software ERP, CRM şi aplicaţii web mobile din Europa de Sud-Est. Cu sediul central în Atena (Grecia), SoftOne oferă opţiuni de găzduire a soluţiilor de business atât pe serverul clientului, cât şi în Cloud/Software as a Service (SaaS), companiilor de talie mică, medie, cât şi organizaţiilor mari.

Compania are, în prezent, peste 100 de angajaţi, o sucursală în Salonic şi trei subsidiare în România, Cipru şi Bulgaria. SoftOne Technologies este “Microsoft Gold Certified Partner”. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Echipa de handbal masculin CS Dinamo Bucureşti a revenit pe primul loc în Liga Naţională

Publicat

Sursa foto: Dinamo / Facebook

CS Dinamo Bucureşti a câştigat derby-ul cu CS Minaur Baia Mare, pe care a învins-o cu scorul de 33-28 (18-17), în etapa a 9-a a Ligii Naţionale de handbal masculin, şi a revenit în fruntea clasamentului.

În urma acestei victorii, CS Dinamo a trecut pe primul loc cu 24 puncte, fiind urmată de AHC Potaissa Turda 22 şi CS Minaur Baia Mare 19 puncte.

Tot sâmbătă, CSM Vaslui a învins CSM Reşiţa cu 30-21 (16-13).
AGERPRES

 

 

Citește mai departe