Connect with us

ACTUALITATE

Cât cheltuie românii pentru un coş de cumpărături online

Publicat



bani

Românii cheltuie în medie cu 9,2% mai mult pentru un coş de cumpărături în online faţă de anul trecut şi preferă cumpărăturile de pe mobil, potrivit unei analize realizate de o companie de tehnologie.

Astfel, se observă o păstrare a trendului de cumpărare preponderent online. Tendinţa a fost puternic accelerată de pandemie, cu o preferinţă pentru cumpărăturile realizate de pe mobil, dar şi o creştere a valorii coşului de cumpărături.

 

Dispozitivele de pe care cumpără românii

 

 

Conform datelor disponibile în platforma de marketing afiliat 2Performant.com, în perioada ianuarie – aprilie 2021, 66,4% din vânzări s-au realizat de pe mobil, în vreme ce 33,1% de pe desktop.

Totodată, românii cheltuie cu 9,2% mai mult pentru un coş de cumpărături în magazinele online, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar valoarea medie a coşului a ajuns la 49,89 euro fără TVA.

În privinţa dispozitivului de pe care se face comanda online, valoarea medie a comenzii de pe mobil se situează la 43,47 euro fără TVA, în creştere cu 7% faţă de anul trecut.

Valoarea medie a comenzii de pe desktop creşte cu 12 procente şi ajunge la 62,72 euro fără TVA.

Se observă astfel că o proporţie mai mare din trafic şi din vânzări se întâmplă pe mobil. Vânzările de pe desktop au o valoare medie mai mare decât cele de pe mobil.

“Cu alte cuvinte, românii cheltuie mai mult în medie pe o comandă online, faţă de anul trecut, iar produsele mai scumpe sunt achiziţionate de pe desktop, care prezintă încredere mai mare pentru cumpărători atunci când vine vorba de alegerea unui produs mai scump şi plata online”, precizează autorii analizei.

 

Cum au crescut click-urile

Tendinţele accentuate de a face cumpărături online sunt susţinute şi de cifre care indică o creştere a numărului de click-uri în magazinele online.

20,3 milioane de click-uri au fost înregistrate în platforma 2Performant.com în primele patru luni din 2021. Numărul total al tranzacţiilor intermediate prin platformă în perioada ianuarie – aprilie a acestui an se ridică la peste 357.000.

Şi specialiştii în digital care promovează şi aduc vânzări magazinelor online şi-au sporit comisioanele: 2.392 de specialişti în digital au câştigat 1,2 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, în primele patru luni ale anului.

 

Clienți noi în online

“Tendinţele generate de pandemie în special în zona online-ului se păstrează şi în acest an, iar semnalele sunt că le vom avea alături mult timp de acum înainte. Anul 2020 a adus un număr semnificativ de clienţi noi pentru magazinele online, sunt mai prezenţi în online clienţii cu o forţă de cumpărare ceva mai mare, cei care nu caută neapărat un discount, ci anumite branduri sau produse cu caracteristici clare şi care forţează magazinele online să ridice standardele. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut observăm în platforma noastră de marketing afiliat o valoare medie a coşului în creştere cu peste 9% şi simţim prezenţa consumatorilor interesaţi de produse de lux şi de produse fabricate local”, a explicat Raluca Negrea, Country Manager România şi Bulgaria 2Performant.

 

Ziua în care se cumpără cel mai mult

Analiza arată că în primele patru luni ale acestui an cea mai mare proporţie din traficul total pe desktop s-a înregistrat la ora 00:00 în zilele de marţi (1,6%) şi ora 11:00 dimineaţa în zilele de marţi (1,4%).

Pe mobil, între orele 21:00 şi 22:00 din zilele de duminică s-a înregistrat cea mai mare proporţie din trafic, respectiv 2,5%.

Cele mai multe vânzări pe mobil au loc în zilele de luni, marţi şi duminică la ora 21:00, în timp ce pe desktop ziua de marţi înregistrează cea mai mare proporţie din vânzări, în special între orele 11:00 şi 15:00.

În perioada ianuarie – aprilie 2021, în medie, 2% dintre vizitatori s-au transformat în clienţi ai magazinelor online, ceea ce reprezintă o rată de conversie foarte bună pentru sectorul e-commerce. Media pentru cumpărătorii online de pe mobil este de 1,6%, iar pentru cei de pe desktop de 2,2%.

În privinţa timpului necesar de la accesarea magazinului online şi până la efectuarea unei achiziţii, 65% dintre cumpărături au avut loc în mai puţin de 24 de ore de la vizitarea magazinului online.

Acest lucru se reflectă atât în cazul cumpărăturilor de pe mobil, unde 63% dintre conversii au loc în mai puţin de 24 de ore de la click, iar 26% la peste 4 zile distanţă de la click, dar şi în cazul cumpărăturilor de pe desktop, cu 68% dintre conversii în mai puţin de 24 de ore şi 22,4% la distanţă de 4 zile.

2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează şi monetizează 2Performant.com – platformă integrată de marketing afiliat şi influencer marketing. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Cannes 2021: Un scurtmetraj românesc, selectat în secţiunea Cinefondation

Publicat

sursa foto: Carina Gabriela / Facebook

Scurtmetrajul românesc “Prin oraş circulă scurte poveşti de dragoste”, regizat de Carina-Gabriela Daşoveanu, a fost selectat în secţiunea Cinefondation a Festivalului de Film de la Cannes, au anunţat marţi organizatorii evenimentului.

Organizatorii au anunţat marţi şi juriul secţiunii Cinefondation şi de scurtmetraje, care va fi alcătuit din şase cineaşti: Kaouther Ben Hania (regizoare, scenaristă – Tunisia), Tuva Novotny (regizoare, scenaristă, actriţă – Suedia), Alice Winocour (regizoare, scenaristă – Franţa), Sameh Alaa (regizor, producător, scenarist – Egipt), Carlos Muguiro (cineast, profesor universitar – Spania) şi Nicolas Pariser (regizor, scenarist – Franţa).

Juriul va avea misiunea de a atribui trofeul Palme d’Or pentru scurtmetraj unuia dintre cele 10 filme incluse în competiţie şi de a decerna cele trei premii ale secţiunii Cinefondation pentru cele mai bune pelicule dintre cele 17 filme selectate şi realizate de studenţi ai unor şcoli de film. La fel ca anul trecut, juriul nu va avea un preşedinte, iar componenţa sa este paritară: trei femei şi trei bărbaţi.

Competiţia de scurtmetraje:

În acest an, comitetul de selecţie a vizionat 3.739 de scurtmetraje propuse. Competiţia de scurtmetraje din 2021 este compusă din 10 filme provenite din ţările următoare: Brazilia (două producţii), Danemarca, China, Franţa, Hong Kong, Iran, Portugalia şi, pentru prima dată în selecţia acestei secţiuni, Kosovo şi Macedonia de Nord.

Aceste filme vor fi prezentate pe 16 iulie 2021 şi vor concura pentru trofeul Palme d’Or pentru scurtmetraj, care va fi decernat în timpul ceremoniei de închidere a celei de-a 74-a ediţii a Festivalului de la Cannes, sâmbătă, 17 iulie 2021.

Selecţia Cinefondation:

Pentru cea de-a 24-a ediţie a selecţiei Cinefondation, organizatorii de la Cannes au invitat 17 cineaşti: opt femei şi nouă bărbaţi. Cele 13 filme de ficţiune şi patru animaţii au fost alese dintre cele 1.835 de scurtmetraje propuse de şcolile de film din lumea întreagă. Patru şcoli de film se vor afla la prima lor prezenţă în selecţia Cinefondation.

România, reprezentantă de scurtmetrajul “Prin oraş circulă scurte poveşti de dragoste”

România va fi reprezentată de scurtmetrajul “Prin oraş circulă scurte poveşti de dragoste”, regizat de Carina-Gabriela Daşoveanu, studentă la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică “I.L. Caragiale” din Bucureşti.

Juriul va acorda premiile secţiunii Cinefondation într-o ceremonie care va preceda proiecţia filmelor câştigătoare, joi, 15 iulie, în sala Bunuel din Palais des Festivals et des Congres din Cannes.

Filme produse de studenți

Secţiunea Cinefondation, care prezintă filme scurte produse de studenţi ai unor universităţi cu profil cinematografic din lumea întreagă, a reprezentat începând din 1998 o veritabilă pepinieră pentru generaţii de cineaşti talentaţi, precum Emmanuelle Bercot, Deniz Gamze Erguven, Kornel Mundruczo, Cătălin Mitulescu, Corneliu Porumboiu, Asif Kapadia, Dani Rosenberg şi Nadav Lapid.

Cea de-a 74-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes se va desfăşura în perioada 6-17 iulie.

AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

O monedă virtuală românească se lansează miercuri pe o platformă internațională de exchange

Publicat

sursa foto: Faceebook / Lanceria

O monedă virtuală românească se lansează miercuri pe o platformă internațională de exchange, care are peste patru milioane de utilizatori, cei mai mulți din Asia și Statele Unite.

Lanceria.io, prima platformă de freelancing 2.0 din lume, construită de trei români, anunță listarea LANC, token care va deveni disponibil pentru tranzacționare pe bursa DigiFinex începând de miercuri, de la ora 11.00.

„LANC va susține Lanceria.io, platformă pentru freelanceri care va accepta în premieră și plata în criptomonede, datorită tehnologiei blockchain care stă la baza proiectului. Așteptăm cu nerăbdare tranzacționarea acestei monede, care a beneficiat de susținere mult peste așteptări, în condițiile în care a strâns peste un milion de dolari în doar două săptămâni de la înființarea firmei”, a declarat Robert Tudor, COO Lanceria.io.

Două runde de finanțare

Potrivit unui comunicat al companiei, proiectul a trecut prin două runde de finanțare. Prima s-a desfășurat în data de 7 mai, când a atras circa 250.000 de dolari, echivalentul a 50 de milioane de monede. O săptămână mai târziu, cele 100 de milioane de monede puse în vânzare au atras aproximativ 1 milion de dolari de la comunitatea creată în jurul proiectului.

Moneda românească LANC va putea fi folosită pe platforma Lanceria.io, primul marketplace pentru freelanceri construit pe tehnologia blockchain, susținut de inteligența artificială.

Cu alte cuvinte, va permite plăți în sistem hibrid, atât prin FIAT, cât și criptomonede, astfel încât freelancerii să încaseze banii de la angajatori mai rapid și să scape de comisioanele percepute în general de astfel de platforme, se mai arată în comunicat.

Reducerea acestui tip de taxe cu 95%

Pe de altă parte, și angajatorii care caută servicii oferite de freelanceri vor beneficia de reducerea acestui tip de taxe cu 95%. În plus, inteligența artificială va facilita o suprapunere aproape exactă a nevoilor angajatorilor cu ofertele freelancerilor înscriși în platformă, care vor avea și ocazia să discute într-o anticameră virtuală.

„Platforma se află într-o fază accelerată de dezvoltare și sperăm să încheiem primele teste în mai puțin de trei luni. Tendința de migrare spre freelancing e în creștere în toate statele dezvoltate, mai ales în urma pandemiei, când angajații vor tot mai mult timp liber, dar și să rămână cu cât mai mulți bani”, a mai spus Robert Tudor.

Fondată de anteprenori români

Lanceria.io e fondată de antreprenorii români Florin Mitu, Sebastian Săraru și Robert Tudor și se adresează freelancerilor și angajatorilor din toată lumea și din toate domeniile de activitate.

DigiFinex, platforma internațională de exchange care va găzdui moneda digitală LANC, are peste patru milioane de utilizatori, cei mai mulți din Asia și Statele Unite. E destinată tranzacționării de criptomonede și tokeni și rulează un volum între două și șase miliarde de dolari de zi.

sursa: mediafax.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Mureş: Asociaţia ‘Salvaţi Copiii’ deschide trei programe destinate minorilor cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate

Publicat

Asociaţia “Salvaţi Copiii” Târgu Mureş a anunţat, miercuri, că deschide, la Târgu Mureş, Sighişoara şi Sântana de Mureş, trei noi programe destinate copiilor care au părinţi plecaţi la muncă în străinătate, astfel încât aceştia să fie protejaţi şi feriţi de riscurile sociale, psiho-emoţionale şi educaţionale.

“Datele oficiale arată că peste 80.000 dintre copii, la finalul anului 2019, au unul sau ambii părinţi plecaţi la muncă în străinătate. La finalul anului 2019, în România existau 86.263 copii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate (unul sau amândoi) – arată statisticile oficiale, care includ doar copiii aflaţi în evidenţa serviciilor publice de asistenţă socială. Dintre aceştia, 22.662 aveau ambii părinţi plecaţi peste hotare sau proveneau din familii în care părintele unic susţinător este plecat. La nivelul Regiunii Centru, sunt raportaţi 6.806 copii (1.149 copii cu ambii părinţi plecaţi, 4.737 cu un părinte plecat şi 920 cu părinte unic susţinător plecat) (…) la nivelul judeţului Mureş sunt 1.298 copii în această situaţie (217 copii cu ambii părinţi plecaţi, 944 cu un părinte plecat şi 137 cu părinte unic susţinător plecat). Pentru protejarea acestor copii vulnerabili, Salvaţi Copiii a identificat soluţii viabile, pe care le-a inclus într-un program complex ‘Responsabilitate civică faţă de situaţia copiilor cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate’, cod SMIS 139626. În cadrul acestuia, asociaţia deschide trei programe în Târgu Mureş, Sântana de Mureş şi Sighişoara”, a arătat Asociaţia “Salvaţi Copiii” Târgu Mureş, într-un comunicat de presă.

Proiectul, în valoare totală de 1,432,329.01 lei, se adresează unei probleme actuale a societăţii româneşti, cum este plecarea la muncă în străinătate a părintelui sau a ambilor părinţi, considerată un factor perturbator major în dezvoltarea normală a copiilor rămaşi acasă.

“Lipsa afecţiunii şi a supravegherii parentale pot expune copiii la o mulţime de riscuri, de la abandon şcolar până la tulburări emoţionale şi comportamentale. Mai mult, lipsa ambilor părinţi sau a reprezentanţilor legali limitează accesul copiilor la servicii de sănătate sau educaţionale, la protecţie juridică sau la beneficii sociale. Obiectivul general al proiectului este crearea unui model integrat, inovator şi sustenabil de sprijinire a dezvoltării armonioase a preşcolarilor şi elevilor cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate (75), cu accent pe acces la educaţie, consiliere psihologică, activităţi recreativ-sociale şi sănătate, prin responsabilizarea părinţilor şi reprezentanţilor legali (30), comunităţilor locale şi a altor actori reprezentativi în domeniul educaţiei şi protecţiei drepturilor copilului (3 reţele de sprijin)”, a precizat Asociaţia “Salvaţi Copiii” Târgu Mureş.

Potrivit asociaţiei, un prim pas este dezvoltarea unui program de identificare şi monitorizare a copiilor cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate. Pentru aceasta, “Salvaţi Copiii” va constitui o reţea interinstituţională locală şi va organiza întâlniri tehnice de lucru pentru îmbunătăţirea procesului de identificare şi monitorizare care au ca scop diminuarea riscului de separare de familie.

Noile programe se derulează în perioada mai 2021 – decembrie 2023 şi îşi propun ca 75 copii din judeţul Mureş să beneficieze de servicii sociale complexe – educaţionale, recreative, sociale, asigurarea unei mese pe zi precum şi de consiliere şi sprijin psihologic.

Cei 75 de copii vor beneficia şi de măsuri conexe de acompaniere precum ajutoare materiale (rechizite, alimente de bază, îmbrăcăminte şi încălţăminte) şi două tabere de socializare, dezvoltare a abilităţilor şi a stimei de sine.

De asemenea, în cadrul proiectelor, 30 părinţi sau reprezentanţi legali vor beneficia de educaţie parentală care contribuie la informarea părinţilor cu privire la etapele de dezvoltare ale copilului, metodele de disciplină pozitivă, de construire a ataşamentului, modurile în care poţi face faţă unei dizabilităţi, bolilor copilăriei etc.

Proiectele promovează educaţia bazată pe principii ferme, pe reguli, înţelegere, respect, ascultare şi iubire, astfel încât, prin educaţia parentală, părinţii să conştientizeze că exprimarea deschisă a neputinţelor sau a limitelor lor sunt atitudini fireşti şi că, în acest mod, ei sunt încurajaţi să-şi exprime ambivalenţa.

În plus, beneficiile educaţiei parentale sunt reprezentate de faptul că părinţii “se descoperă” ca parteneri ai copiilor, îşi descoperă propriul potenţial de schimbare şi propriile limite, îşi asumă parentalitatea.

Asociaţia “Salvaţi Copiii” Târgu Mureş va mai realiza şi patru întâlniri de lucru ale reţelei interinstituţionale de la nivelul judeţului Mureş, în care se vor identifica soluţii la problemele întâmpinate de copii şi familiile acestora, sprijin oferit specialiştilor implicaţi în munca cu copiii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate, asigurarea de acces la resurse umane calificate în domeniile de consiliere vocaţională, instruire şcolară, dezvoltare a gândirii critice, comunicare eficientă şi lucru în echipă, vor oferi copiilor sprijinul necesar pentru a depăşi cât mai uşor situaţiile generate de lipsa suportului părinţilor plecaţi la muncă în străinătate.

Pe parcursul derulării proiectului cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman, 500 de părinţi din comunităţile vizate vor fi informaţi despre obligaţiile legale ce le revin atunci când pleacă la muncă în străinătate, iar 100 de reprezentanţi ai instituţiilor publice, cadre didactice, reprezentanţi ai primăriilor, medici de familie, vor participa la campaniile de informare.

Alături de Asociaţia “Salvaţi Copiii” Târgu Mureş, pentru implementarea programelor participă ca parteneri Direcţia de Asistenţă Socială Târgu Mureş, DAS Sântana de Mureş, DAS Sighişoara, Şcoala Gimnazială nr.7 Târgu Mureş, Şcoala Gimnazială “Ion Chinezu” Sântana de Mureş şi Şcoala Gimnazială “Zaharia Boiu” Sighişoara. AGERPRES

 

Sursa foto: Salvati Copiii Romania/Facebook.com

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO: Au început lucrările la cel mai mare nod rutier de pe Autostrada de Centură Sud București

Publicat

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, anunță că au început lucrările la cel mai mare și cel mai important nod rutier de pe Lotul I al Autostrăzii de Centură Sud. Este vorba despre punctul care va lega autostrăzile A0 și A2, în zona localității Cernica.

Potrivit reprezentantului Ministerului Transporturilor se lucrează la nodul aflat în preajma localității Cernica.

„Au început în forță lucrările la cel mai mare și cel mai important nod rutier aferent Lotului I, care va lega autostrăzile A0 și A2, în zona localității Cernica”, a anunțat Scrioșteanu pe Facebook.

Lucrări se fac și la poduri și pasaje, dar și în alte zone din apropierea viitoarelor autostrăzi.

„Au fost forați până acum aproape 100 de piloți dintre cei 961 necesari întregului Lot I. Se lucrează în toate zonele, mai ales în zona lucrărilor de artă: poduri, podețe și pasaje, acolo unde timpul permite. Din cauza umidității foarte ridicate unele lucrări nu se pot executa pentru moment.

A început montarea echipamentelor și instalațiilor pentru producerea grinzilor necesare Lotului I și Lotului II, pe raza administrativă a localității Berceni, iar echipele de muncitori turci au început și realizarea armăturilor necesare producerii grinzilor. Continuă lucrările de terasamente de la DN4 spre A2 și de la DN4 spre DN5, precum și în zona DJ401, acolo unde umiditatea permite”, a explicat secretarul de stat, Irinel Ionel Scrioșteanu.

Ordinul de începere a lucrărilor pe pimul lot al A0 Sud a fost dat pe 15 februarie. Lotul are o lungime de 16,9 km, între Berceni și A2, iar valoarea contractului este de 830,6 milioane de lei. Lucrările vor fi executate în localitățile Vidra, Berceni, Popești – Leordeni, Glina și Cernica.

sursa: mediafax.ro

sursa foto: Irinel Ionel Scriosteanu / Facebook

Citește mai departe