Connect with us

ACTUALITATE

Câştigătorul licitaţiei pentru cele 130 de autobuze hibrid din București, este Mercedes – Benz

Publicat


Sursa foto: Gabriela Firea / Facebook

Licitaţia pentru cele 130 de autobuze noi, de tip hibrid, a fost câştigată de către Mercedes – Benz, iar tipul autobuzului care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid, informează primarul general, Gabriela Firea, într-o postare pe Facebook.

“Câştigătorul licitaţiei este Mercedes – Benz, iar tipul de autobuz care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid, fabricat în Germania. Autobuzul a primit premiul ‘Bus of the year 2019’, acordat în cadrul evenimentului IAA 2018. Valoarea contractului este de 195.268.331,70 lei, fără TVA”, a precizat edilul.

Potrivit contractului, livrarea se va face începând cu luna mai a anului viitor şi se va întinde pe o perioadă de opt luni, după cum urmează: primul autobuz va fi livrat în luna mai 2020 pentru omologare, iar ulterior, timp de şase luni, vor fi livrate câte 20 de autobuze lunar. Ultimele 9 bucăţi vor fi recepţionate în ianuarie 2021.

Garanţia este de opt ani şi 480.000 de km, garanţie de tip Full Warranty. Finanţarea provine de la Administraţia Fondului pentru Mediu, în cadrul “Programului privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puţin poluante în transportul public local de persoane”. Cererea a fost depusă în octombrie 2018, iar contractul de finanţare a fost semnat în decembrie.

Potrivit Gabrielei Firea, autobuzele au o capacitate de până la 100 de pasageri (27 aşezaţi şi 65 în picioare) şi au următoarele dimensiuni: lungime de 12.135 mm, lăţime de 2.550 mm, înălţime de 3.120 mm, lăţime uşi de acces de 1.250 mm şi o înălţime la urcare pentru toate uşile de 320 mm. Autobuzele vor fi echipate cu sisteme ABS, ASR (Sistem de protecţie anti-patinare) şi ESP (Program electronic de stabilitate).

“Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapiţate şi climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători, cu funcţii speciale destinate persoanelor cu dizabilităţi, este dotat cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informaţiilor în timp real despre călătoria pasagerilor, precum şi furnizarea unor date importante despre starea de funcţionare a autobuzului către Societatea de Transport Bucureşti”, a menţionat Firea.

Ea a menţionat că tehnologia hibridă face ca motorul electric, dispus între motorul termic şi transmisia automată, să funcţioneze atât ca agregat de antrenare a roţilor, cât şi ca generator de energie atunci când autobuzul frânează, energie care este la rândul ei este stocată spre a fi folosită la punerea în mişcare a autovehiculului.

“Astfel, energia generată din frânare, pierdută în cazul autobuzelor convenţionale, este folosită acolo unde este nevoie de ea mai mult – la pornirile de pe loc constante, generate atât de plecările din staţiile S.T.B., cât şi de traficul urban aglomerat. Această calitate conduce la o reducere semnificativă a noxelor emise, cât şi a consumului de carburant. În scopul măririi aportului adus de tehnologia hibridă, au fost adăugate atât un sistem de virare tip ‘Intelligent eco steering’, care spre deosebire de un sistem de virare clasic foloseşte energie doar în momentele în care conducătorul autobuzului schimbă poziţia volanului, precum şi o punte motoare construită din materiale uşoare, silenţioasă, cu zgomot de rulare redus, ce foloseşte pentru lubrifiere un mix de ulei mineral şi sintetic pentru o mentenanţă cât mai redusă”, a explicat primarul.

Firea a arătat că mai sunt în curs de atribuire contracte pentru alte 300 de noi mijloace de transport: 100 de tramvaie, 100 de troleibuze şi 100 de autobuze electrice pentru care o parte din finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile. AGERPRES

 

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Consumatorii casnici de electricitate au continuat să migreze în piaţa liberă, cu toate că au fost reintroduse preţurile reglementate

Publicat

Numărul consumatorilor casnici deserviţi de furnizorul tradiţional, de ultimă instanţă, a scăzut cu 14,77% în primul trimestru al acestui an, faţă de perioada similară din anul 2018, ca urmare a migrării către piaţa concurenţială, se arată în raportul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE) privind piaţa reglementată de energie electrică în primul trimestru al acestui an.

În total, 6,5 milioane de consumatori au fost alimentaţi în primul trimestru de către furnizorii de ultimă instanţă.

“Numărul total de locuri de consum aferente clienţilor finali deserviţi de FUI a scăzut cu 14,77% în trimestrul I 2019 faţă de perioada similară din anul 2018 şi cu 2,88% faţă de trimestrul IV 2018. Aceasta tendinţă este determinata, cu precădere, de clienţii casnici care au migrat în piaţa concurenţială, ca urmare a ofertelor specifice dedicate acestui segment promovate de furnizorii activi pe piaţa concurenţială”, explică autorii raportului.

Aceasta deşi, în decembrie 2018, Guvernul a aprobat OUG 114/2018, care a reintrodus, de la 1 martie 2019, tarifele reglementate la electricitate.

Cei mai mulţi au trecut în piaţa concurenţială în luna februarie, adică peste 80.000 de consumatori casnici, însă şi în martie, după reintroducerea preţurilor reglementate, circa 70.000 de utilizatori casnici au migrat în piaţa liberă.

Totodată, experţii ANRE au remarcat “creşterea cu 68,35% a numărului de locuri de consum a noncasnicilor preluaţi în regim de UI (ultimă instanţă – n.r.) în trimestrul I 2019 faţă de trimestrul I 2018, ca rezultat al restrângerii activităţii mai multor furnizori concurenţiali”.

Cu alte cuvinte, dacă furnizorul unui utilizator noncasnic nu mai poate livra energia, utilizatorul este preluat automat de furnizorul de ultimă instanţă din zona respectivă.

ANRE a remarcat faptul că achiziţia de energie electrica pentru clienţii finali s-a realizat cu preponderenta pe platformele bursei de profil OPCOM: pieţele centralizate (56,21%), Piaţa centralizata pentru serviciul universal (20,08%), PZU (19,31%) şi o mică parte, 9,8%, pe contracte reglementate.

În primul trimestru din 2019, producătorii care au livrat energie în piaţa reglementată au fost Hidroelectrica, Nuclearelectrica şi OMV Petrom (centrala de la Brazi).

Specialiştii ANRE au menţionat, în raport, apariţia OUG 114/2018 şi efectele ei.

“Cadrul de reglementare aplicabil în trimestrul I 2019 a suferit modificări semnificative faţă de perioada precedentă, modificări impuse de implementarea prevederilor OUG nr. 114/2018. Transpunerea prevederilor acestui act normativ s-a concretizat prin adoptarea de Ordine, Decizii şi Avize ale presedintelui ANRE cu incidenta asupra pieţei de energie electrica pentru clienţii finali deserviţi de FUI, aplicabile în perioada analizată”, au arătat reprezentanţii reglementatorului.

Principalele modificări au constat în introducerea de tarife reglementate pentru energia electrică vândută consumatorilor casnici în perioada perioada 1 martie 2019 – 28 februarie 2022; stabilirea de ANRE a tarifelor reglementate şi a preţurilor aplicate de furnizorii de ultima instanţa clienţilor finali; încheierea de către furnizorii de ultimă instanţă de contracte reglementate cu producătorii de energie electrica pentru achiziţia de energie electrica destinata acoperirii consumului consumatorilor casnici;
stabilirea de ANRE a cantităţilor şi preţurilor aferente energiei electrice vândute pe baza contractelor reglementate.

Liberalizarea pieţei de energie a început la 1 iulie 2013, când 10% din cantitatea de energie furnizată consumatorilor casnici a fost achiziţionată din piaţa liberă, iar întregul proces de liberalizare a fost finalizat la 31 decembrie 2017.

În ianuarie, Ion Lungu, preşedintele Asociaţiei Furnizorilor de Energie Electrică din România (AFEER), declara, pentru AGERPRES, că nicio ţară din Uniunea Europeană nu a revenit la preţurile reglementate de energie, după liberalizarea pieţei, atât de brusc şi fără niciun fel de consultare cu specialiştii din piaţă, cum se întâmplă în România.

Potrivit acestuia, piaţa liberalizată de energie din România funcţiona destul de bine până acum, cu o concurenţă din ce în ce mai mare între furnizori. Aceştia, în efortul de a-şi atrage cât mai mulţi clienţi casnici, practicau reduceri de preţuri şi tot felul de oferte, precum energie la pachet cu alte servicii, gaze, telefonie mobilă şi mentenanţă.

Întrebat dacă au mai fost cazuri în Uniunea Europeană când s-a revenit la preţuri reglementate după liberalizarea totală a pieţei, Lungu a răspuns: “Au mai fost intervenţii, dar nu de această amploare, adică nu atât de brusc şi fără a fi consultaţi specialiştii din piaţă şi operatorii”. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Premieră naţională la Iași: Pensionarii vor primi carduri cu cod QR pentru mijloacele de transport în comun

Publicat

Primarul Mihai Chirica a anunţat, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, că pensionarii din Iaşi cu venituri mici vor călători gratuit cu mijloacele de transport în comun pe baza unor carduri care au cod QR, acestea înlocuind actualele abonamente.

“Municipiul Iaşi are de mai mulţi ani un program pentru susţinerea gratuităţilor pentru transportul pensionarilor de peste 65 de ani şi care au venituri mai mici de 1.500 de lei. De data aceasta, pentru a evita cozile periodice de la tonetele de bilete, am lansat un card nominal prin care pensionarii cu venituri mici vor reuşi să obţină pe toată perioada vieţii acea gratuitate”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Directorul Companiei de Transport Public (CTP) Iaşi, Cristian Stoica, a precizat că aceste carduri vor fi împărţite gratuit celor aproximativ 43.000 de beneficiari până la sfârşitul anului. Potrivit acestuia, aceste carduri pentru pensionari au cod QR, sunt o extensie a aplicaţiei 24pay şi sunt o premieră naţională.

“Iaşiul este un oraş smart şi ne dorim să creăm cât mai multe facilităţi pentru cetăţeni. Pensionarii care nu au avut până acum abonamente gratuite vor trebui să depună documentaţia la Direcţia de Asistenţă Socială (DAS). Astfel, beneficiarii acestor carduri nu vor mai trebui să vină periodic pentru a-şi viza abonamentul. Practic, odată introduse informaţiile în baza de date a DAS, acestea vor fi furnizate către Compania de Transport Public. Pentru noi este un avantaj foarte mare, deoarece avem doi angajaţi care se ocupă de vizarea abonamentelor. Ei au nevoie de aproximativ două luni pentru actualizarea bazei de date. În mijloacele de transport în comun beneficiarii acestor carduri vor trebui să aibă asupra lor şi cuponul de pensie sau buletinul, pentru a le prezenta controlorilor. Cardurile sunt valabile pe tot parcursul vieţii sau până îşi schimbă situaţia financiară. Dacă DAS va scoate din sistem un beneficiar înseamnă că nici noi nu mai avem cum să îi mai decontăm cheltuielile cu transportul”, a declarat Cristian Stoica, directorul CTP Iaşi.

Potrivit primarului Mihai Chirica, de carduri gratuite pentru mijloacele de transport în comun ar urma să beneficieze şi elevii de la şcolile şi liceele din municipiul Iaşi. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Idee inedită la Alba Iulia: Primăria organizează un concurs cu premii în bani, pentru a-i stimula pe locuitori să facă curățenie în jurul blocurilor

Publicat

Albaiulienii care locuiesc la bloc ar putea participa, din toamnă, la un concurs inedit organizat de Primărie. Aceștia sunt invitați să se înscrie în competiția „Alba Iulia curată” și să se implice în acțiunile de curățenie a scării în care locuiesc și a domeniului public din imediata vecinătate, informează ziarul Alba24.ro.

Premiile puse la bătaie de Primărie sunt de peste 10.000 de lei. Banii vor putea fi folosiți pentru reparații, amenajări, eficientizări energetice, achiziționarea de scule și unelte pentru întreținerea spațiilor verzi, mobilier urban, echipamente pentru siguranță și securitate sau materiale de curățenie. 

Consilierii locali din municipiul Alba Iulia vor avea de aprobat, în ședința din 30 august, un proiect privind organizarea unui concurs denumit „Alba Iulia curată”, între scările de bloc arondate asociațiilor de proprietari din oraș.

„Pentru implicarea cât mai multor albaiulieni, respectiv scări de bloc, în acțiunile de curățenie și de menținere a blocurilor și a domeniului public din imediata vecinătate a acestora, reprezentanții Primăriei Alba Iulia vor organiza concursul Alba Iulia curată”, se precizează în expunerea de motive a proiectului.

La concurs pot participa numai scările de bloc arondate asociațiilor de proprietari din Alba Iulia care efectuează lucrări de întreținere a spațiilor verzi, a parcărilor, terenurilor aferente imobilelor, aparținând domeniului public sau privat al municipiului. (Alba24.ro)

Concursul se va desfășura în perioada 15 octombrie 2019 – 31 mai 2020 și se va finaliza prin recompensarea participanților aflați pe primele trei locuri, cu o contribuție de la bugetul local și prin acordarea de diplome, după cum urmează:

  • locul 1 – 5.000 de lei
  • locul 2 – 3.500 de lei
  • locul 3 – 2.000 de lei

Premiile în bani vor fi virate în contul asociației de proprietari din care face parte scara de bloc declarată câștigătoare. Asociațiile de proprietari pot folosi banii primiți numai în folosul scării câștigătoare și numai în scopul: reparării, amenajării, refațadării și eficientizării energetice (panouri solare, iluminat LED, termoizolații, geamuri de tip termopan), achiziționării de scule și unelte electrice pentru întreținerea spațiilor verzi (motocoasă, foarfecă electrică pentru gard viu, etc.), achiziționării de mobilier urban (coșuri de gunoi, gărdulețe, bănci, corpuri de iluminat), achiziționării de echipamente pentru siguranță și monitorizarea accesului, (camere de supraveghere parcare sau hol acces, interfon), achiziționării de unelte de grădinărit și material săditor (greble, lopeți, coase), achiziționării de materiale de curățenie (găleți, mopuri, detergenți) și efectuării lucrărilor necesare imobilului în care locuiesc sau aferente acestuia.

Evaluarea activității concurenților este continuă și inopinată și se va face de către o comisie a cărei membri se desemnează prin dispoziție de către primarul municipiului Alba Iulia.

Calendarul concursului între scările de bloc arondate asociațiilor de proprietari – „Alba Iulia curată”:

  • 15 octombrie – 15 noiembrie 2019 – înscrierea la concurs a scărilor de bloc arondate asociațiilor de proprietari
  • 15 decembrie 2019 – 15 februarie 2020 – efectuarea lucrărilor de curățenie și întreținere de iarnă
  • 15 decembrie 2019 – 15 februarie 2020 – etapa I de jurizare – curățenia de iarnă (comisia va efectua lucrări la fiecare scară de bloc și va acorda puncte conform regulamentului de concurs) (Alba24.ro)
  • 15 martie 2020 – 24 mai 2020 – efectuarea lucrărilor de curățenie și întreținere de primăvară
  • 15 martie 2020 – 24 mai 2020 – etapa a II-a de jurizare – curățenia de primăvară (comisia va efectua lucrări la fiecare scară de bloc și va acorda puncte conform regulamentului de concurs)
  • 25 mai 2020 – 31 mai 2020 – desemnarea câștigătorilor pe baza punctajelor rezultate în urma etapelor de jurizare

Anunțarea oficială a câștigătorilor va avea loc în cadrul evenimentului AlbaFest 2020.

Comisia de monitorizare și jurizare va verifica în principal următoarele aspecte și va acorda următoarele punctaje:

Vechime imobil

  • 1p – blocuri construite după anul 2000
  • 5p – blocuri construite înainte de anul 2000

Amenajare și curățenie spații verzi

a) gazon

  • 1p – complet neîntreținut (necurățat de deșeuri, necosit)
  • 2p – parțial întreținut (curățat de deșeuri și necosit)
  • 3p – complet întreținut (curat și cosit)

b) sol semănat/plantat (flori, arbuști)

  • 1p – complet neplantat/nesemănat (lipsă flori, iarbă, arbuști)
  • 2p – parțial plantat/semănat (plantat/semănat flori, iarbă, arbuști)
  • 3p – complet plantat/semănat (flori, iarbă, arbuști)

c) gard viu

  • 1p – complet neplantat/netoaletat
  • 2p – parțial plantat/toaletat
  • 3p – complet plantat/toaletat (lucrare efectuată cu grijă pe întreaga suprafață a blocului)

Amenajare și curățenie zonă parcări

  • 1p – complet neîntreținută (necurățată de deșeuri, praf, pământ)
  • 2p – parțial întreținută
  • 3p – complet întreținută (bine amenajată și curată)

Amenajare și curățenie zonă de intrare în bloc

  • 1p – complet neîntreținută (alei murdare, nemăturate, deșeuri, geamuri nespălate, uși nevopsite, nereparate, adresă neinscripționate, lipsă avizier, cutii poștale deteriorate, instalație electrică nefuncțională la intrare în bloc)
  • 2p – parțial întreținută
  • 3p – complet întreținută (zonă bine și permanent întreținută)

Lucrări de întreținere a fațadei imobilului și de reabilitare termică

  • neîntreținut și complet neizolat
  • întreținut dar neizolat/parțial izolat
  • fațadă îngrijită și complet izolat

Starea tehnică a subsolului și a terasei/acoperișului

a) subsol tehnic

  • 1p – complet neîntreținut (inundat, instalații de apă și canalizare vechi, deșeuri)
  • 2p – parțial întreținut (instalații de apă și canalizare reparate și înlocuite parțial)
  • 3p – complet întreținut (instalații de apă și canalizare înlocuite integral, curat)

b) terasă, acoperiș

  • 1p – complet neîntreținută (infiltrații de apă, excremente de păsări) (Alba24.ro)
  • 2p – parțial întreținută (hidroizolație/acoperiș vechi, dar fără infiltrații)
  • 3p – complet întreținută (nou sau recondiționat prin intervenții majore efectuate în utlimii 5 ani)

Deszăpezire

  • 1p – complet necurățat de zăpadă/polei în fața scării și țurțuri de gheață de pe clădire
  • 2p – curățat de zăpadă/polei în fața scării și țurțuri de gheață de pe clădire
  • 3p – curățat de zăpadă/polei în fața scării, pe toate aleile din jurul scării și parcării și curățarea și țurțurilor de geață de pe clădire

Alte aspecte relevante pentru buna gospodărire a asociației de proprietari

  • 1p – colaborare cu Primăria
  • 1p – implicare în realizarea problemelor ridicate de membrii asociației
  • 1p – funcționarea asociației (organizarea de adunări generale/ședințe, informări pentru proprietari, transparență în luarea deciziilor, etc.

Sursa: Alba24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ministrul Fifor anunță o Ordonanță de Urgență prin care funcţiile de conducere din MAI să fie ocupate pe perioadă determinată

Publicat

fifor

Ministrul interimar al Afacerilor Interne, Mihai Fifor, a anunţat, vineri seară, că săptămâna viitoare va fi prezentată în Guvern o ordonanţă de urgenţă prin care se doreşte, printre altele, ca funcţiile de conducere din MAI să fie ocupate pe perioadă determinată.

“Săptămâna viitoare o să prezentăm în primă lectură în Guvern o ordonanţă de urgenţă prin care aşezăm şi regândim în totalitate managementul fiecărui post de conducere din Ministerul Afacerilor Interne. Prin asta schimbăm condiţiile prin care se poate conduce de pildă un inspectorat de poliţie sau se poate avea un post de conducere. Mă refer la principiul unui mandat, unui contract de mandat”, a declarat Mihai Fifor la Antena 3.

El a exemplificat că în acest moment un inspector-şef îşi poate păstra funcţia până la pensionare.

“În momentul de faţă, un inspector-şef care a luat un concurs este numit şi ştie că poate rămâne acolo dacă nu se întâmplă lucruri grave în activitatea domniei sale până la pensionare. Sunt lucruri pe care le vom discuta şi le vom analiza împreună cu colegii din sindicate. Le vom pune în dezbatere publică, le vom pune în transparenţă, pentru că vrem să facem o modificare legislativă cât se poate de serioasă şi cât se poate de productivă. Pe mine mă interesează ca atunci când ai căpătat un mandat de patru ani ca şef de structură în MAI să înţelegi că trebuie să îţi faci datoria şi să te pot evalua în mod corect, transparent şi să pot să ştiu că omul acela are un mandat pe care trebuie să-l ducă la capăt pe criteriile de performanţă pe care şi le-a asumat”, a precizat Fifor. AGERPRES

Citește mai departe