Connect with us

ACTUALITATE

Cât cheltuie românii pentru un coş de cumpărături online

Publicat

bani

Românii cheltuie în medie cu 9,2% mai mult pentru un coş de cumpărături în online faţă de anul trecut şi preferă cumpărăturile de pe mobil, potrivit unei analize realizate de o companie de tehnologie.

Astfel, se observă o păstrare a trendului de cumpărare preponderent online. Tendinţa a fost puternic accelerată de pandemie, cu o preferinţă pentru cumpărăturile realizate de pe mobil, dar şi o creştere a valorii coşului de cumpărături.

 

Dispozitivele de pe care cumpără românii

 

 

Conform datelor disponibile în platforma de marketing afiliat 2Performant.com, în perioada ianuarie - aprilie 2021, 66,4% din vânzări s-au realizat de pe mobil, în vreme ce 33,1% de pe desktop.

Totodată, românii cheltuie cu 9,2% mai mult pentru un coş de cumpărături în magazinele online, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar valoarea medie a coşului a ajuns la 49,89 euro fără TVA.

În privinţa dispozitivului de pe care se face comanda online, valoarea medie a comenzii de pe mobil se situează la 43,47 euro fără TVA, în creştere cu 7% faţă de anul trecut.

Valoarea medie a comenzii de pe desktop creşte cu 12 procente şi ajunge la 62,72 euro fără TVA.

Se observă astfel că o proporţie mai mare din trafic şi din vânzări se întâmplă pe mobil. Vânzările de pe desktop au o valoare medie mai mare decât cele de pe mobil.

"Cu alte cuvinte, românii cheltuie mai mult în medie pe o comandă online, faţă de anul trecut, iar produsele mai scumpe sunt achiziţionate de pe desktop, care prezintă încredere mai mare pentru cumpărători atunci când vine vorba de alegerea unui produs mai scump şi plata online", precizează autorii analizei.

 

Cum au crescut click-urile

Tendinţele accentuate de a face cumpărături online sunt susţinute şi de cifre care indică o creştere a numărului de click-uri în magazinele online.

20,3 milioane de click-uri au fost înregistrate în platforma 2Performant.com în primele patru luni din 2021. Numărul total al tranzacţiilor intermediate prin platformă în perioada ianuarie - aprilie a acestui an se ridică la peste 357.000.

Şi specialiştii în digital care promovează şi aduc vânzări magazinelor online şi-au sporit comisioanele: 2.392 de specialişti în digital au câştigat 1,2 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, în primele patru luni ale anului.

 

Clienți noi în online

"Tendinţele generate de pandemie în special în zona online-ului se păstrează şi în acest an, iar semnalele sunt că le vom avea alături mult timp de acum înainte. Anul 2020 a adus un număr semnificativ de clienţi noi pentru magazinele online, sunt mai prezenţi în online clienţii cu o forţă de cumpărare ceva mai mare, cei care nu caută neapărat un discount, ci anumite branduri sau produse cu caracteristici clare şi care forţează magazinele online să ridice standardele. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut observăm în platforma noastră de marketing afiliat o valoare medie a coşului în creştere cu peste 9% şi simţim prezenţa consumatorilor interesaţi de produse de lux şi de produse fabricate local", a explicat Raluca Negrea, Country Manager România şi Bulgaria 2Performant.

 

Ziua în care se cumpără cel mai mult

Analiza arată că în primele patru luni ale acestui an cea mai mare proporţie din traficul total pe desktop s-a înregistrat la ora 00:00 în zilele de marţi (1,6%) şi ora 11:00 dimineaţa în zilele de marţi (1,4%).

Pe mobil, între orele 21:00 şi 22:00 din zilele de duminică s-a înregistrat cea mai mare proporţie din trafic, respectiv 2,5%.

Cele mai multe vânzări pe mobil au loc în zilele de luni, marţi şi duminică la ora 21:00, în timp ce pe desktop ziua de marţi înregistrează cea mai mare proporţie din vânzări, în special între orele 11:00 şi 15:00.

În perioada ianuarie - aprilie 2021, în medie, 2% dintre vizitatori s-au transformat în clienţi ai magazinelor online, ceea ce reprezintă o rată de conversie foarte bună pentru sectorul e-commerce. Media pentru cumpărătorii online de pe mobil este de 1,6%, iar pentru cei de pe desktop de 2,2%.

În privinţa timpului necesar de la accesarea magazinului online şi până la efectuarea unei achiziţii, 65% dintre cumpărături au avut loc în mai puţin de 24 de ore de la vizitarea magazinului online.

Acest lucru se reflectă atât în cazul cumpărăturilor de pe mobil, unde 63% dintre conversii au loc în mai puţin de 24 de ore de la click, iar 26% la peste 4 zile distanţă de la click, dar şi în cazul cumpărăturilor de pe desktop, cu 68% dintre conversii în mai puţin de 24 de ore şi 22,4% la distanţă de 4 zile.

2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează şi monetizează 2Performant.com - platformă integrată de marketing afiliat şi influencer marketing. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Carburanții se scumpesc din nou de la 1 ianuarie 2026. Șoferii vor plăti sute de lei în plus pe an

Publicat

vești proaste pentru șoferi: carburanții se scumpesc de la 1

Publicitate

Șoferii din România vor resimți noi scumpiri la carburanți începând cu 1 ianuarie 2026, ca urmare a majorării accizelor și a TVA-ului, avertizează expertul în energie Dumitru Chisăliță, președintele Asociației Energie Inteligentă (AEI), citat de alba24.ro.

Acesta spune că, deși modificările fiscale par moderate pe hârtie, efectul cumulat se traduce prin zeci de lei în plus la fiecare plin și câteva sute de lei pe an pentru fiecare...

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO: Pompierii militari de la Stația Săveni, ajutoarele lui Moș Crăciun

Publicat

foto: pompierii militari de la stația săveni, ajutoarele lui moș

Publicitate

Încă de la primele ore ale dimineții au pornit la drum, cu mașinile încărcate de cadouri și cu dorința sinceră de a aduce bucurie acolo unde este cea mai mare nevoie. Însoțiți de Moș Crăciun, au ajuns la patru familii cu mulți copii din localitățile Vlăsinești, Crasnaleuca, Coțușca și Avram Iancu.

Pentru cei mici, intalnirea cu pompierii a însemnat emoție, zâmbete și surprize, iar pentru părinți, un semn ca nu sunt singuri.

Bucuria...

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cătălin Silegeanu: Sediu nou promis de MAI pentru Serviciul Rutier din Botoșani, după presiuni parlamentare

Publicat

cătălin silegeanu: sediu nou promis de mai pentru serviciul rutier

Publicitate

COMUNICAT DE PRESĂ

Sediu nou promis de MAI pentru Serviciul Rutier din Botoșani, după presiuni parlamentare

 

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a reacționat prompt la interpelarea depusă de senatorul Cătălin Silegeanu privind starea sediului în care funcționează Serviciul Rutier și Serviciul Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase din cadrul IPJ Botoșani, anunțând că se află în derulare proceduri pentru identificarea unui nou...

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Dealurile și văile din Hănești, pline de colinde și bucurie: Copiii școlii „Teofil Vâlcu” au adus spiritul Crăciunului în toată comuna

Publicat

dealurile și văile din hănești, pline de colinde și bucurie:

Publicitate

Dealurile și văile din Hănești au prins viață în acest final de săptămână, când sute de copii din școlile și grădinițele comunei au adus spiritul sărbătorilor de iarnă mai aproape de oamenii din comună. Cu chiote, colinde și multă voie bună, elevii au colindat profesorii, părinții și autoritățile locale, într-un adevărat tablou de Crăciun autentic.

Momentul culminant al evenimentului l-a reprezentat serbarea școlară de final de an,...

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe