Connect with us

ACTUALITATE

Cea de-a 18-a staţie de încărcare rapidă a maşinilor electrice a fost montată în județul Călărași de E.ON Energie România

Publicat



E.ON Energie România a pus în funcţiune o nouă staţie de încărcare rapidă a autovehiculelor electrice, în parcarea magazinului Penny din localitatea Fundulea, judeţul Călăraşi, fiind astfel continuate lucrările pentru implementarea infrastructurii de transport electric pe ruta Constanţa – Bucureşti – Timişoara.

Astfel, până acum, E.ON Energie România a montat optsprezece staţii: Iaşi, Tg. Frumos (judeţul Iaşi), Cristeşti (judeţul Iaşi), Roman (judeţul Neamţ), Piatra Neamţ, Taşca (judeţul Neamţ), Gheorgheni (judeţul Harghita), Sovata (judeţul Mureş), Târgu Mureş, Bacău, Suceava, Adjud (judeţul Vrancea), Bucureşti (trei staţii), Râmnicu Vâlcea, Constanţa şi Fundulea.

Ultima staţie de încărcare prevăzută de E.ON Energie România în cadrul proiectului NEXT-E urmează a fi instalată până la sfârşitul acestui an în Lugoj, judeţul Timiş, în cadrul unui parteneriat cu Penny.

Staţia de încărcare de la Fundulea are o putere maximă de 77 kW. Astfel, timpul mediu de încărcare a unei maşini electrice va fi de aproximativ 40 de minute pentru 80% din baterie.

În locaţie este instalată o staţie de tip fast charge 1×50 kW (curent continuu conectori CCS sau CHAdeMO) + 1×22 kW (curent alternativ conector Type 2), ce beneficiază de 2 locuri de parcare.

Iniţiativa face parte din proiectul NEXT-E, cofinanţat din fonduri europene prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF) prin care E.ON Energie România şi-a propus să instaleze 19 unităţi de încărcare rapidă a autovehiculelor, alte 21 urmând să fie instalate de către MOL, unul dintre partenerii din acest proiect.

Până în prezent, prin intermediul staţiilor NEXT-E instalate de E.ON Energie Romania, posesorii de autovehicule electrice sau hibrid au utilizat aproximativ 38.000 de kWh de energie electrică şi au parcurs peste 240.000 de km. Cele mai multe încărcări s-au făcut la staţiile din Suceava, Neamţ şi Iaşi.

Staţiile sunt integrate într-un sistem de monitorizare şi gestionare a sesiunilor de încărcare. Acest sistem asigură supravegherea non-stop a respectivei unităţi şi are posibilitatea de a rezolva de la distanţă eventualele incidente apărute în timpul încărcărilor.

În plus, eventualele probleme apărute la staţiile de încărcare vor putea fi semnalate telefonic 24/7 la un call center al E.ON.

Reţeaua pan-europeană NEXT-E va include 6 ţări diferite, iar 40 de staţii de încărcare electrică din totalul de 252 din proiectul NEXT-E vor fi instalate în România şi amplasate pe rutele: Suceava-Bacău-Călăraşi, Constanţa-Bucureşti-Timişoara şi Iaşi-Târgu Mureş-Alba Iulia.

Prin această iniţiativă, infrastructura de staţii de încărcare pentru autovehicule electrice aferentă coridoarelor rutiere strategice europene (TEN-T) se va completa cu infrastructura de staţii de încărcare pentru autovehicule electrice din România, facilitând transportul rutier cu emisii reduse de CO2 şi impact redus asupra mediului.

În luna iulie 2017, proiectul NEXT-E a fost selectat de Comisia Europeană pentru cofinanţare prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF).

Consorţiul NEXT-E va primi 18,84 milioane euro în vederea implementării proiectului, aceasta fiind cea mai mare finanţare CEF acordată unui proiect privind vehiculele electrice.

În cadrul acestuia, vor fi instalate până în anul 2020, un număr de 222 de staţii de încărcare rapidă multi-standard (50 kW) şi 30 de staţii de încărcare ultra-rapidă (150-350 kW) de-a lungul principalelor coridoare europene de transport şi a reţelei trans-europene de transport (TEN-T).

Ca o premieră absolută, călătoria pe distanţe lungi, bazată 100% pe electricitate, va fi posibilă în şase state membre, cu legături către ţările vecine: Republica Cehă, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Croaţia şi România.

Consorţiul este format din companiile din cadrul Grupului E.ON (Zapadoslovenska energetika in Slovakia, E.ON Czech Republic, E.ON Hungary, E.ON România), Grupului MOL (filialele din cele şase ţări participante), Hrvatska elektroprivreda din Croaţia, PETROL (în Slovenia şi Croaţia), precum şi Nissan şi BMW. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Peste 50.000 de români s-au înscris în programul „Rabla pentru electrocasnice” în primele cinci ore

Publicat

electrocasnice
Arhivă foto

Peste 50.000 de români și-au făcut, până la ora 15.00, cont în aplicația „Rabla pentru electrocasnice”, programul naţional de înlocuire a echipamentelor electrice şi electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic

Peste 50.000 de români și-au făcut cont în aplicația „Rabla pentru electrocasnice” până la ora 15.00, anunță reprezentanții Ministerului Mediului.

Înscrierile persoanelor fizice au început vineri dimineață, la ora 10.00.

Bugetul alocat Programului în anul 2021 este de 75 milioane lei.

Anul acesta, persoanele fizice pot beneficia de oportunitatea de a se înscrie și de a obține unul sau mai multe vouchere.

Românii au la dispoziție 7 zile în vederea înscrierii în program prin crearea contului de utilizator în aplicația informatică. „Contul de utilizator” este un element de noutate al acestei ediții a programului și permite atât selecția voucherelor, cât și urmărirea statusului acestora.

Pentru eficientizarea procesului de selecție a voucherelor, ediția de anul acesta se va desfășura etapizat.

Anul acesta, echipamentele incluse în program și sumele aferente fiecărui echipament sunt: 400 de lei pentru mașini de spălat rufe, inclusiv cu uscător având cel puțin noua clasa energetică C; 400 de lei pentru mașini de spălat vase având cel puțin noua clasa energetică D; 400 de lei pentru aparate de aer condiționat, inclusiv aparate de aer condiționat portabile, cu eficiență energetică la răcire cel puțin A++; 400 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare având cel puțin noua clasă energetică E; 400 lei pentru televizoare având cel puțin noua clasă energetică E; 400 lei pentru uscătoare de rufe cu eficiență energetică cel puțin A++; 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an; 500 de lei pentru laptopuri; 300 de lei pentru tablete.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Italia se deschide pentru turiști. Test negativ în loc de carantină pentru persoanele care vin din UE, Marea Britanie și Israel

Publicat

sursa foto: pixabay

Guvernul italian a anunțat vineri că anulează solicitarea de carantină pentru vizitatorii din Uniunea Europeană, Marea Britanie și Israel care au teste negative pentru coronavirus, în încercarea de a atrage turiști în această vară, anunță thelocal.it.

Conform noilor reguli care intră în vigoare de duminică, Italia va extinde și așa-numitele zboruri „fără Covid”, în prezent în vigoare către și dinspre Statele Unite ale Americii, către Canada, Japonia și Emiratele Arabe Unite.

În același timp, măsurile care blochează sosirile din Brazilia au fost extinse.

“Ministrul Sănătății, Roberto Speranza, a semnat un decret care prevede intrarea din țările din UE și din spațiul Schengen, precum și din Marea Britanie și Israel, cu un test negativ, depășind sistemul actual de mini-carantină”, ​​a spus un purtător de cuvânt.

Vizitatorii din aceste țări au fost obligați până acum să intre într-o carantină de cinci zile și sa facă două teste pentru coronavirus.

Acum, vizitatorii vor trebui doar să prezinte dovada unui rezultat negativ al testului, deși vineri nu au fost disponibile imediat alte detalii.

De asemenea, Italia dorește să le permită turiștilor din Statele Unite, Canada și Japonia să intre în țară fără carantină, dacă au fost vaccinați, a spus premierul Mario Draghi.

În timp ce primul pas este vaccinarea cât mai multor rezidenți ai Italiei înainte de vară, a spus Draghi, el a indicat, de asemenea, că Italia își va revizui regulile stricte de intrare din străinătate

Liderii țărilor G7 – Canada, Franța, Germania, Italia, Japonia, Marea Britanie, SUA și UE – urmează să se întâlnească în perioada 11-13 iunie, iar călătoriile vor fi cu siguranță pe ordinea de zi.

Mario Draghi a declarat că revenirea turiștilor este crucială pentru recuperarea celei de-a treia economii din zona euro, care a fost una dintre țările UE cele mai afectate de coronavirus.

Terasele cafenelelor și restaurantelor au fost redeschise în „zonele galbene” ale Italiei luna trecută, iar muzeele și cinematografele s-au redeschis, dar interdicția de circulație în timpul nopții, după ora 22:00, a rămas valabilă.

Rata infecțiilor din Italia a încetinit în ultimele săptămâni, iar până în prezent, aproximativ 26 de milioane de doze au fost administrate în țara cu 60 de milioane de locuitori, iar aproximativ opt milioane de persoane sunt complet vaccinate.

sursa: mediafax

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cod PORTOCALIU de inundații pe râuri din Caraș-Severin și Timiș

Publicat

inundatii
arhiva foto

Hidrologii au emis, vineri, o avertizare cod portocaliu de inundații pe râuri din județele Caraș-Severin și Timiș. Avertizarea este valabilă până sâmbătă dimineața, la ora 2.00.

Ca urmare a precipitațiilor înregistrate în ultimele ore, a celor prognozate și propagării, se pot produce ȋn continuare scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte severe de inundaţii locale şi creşteri importante de debite şi niveluri cu posibile depăşiri ale cotelor de inundație pe râurile din bazinele hidrografice: afluenții de stânga ai Timișului aferenți sectorului aval confluență cu râul Bistra – amonte S.H. Lugoj, județele Caraș-Severin și Timiș.

Fenomenele hidrologice periculoase se pot produce cu probabilitate și intensitate mai mare pe unele râuri din bazinele hidrografice Cernabora, Știuca și Spaia.

Avertizarea este valabilă până sâmbătă, la ora 2.00.

 

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Şeful STB: Începând de săptămâna viitoare, autobuzele şi troleibuzele vor respecta programul de transport

Publicat

autobuz etajat constanta
Arhivă foto

Autobuzele şi troleibuzele vor respecta programul de transport, începând de săptămâna viitoare, iar acest lucru va fi posibil prin aplicaţia existentă care creează legătura între dispecerat şi şoferul vehiculului, a anunţat, vineri, directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti (STB), Adrian Criţ, într-o conferinţă de presă.

“Există investiţii realizate de-a lungul timpului pe partea de digitalizare. Există investiţii care, din păcate, nu au fost utilizate aşa cum trebuia, chiar dacă noi am achiziţionat vehicule cu sisteme de monitorizare, am achitat mentenanţă lunară. Din păcate, la preluarea mandatului, am constatat că unele sisteme nu sunt funcţionale.

Drept urmare, în ultima lună, colegii mei s-au preocupat pentru punerea în funcţiune a acestora, astfel încât, de săptămâna viitoare, tot ceea înseamnă autobuze şi troleibuze vor respecta programul de transport. Acest lucru va fi posibil prin aplicaţie existentă, care creează legătura între dispecerat şi şoferul vehiculului, aplicaţie prin care şoferul preia mesaje, răspunde la mesaje şi poate fi monitorizat vizavi de ceea ce se întâmplă”, a explicat Criţ.

Acest sistem este deja funcţional pe 1.630 de vehicule, tramvaiele neavând deocamdată implementat acest sistem.

Criţ a precizat că îşi doreşte ca STB să utilizeze aplicaţii care sunt deja cunoscute şi promovate la nivel european, nu unele care se modifică şi necesită costuri pentru întreţinere şi dezvoltare.

“Ne dorim să ne aliniem la ceea ce se întâmplă în Uniunea Europeană. Ne dorim să utilizăm nu doar nişte aplicaţii care sunt implementate de formă. Aş vrea să scot în evidenţă două aspecte.

Avem două aplicaţii care sunt promovate atât pe site-ul nostru, cât şi pe site-ul primăriei, respectiv a ATDBI, şi aici e vorba de Info STB şi de aplicaţia de plăţi online B-Pay. Dacă vorbim de Info STB, în doi ani de la punerea în funcţiune are doar 200.000 de utilizatori.

Dacă vorbim de B-Pay, constat cu suprindere că şi dacă s-a făcut promovarea acestei aplicaţii prin fonduri date de către municipalitate, din păcate, veniturile realizate anul trecut au fost de doar 1% din total venituri. Practic, am promovat o aplicaţie de plăţi online cu o sumă de circa de 5 milioane de lei, iar beneficiile au fost de doar 2,4 milioane de lei”, a menţionat şeful STB.

Criţ a susţinut că i-a transmis furnizorului acestei aplicaţii că nu mai deţine exclusivitate pe aceasta, iar în perioada următoare vor fi implementate şi alte aplicaţii care sunt deja implementate în UE sau în alte oraşe din România şi care se auto-promovează.

“Am discutat chiar şi de dimineaţă cu furnizorul aplicaţiei şi i-am spus că din momentul actual nu mai deţine exclusivitatea pe aplicaţia respectivă, iar în perioada următoare o să avem şi alte aplicaţii care sunt deja implementate în UE, în oraşe din România şi care se auto-promovează. Fără costuri putem face multe, fără investiţii, care să nu fie utilizate.

Ne dorim servicii de calitate, ne dorim ca tot ceea ce facem de aici încolo, cel puţin pe partea de digitalizare, să aibă suportul dezvoltatorilor, iar dezvoltatorii să aibă beneficiul urmare a utilizării aplicaţiei prin comisioanele pe care le pot lua de la noi.

Nu ne dorim să investim în aplicaţii care se pot modifica şi ar trebui să suporte costuri an de an pentru întreţinere şi dezvoltare. Drept urmare, soluţia e utilizarea de aplicaţii cunoscute care deja sunt promovate la nivel european”, a adăugat directorul general al STB.

Potrivit şefului STB, autobuzele şi troleibuzele din parcul companiei beneficiază de facilităţile sistemului de monitorizare şi dispecerizare, care permite interacţiunea directă a dispecerilor cu şoferii în vederea respectării programului de circulaţie.

De asemenea, dispecerii au acces la informaţii cu privire la gradul de încărcare a vehiculelor, determinând astfel în timp real zonele foarte aglomerate de pe traseu.

Pe lângă îmbunătăţirea timpilor de sosire în staţii, aplicaţia oferă şi posibilitatea eficientizării activităţilor interne, prin reducerea costurilor de întreţinere a vehiculelor, creşterea productivităţii şi îmbunătăţirea stilului de condus al şoferilor STB.

AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate