Connect with us

ACTUALITATE

Care sunt principalele dificultăţi ale profesorilor, în perioada şcolii online (studiu)

Publicat

Nivelul de stres psihic, social sau tehnic şi lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online sunt principalele dificultăţi cu care s-au confruntat cadrele didactice pe parcursul desfăşurării orelor în mediul online, potrivit unui studiu realizat de specialişti în ştiinţele educaţiei.

Cercetarea a fost realizată în perioada martie 2020 – februarie 2021 şi la aceasta au participat peste 10.000 de cadre didactice din toate judeţele, reprezentând toate nivelurile de învăţământ.

„Un an de şcoală online – Premise pentru inovarea educaţiei”

Studiul „Un an de şcoală online – Premise pentru inovarea educaţiei” relevă că cele mai mari dificultăţi în realizarea de către profesori a activităţilor didactice la distanţă sunt în ordine (în funcţie de scorul pe o scală de la 1 la 4): nivelul de stres psihic, social sau tehnic – 2,59, lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online – 2,39, insuficient timp pentru planificarea/ organizarea lecţiilor – 2,36, lipsa unui computer suficient de performant – 2,27, lipsa timpului necesar pentru înţelegerea şi utilizarea adecvată a instrumentelor şi resurselor digitale – 2,27, lipsa instrumentelor pentru gestionarea clasei, pentru feedback şi evaluare – 2,25, lipsa unui spaţiu adecvat (acasă) pentru realizarea de activităţi didactice – 2,23.

Conform cadrelor didactice respondente, elevii întâmpină dificultăţi similare în activităţile de învăţare la distanţă, ierarhizate de profesori după cum urmează: dificultăţi tehnice – de acces, conectare, afişare – 2,86, lipsa obişnuinţei de a învăţa cu ajutorul noilor tehnologii – 2,85, nivelul insuficient al competenţelor digitale – 2,74, lipsa unui program bine structurat, determinând sincope în învăţare – 2,74, lipsa unui spaţiu adecvat pentru realizarea de activităţi de învăţare online – 2,70, acces limitat la internet – 2,66.

Elevii din  mediul rural au întâmpinat dificultăți tehnice

De asemenea, studiul relevă că într-o comparaţie între cadrele didactice din şcoli din mediul rural şi cele din mediul urban, apar diferenţe semnificative în special în ceea ce priveşte accesul la tehnologie – echipamente, internet, suport specializat în configurarea şi utilizarea aplicaţiilor şi platformelor digitale. Astfel, 2,15 respondenţi din mediul rural au răspuns că au întâmpinat dificultăţi tehnice, 2,09 – din mediul urban mic şi 2,05 din mediul urban mare, 1,94 din mediul rural au indicat accesul limitat la internet, 1,77 din mediul rural mic şi 1,69 din mediul rural mare, 2,38 din mediul rural – lipsa unui computer suficient de performant, 2,30 din mediul urban mic şi 2,17 din mediul urban mare.

Dezvoltarea socio-emoţională a copiilor, influenţată negativ din cauza lipsei interacțiunii directe

Majoritatea cadrelor didactice participante la cercetare au remarcat faptul că lipsa interacţiunii directe, în grupul de învăţare, cu colegii şi cu profesorii, are repercusiuni iremediabile asupra dimensiunii sociale, emoţionale şi afective a dezvoltării copiilor. 44% dintre respondenţi sunt de acord că dezvoltarea socio-emoţională a copiilor este influenţată negativ, 37% – de acord parţial, 15% în dezacord şi 4% nu ştiu.

Studiul a evidenţiat că în perioada şcolii online, motivaţia pentru cariera didactică a crescut pentru 30% dintre profesori, a rămas la fel pentru 54,1% dintre aceştia, în timp ce 10% se declară mai puţin dedicaţi profesiei în urma acestei experienţe.

Pe de altă parte, în ceea ce priveşte aspectele care influenţează desfăşurarea unei activităţi de calitate cu elevii, rezultatele studiului arată că profesorii se ancorează mai degrabă în pedagogie (60%), decât în tehnologie (36%), cu toate că la începutul pandemiei, în opinia profesorilor, tehnologia ocupa un loc central al activităţii didactice (57%), depăşind cu mult preocupările privind aspectele pedagogice (38%).

Cadrele didactice au răspuns că au primit ajutor în perioada şcolii online în mare măsură de la directorul şcolii – 41%, de la informaticianul şcolii – 26%, de la membri ai familiei – 25%, de la colegi – 23%, 12% de la MEC, inspectorat, CCD, CIRAE, ISE/CNPEE, 6% de la elevi, 6% de la ONG-uri sau companii private şi 5% de la părinţi.

Au desfăşurat acest studiu specialişti în ştiinţele educaţiei de la Universitatea din Bucureşti, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, din cadrul Proiectului CRED, al Proiectului ROSE şi al Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

România produce carne de pui în proporție de 100% față de nevoile naționale, cu posibilități de export

Publicat

românia produce carne de pui în proporție de 100% față

Publicitate

România produce carne de pui, în ferme, în proporție de 100% față de nevoile naționale, având și posibilități de export, a afirmat luni Ioan Popa, președinte și fondator Transavia.

”Este singura zonă, mă refer la mâncare, la produse alimentare, în care producem în proporție de 100% față de nevoile naționale. Avem și posibilități de export. Asta nu înseamnă că nu importăm, dar importul și exportul sunt undeva aproape la același…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Lângă noi: Un șofer a murit după o coliziune între un autoturism și un TIR, la Suceava

Publicat

lângă noi: un șofer a murit după o coliziune între

Publicitate

Un bărbat a murit în urma unui accident rutier produs, luni, pe raza localității Poiana Stampei, au anunțat reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgentă (ISU) Suceava.

Potrivit acestora, în accident au fost implicate un autoturism și un autotren, victima fiind șoferul autoturismului.

La fata locului au intervenit pompierii militari, cu două autospeciale cu accesorii pentru descarcerare și o ambulanță SMURD, cu sprijinul unui echipaj al…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Botoșani: Expoziția de artă plastică „LOGOS” a grupului Prolog

Publicat

botoșani: expoziția de artă plastică „logos” a grupului prolog

Publicitate

Muzeul Județean Botoșani și Galeria Romană au bucuria de a vă invita la vernisajul expoziției de artă plastică a grupului Prolog, intitulată „LOGOS”, vineri, 4 aprilie 2025, începând cu ora 13.00. Expoziția, găzduită de Galeriile de Artă „Ștefan Luchian” Botoșani, cuprinde pictură și grafică semnată de artiștii Paul Gherasim, Constantin Flondor, Horea Paștina, Mihai Sârbulescu, Christian Paraschiv, Ion Grigorescu, Valentin…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Activități intensificate pentru prevenirea consumului de droguri în rândul elevilor, în Săptămâna Conștientizării

Publicat

activități intensificate pentru prevenirea consumului de droguri în rândul elevilor,

Publicitate

Polițiștii Biroului Siguranța Școlară, împreună cu coordonatorul S.M.U.R.D. din cadrul I.S.U. Botoșani și Consiliul Județean al Elevilor Botoșani au organizat în săptămâna  24 – 28  martie activități de conștientizare în mai multe unități de învățământ din municipiul Botoșani.

 

Concentrarea activităților pe parcursul celor cinci zile a avut drept scop creșterea gradului de informare și conștientizare a elevilor cu privire la…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe