EVENIMENT
Ce au cumpărat românii de Black Friday: Cazane de ţuică, obiective foto, haine de blană şi produse de fashion (analiză)
Românii au cumpărat produse foarte diverse de Black Friday, inclusiv cazane de ţuică profesionale, produse de fashion şi beauty, bijuterii cu diamante, pachete turistice, haine de blană naturală sau automatizări pentru porţi batante, iar cea mai mare comandă, în valoare de aproape 30.000 de lei, a conţinut patru obiective foto şi trei blitzuri Nikon, potrivit unei analize realizate de o companie de marketing online.
Acesta este primul an în care s-a cumpărat mai mult de pe mobil, atât ca număr de comenzi, cât şi ca procent din valoarea totală a comenzilor.
Potrivit studiului, realizat de compania de marketing 2Performance, perioada de Black Friday (14-17 noiembrie 2019) a însemnat pentru cele peste 700 magazine online înscrise în platforma de afiliere 2Performant creşteri pe toţi indicatorii importanţi: 41.000 vânzări online (15,3% creştere faţă de 2018) în valoare totală de 2,56 milioane euro (creştere de 20,4% faţă de 2018). În urma acestor vânzări, afiliaţii au primit comisioane de 158.240 euro, cu 30,3% mai mult decât anul trecut.
Cele mai multe vânzări s-au înregistrat în categoriile Cărţi, Filme & Muzică, Fashion şi Electro IT&C. Însă a crescut foarte mult numărul comenzilor din categoriile Beauty (108%), Casă & Grădină (69,5%) şi Produse pentru Animale (47%) comparativ cu anul trecut.
Cea mai mare vânzare online, în valoare de 29.198,5 lei, a constat din 4 obiective foto şi 3 blitzuri Nikon, comandă plasată pe site-ul shop.yellowstore.ro. Pe locurile 2 şi 3 se situează tot coşuri multiple de camere şi accesorii foto (21.820,5 lei plus TVA, respectiv 20.862,3 lei plus TVA), vânzări generate pentru f64.
Cel mai scump televizor cumpărat a fost un QLED Samsung de 208 cm, în valoare de 12.176 lei plus TVA, vândut de Evomag, care a beneficiat de o reducere de 40%.
Coşul mediu de cumpărături al românilor de Black Friday s-a ridicat la aproximativ 300 de lei.
Vârful de cumpărături online de Black Friday a fost vineri între 09:00 şi 11:00 şi seara între 21:00 şi 23:00
Traficul a început să crească substanţial încă de joi după ora 19:00, când a fost anunţat evenimentul Black Friday la televizor. Au fost 3 vârfuri de trafic: joi la ora 00:00 (când multe magazine online au dat startul promoţiilor), vineri dimineaţa între 8:00 - 9:00 şi vineri seara între orele 19:00 - 21:00.
"Observăm un comportament de achiziţie care funcţionează după următorul model: mulţi cumpărători au intrat la miezul nopţii să vadă ofertele, foarte probabil şi-au pus produsele favorite în coş şi s-au întors dimineaţa pentru a finaliza achiziţiile şi din nou vineri seara, după programul de lucru. Sunt magazine online care <<profită>> de acest comportament de consum, anunţând extinderea gamei de produse la ofertă cu câteva ore înainte ca aceste reduceri să intre în vigoare, dându-le astfel cumpărătorilor motive să revină pe site", a afirmat Dorin Boerescu, CEO 2Performant Network, citat într-un comunicat remis, marţi, AGERPRES.
El a precizat că, uitându-ne la cifre şi la creşterea lor de la un an la altul, este foarte clar că şi Black Friday-ul de anul acesta a fost un succes, că piaţa atinge un nivel evident de maturizare, iar anumite categorii sunt pe un trend de creştere ce se va păstra în continuare şi după Black Friday.
2Performant este prima platformă de marketing afiliat din România, care, prin intermediul tehnologiei dezvoltate, permite magazinelor online să lucreze cu oricât de mulţi afiliaţi.
În 10 ani de existenţă, 2Performant a intermediat 4,3 milioane de vânzări online în valoare totală de peste 175 milioane de euro, rezultate din peste 360 milioane de click-uri. În reţeaua 2Performant sunt 747 de magazine online, printre care Elefant.ro, Orange, Answear, Dyfashion, Vivre, Evomag, Cărtureşti. AGERPRES</profită>
EVENIMENT
VIDEO FOTO. A uitat de gabarit și s-a oprit sub pod. Accident spectaculos la Podul Gării din Cluj-Napoca
Un incident rutier neobișnuit a avut loc joi dimineață în Cluj-Napoca, după ce un șofer a „uitat” că vehiculul pe care îl conducea efectua un transport agabaritic și a lovit Podul Gării de pe strada Oașului.
Impactul a dus la blocaje temporare în trafic și la intervenția autorităților pentru evaluarea pagubelor.
Din imaginile surprinse la fața locului se poate observa cum încărcătura de mari...
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
FOTO. „Cutremur” la Liceul Waldorf Cluj. Demiterea directorului adjunct a declanșat revolta părinților
Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Cluj a decis eliberarea din funcție a directorului adjunct al Liceului Waldorf Cluj-Napoca, prof. Nemeș Ildiko. Măsura a fost justificată oficial prin existența unor „abateri semnificative de la normele și principiile care guvernează activitatea managerială”. Mai mulți părinți au protestat, joi, față de această decizie și au strâns semnături pentru menținerea în funcție a...
Citește mai mult pe Cluj24.ro
Economistul Mircea Coșea, una dintre cele mai cunoscute și vocale figuri ale analizei economice din România, profesor universitar și fost politician, a murit joi, 18 decembrie 2025, la vârsta de 83 de ani.
Mircea Coșea a fost doctor în Științe Economice și profesor la Academia de Studii Economice din București, fiind apreciat de-a lungul timpului pentru expertiza sa în politici fiscale, reforme economice și analiză macroeconomică. A avut o prezență constantă în spațiul public,...
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
FOTO. Copiii de la o creșă socială, cadou de Crăciun de la Moșul din Prefectura Cluj: o mașină de spălat și una de uscat rufe
Copiii de la Centrul ”Acoperământul Maicii Domnului” al Mitropoliei Clujului din Cluj-Napoca, unde funcționează o creșă socială, au primit, joi, un cadou de Crăciun de la Moșul din Prefectura Cluj: o mașină de spălat și una de uscat rufe, dar și alimente, jucării și produse de igienă din banii donați de funcționari.
Prefectul Maria Forna a declarat că unul dintre rolurile importante ale acestei creșe...
Citește mai mult pe Cluj24.ro


