Connect with us

EDUCATIE

CALENDAR BACALAUREAT 2020: Examenul va începe mai devreme. Detalii de la Ministerul Educației

Publicat


Ministerul Educației a finalizat proiectul calendarului de desfășurare a examenului de Bacalaureat 2019. Potrivit acestuia, probele încep mai repede decât în 2019, informează Alb24.ro.

Potrivit proiectului, examenele orale de BAC debutează pe 9 iunie, iar cele scrise în 22 iunie. Primele rezultate ar urma să fie afișate în 30 iunie 2020.

Vezi integral BACALAUREAT 2019: MODELE de SUBIECTE pentru examen, publicate de Ministerul Educaţiei. Testele oficiale

Calendar BACALAUREAT 2020 – proiect:

25 – 29 mai 2020: Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen

29 mai 2020: Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/ a XIII-a

9 – 10 iunie 2020: Evaluarea Competențelor lingvistice de comunicare orală în Limba română – proba A

11 – 12 iunie 2020: Evaluarea Competențelor lingvistice de comunicare orală în Limba maternă – proba B

15 – 17 iunie 2020: Evaluarea Competențelor digitale – proba D

18 – 19 iunie 2020: Evaluarea Competențelor lingvistice într-o limba de circulație internațională – proba C

22 iunie 2020: Limba și literatura română – proba Ea) – examen scris

23 iunie 2020: Limba și literatura maternă – proba Eb) – examen scris

24 iunie 2020: Proba obligatorie a profilului – proba Ec) – examen scris

Examen la Matematică – pentru absolvenții claselor de liceu cu profil real din filiera teoretică, pentru cei care au terminat filiera tehnologică și pentru absolvenții de la profilul militar și profilul pedagogic – specializarea învățători-educatoare, din filiera vocațională

Examen la Istorie – pentru absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretică și pentru toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celor de mai sus

25 iunie 2020: Proba la alegere a profilului și specializării – proba Ed) – examen scris

Absolvenții trebuie să aleagă una dintre următoarele materii, pentru examen, în funcție de studiile urmate în liceu:

Fizică, Chimie, Biologie sau Informatică – elevii de la profilul real din filiera teoretică, de la profilul tehnic și profilul resurse naturale și protecția mediului din filiera tehnologică și de la profilul militar din filiera vocațională

Geografie, Filosofie, Logică și argumentare, Economie, Psihologie și, după caz, Sociologie – absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretica, de la profilul servicii din filiera tehnologică și din toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celui menționat mai sus

30 iunie 2020: Afișarea rezultatelor (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor (orele 12:00 – 16:00)

1-6 iulie 2020: Rezolvarea contestațiilor

7 iulie 2020: Afișarea rezultatelor finale de la BAC 2020.

surse: Alba24.ro, edupedu.ro

ACTUALITATE

”Bani de liceu” în anul școlar 2019-2020. Cum pot primi elevii 250 de lei pe lună

Publicat

Programul de stat ”Bani de liceu” continuă și în anul școlar 2019-2020. Cererile pentru obținerea ajutorului de 250 de lei pe lună destinat elevilor se pot depune de săptămâna viitoare, informează ziarul Alba24.ro.

Potrivit datelor publicate de Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Alba, depunerea cererilor pentru programul naţional de protecţie socială „Bani de liceu” se face în perioada 16 – 25 septembrie.

Ajutorul de 250 de lei pe lună este destinat elevilor care urmează, învăţământul liceal, cursuri de zi, însă au acces doar cei în cazul cărora venitul maxim pe membru de familie este de 500 de lei pe lună. Atât cuantumul ajutorului financiar, cât și plafonul maxim de acordare au fost majorate anul trecut.

La stabilirea venitului brut lunar / membru de familie se iau în calcul toate veniturile cu caracter permanent, realizate de membrii familiei, în ultimele luni anterioare depunerii cererii, cu excepţia alocaţiei de stat, a alocaţiei suplimentare pentru familiile cu mulţi copii, burselor de studii sau sociale.

CALENDARUL de desfăşurare al programului naţional de protecţie socială „Bani de liceu” (sursa IȘJ Alba, conform anexei 3 la Ordinului MEN Nr. 3125/04.02.2019 pentru modificarea și completarea OMEC Nr. 4839/2004):

Depunerea cererilor pentru programul naţional de protecţie socială „Bani de liceu” – 16-25 septembrie

Efectuarea anchetelor sociale şi evaluarea eligibilităţii cererilor depuse de către comisii: 26 septembrie – 15 octombrie

Centralizarea cererilor, prin intermediul portalului dedicate: 25 septembrie – 16 octombrie

Afişarea pe internet a listei beneficiarilor: 17 octombrie

Depunerea contestaţiilor: 18-21 octombrie

Rezolvarea contestaţiilor: 22 -25 octombrie

Se monitorizează absenţele elevilor care au devenit beneficiari şi, dacă se depăşeşte limita de 20 de absenţe nemotivate, se sistează plăţile, iar elevul respectiv pierde această calitate, potrivit IŞJ Alba.

Sprijinul financiar mai este sistat şi dacă tânărul a fost eliminat de la cursuri pe o perioadă de trei-cinci zile, dacă a obţinut sub nota 7 la „purtare” sau dacă nu mai frecventează cursurile ori a fost exmatriculat.

Anul trecut, în județul Alba au fost înregistrate 575 de cereri mai multe față de anul 2017, când au fost 350 de beneficiari Cele mai multe burse au fost solicitate de elevi de la Colegiul Național ,,Avram Iancu” – 138 cereri, Liceul ,,Horea,Cloșca si Crișan” Abrud – 71 cereri, Liceul Tehnologic Silvic Câmpeni – 70 cereri, Liceul Tehnologic Sebeș – 45 de cereri.

Sursa: Alba24.ro

Citește mai departe

EDUCATIE

Circa 258 de milioane de copii şi adolescenţi, la nivel mondial, nu merg la şcoală

Publicat

Sursa foto: en.unesco.org

Circa 258 de milioane de copii şi adolescenţi cu vârste între 6 şi 17 ani, la nivel mondial, respectiv a şasea parte din total, nu sunt şcolarizaţi, o problemă care se concentrează în ţările sărace, conform datelor din 2018, publicate vineri de UNESCO, relatează agenţia EFE.

Timp de mai bine de un deceniu, avansul în ceea ce priveşte şcolarizarea a fost “minim sau nul”, a explicat, într-un comunicat, UNESCO, care a avertizat că, “dacă nu se vor lua măsuri urgente, 12 milioane de copii nu vor vedea niciodată interiorul unei săli de clasă”.

Cu aceste date, adaugă comunicatul, va fi foarte dificil să se obţină o educaţie incluzivă şi de calitate, la îndemâna tuturor, unul dintre Obiectivele de Dezvoltare Sustenabilă (ODS), pe care comunitatea internaţională a stabilit să le concretizeze până în 2030.

Breşa dintre ţările bogate şi cele sărace este evidentă. Astfel, în ţările bogate, 2% dintre copiii care au vârsta pentru a urma învăţământul primar (între 6 şi 11 ani) nu sunt şcolarizaţi, în timp ce, în cazul celor sărace, procentul este de 19%.

Aceste diferenţe sunt şi mai mari în situaţia învăţământului superior: faţă de 8% tineri între 15 şi 17 ani care nu sunt şcolarizaţi în lumea dezvoltată, proporţia este de 61% în cele în curs de dezvoltare.

Directorul general al UNESCO a subliniat că fetele continuă să fie “victimele celor mai mari obstacole” şi se calculează că ar fi nouă milioane care nu beneficiază nici măcar de educaţie primară, faţă de trei milioane băieţi.

Din aceste nouă milioane de fete neşcolarizate, patru milioane trăiesc în Africa subsahariană, unde situaţia este “tot mai îngrijorătoare”, a subliniat Azoulay, adăugând că educaţia femeilor şi fetelor trebuie să devină “cea mai mare prioritate a noastră”.

Aceste cifre au fost publicate cu o săptămâna înainte de Adunarea Generală a Naţiunilor Unite, care trebuie să analizeze avansul în ceea ce priveşte ODS şi să discute despre finanţarea necesară pentru a le pune în practică.

AGERPRES

 

 

Citește mai departe

EDUCATIE

Zeci de elevi din Caraș-Severin nevoiți să meargă pe jos, zilnic, kilometri întregi, pentru a ajunge la şcoală

Publicat

clasa

Zeci de elevi din satele izolate ale comunei Şopotu Nou, judeţul Caraş-Severin, sunt nevoiţi, zilnic, să parcurgă până la cinci kilometri pe jos, şi apoi altă distanţă cu microbuzul, pentru a ajunge la şcoala din localitate, care a fost reabilitată şi modernizată de către autorităţi.

“Este vorba despre copiii care locuiesc în satele izolate ale comunei, unde microbuzele şcolare nu pot ajunge. Şcoala din Şopotu Nou este în perfectă stare, este autorizată. Am avut aici o serie de investiţii de-a lungul anilor, care s-au finalizat. La ora actuală lucrăm la reabilitarea şcolii din Valea Roşie, prin Ministerul Dezvoltării, care a asigurat circa 300.000 lei, restul fiind asigurat, prin cofinanţare de primărie, iar la şcoala din Ravensca am reabilitat grupurile sanitare şi avem apă curentă în interiorul şcolii, aşa cum sunt şi la toate celelalte. La fel şi la Răchita, o altă şcoală aparţinătoare comunei. Aici, cursurile se derulează într-o casă particulară, cu contract de închiriere. Din păcate, numărul elevilor fiind sub zece, nu putem primi finanţare”, a declarat primarul comunei Şopotu Nou, Păun Baba.

La şcoala gimnazială din localitate învaţă 90 de elevi şi aproape 60% dintre aceştia fac naveta, atât pe jos, cât şi cu microbuzele şcolare, care nu reuşesc să acopere întreaga suprafaţă a comunei care are zece sate răsfirate pe dealuri şi văi.

În ciuda condiţiilor dificile, la Şopotu Nou nu există abandon şcolar, poate şi pentru că, afirmă primarul Păun Baba, în ultimii ani, elevilor li s-au oferit toate condiţiile pentru a studia. În comună funcţionează trei microbuze şcolare ce asigură transportul elevilor din satele aparţinătoare, până în centrul comunei.

Şopotu Nou este o comună în care locuiesc 1.268 de persoane, dispersate în zece sate. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Ghiozdane de până la 11 kilograme, cântărite de şeful IŞJ la elevii unei şcoli din Suceava

Publicat

Inspectorul şcolar general al IŞJ Suceava, Gabriela Mihai, însoţită de un kinetoterapeut, a verificat, vineri, greutatea ghiozdanelor elevilor la intrarea acestora la cursuri, la Şcoala gimnazială nr 9 din municipiul reşedinţă, unitate care se înscrie în top în ceea ce priveşte efectivele de şcolari.

După ce a cântărit ghiozdanele pe care le purtau în spate mai mulţi elevi, cu acceptul acestora şi chiar al părinţilor în cazul celor care veneau însoţiţi, a constatat că manualele, caietele, culegerile, alte materiale pentru desen sau sport, dar şi apa sau mâncarea, ajungeau să cântărească până la 11 kilograme.

Majoritatea copiilor s-a plâns de greutatea ghiozdanelor şi, de aceea, unii sunt ajutaţi de părinţi sau bunici, iar în unele zile nu sunt nevoiţi să aducă toate rechizitele la şcoală, uşurând astfel ghiozdanul.

Au fost şi copii care au venit la şcoală cu ghiozdan tip troler, motivând că au primit recomandări în acest sens de la medici.

“Vrem să transmitem pe această cale un mesaj, nu atât doar colegilor din educaţie, ci şi părinţilor, care trebuie să fie atenţi la greutatea ghiozdanului. (…) M-am gândit să semnalăm părinţilor şi colegilor profesori acest aspect, al sănătăţii copilului, al acestei greutăţi inutile pe care o poartă în spate. (…) Fac apel şi către medicii şcolari sau cadrele medicale sau medicii de familie din comunităţi, să aibă o strânsă legătură cu şcoala şi în întâlniri aplicate să explice şi părinţilor şi profesorilor despre pericolele unei asemenea greutăţi în spatele copiilor”, a spus Gabriela Mihai, precizând că va transmite şi Ministerului Educaţiei rezultatele unei analize pe care o va face cu privire la acest subiect.

Totodată, kinetoterapeutul Daniel Irimia a arătat că a purta un ghiozdan care cântăreşte atât de mult, cum a constatat la aceşti elevi, poate avea consecinţe ”groaznice” asupra sănătăţii acestor copii care au scheletul în formare, putând conduce la modificare de postură greu de corectat şi care provoacă dureri.

“Urmările sunt groaznice, să nu folosesc alt cuvânt. (…) Greutatea ghiozdanului provoacă dureri şi posturi vicioase pe toată ziua. (…) Un copil pe care-l vedem dimineaţă că e deja aplecat semi-cifozat din cauza greutăţii ghiozdanului, ne gândim că va sta cifozat şi în bancă şi afară, va plimba trotineta tot în poziţie cifozată, va sta pe tabletă tot cifozat, deci el pleacă de dimineaţă într-o postură deficitară. (…) Dintr-un număr de aproape 2.000 de copii analizaţi, deja am găsit 30-35% de copii cu atitudine cifotică, scolio-cifotică, din clasele primare. (…) Conform STAS-ului internaţional, un ghiozdan trebuie să aibă 10% din greutatea copilului. (…) Un rucsac ar trebui să aibă, la fetiţe, vreo 600 de grame, până la un kilogram băieţii, începând la clasa zero şi încet-încet să urce câte jumătate de kilogram în fiecare an până în clasa a IV-a, când pentru băieţi ar trebui să aibă maxim trei kilograme şi fetele două kilograme şi jumătate”, a spus Irimia. AGERPRES

Citește mai departe