Connect with us

ACTUALITATE

Câştigătorul licitaţiei pentru cele 130 de autobuze hibrid din București, este Mercedes – Benz

Publicat

Sursa foto: Gabriela Firea / Facebook

Licitaţia pentru cele 130 de autobuze noi, de tip hibrid, a fost câştigată de către Mercedes – Benz, iar tipul autobuzului care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid, informează primarul general, Gabriela Firea, într-o postare pe Facebook.

„Câştigătorul licitaţiei este Mercedes – Benz, iar tipul de autobuz care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid, fabricat în Germania. Autobuzul a primit premiul ‘Bus of the year 2019’, acordat în cadrul evenimentului IAA 2018. Valoarea contractului este de 195.268.331,70 lei, fără TVA”, a precizat edilul.

Potrivit contractului, livrarea se va face începând cu luna mai a anului viitor şi se va întinde pe o perioadă de opt luni, după cum urmează: primul autobuz va fi livrat în luna mai 2020 pentru omologare, iar ulterior, timp de şase luni, vor fi livrate câte 20 de autobuze lunar. Ultimele 9 bucăţi vor fi recepţionate în ianuarie 2021.

Garanţia este de opt ani şi 480.000 de km, garanţie de tip Full Warranty. Finanţarea provine de la Administraţia Fondului pentru Mediu, în cadrul „Programului privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puţin poluante în transportul public local de persoane”. Cererea a fost depusă în octombrie 2018, iar contractul de finanţare a fost semnat în decembrie.

Potrivit Gabrielei Firea, autobuzele au o capacitate de până la 100 de pasageri (27 aşezaţi şi 65 în picioare) şi au următoarele dimensiuni: lungime de 12.135 mm, lăţime de 2.550 mm, înălţime de 3.120 mm, lăţime uşi de acces de 1.250 mm şi o înălţime la urcare pentru toate uşile de 320 mm. Autobuzele vor fi echipate cu sisteme ABS, ASR (Sistem de protecţie anti-patinare) şi ESP (Program electronic de stabilitate).

„Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapiţate şi climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători, cu funcţii speciale destinate persoanelor cu dizabilităţi, este dotat cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informaţiilor în timp real despre călătoria pasagerilor, precum şi furnizarea unor date importante despre starea de funcţionare a autobuzului către Societatea de Transport Bucureşti”, a menţionat Firea.

Ea a menţionat că tehnologia hibridă face ca motorul electric, dispus între motorul termic şi transmisia automată, să funcţioneze atât ca agregat de antrenare a roţilor, cât şi ca generator de energie atunci când autobuzul frânează, energie care este la rândul ei este stocată spre a fi folosită la punerea în mişcare a autovehiculului.

„Astfel, energia generată din frânare, pierdută în cazul autobuzelor convenţionale, este folosită acolo unde este nevoie de ea mai mult – la pornirile de pe loc constante, generate atât de plecările din staţiile S.T.B., cât şi de traficul urban aglomerat. Această calitate conduce la o reducere semnificativă a noxelor emise, cât şi a consumului de carburant. În scopul măririi aportului adus de tehnologia hibridă, au fost adăugate atât un sistem de virare tip ‘Intelligent eco steering’, care spre deosebire de un sistem de virare clasic foloseşte energie doar în momentele în care conducătorul autobuzului schimbă poziţia volanului, precum şi o punte motoare construită din materiale uşoare, silenţioasă, cu zgomot de rulare redus, ce foloseşte pentru lubrifiere un mix de ulei mineral şi sintetic pentru o mentenanţă cât mai redusă”, a explicat primarul.

Firea a arătat că mai sunt în curs de atribuire contracte pentru alte 300 de noi mijloace de transport: 100 de tramvaie, 100 de troleibuze şi 100 de autobuze electrice pentru care o parte din finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile. AGERPRES

 


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

LIVE VIDEO. Mica Unire sărbătorită în fața bustului lui Cuza din Cluj-Napoca

Publicat

unirea 1 e1643014481519.jpg

Prefectura Cluj organizează luni, în  cooperare  cu Divizia   4   lnfanterie   „Gemina”  și   Primăria Cluj-Napoca, ceremonia publică de sărbătorire a 163 de ani de la Mica Unire, Ziua Unirii Principatelor Române.

unirea 2

unirea 3

unirea 4

unirea 5

Aceasta are loc la bustul domnitorului Alexandru loan Cuza după următorul program:

  • prezentarea onorului și salutul drapelului de luptă;
  • intonarea Imnului Național al României; oficierea serviciului religios;
  • alocuțiuni privind sărbătorirea Zilei Unirii Principatelor Române; depunerile de coroane și jerbe de flori (conform Legii 215/2016).

Din cauza restricțiilor impuse de pandemia de COVID, nu se va dansa tradiționala Horă a Unirii.

La eveniment participă oficialități locale și parlamentari de Cluj. E prezent primarul Emil Boc, precum și europarlamentarul Dacian Cioloș.

Participanții agită steaguri și baloane colorate.

Evenimentul a început cu oficializarea unei slujbe religioase.

Din partea Prefecturii Cluj a luat cuvântul Irina Munteanu, subprefect.  Aceasta a transmis mesajul primului ministru, Nicolae Ciucă.

Primarul Emil Boc: „De la vlădică la opincă, ne-am dat mâna și-am rezistat în istorie. Unirea națiunea română a făcut-o!”.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Tulcea: Administraţia Deltei ar putea aplica sancţiuni pentru neînceperea unor lucrări de decolmatare

Publicat

Arhivă foto

Societatea care urma să înceapă în toamna anului trecut lucrări de decolmatare în mai multe zone din Deltă riscă sancţiuni din partea Administraţiei Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării, din cauză că, până în prezent, nu a început niciuna din lucrările anunţate.

Cele două proiecte câştigate de firma respectivă vizează decolmatarea zonelor Dunavăţ-Dranov, Razim-Sinoe, Sinoe-Istria-Nuntaşi, respectiv Şontea-Fortuna, Matiţa-Merhei şi Somova-Parcheş, valoarea totală a acestora fiind de 13.037.15,21 lei, respectiv 35.910.901,99 lei.

„Am solicitat firmelor responsabile cu decolmatările să prezinte explicaţii privind întârzierea şi să refacă integral graficul lucrărilor pentru a vedea dacă ne mai putem încadra în termenii contractuali. În funcţie de răspuns, se vor aplica sancţiuni sau se va merge mai departe, dacă graficul actualizat va fi unul fezabil”, a declarat, pentru AGERPRES, guvernatorul Rezervaţiei, Atena Groza.

Ea a mai spus că până acum reprezentanţii societăţii care ar trebui să efectueze lucrări în cadrul celor două proiecte au susţinut fie că nu au echipamente, fie că ele s-au defectat.

Conform contractelor încheiate, se pot aplica sancţiuni

„Conform contractelor încheiate, se pot aplica sancţiuni, penalizări, în funcţie de perioadele de întârziere”, a precizat Groza.

Singurele lucrări care se execută în momentul de faţă sunt cele prevăzute în proiectul „Îmbunătăţirea condiţiilor hidrologice din habitatele naturale acvatice din Rezervaţia Biosferei Delta Dunării pentru conservarea biodiversităţii şi a resurselor halieutice – complexele lacustre Gorgova-Uzlina şi Roşu-Puiu”. Acesta vizează adâncirea cu aproximativ 50% a opt canale cu o lungime totală de 34,069 kilometri şi are o valoare de 14.286.221,78 lei.

Prin cele trei proiecte ale căror contracte de finanţare au fost semnate la sfârşitul anului 2019 în Deltă, până la finele anului viitor, ar urma să se decolmateze canale cu o lungime totală de circa 150 de kilometri. Agerpres

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cum arăta drumul spre Băișoara la ora 09.00, luni dimineața

Publicat

baisoara 1 e1643011421780.jpg

După ce în cursul zilei de duminică a nins în zona montană a Clujului, drumurile de acces spre stațiunile Băișoara și Buscat au fost acoperite de zăpadă.

baisoara 2

Din imaginile trimise de un clujean se poate vedea că pe aceste drumuri, luni la ora 09.00 nu se intervenise încă. Ca atare, clujeanul avertizează pe Facebook că se circulă greu: „Baisoara-Buscat. Se circula in conditii de iarna.”

Sursa: Info Trafic jud. Cluj

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

FC Botoşani – Sepsi OSK. Bilete pentru play-off

Publicat

61e94b1d2ece27 fc botosani.jpg

FC Botoşani – Sepsi OSK Sf. Gheorghe, luni, 24 ianuarie – ora 17.30, informează lpf.ro.

21 noiembrie 2021, FCSB – FC Botoşani 3-1 a fost singura înfrângere suferită de moldoveni în ultimele șapte etape, interval în care au mai înregistrat două succese şi patru rezultate de egalitate.

Covăsnenii nu au mai pierdut în campionat din 25 octombrie 2021, CFR Cluj – Sepsi OSK 2-0. Au urmat patru victorii şi patru remize.

FC Botoşani a înscris cel puţin un gol în 16 dintre cele 21 de partide disputate în ediţia curentă.

Nouă dintre cele 21 de goluri marcate de Sepsi OSK au avut la bază o fază fixă.

FC Botoşani şi Sepsi OSK s-au mai întâlnit de 13 ori în principala competiţie internă, de șase ori s-au impus moldovenii, de două ori au câştigat covăsnenii, iar alte cinci partide s-au terminat la egalitate.

Primul meci a avut loc pe 28 iulie 2017, FC Botoşani  -Sepsi 5-1, goluri marcate de Andrei Miron, Laurenţiu Buş – dublă, Mihai Roman I, Lorand Fulop, respectiv Patrick Petre.

Întâiul rezultat de egalitate s-a consemnat pe 23 aprilie 2018, FC Botoşani – Sepsi OSK 2-2 (Plămadă, Tincu / Petrovikj, Simonovski).

Singurul succes din contul covăsnenilor pe terenul gazdelor din această rundă: 15 martie 2021, FC Botoşani – Sepsi OSK 1-2.

Cea mai recentă confruntare directă: 29 august 2021, Sepsi OSK – FC Botoşani 1-1, marcatori Andres Dumitrescu, respectiv Andrei Chindriş.

16 dintre cei 27 de jucători utilizaţi de Marius Croitoru în acest sezon sunt străini. De partea cealaltă, Sepsi OSK s-a bazat pe 26 de fotbalişti, 13 dintre ei fiind autohtoni.

Partida va fi transmisă în direct de LOOK Sport, DIGI Sport și TELEKOM Sport.

foto: lpf.ro

Sursa: lpf.ro

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Vezi mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe