Connect with us

ACTUALITATE

Care sunt principalele dificultăţi ale profesorilor, în perioada şcolii online (studiu)

Publicat

Nivelul de stres psihic, social sau tehnic şi lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online sunt principalele dificultăţi cu care s-au confruntat cadrele didactice pe parcursul desfăşurării orelor în mediul online, potrivit unui studiu realizat de specialişti în ştiinţele educaţiei.

Cercetarea a fost realizată în perioada martie 2020 – februarie 2021 şi la aceasta au participat peste 10.000 de cadre didactice din toate judeţele, reprezentând toate nivelurile de învăţământ.

„Un an de şcoală online – Premise pentru inovarea educaţiei”

Studiul „Un an de şcoală online – Premise pentru inovarea educaţiei” relevă că cele mai mari dificultăţi în realizarea de către profesori a activităţilor didactice la distanţă sunt în ordine (în funcţie de scorul pe o scală de la 1 la 4): nivelul de stres psihic, social sau tehnic – 2,59, lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online – 2,39, insuficient timp pentru planificarea/ organizarea lecţiilor – 2,36, lipsa unui computer suficient de performant – 2,27, lipsa timpului necesar pentru înţelegerea şi utilizarea adecvată a instrumentelor şi resurselor digitale – 2,27, lipsa instrumentelor pentru gestionarea clasei, pentru feedback şi evaluare – 2,25, lipsa unui spaţiu adecvat (acasă) pentru realizarea de activităţi didactice – 2,23.

Conform cadrelor didactice respondente, elevii întâmpină dificultăţi similare în activităţile de învăţare la distanţă, ierarhizate de profesori după cum urmează: dificultăţi tehnice – de acces, conectare, afişare – 2,86, lipsa obişnuinţei de a învăţa cu ajutorul noilor tehnologii – 2,85, nivelul insuficient al competenţelor digitale – 2,74, lipsa unui program bine structurat, determinând sincope în învăţare – 2,74, lipsa unui spaţiu adecvat pentru realizarea de activităţi de învăţare online – 2,70, acces limitat la internet – 2,66.

Elevii din  mediul rural au întâmpinat dificultăți tehnice

De asemenea, studiul relevă că într-o comparaţie între cadrele didactice din şcoli din mediul rural şi cele din mediul urban, apar diferenţe semnificative în special în ceea ce priveşte accesul la tehnologie – echipamente, internet, suport specializat în configurarea şi utilizarea aplicaţiilor şi platformelor digitale. Astfel, 2,15 respondenţi din mediul rural au răspuns că au întâmpinat dificultăţi tehnice, 2,09 – din mediul urban mic şi 2,05 din mediul urban mare, 1,94 din mediul rural au indicat accesul limitat la internet, 1,77 din mediul rural mic şi 1,69 din mediul rural mare, 2,38 din mediul rural – lipsa unui computer suficient de performant, 2,30 din mediul urban mic şi 2,17 din mediul urban mare.

Dezvoltarea socio-emoţională a copiilor, influenţată negativ din cauza lipsei interacțiunii directe

Majoritatea cadrelor didactice participante la cercetare au remarcat faptul că lipsa interacţiunii directe, în grupul de învăţare, cu colegii şi cu profesorii, are repercusiuni iremediabile asupra dimensiunii sociale, emoţionale şi afective a dezvoltării copiilor. 44% dintre respondenţi sunt de acord că dezvoltarea socio-emoţională a copiilor este influenţată negativ, 37% – de acord parţial, 15% în dezacord şi 4% nu ştiu.

Studiul a evidenţiat că în perioada şcolii online, motivaţia pentru cariera didactică a crescut pentru 30% dintre profesori, a rămas la fel pentru 54,1% dintre aceştia, în timp ce 10% se declară mai puţin dedicaţi profesiei în urma acestei experienţe.

Pe de altă parte, în ceea ce priveşte aspectele care influenţează desfăşurarea unei activităţi de calitate cu elevii, rezultatele studiului arată că profesorii se ancorează mai degrabă în pedagogie (60%), decât în tehnologie (36%), cu toate că la începutul pandemiei, în opinia profesorilor, tehnologia ocupa un loc central al activităţii didactice (57%), depăşind cu mult preocupările privind aspectele pedagogice (38%).

Cadrele didactice au răspuns că au primit ajutor în perioada şcolii online în mare măsură de la directorul şcolii – 41%, de la informaticianul şcolii – 26%, de la membri ai familiei – 25%, de la colegi – 23%, 12% de la MEC, inspectorat, CCD, CIRAE, ISE/CNPEE, 6% de la elevi, 6% de la ONG-uri sau companii private şi 5% de la părinţi.

Au desfăşurat acest studiu specialişti în ştiinţele educaţiei de la Universitatea din Bucureşti, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, din cadrul Proiectului CRED, al Proiectului ROSE şi al Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

FOTO: O bucătărie de vară din MItoc s-a făcut scrum. Cauza stabilită de pompieri

Publicat

foto: o bucătărie de vară din mitoc s a făcut scrum.

Publicitate

Un incendiu s-a produs, în această dimineață, într-o gospodărie din localitatea Mitoc. O bucătărie de vară a fost cuprinsă de flăcări, cel mai probabil, din cauza unui scurtcircuit.

La caz s-au deplasat, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Punctului de Lucru Coțușca, cu o autospecială de stingere, o ambulanță SMURD, dar și Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Mitoc, cu un tractor cu cisternă. Aceștia au constatat faptul că…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Motorină ascunsă şi nedeclarată, depistată la Frontiera Stânca

Publicat

motorină ascunsă şi nedeclarată, depistată la frontiera stânca

Publicitate

Echipa comună de control din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Stânca a descoperit la controlul de frontieră, ascunse în zona bagajelor, trei canistre cu motorină pe care un bărbat cu cetăţenie ucraineană încerca să le introducă ilegal în ţară.

În data de 21 mai a.c, în jurul orei 22.00, în Punctul de Trecere a Frontierei Stânca-ITPF Iaşi, s-a prezentat pentru efectuarea formalităţilor de control, pentru a intra în ţară, un bărbat…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Coniac și țigări în valoare de peste 3.000 de lei confiscate în urma unui control al polițiștilor de frontieră, la Păltiniș

Publicat

coniac și țigări în valoare de peste 3.000 de lei

Publicitate

Polițiștii de frontieră au descoperit în bagajele unui cetățean oprit în trafic 70 de sticle de coniac și mai multe țigarete, fără documente de proveniență.

 

În data de 21 mai a.c., în jurul orei 21.30, polițiști de frontieră botoșăneni aflați în misiune pe raza localității de frontieră Păltiniș, județul Botoșani, au oprit pentru verificare un autoturism, în care se afla în calitate de pasager un bărbat cu cetățenie R. Moldova,…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Volume în concurs pentru Premiul Național de Poezie „Mihai Eminescu” – Opus Primum (ediția 2025)

Publicat

volume în concurs pentru premiul național de poezie „mihai eminescu”

Publicitate

Memorialul Ipotești – Centrul Național de Studii „Mihai Eminescu” va acorda în cadrul Zilelor Eminescu, ediția din iunie 2025, Premiul Național de Poezie „Mihai Eminescu” – Opus Primum. 

Premiul, care se află la ediția a XXVII-a, se acordă anual, începând cu 1999, pentru poeţii care au debutat în volum în anul precedent acordării premiului, în baza deciziei unui juriu național.

În 2025 premiul se va acorda pentru debut editorial în…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe