Connect with us

ACTUALITATE

Ce au reclamat cel mai des românii la ANCOM

Publicat

ancom

Aproape 80% din reclamațiile primite anul trecut de ANCOM au vizat serviciile de comunicații electronice. Oamenii s-au mai plâns de colete rupte sau neprimite, iar foarte puțini au fost nemulțumiți de roaming.

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și rezolvat, anul trecut, 2.886 de reclamații cu privire la serviciile de comunicații electronice și servicii poștale din România.

Oamenii au reclamat în special aspecte legate de derularea relației contractuale cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, precum încetarea contractelor, facturarea serviciilor, nerespectarea prevederilor contractuale sau încheierea contractelor la distanță.

76% din numărul total al reclamațiilor au vizat serviciile de comunicații electronice. Utilizatorii au sesizat probleme privind încetarea contractelor (19% din reclamațiile referitoare la serviciile de comunicații electronice), derularea contractelor la distanță (12%), calitatea semnalului de telefonie/internet (12%) și facturarea acestor servicii (12%).

Peste 12% dintre petițiile trimise ANCOM, referitoare la serviciile de comunicații electronice, au privit probleme întâlnite pe parcursul procesului de portare a numerelor de telefon.

Doar 5% dintre petiții s-au referit la serviciul de roaming, vizând în special condițiile de utilizare a serviciilor de roaming în Spațiul Economic European (Roam like at home).

Datele ANCOM arată că reclamațiile formulate de utilizatori au vizat serviciile furnizate de Vodafone România în proporție de 18%, Telekom Romania Communications – 14%, Orange România – 15%, RCS&RDS – 11% și Telekom Romania Mobile Communications – 9%.

11% din totalul reclamațiilor înregistrate la ANCOM anul trecut au avut ca subiect furnizarea serviciilor poștale.

Problemele semnalate de utilizatorii serviciilor poștale au fost legate de deteriorarea trimiterilor poștale (33% din totalul reclamațiilor privind serviciile poștale), nelivrarea trimiterilor poștale (22%), termenul de livrare a trimiterilor poștale (19%) și pierderea sau furtul acestora (19%).

În contextul restricțiilor impuse de pandemie, ce au impulsionat masiv utilizarea serviciilor de comerț online, serviciul de livrare a coletelor a căpătat o amploare din ce în ce mai mare. Furnizorii cel mai des reclamați au fost Fan Courier (31% din totalul reclamațiilor referitoare la serviciile poștale), Compania Naţională Poşta Română (22%), Dynamic Parcel Distribution (10%) și Urgent Cargus (7%), potrivit unui comunicat transmis de ANCOM.

Utilizatorii au reclamat la ANCOM și alte aspecte, precum cele referitoare la echipamentele radio, regimul reţelelor de infrastructură sau procedura de alocare a frecvenţelor pentru emisiile radio.

Citește Romania24.ro pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Șofer băut, depistat de polițiști la Hudești. Bărbat din Iași, cercetat penal

Publicat

Șofer băut, depistat de polițiști la hudești. bărbat din iași,

Publicitate

Un bărbat din județul Iași s-a ales cu dosar penal după ce a fost prins la volan sub influența alcoolului, pe raza comunei Hudești. Incidentul s-a petrecut pe 16 august 2025, în cadrul unei acțiuni de control rutier desfășurate de polițiști.

Autoturismul condus de acesta a fost oprit pentru verificări de rutină. La testarea cu aparatul etilotest, rezultatul a indicat o valoare de 0,43 mg/l alcool pur în aerul expirat, peste limita legală pentru…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Când vor avea loc examenele de Evaluare și Bacalaureat în 2026. Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică noi calendare

Publicat

de ce nu sunt plătiți profesorii pentru simulările examenelor naționale

Publicitate

Ministerul Educației a lansat în consultare publică două proiecte de ordin care vizează direct milioane elevii și profesorii din România. Primul proiect stabilește modul de organizare și desfășurare a Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, iar cel de-al doilea reglementează desfășurarea examenului de Bacalaureat din anul 2026.

În documente sunt incluse atât propunerile de calendare pentru probele scrise și orale, cât și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Lemn confiscat la Ibănești: Șofer din Suceava prins fără cu lemne fără acte, amendat de polițiști

Publicat

lemne.jpg

Publicitate

Polițiștii din cadrul Postului de Poliție Ibănești au desfășurat, la finalul săptămânii trecute, o acțiune de control pe linia transportului de material lemnos.

Pe drumul județean DJ 291 D, oamenii legii au oprit pentru verificări o autoutilitară condusă de un tânăr din județul Suceava. În urma controlului efectuat asupra compartimentului de marfă, polițiștii au descoperit că șoferul transporta peste un metru cub de lemn.

Materialul lemnos…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Petrecere încheiată în haos: Scandal și bătaie la Cordăreni. Bărbat de 34 de ani, reținut după ce a atacat doi tineri

Publicat

bătaie în parcarea unui magazin din botoșani! doi tineri din

Publicitate

Scene de violență, în noaptea de 16 august 2025, într-un local din comuna Cordăreni. Un bărbat de 34 de ani, sprijinit de alți doi indivizi, a intrat cu forța la o petrecere și a transformat atmosfera într-un scandal generalizat.

Agresorii au amenințat mai mulți participanți, iar doi tineri de 18 ani au ajuns să fie loviți și răniți în urma atacului. Victimele au suferit leziuni fizice, iar petrecerea s-a încheiat în haos.

Polițiștii au…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe