Connect with us

ACTUALITATE

Ce au reclamat cel mai des românii la ANCOM

Publicat

ancom

Aproape 80% din reclamațiile primite anul trecut de ANCOM au vizat serviciile de comunicații electronice. Oamenii s-au mai plâns de colete rupte sau neprimite, iar foarte puțini au fost nemulțumiți de roaming.

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și rezolvat, anul trecut, 2.886 de reclamații cu privire la serviciile de comunicații electronice și servicii poștale din România.

Oamenii au reclamat în special aspecte legate de derularea relației contractuale cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, precum încetarea contractelor, facturarea serviciilor, nerespectarea prevederilor contractuale sau încheierea contractelor la distanță.

76% din numărul total al reclamațiilor au vizat serviciile de comunicații electronice. Utilizatorii au sesizat probleme privind încetarea contractelor (19% din reclamațiile referitoare la serviciile de comunicații electronice), derularea contractelor la distanță (12%), calitatea semnalului de telefonie/internet (12%) și facturarea acestor servicii (12%).

Peste 12% dintre petițiile trimise ANCOM, referitoare la serviciile de comunicații electronice, au privit probleme întâlnite pe parcursul procesului de portare a numerelor de telefon.

Doar 5% dintre petiții s-au referit la serviciul de roaming, vizând în special condițiile de utilizare a serviciilor de roaming în Spațiul Economic European (Roam like at home).

Datele ANCOM arată că reclamațiile formulate de utilizatori au vizat serviciile furnizate de Vodafone România în proporție de 18%, Telekom Romania Communications – 14%, Orange România – 15%, RCS&RDS – 11% și Telekom Romania Mobile Communications – 9%.

11% din totalul reclamațiilor înregistrate la ANCOM anul trecut au avut ca subiect furnizarea serviciilor poștale.

Problemele semnalate de utilizatorii serviciilor poștale au fost legate de deteriorarea trimiterilor poștale (33% din totalul reclamațiilor privind serviciile poștale), nelivrarea trimiterilor poștale (22%), termenul de livrare a trimiterilor poștale (19%) și pierderea sau furtul acestora (19%).

În contextul restricțiilor impuse de pandemie, ce au impulsionat masiv utilizarea serviciilor de comerț online, serviciul de livrare a coletelor a căpătat o amploare din ce în ce mai mare. Furnizorii cel mai des reclamați au fost Fan Courier (31% din totalul reclamațiilor referitoare la serviciile poștale), Compania Naţională Poşta Română (22%), Dynamic Parcel Distribution (10%) și Urgent Cargus (7%), potrivit unui comunicat transmis de ANCOM.

Utilizatorii au reclamat la ANCOM și alte aspecte, precum cele referitoare la echipamentele radio, regimul reţelelor de infrastructură sau procedura de alocare a frecvenţelor pentru emisiile radio.

Citește Romania24.ro pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Leonide 2025: Când are loc ploaia spectaculoasă de „stele căzătoare” de meteori și când putem vedea cei mai mulți meteori pe oră

Publicat

leonide 2025: când are loc ploaia spectaculoasă de „stele căzătoare”

Publicitate

Leonide 2025: Observatorii din întreaga lume pot vedea ploaia anuală de meteori care își atinge apogeul în această săptămână, scrie alba24.ro.

Fenomenul va fi vizibil în perioada 6–30 noiembrie 2025, dar apogeul are loc în noaptea dintre 17 și 18 noiembrie, când pot fi observate între 10 şi 15 meteori pe oră, în condiții ideale.

Această ploaie de stele își are originea în resturile cometei 55P/Tempel-Tuttle.

Particulele de praf rămase…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfântul Ierarh Grigorie taumaturgul, Episcopul Neocezareei

Publicat

calendar ortodox 2025: sfântul ierarh grigorie taumaturgul, episcopul neocezareei

Publicitate

Acesta a trăit în zilele împăratului Aurelian (214-275) şi era din părinţi elini şi de tânăr a ales partea cea bună, cunoscând adevărata credinţă în Hristos. Crescând el în vârsta, creştea şi dreapta credinţă într-însul. Iar din pricina mărimii şi mulţimii minunilor ce făcea, a dobândit numele său, căci a fost chemat făcător de minuni. Aflându-se încă la scoală în Alexandria, după obicei învăţând filozofia, a venit la el…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Rezultatele tragerilor la LOTO de duminică, 16 noiembrie 2025

Publicat

rezultatele tragerilor la loto de duminică, 16 noiembrie 2025

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, duminică, 16 noiembrie 2025, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase, 16 noiembrie 2025:

Loto 6/49: 14, 44, 12, 39, 40, 9

Loto 5/40: 16, 39, 31, 38, 40, 34

Noroc: 1 9 0 2 7 4 6

Noroc Plus: 2 5 5 6 9 0

Publicitate

Super Noroc: 8 1 8 2 3 8

Joker: 19, 23, 30, 37, 31 + 14


Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Doi șoferi băuți, trași pe dreapta la Botoșani și Albești: Alcoolemii ridicate și dosare penale

Publicat

acțiune a polițiștilor din dorohoi: peste 90 de persoane legitimate

Publicitate

Polițiștii au scos din trafic doi conducători auto care au urcat la volan sub influența alcoolului, unul în municipiul Botoșani și celălalt în comuna Albești. Ambii sunt acum cercetați penal pentru conducere sub influența băuturilor alcoolice.

Primul caz a avut loc pe 16 noiembrie 2025, pe strada Marchian din municipiul Botoșani, unde polițiștii au oprit un autoturism condus de un tânăr de 29 de ani din comuna Vlădeni. Testarea alcoolscopică a…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe