Connect with us

ACTUALITATE

Care sunt principalele dificultăţi ale profesorilor, în perioada şcolii online (studiu)

Publicat

Nivelul de stres psihic, social sau tehnic şi lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online sunt principalele dificultăţi cu care s-au confruntat cadrele didactice pe parcursul desfăşurării orelor în mediul online, potrivit unui studiu realizat de specialişti în ştiinţele educaţiei.

Cercetarea a fost realizată în perioada martie 2020 – februarie 2021 şi la aceasta au participat peste 10.000 de cadre didactice din toate judeţele, reprezentând toate nivelurile de învăţământ.

„Un an de şcoală online – Premise pentru inovarea educaţiei”

Studiul „Un an de şcoală online – Premise pentru inovarea educaţiei” relevă că cele mai mari dificultăţi în realizarea de către profesori a activităţilor didactice la distanţă sunt în ordine (în funcţie de scorul pe o scală de la 1 la 4): nivelul de stres psihic, social sau tehnic – 2,59, lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online – 2,39, insuficient timp pentru planificarea/ organizarea lecţiilor – 2,36, lipsa unui computer suficient de performant – 2,27, lipsa timpului necesar pentru înţelegerea şi utilizarea adecvată a instrumentelor şi resurselor digitale – 2,27, lipsa instrumentelor pentru gestionarea clasei, pentru feedback şi evaluare – 2,25, lipsa unui spaţiu adecvat (acasă) pentru realizarea de activităţi didactice – 2,23.

Conform cadrelor didactice respondente, elevii întâmpină dificultăţi similare în activităţile de învăţare la distanţă, ierarhizate de profesori după cum urmează: dificultăţi tehnice – de acces, conectare, afişare – 2,86, lipsa obişnuinţei de a învăţa cu ajutorul noilor tehnologii – 2,85, nivelul insuficient al competenţelor digitale – 2,74, lipsa unui program bine structurat, determinând sincope în învăţare – 2,74, lipsa unui spaţiu adecvat pentru realizarea de activităţi de învăţare online – 2,70, acces limitat la internet – 2,66.

Elevii din  mediul rural au întâmpinat dificultăți tehnice

De asemenea, studiul relevă că într-o comparaţie între cadrele didactice din şcoli din mediul rural şi cele din mediul urban, apar diferenţe semnificative în special în ceea ce priveşte accesul la tehnologie – echipamente, internet, suport specializat în configurarea şi utilizarea aplicaţiilor şi platformelor digitale. Astfel, 2,15 respondenţi din mediul rural au răspuns că au întâmpinat dificultăţi tehnice, 2,09 – din mediul urban mic şi 2,05 din mediul urban mare, 1,94 din mediul rural au indicat accesul limitat la internet, 1,77 din mediul rural mic şi 1,69 din mediul rural mare, 2,38 din mediul rural – lipsa unui computer suficient de performant, 2,30 din mediul urban mic şi 2,17 din mediul urban mare.

Dezvoltarea socio-emoţională a copiilor, influenţată negativ din cauza lipsei interacțiunii directe

Majoritatea cadrelor didactice participante la cercetare au remarcat faptul că lipsa interacţiunii directe, în grupul de învăţare, cu colegii şi cu profesorii, are repercusiuni iremediabile asupra dimensiunii sociale, emoţionale şi afective a dezvoltării copiilor. 44% dintre respondenţi sunt de acord că dezvoltarea socio-emoţională a copiilor este influenţată negativ, 37% – de acord parţial, 15% în dezacord şi 4% nu ştiu.

Studiul a evidenţiat că în perioada şcolii online, motivaţia pentru cariera didactică a crescut pentru 30% dintre profesori, a rămas la fel pentru 54,1% dintre aceştia, în timp ce 10% se declară mai puţin dedicaţi profesiei în urma acestei experienţe.

Pe de altă parte, în ceea ce priveşte aspectele care influenţează desfăşurarea unei activităţi de calitate cu elevii, rezultatele studiului arată că profesorii se ancorează mai degrabă în pedagogie (60%), decât în tehnologie (36%), cu toate că la începutul pandemiei, în opinia profesorilor, tehnologia ocupa un loc central al activităţii didactice (57%), depăşind cu mult preocupările privind aspectele pedagogice (38%).

Cadrele didactice au răspuns că au primit ajutor în perioada şcolii online în mare măsură de la directorul şcolii – 41%, de la informaticianul şcolii – 26%, de la membri ai familiei – 25%, de la colegi – 23%, 12% de la MEC, inspectorat, CCD, CIRAE, ISE/CNPEE, 6% de la elevi, 6% de la ONG-uri sau companii private şi 5% de la părinţi.

Au desfăşurat acest studiu specialişti în ştiinţele educaţiei de la Universitatea din Bucureşti, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, din cadrul Proiectului CRED, al Proiectului ROSE şi al Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Comemorare la Lunca: Ziua Prizonierilor de Război români marcată cu recunoștință și respect

Publicat

comemorare la lunca: ziua prizonierilor de război români marcată cu

Publicitate

Comuna Lunca a fost, sâmbătă, 24 august, gazda unei manifestări dedicate Zilei Prizonierilor de Război Români, o zi menită să readucă în atenție sacrificiile și suferințele militarilor români care au îndurat prizonieratul în lagăre.

Evenimentul s-a desfășurat la Monumentul Eroilor și a reunit reprezentanți ai autorităților locale, membri ai Subfilialelor Cultului Eroilor și ai Asociației Veteranilor de Război, precum și localnici veniți…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO: Vlad Plăcintă, distins cu „Crucea Moldavă” pentru sprijinul în ridicarea Așezământului „Sfântul Efrem cel Nou” din Oneaga

Publicat

foto: vlad plăcintă, distins cu „crucea moldavă” pentru sprijinul în

Publicitate

După mai bine de 12 ani de muncă și implicare, Vlad Plăcintă a fost distins cu „Crucea Moldavă” – cea mai înaltă distincție oferită mirenilor de Mitropolia Moldovei și Bucovinei. Recunoașterea i-a fost acordată de Înaltpreasfințitul Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, pentru contribuția decisivă la construirea Așezământului social-educațional „Sfântul Efrem cel Nou” din satul Oneaga, comuna Cristești, județul…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Biserica Parohiei Oneaga, ctitorie a schimonahiei Safta Brâncoveanu din 1856, a fost resfințită astăzi

Publicat

biserica parohiei oneaga, ctitorie a schimonahiei safta brâncoveanu din 1856,

Publicitate

Duminica aceasta, 24 august, Înaltpreasfințitul Părinte Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, a fost prezent în Parohia „Sfântul Mare Mucenic Gheorghe” – Oneaga, Protopopiatul Botoșani. Ierarhul a sfințit biserica parohială și a săvârșit Sfânta Liturghie, scrie doxologia.ro.

Credincioșii din comuna Cristești, Protopopiatul Botoșani, dar și din împrejurimi, au luat parte astăzi la slujba de sfințire a bisericii „Sfântul Mare…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

VIDEO: Eveniment emoționant în satul Victoria, Hlipiceni. ÎPS Teofan a sfințit piatra de temelie a noii bisericii. Ctitorul este „chirurgul sufletelor”, arhim. Ciprian Grădinaru

Publicat

video: eveniment emoționant în satul victoria, hlipiceni. Îps teofan a

Publicitate

Duminică seară, creștinii din satul Victoria, comuna Hlipiceni, au avut parte de nestemate duhovnicești, fiind prezent în mijlocul loc ÎPS Teofan, mitropolitul Moldovei și Bucovinei. Ierarhul a săvârșit slujba de sfințire a pietrei de temelie pentru noua biserică din localitate, ce va avea hramul Sfântul Dimitrie, Izvorâtorul de Mir, ctitorită de neobositul fiu al satului, arhimandritul Ciprian Grădinaru, prezent la eveniment.

Înaltpreasfințitul…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe