Connect with us

ACTUALITATE

Care sunt principalele dificultăţi ale profesorilor, în perioada şcolii online (studiu)

Publicat

Nivelul de stres psihic, social sau tehnic şi lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online sunt principalele dificultăţi cu care s-au confruntat cadrele didactice pe parcursul desfăşurării orelor în mediul online, potrivit unui studiu realizat de specialişti în ştiinţele educaţiei.

Cercetarea a fost realizată în perioada martie 2020 – februarie 2021 şi la aceasta au participat peste 10.000 de cadre didactice din toate judeţele, reprezentând toate nivelurile de învăţământ.

„Un an de şcoală online – Premise pentru inovarea educaţiei”

Studiul „Un an de şcoală online – Premise pentru inovarea educaţiei” relevă că cele mai mari dificultăţi în realizarea de către profesori a activităţilor didactice la distanţă sunt în ordine (în funcţie de scorul pe o scală de la 1 la 4): nivelul de stres psihic, social sau tehnic – 2,59, lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online – 2,39, insuficient timp pentru planificarea/ organizarea lecţiilor – 2,36, lipsa unui computer suficient de performant – 2,27, lipsa timpului necesar pentru înţelegerea şi utilizarea adecvată a instrumentelor şi resurselor digitale – 2,27, lipsa instrumentelor pentru gestionarea clasei, pentru feedback şi evaluare – 2,25, lipsa unui spaţiu adecvat (acasă) pentru realizarea de activităţi didactice – 2,23.

Conform cadrelor didactice respondente, elevii întâmpină dificultăţi similare în activităţile de învăţare la distanţă, ierarhizate de profesori după cum urmează: dificultăţi tehnice – de acces, conectare, afişare – 2,86, lipsa obişnuinţei de a învăţa cu ajutorul noilor tehnologii – 2,85, nivelul insuficient al competenţelor digitale – 2,74, lipsa unui program bine structurat, determinând sincope în învăţare – 2,74, lipsa unui spaţiu adecvat pentru realizarea de activităţi de învăţare online – 2,70, acces limitat la internet – 2,66.

Elevii din  mediul rural au întâmpinat dificultăți tehnice

De asemenea, studiul relevă că într-o comparaţie între cadrele didactice din şcoli din mediul rural şi cele din mediul urban, apar diferenţe semnificative în special în ceea ce priveşte accesul la tehnologie – echipamente, internet, suport specializat în configurarea şi utilizarea aplicaţiilor şi platformelor digitale. Astfel, 2,15 respondenţi din mediul rural au răspuns că au întâmpinat dificultăţi tehnice, 2,09 – din mediul urban mic şi 2,05 din mediul urban mare, 1,94 din mediul rural au indicat accesul limitat la internet, 1,77 din mediul rural mic şi 1,69 din mediul rural mare, 2,38 din mediul rural – lipsa unui computer suficient de performant, 2,30 din mediul urban mic şi 2,17 din mediul urban mare.

Dezvoltarea socio-emoţională a copiilor, influenţată negativ din cauza lipsei interacțiunii directe

Majoritatea cadrelor didactice participante la cercetare au remarcat faptul că lipsa interacţiunii directe, în grupul de învăţare, cu colegii şi cu profesorii, are repercusiuni iremediabile asupra dimensiunii sociale, emoţionale şi afective a dezvoltării copiilor. 44% dintre respondenţi sunt de acord că dezvoltarea socio-emoţională a copiilor este influenţată negativ, 37% – de acord parţial, 15% în dezacord şi 4% nu ştiu.

Studiul a evidenţiat că în perioada şcolii online, motivaţia pentru cariera didactică a crescut pentru 30% dintre profesori, a rămas la fel pentru 54,1% dintre aceştia, în timp ce 10% se declară mai puţin dedicaţi profesiei în urma acestei experienţe.

Pe de altă parte, în ceea ce priveşte aspectele care influenţează desfăşurarea unei activităţi de calitate cu elevii, rezultatele studiului arată că profesorii se ancorează mai degrabă în pedagogie (60%), decât în tehnologie (36%), cu toate că la începutul pandemiei, în opinia profesorilor, tehnologia ocupa un loc central al activităţii didactice (57%), depăşind cu mult preocupările privind aspectele pedagogice (38%).

Cadrele didactice au răspuns că au primit ajutor în perioada şcolii online în mare măsură de la directorul şcolii – 41%, de la informaticianul şcolii – 26%, de la membri ai familiei – 25%, de la colegi – 23%, 12% de la MEC, inspectorat, CCD, CIRAE, ISE/CNPEE, 6% de la elevi, 6% de la ONG-uri sau companii private şi 5% de la părinţi.

Au desfăşurat acest studiu specialişti în ştiinţele educaţiei de la Universitatea din Bucureşti, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, din cadrul Proiectului CRED, al Proiectului ROSE şi al Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie. Agerpres

Urmărește știrile romania24.ro pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

ACTUALITATE

ANAF a rambursat TVA în valoare de 2,78 miliarde lei, în luna iunie

Publicat

bani generic fical lei 26062022.jpg

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a rambursat, în luna iunie, TVA în valoare de 2,78 miliarde lei, cu un miliard de lei mai mult decât în iunie 2021, dar şi peste media lunară din anul 2022 (de 1,82 miliarde lei), informează instituţia printr-un comunicat transmis vineri AGERPRES.

Cumulat, în primele şase luni ale anului curent, s-a restituit TVA către mediul economic în valoare de 12,46 miliarde lei (echivalentul a circa 2,5 miliarde de euro), valoare superioară celei din perioada similară a anului 2021.

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală are în vedere soluţionarea deconturilor în ordine cronologică, iar rambursarea TVA va continua în ritm accelerat, astfel încât să se asigure respectarea termenului legal de 45 de zile pentru efectuarea analizelor de risc şi a rambursărilor efective.

Pentru situaţiile în care vor fi posibile compensări totale sau parţiale cu alte obligaţii fiscale declarate, dar neachitate, deconturile de TVA cu opţiune de rambursare vor fi soluţionate imediat după emiterea deciziei de restituire, precizează ANAF. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cursuri de cofetar pentru deținutele de la Penitenciarul Gherla

Publicat

prajituri scaled e1656663829401.jpg

Penitenciarul Gherla în parteneriat cu Centrul Regional de Formare Profesională a Adulților Cluj organizează în perioada iulie-septembrie 2022, programul de formare profesională ‘’Cofetar’’, calificare de Nivel 2 cu 7 persoane private de libertate, femei din Centrul Terapeutic Lotus Gherla.

”Durata programului de calificare este de 360 de ore, din care 120 ore de pentru pregătirea teoretică și 240 de ore pentru pregătirea practică.

Formarea profesională a persoanelor private de libertate reprezintă o prioritate pentru administrația penitenciarului, pregătirea pentru liberare se face prin…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

TOP LICEE în ALBA după rezultate finale BACALAUREAT 2022: Cum s-a schimbat clasamentul în funcție de rata de promovare

Publicat

dsc 0645.jpg

Rezultate finale Bacalaureat 2022: În județul Alba, după contestații, clasamentul după rata de promovare pe licee este condus tot de patru unități de învățământ. În plus, sunt patru medii de 10 la două colegii.

Vezi Ana-Maria, Dan și Florin, elevii de ZECE, la Bacalureat, ai Colegiului Național ”Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia

Vezi și Darius Toma, elevul violonist al Liceului de Arte ”Regina Maria” din Alba Iulia, care a obținut media ZECE la Bacalaureat

Comparativ, anul trecut, doar Colegiul Național Militar din Alba Iulia avea toți…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

CSM CSU Oradea se desparte de Tudor Fometescu

Publicat

fometescu 01072022.jpg

După cinci ani în tricoul roș-albastru, tânărul jucător bucureștean Tudor Fometescu se desparte de CSM CSU Oradea. Conducerea echipei bihorene de baschet a anunțat încheierea raporturilor contractuale cu jucătorul de 23 de ani, care a adunat în total 160 de meciuri oficiale la CSM CSU.
Citește mai mult pe eBihoreanul.ro

Citește mai departe