Connect with us

ACTUALITATE

Cât cheltuie românii pentru un coş de cumpărături online

Publicat

bani

Românii cheltuie în medie cu 9,2% mai mult pentru un coş de cumpărături în online faţă de anul trecut şi preferă cumpărăturile de pe mobil, potrivit unei analize realizate de o companie de tehnologie.

Astfel, se observă o păstrare a trendului de cumpărare preponderent online. Tendinţa a fost puternic accelerată de pandemie, cu o preferinţă pentru cumpărăturile realizate de pe mobil, dar şi o creştere a valorii coşului de cumpărături.

 

Dispozitivele de pe care cumpără românii

 

 

Conform datelor disponibile în platforma de marketing afiliat 2Performant.com, în perioada ianuarie - aprilie 2021, 66,4% din vânzări s-au realizat de pe mobil, în vreme ce 33,1% de pe desktop.

Totodată, românii cheltuie cu 9,2% mai mult pentru un coş de cumpărături în magazinele online, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar valoarea medie a coşului a ajuns la 49,89 euro fără TVA.

În privinţa dispozitivului de pe care se face comanda online, valoarea medie a comenzii de pe mobil se situează la 43,47 euro fără TVA, în creştere cu 7% faţă de anul trecut.

Valoarea medie a comenzii de pe desktop creşte cu 12 procente şi ajunge la 62,72 euro fără TVA.

Se observă astfel că o proporţie mai mare din trafic şi din vânzări se întâmplă pe mobil. Vânzările de pe desktop au o valoare medie mai mare decât cele de pe mobil.

"Cu alte cuvinte, românii cheltuie mai mult în medie pe o comandă online, faţă de anul trecut, iar produsele mai scumpe sunt achiziţionate de pe desktop, care prezintă încredere mai mare pentru cumpărători atunci când vine vorba de alegerea unui produs mai scump şi plata online", precizează autorii analizei.

 

Cum au crescut click-urile

Tendinţele accentuate de a face cumpărături online sunt susţinute şi de cifre care indică o creştere a numărului de click-uri în magazinele online.

20,3 milioane de click-uri au fost înregistrate în platforma 2Performant.com în primele patru luni din 2021. Numărul total al tranzacţiilor intermediate prin platformă în perioada ianuarie - aprilie a acestui an se ridică la peste 357.000.

Şi specialiştii în digital care promovează şi aduc vânzări magazinelor online şi-au sporit comisioanele: 2.392 de specialişti în digital au câştigat 1,2 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, în primele patru luni ale anului.

 

Clienți noi în online

"Tendinţele generate de pandemie în special în zona online-ului se păstrează şi în acest an, iar semnalele sunt că le vom avea alături mult timp de acum înainte. Anul 2020 a adus un număr semnificativ de clienţi noi pentru magazinele online, sunt mai prezenţi în online clienţii cu o forţă de cumpărare ceva mai mare, cei care nu caută neapărat un discount, ci anumite branduri sau produse cu caracteristici clare şi care forţează magazinele online să ridice standardele. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut observăm în platforma noastră de marketing afiliat o valoare medie a coşului în creştere cu peste 9% şi simţim prezenţa consumatorilor interesaţi de produse de lux şi de produse fabricate local", a explicat Raluca Negrea, Country Manager România şi Bulgaria 2Performant.

 

Ziua în care se cumpără cel mai mult

Analiza arată că în primele patru luni ale acestui an cea mai mare proporţie din traficul total pe desktop s-a înregistrat la ora 00:00 în zilele de marţi (1,6%) şi ora 11:00 dimineaţa în zilele de marţi (1,4%).

Pe mobil, între orele 21:00 şi 22:00 din zilele de duminică s-a înregistrat cea mai mare proporţie din trafic, respectiv 2,5%.

Cele mai multe vânzări pe mobil au loc în zilele de luni, marţi şi duminică la ora 21:00, în timp ce pe desktop ziua de marţi înregistrează cea mai mare proporţie din vânzări, în special între orele 11:00 şi 15:00.

În perioada ianuarie - aprilie 2021, în medie, 2% dintre vizitatori s-au transformat în clienţi ai magazinelor online, ceea ce reprezintă o rată de conversie foarte bună pentru sectorul e-commerce. Media pentru cumpărătorii online de pe mobil este de 1,6%, iar pentru cei de pe desktop de 2,2%.

În privinţa timpului necesar de la accesarea magazinului online şi până la efectuarea unei achiziţii, 65% dintre cumpărături au avut loc în mai puţin de 24 de ore de la vizitarea magazinului online.

Acest lucru se reflectă atât în cazul cumpărăturilor de pe mobil, unde 63% dintre conversii au loc în mai puţin de 24 de ore de la click, iar 26% la peste 4 zile distanţă de la click, dar şi în cazul cumpărăturilor de pe desktop, cu 68% dintre conversii în mai puţin de 24 de ore şi 22,4% la distanţă de 4 zile.

2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează şi monetizează 2Performant.com - platformă integrată de marketing afiliat şi influencer marketing. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Accident la Orășeni Deal: Un autoturism implicat. Fără victime sau persoane încarcerate

Publicat

accident la orășeni deal: un autoturism implicat. fără victime sau

Publicitate

Un accident rutier a avut loc, în urmă cu puțin timp, în localitatea Orășeni Deal. În eveniment a fost implicat un singur autoturism, iar la fața locului au fost mobilizate forțe de intervenție pentru asigurarea zonei și verificarea situației.

La locul accidentului au ajuns pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, care au intervenit cu o autospecială de stingere echipată cu modul de descarcerare, precum și un echipaj SMURD. După evaluarea...

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Educația botoșăneană, la bilanț. ISJ Botoșani: 2025, un an al performanței, investițiilor și recunoașterii naționale

Publicat

educația botoșăneană, la bilanț. isj botoșani: 2025, un an al

Publicitate

Anul 2025 a fost unul dintre cei mai activi și mai vizibili ani pentru educația botoșăneană, marcat de rezultate mai bune la examenele naționale, investiții consistente în infrastructura școlară, proiecte dedicate elevilor și cadrelor didactice, dar și de evenimente de anvergură națională care au adus județul Botoșani în prim-planul educației din România, susține Inspectoratul Școlar Județean Botoșani.

La începutul anului, aproape jumătate...

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Andreea-Cristina Alecu-Gireadă a depus jurământul și a preluat mandatul de primar al comunei Mihai Eminescu

Publicat

andreea cristina alecu gireadă a depus jurământul și a preluat mandatul de

Publicitate

Andreea-Cristina Alecu-Gireadă a depus jurământul de învestire și a preluat oficial mandatul de primar al comunei Mihai Eminescu, în cadrul unei ședințe a Consiliului Local. Noul edil a transmis un mesaj de responsabilitate și angajament față de comunitate, subliniind că funcția pe care o ocupă reprezintă atât o onoare, cât și o obligație majoră.

Primarul a arătat că își asumă continuarea dezvoltării comunei într-un context dificil,...

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Măsuri speciale de siguranță în județul Botoșani de sărbători: Polițiști, jandarmi și pompieri mobilizați în tot județul

Publicat

amenzi de aproximativ 9.000 de lei și permise reținute în

Publicitate

Autoritățile din județul Botoșani au anunțat măsuri speciale de ordine publică și siguranță pentru perioada sărbătorilor de iarnă. Polițiștii, jandarmii, pompierii și polițiștii de frontieră vor acționa cu efective suplimentate, atât în mediul urban, cât și în mediul rural, pentru prevenirea faptelor antisociale și intervenția rapidă în situații de urgență.

Polițiștii botoșăneni vor desfășura acțiuni cu efective mărite pe...

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe