Connect with us

EDUCATIE

CALENDAR BACALAUREAT 2020: Examenul va începe mai devreme. Detalii de la Ministerul Educației

Publicat

Ministerul Educației a finalizat proiectul calendarului de desfășurare a examenului de Bacalaureat 2019. Potrivit acestuia, probele încep mai repede decât în 2019, informează Alb24.ro.

Potrivit proiectului, examenele orale de BAC debutează pe 9 iunie, iar cele scrise în 22 iunie. Primele rezultate ar urma să fie afișate în 30 iunie 2020.

Vezi integral BACALAUREAT 2019: MODELE de SUBIECTE pentru examen, publicate de Ministerul Educaţiei. Testele oficiale

Calendar BACALAUREAT 2020 – proiect:

25 – 29 mai 2020: Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen

29 mai 2020: Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/ a XIII-a

9 – 10 iunie 2020: Evaluarea Competențelor lingvistice de comunicare orală în Limba română – proba A

11 – 12 iunie 2020: Evaluarea Competențelor lingvistice de comunicare orală în Limba maternă – proba B

15 – 17 iunie 2020: Evaluarea Competențelor digitale – proba D

18 – 19 iunie 2020: Evaluarea Competențelor lingvistice într-o limba de circulație internațională – proba C

22 iunie 2020: Limba și literatura română – proba Ea) – examen scris

23 iunie 2020: Limba și literatura maternă – proba Eb) – examen scris

24 iunie 2020: Proba obligatorie a profilului – proba Ec) – examen scris

Examen la Matematică – pentru absolvenții claselor de liceu cu profil real din filiera teoretică, pentru cei care au terminat filiera tehnologică și pentru absolvenții de la profilul militar și profilul pedagogic – specializarea învățători-educatoare, din filiera vocațională

Examen la Istorie – pentru absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretică și pentru toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celor de mai sus

25 iunie 2020: Proba la alegere a profilului și specializării – proba Ed) – examen scris

Absolvenții trebuie să aleagă una dintre următoarele materii, pentru examen, în funcție de studiile urmate în liceu:

Fizică, Chimie, Biologie sau Informatică – elevii de la profilul real din filiera teoretică, de la profilul tehnic și profilul resurse naturale și protecția mediului din filiera tehnologică și de la profilul militar din filiera vocațională

Geografie, Filosofie, Logică și argumentare, Economie, Psihologie și, după caz, Sociologie – absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretica, de la profilul servicii din filiera tehnologică și din toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celui menționat mai sus

30 iunie 2020: Afișarea rezultatelor (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor (orele 12:00 – 16:00)

1-6 iulie 2020: Rezolvarea contestațiilor

7 iulie 2020: Afișarea rezultatelor finale de la BAC 2020.

surse: Alba24.ro, edupedu.ro


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


EDUCATIE

Primul rezultat POZITIV în școlile din România, în urma testelor de salivă

Publicat

Arhivă foto

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat luni că a fost descoperit primul rezultat pozitiv în școlile din România în urma efectuării testelor de salivă.

Potrivit ministrului Sorin Cîmpeanu, primul test pozitiv a fost înregistrat luni la liceul I.L. Caragiale din București.

Copilul va fi testat PCR pentru confirmarea diagnosticului.

Ministrul Cîmpeanu a mai spus că în 216 de școli testarea este asigurată în unitatea de învățământ.

În celelalte unități, testarea cu teste de salivă se face la domiciliu, a precizat Sorin Cîmpeanu.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

Primul liceu hibrid din România a început cursurile. Elevii aleg ce materii vor să studieze

Publicat

elevi
Arhivă foto

Primul liceu hibrid din România a început cursurile. La liceul internațional hibrid Spark, din Cluj-Napoca, elevii aleg ce materii vor să studieze.

Primul liceu hibrid din România a început cursurile, iar la liceul internațional hibrid Spark, elevii aleg ce materii vor să studieze.

La liceul Spark, elevii fac cursurile online în limba engleză cu profesori din 6 țări.

Inspirată de pandemie și cu gândul la viitor, Ruxandra Mercea a deschis la Cluj-Napoca primul liceu internațional hibrid din România, un liceu care îi scutește pe elevi de materiile care nu îi pasionează.

La Spark, adolescenții aleg ce vor să învețe

La Spark, adolescenții aleg ce vor să învețe, iar profesori din înreaga lume îi coordonează online, pas cu pas.

De mic copil, Vald Meșa, un elev în vârstă de 14 ani, din Brașov, a dezvoltat o pasiune pentru robotică. Vrea să studieze doar științe și matematică, iar dacă ar fi rămas la o școală de stat nu ar fi reușit să se dezvolte din acest punct de vedere. Crede că liceul Spark îl va pregăti să intre la o universitate de prestigiu din America.

„Am început cursurile, sunt foarte faine. Profesorii sunt din alte țări și ne întâlnim pe zoom”

„Am început cursurile, sunt foarte faine. Profesorii sunt din alte țări și ne întâlnim pe zoom. Eu lucrez în timpul săptămânii apoi am un meeting cu fiecare profesor în care discutăm ce am lucrat și ce urmează să mai lucrez. Sper să ajung la MIT în America și la un moment dat poate la NASA. Mi-am cumpărat imprimantă 3D și alte componente și construiesc roboți”, a spus Vlad, la Aleph News.

La liceul hibrid se pune accentul pe educația viitorului. Elevii sunt ajutați să intre la facultățile pe care și le doresc, dar și să descopere ce carieră vor să aibă.

„Avem deja primii 10 elevi, avem încă 200 pe lista de așteptare”

„Avem deja primii 10 elevi, avem încă 200 pe lista de așteptare să îi trecem prin procesul de admitere și avem profesori atât din România, cât și din alte șase locuri din lume. Avem în acest moment elevi din Canada care participă, din Africa de Sud și urmează să avem un grup mare de elevi din Rusia, Turcia, Azerbaijan, Kazahstan”, a spus Ruxandra Mercea, fondatorul Liceul Internațional Hibrid Spark.

Taxele școlare la liceul Spark valorează între 1.000 de euro și 6.000 de euro pe an, în funcție de regimul în care aleg elevii să studieze: part time sau full time.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Consiliul Elevilor solicită Ministerului Educaţiei clarificarea situaţiei privind implicarea profesorilor în procesul de testare COVID

Publicat

Consiliul Naţional al Elevilor solicită Ministerului Educaţiei să clarifice situaţia privind implicarea profesorilor în procesul de testare COVID, apreciind că în prezent nu există nicio altă variantă alternativă pentru testarea elevilor.

Potrivit unui comunicat transmis, marţi, AGERPRES, Consiliul spune că, după ce toţi reprezentanţii societăţii civile (elevi, părinţi, profesori) au solicitat testare periodică în şcoli şi după ce, într-un final, acest lucru poate fi realizabil, întregul demers este „blocat de proceduri şi dezinteres”.

„Pe de o parte, Ministerul Educaţiei nu îşi asumă testarea în şcoală pentru a nu atribui profesorilor o sarcină în plus şi, pe de cealaltă parte, sindicatele din educaţie refuză vehement să susţină necesitatea implicării personalului din învăţământ în procedura de testare. În tot acest timp, din ce în ce mai multe şcoli decid distribuirea testelor rapide către elevi şi administrarea lor acasă, fără a avea garanţia că acest lucru se va întâmpla cu adevărat. (…) Consiliul Naţional al Elevilor condamnă astfel de atitudini din partea celor care ar trebui să reprezinte un model de stabilitate şi siguranţă într-un context social ca acesta şi îndeamnă la responsabilitate din partea tuturor actorilor implicaţi în sistemul de educaţie”, accentuează reprezentanţii Consiliului.

Elevii solicită Ministerului Educaţiei să clarifice situaţia privind implicarea profesorilor în procesul de testare rapidă

De aceea, aceştia solicită Ministerului Educaţiei să clarifice situaţia privind implicarea profesorilor în procesul de testare rapidă, indicând foarte clar ce atribuţii au cadrele didactice în acest proces.

„Considerăm că, la acest moment, nu există nicio altă variantă alternativă pentru testarea elevilor, având în vedere lipsa acută a resursei umane din sistem”, susţine CNE.

În ultimele zile, ministrul Educaţiei a declarat în repetate rânduri faptul că mizează pe înţelegerea şi pe bunăvoinţa cadrelor didactice care se vor implica în asamblarea testelor non-invazive ale elevilor şi care vor participa la administrarea acestora în spaţiul şcolar, adiacent, sindicatele din educaţie anunţând că nu sunt de acord cu niciun fel de implicare din partea personalului din învăţământ pentru această procedură, fără a indica
o variantă adiacentă realizabilă, aminteşte Consiliul Naţional al Elevilor. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Se renunță la unele restricții în București: Elevii pot reveni la orele de sport normale, fără mască

Publicat

Orele de educaţie fizică în spaţii interioare vor avea loc, începând de joi, fără obligativitatea purtării măştii de protecţie. Hotărârea a fost adoptată de Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă (CMBSU) în şedinţa de luni, în contextul în care incidenţa COVID-19 este în Capitală de 1,95 de cazuri la mia de locuitori.

„În aplicarea art. 3 alin. (8) din Ordinul comun – Ministerul Educaţiei (nr. 5338/01.10.2021) şi Ministerul Sănătăţii (nr. 2015/01.10.2021) pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, cu modificările şi completările ulterioare, în municipiul Bucureşti, începând cu data de 02.12.2021, se dispune desfăşurarea orelor de educaţie fizică în săli de sport/spaţii interioare, fără obligativitatea purtării măştii de protecţie”, prevede hotărârea CMBSU. Agerpres

Citește mai departe