Connect with us

AUTO

Carte de salvare la bord: Foaia care ar putea salva viața pasagerilor aflați într-un autoturism implicat într-un accident

Publicat



Pentru siguranța șoferilor și a pasagerilor din Uniunea Europeană, inclusiv a celor din România, autoritățile recomandă să aibă în autoturisme așa numita ”Carde de salvare la bord”, informează ziarul Alba24.ro.

Aceasta este o pagină A4 unde, în caz de accident, salvatorii găsesc o schemă cu locurile în care se află airbagurile, bateria, dar și punctele de rezistență ale caroseriei. 

Facilitarea accesului instant al echipelor de intervenţie la informaţiile necesare salvează vieţi:

Potrivit autorităților, cartea poate reduce cu 30% timpul de descarcerare, iar „facilitarea accesului instant al echipelor de intervenţie la informaţiile necesare salvează vieţi”.

Totodată, legea îi obligă pe producatorii auto să publice pe site-urile lor cărțile de bord pentru toate modelele produse, iar pe site-ul Automobil Clubul Român pot fi găsite toate în același loc.

Fiecare secundă contează atunci când este vorba despre viața oamenilor. Regula de aur a echipajelor de urgență spune că victima trebuie salvată în cel mult o oră. Au 20 de minute să ajungă, 20 să o scoată din masina și 20 să-i acorde îngrijiri medicale.

De cele mai multe ori, în procesul de salvare al persoanelor încarcerate în propriile autoturisme se pierde timp prețios, mai ales în cazul accidentelor grave. Creșterea siguranței modelelor autoturismelor reprezintă o provocare pentru salvatori.

Mai mult, îndepartarea plafonului unui autovehicul, de către echipajele de descarcerare, devine din ce în ce mai problematică.

Confruntându-se cu bucăți de oțel de mare rezistență precum și cu armături ale caroseriei, în aceste condiții, chiar și cele mai puternice dispozitive de tăiat nu mai fac față.

Anumite componente de siguranță, precum generatoarele de gaz din componenta sistemelor airbag, pot reprezenta un risc de siguranță pentru echipajele care intervin în situații de urgență.

O altă problemă o constituie găsirea și deconectarea bateriei în cazul autoturismelor moderne.

Astfel, o “Carte de Salvare la Bord” standardizată, în format A4, ce cuprinde informații cu privire la localizarea armăturilor cabinei, rezervorului de combustibil, a bateriei, a airbag-urilor, a generatoarelor de gaz, a unităților de control, etc, precum și informațiile referitoare la precizarea punctelor adecvate de tăiere, trebuie utilizată la nivelul întregii Europe.

Pentru a fi cât mai accesibilă echipajelor de salvatori, “Cartea de Salvare la Bord” trebuie să fie plasată, în fiecare autoturism, în spatele parasolarului din dreptul conducătorului auto.

În Europa, în special în Germania, această carte este deja folosită. Potrivit autorităților, dacă ar fi în toate mașinile, 2.500 de oameni ar fi salvați în fiecare an în Uniunea Europeană.

Se poate descărca de aici pentru aproape orice tip de automobil.

sursa: acr.ro, stirileprotv.ro


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Mașinile Google Street View se întorc în România. Va fi actualizată harta din peste 100 de localități

Publicat

sursa foto: Alba24.ro

Mașinile Google Street View se întorc în România primăvara aceasta. În următoarele luni, vor străbate șosele țării și vor vizita peste 100 de localități pentru a actualiza imaginile Street View din orașe, șosele și autostrăzi pe Google Maps.

Preluarea de imagini 360° Street View în România va începe vineri, 26 martie.

Mașinile Google Street View vor acoperi zone și localități din toată țara, de la București, Constanța, Călărași, Ploiești, Onești sau Pașcani și până la Sibiu, Cluj-Napoca, Sighetul Marmației sau Arad.

Street View este un serviciu oferit de Google Maps, în prezent fiind disponibil în mai mult de 85 de țări, inclusiv în Arctica și Antarctica.

În Street View, oamenii pot vedea imagini la 360° din numeroase locuri ale lumii, fie șosele, orașe, monumente istorice, repere culturale, natura sălbatică (pe pământ, pe sau în apă) și chiar spațiu.

Serviciul este disponibil și în Google Earth și aplicația Google Maps pentru telefoanele mobile.

Google a preluat peste 16 milioane de kilometri de drumuri cu imagini Street View, o distanță care ar putea înconjura globul de mai mult de 400 de ori.

Serviciul Street View este disponibil în România începând cu anul 2010, când au fost publicate primele imagini din cele mai importante orașe pe Google Maps. Acoperirea Street View la nivelul întregii țări s-a realizat în 2012, atunci când au fost preluate imagini de pe 40.000 de km de drumuri, 39 de orașe și sute de obiective turistice.

Cea mai recentă actualizare a imaginilor Street View în România a avut loc în 2019, când au fost preluate imagini din cele mai importante orașe din România și zonele adiacente acestora, precum și șosele care le conectează.

În 2018, peste 1.500 de kilometri de canale și drumuri din Delta Dunării au fost fotografiate, pentru ca orice persoană cu o conexiune la internet să poată explora virtual frumusețile ei prin imaginile Street View.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Dacia va opri în aprilie producția, din cauza penuriei de cipuri

Publicat

Dacia a opri, în luna aprilie, activitatea de la Uzina Vehicule, în zilele de 1, 2, 16, 26, 27, 28, 29, iar La Uzina Mecanica și Șasiuri, parțial, în 1, 2, 16, 28 si 29.

Compania spune că penuria de componente electronice care afectează toată industria auto nu ocolește Grupul Renault. Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției.

Conform estimărilor, vârful acestui deficit de componente electronice ar putea fi în al doilea trimestru.

Cea mai recentă estimare a grupului, la nivel global, luând în calcul o recuperare a producției în al doilea semestru, evaluează un risc de aproximativ 100.000 de vehicule pentru anul în curs.

„Încă de la debutul acestei crize, lucrăm îndeaproape cu furnizorii noștri pentru a limita cât mai mult posibil impactul. Am organizat o celulă de criză condusă de către direcțiile de Supply Chain și Achiziții, cu întâlniri zilnice, astfel încât să implementam toate acțiunile adecvate. Această criză poate antrena închiderea temporară, în anumite zile, a activității din uzinele Grupului”, spun oficialii companiei.

Lipsa cipurilor, care a afectat producătorii de autovehicule la nivel global, este rezultatul mai multor factori. Producătorii de automobile au închis fabricile în timpul pandemiei COVID-19 anul trecut și au anulat comenzile de cipuri. Între timp, cererea de cipuri a crescut în industria electronicelor de consum, pe măsură ce oamenii lucrau de acasă și jucau jocuri video. Acum producătorii de automobile trebuie să concureze cu companii din alte ramuri industriale pentru cipuri.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ACTUALITATE

Volkswagen vrea să-şi construiască şase fabrici de baterii pentru maşini electrice în Europa

Publicat

Volkswagen a luat târziu star­tul în cursa pentru piaţa maşinilor electrice, dar vrea să recupereze rapid, inclusiv prin a nu mai depinde de furnizorii de baterii, scrie Ziarul Financiar.

Astfel, al doilea pro­ducător auto ca mă­rime din lume inten­ţio­nează să con­stru­iască şase fa­brici de baterii în Europa până în 2030, conform Reuters.

Cele şase uzine care vor fi con­struite în parte­neriate vor avea o capacitate de produc­ţie de 240 de gigawaţi-oră pe an.

VW intenţionează să schimbe treptat tipul de baterie utilizat în ve­hi­culele sale elec­trice, au spus luni surse apropiate situaţiei.

Compania se va îndepărta de tehnologia fur­nizată în cadrul acor­durilor actuale cu LG Energy Solution şi SK Inno­vation din Coreea de Sud. În Europa de Est, lideri la pro­duc­ţia de baterii sunt Ungaria şi Polonia.

VW a adus şi o veste proastă: va desfiinţa apro­ximativ 4.000 de locuri de muncă prin pensionări anticipate în Germania. Manevra ar putea costa câteva sute de milioane de euro. Compania a anunţat că are în plan pensionări parţiale pentru cei născuţi în 1964, oferind în acelaşi timp pen­sio­narea anticipată celor născuţi din 1956 până în 1960. Două surse ale com­pa­niei au declarat pentru Reuters că vor fi tăiate 3.000-4.000 de poziţii printr-un program care urmează să fie implementat la cele şase fabrici germane ale principalului brand VW, care au aproximativ 120.000 de angajaţi în total. Ziarul Handelsblatt, care a aflat şi el despre plan, a scris că producătorul auto va desfiinţa până la 5.000 de locuri de muncă.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

AUTO

Peste 45% dintre vehiculele controlate în trafic anul trecut aveau deficienţe tehnice majore

Publicat

Peste 45,6% dintre cele 64.096 de vehicule verificate în trafic din punct de vedere tehnic, pe parcursul anului 2020, aveau deficienţe tehnice majore şi/sau periculoase şi au fost declarate neconforme, informează Registrul Auto Român, printr-un comunicat remis, miercuri, AGERPRES.

Cele mai multe neconformităţi au fost constatate la: instalaţia electrică de iluminare-semnalizare (27,7%); emisiile poluante (21,1%); punţi, jante, anvelope şi suspensie (12,9%) şi parbriz, geamuri laterale, lunetă (11,7%).

Neconformităţi la sistemul de frânare au fost depistate la 3,92% dintre vehicule şi în 1,51% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie.

Potrivit sursei citate, în urma măsurătorilor efectuate, s-a constatat depăşirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 2.203 autovehicule.

Inspectorii RAR au depistat în trafic şi vehicule cu defecţiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi şi fuzete. În cazul a 3.274 de vehicule, s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident.

Aproximativ 2,5% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecţia tehnică periodică – ITP fals, expirat sau anulat.

În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul anului 2020, au fost aplicate 20.391 de sancţiuni, au fost retrase 16.592 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 147 de vehicule şi 269 de ITP-uri au fost anulate.

RAR subliniază că rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate