Connect with us

AUTO

Cele mai întâlnite probleme atunci când duci mașina la service. Cum să obții o reparație de calitate, la prețul corect

Publicat



mecani-auto

Ați avut recent un accident cu mașina, ați constatat o problemă la autoturism sau pur și simplu ați fost la o revizie, într-un service din oraș, iar după reparații ați avut îndoieli cu privire la piesele montate pe mașină și calitatea reparației. Nu de puține ori, șoferii cad în plasa mecanicilor „de ocazie” și pleacă din service cu buzunarul gol și cu autovehiculul mai defect decât era înainte.

Nervi, costuri mai mari decât se așteptau, întârzieri și nesiguranță, este experiența multor români, atunci când sunt nevoiți să meargă cu mașina la un service auto. Alba24.ro, vă prezintă, la sugestia unui cititor, câteva probleme care apar în general atunci când duci mașina la mecanic, dar și câteva sfaturi cu ajutorul cărora puteți muta avantajul de partea voastră.

Diagnostice greșite, costuri de reparație umflate

Nu de puține ori, documentarea unor defecțiuni la mașinile ajunse în service-uri nu este făcută temeinic. „După ochi”, mecanicii recomandă inițial anumite piese, care odată montate nu rezolvă complet problema pentru care autoturismele au ajuns în service.

Astfel, proprietarii mașinilor sunt puși în situația de a plăti noi piese și operațiuni. Pentru a nu pica în plasă, șoferii trebuie să solicite explicații detaliate în ceea ce privește defecțiunile menționate de mecanic, eventual să solicite o altă părere, de la un alt service/mecanic.

O altă problemă reclamată de cei care au ajuns cu mașinile în service-uri o reprezintă prețurile pieselor umflate pe factură. Unele service-uri impun clienților ca piesele necesare pentru reparația autoturismului să fie achiziționate doar prin intermediul lor și, de obicei, acestea sunt mai mari față de cele ale altor distribuitori.

Piese uzate în loc de unele noi, schimburi „doar pe hârtie” și câteva sfaturi

În service-urile auto ajung cel mai des cei care trebuie să-și facă revizia mașinii. Aceasta constă, în principal, în schimbul de ulei, schimbul filtrelor de aer, ulei și combustibil. Nu toți cei care și-au lăsat autoturismul pe mâna mecanicilor s-au ales și cu piese/consumabile noi. Clienții țepuiți de mecanici au reclamat faptul că aceștia din urmă au preferat să „cosmetizeze” pisele ce trebuiau înlocuite, în loc să le schimbe cu unele noi, pe care de altfel le-au și plătit.

Mecanicii de bună credință recomandă șoferilor marcarea piesei cumpărate, pentru ca odată ieșit de pe poarta service-ului, să poată fi verificat dacă aceasta corespunde.

Iată câteva sfaturi și recomandări pentru proprietarii de mașini care au ghinionul de a ajunge cu autoturismele la un service auto:

  • informați-vă din timp cu privire la costuri (prețul pieselor și consumabilelor, manopera/oră/lucrare)
  • asigurați-vă că service-ul funcționează legal și este autorizat de Registrul Auto Român (RAR)
  • solicitați un deviz estimativ al intervenției
  • solicitați factura – documentul trebuie să conțină data şi locul efectuării reparaţiei, modul de calcul al manoperei (timp fizic sau barem de timp / ora tehnologică, piesele de schimb utilizate, alte materiale de întreţinere, consumabile utilizate, numărul de înmatriculare al autoturismului şi, eventual, kilometrajul acestuia
  • aveți în veder faptul că service-ul are obligația să vă restituie piesele înlocuite, cu excepția acelora care sunt utilizate la reparație pe perioada garanției
  • service-ul este responsabil de accidentele care pot să survină în interiorul spaţiului de lucru – nici o neregularitate a procesului de reparaţie nu trebuie să vă fie imputat.

Sursa: Alba24.ro

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Preţul poliţei RCA s-ar putea majora cu 10-12%, după introducerea obligativităţii decontării

Publicat

Proiectul privind decontarea directă obligatorie la poliţele RCA se află în con­tinuare în dezbatere publică, iar pasul ur­mător constă într-o hotărâre a guvernului, a spus Daniel Apostol, purtător de cuvând al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), pentru ZF.

„Decontarea directă obligatorie este în continuare în dezbatere publică şi aşteptăm să vedem pasul următor pe care îl va lua guvernul. Pot să confirm, după cum spunea Cristian Roşu, vicepreşedinte al ASF, un studiu de impact realizat la nivelul sectorului, pe datele actuale şi contextul de piaţă actual, nu dau concluzia că ar fi o explozie de preţuri la RCA, ci o estimare de majorare cu circa 10-12%. Vicepreşedintele ASF Cristian Roşu spunea că în alte condiţii de piaţă, dacă se ajunge la o nouă echilibrare, ar trebui să vedem doar câteva procente în plus la tarife“, a spus Daniel Apostol.

Opţiunea de decontare directă permite celui care achiziţionează o poliţă RCA să solicite despăgubirea, în cazul unui accident rutier, direct de la asigurătorul său, procesul fiind mai rapid, urmând ca după aceea asigu­rătorul să îşi recupereze banii de la compania de asigurări a şoferului vinovat.

Deşi opţiunea de decontare directă nu este încă obligatorie, consumatorii au o mentalitate orientată către cel mai mic preţ, dată fiind natura de oligativitate pentru încheierea unei poliţe RCA.

Odată cu creşterile care vor apărea prin introducerea decontării directe ca fiind obligatorie la orice poliţă RCA, şoferii vor continua să se orienteze la cel mai mic preţ, pentru că va exista în continuare un preţ mic în funcţie de specificul şoferului, maşinii şi de modul de analiză a fiecărui asigurător.

Cu toate acestea, asigurătorii nu îşi vor mai permite să ofere poliţe RCA la un preţ mult mai redus,din cauza noii legislaţii care obligă plata despăgubirii în termen de 10 zile de la notificarea acesteia de către asigurătorul persoanei care activează poliţa, iar sancţiunile sunt aspre, mai ales din cauza caracterului de execuţie a scrisorii de despăgubire, în cazul în care perioada de plată este depăşită.

Astfel, preţurile pentru poliţele RCA ar putea înregistra creşteri semnificative la unii asigurători, care vor fi nevoiţi să se alinieze într-o oarecare măsură nivelului mediu al preţurilor din piaţă pentru a putea face faţă plăţilor ulterioare cu despăgubirile.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

România, cel mai semnificativ declin al vânzărilor auto din Europa, în ianuarie

Publicat

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au scăzut cu 25,7% în ianuarie, comparativ cu perioada similară din 2020, arată datele publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), iar România, Spania şi Slovacia au raportat cel mai semnificativ declin.

Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

Un număr de 824.835 autoturisme au fost înmatriculate luna trecută în Europa, comparativ cu 1,13 milioane în ianuarie 2020.

Conform ACEA, declinul pieţei auto europene a fost determinat de înăsprirea restricţiilor introduse pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus (COVID-19) şi de incertitudinile economice globale.

În ianuarie, piaţa auto din România a înregistrat o scădere cu 51,90%, fiind înmatriculate 6.004 autoturisme, faţă de 12.489 vehicule în perioada similară din 2020. Slovacia a raportat un declin de 50,60% luna trecută.

Cele cinci mari pieţe europene au înregistrat scăderi în ianuarie, de la minus 51,5% în Spania, la 39,5% în Marea Britanie, 31,1% în Germania, 14% în Italia şi 5,8% în Franţa, arată datele ACEA.

Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în Europa a scăzut cu 24,3% anul trecut, la 11,96 milioane, cel mai sever declin anual de când se publică aceste date, în timp ce România a raportat un recul de 21,8%.

AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ford va investi 29 miliarde de dolari în vehicule electrice şi autonome

Publicat

ford

Ford Motor a anunţat joi majorarea investiţiilor în vehicule electrice şi autonome la 29 miliarde de dolari, chiar dacă a raportat pierderi de 2,8 miliarde de dolari, sau 0,70 dolari pe acţiune, în trimestrul patru din 2020, transmit MarketWatch, Bloomberg şi Reuters.

Vânzările au scăzut în ultimele trei luni din 2020 la 36 miliarde de dolari, de la 39,7 miliarde de dolari în trimestrul patru din 2019. Analiştii se aşteptau la pierderi de 0,07 dolari pe acţiune şi la vânzări de 36,8 miliarde de dolari.

Al doilea producător auto din SUA a avertizat că în primul trimestru din acest an ar putea înregistra pierderi din cauza lipsei de semiconductori pe plan global.

Pe ansamblul anului trecut, Ford a raportat pierderi nete de 1,3 miliarde de dolari, sau 0,32 dolari pe acţiune, faţă de un profit modest în 2019, de 0,01 dolari per titlu.

Compania estimează câştiguri operaţionale de 8 – 9 miliarde de dolari în 2021, dar reducerea producţiei din cauza lipsei de cipuri pentru industria auto ar putea reduce câştigurile operaţionale ale Ford în acest an cu 0,1 – 2,5 miliarde de dolari.

Ford îşi va dubla investiţiile în vehicule conectate, urmând să investească 22 miliarde de dolari în electrificare până în 2025. Anul trecut, Ford anunţase că va face investiţii de 11 miliarde de dolari pentru a lansa 40 de modele de automobile electrice şi hibride.

De asemenea, compania va investi şapte miliarde de dolari în dezvoltarea tehnologiei pentru vehicule autonome.

“Ne accelerăm toate planurile”, inclusiv adăugarea de noi modele electrice în portofoliul nostru şi majorarea capacităţii de producţie a bateriilor, a afirmat directorul general Jim Farley.

În trimestrul patru din 2020, Ford a început vânzarea modelelor electrice Mustang, Bronco Sport şi a camionetei F-150, care “ar urma să aibă o contribuţie semnificativă la rezultatele din 2021”, a informat compania.

Acţiunile Ford au urcat cu 2,5% după închiderea şedinţei bursiere, la 11,65 dolari, după ce în ultimele 12 luni au înregistrat un avans de 24%.

Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Vânzările Dacia în Marea Britanie au scăzut cu aproape 32% în ianuarie

Publicat

Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu aproape 39,54% în ianuarie, la 90.249 vehicule, cel mai redus nivel din 1970, ca efect al pandemiei de coronavirus (Covid-19), a anunţat joi Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite Reuters.

În ianuarie, Dacia a vândut 834 de vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 31,75% faţă de perioada similară din 2020, când a înmatriculat 1.222 unităţi.

În topul celor mai bine vândute modele în ianuarie se află Vauxhall Corsa, Kia Sportage, Nissan Qashqai, Ford Fiesta şi Volvo XC40.

În ianuarie, cererea pentru vehicule electrice a crescut cu 54,4%, în timp ce livrările de vehicule diesel şi pe benzină s-au redus cu 62,1% şi, respectiv, 50,6%.

“În urma pierderii de venituri de 20,4 miliarde de lire sterline în 2020, industria auto se confruntă cu un start dificil în 2021. Restricţiile impuse pentru stoparea pandemiei schimbă societatea, economia şi capacitatea noastră de a avansa în vederea îndeplinirii obiectivelor climatice ambiţioase. Redeschiderea în siguranţă a showroom-urilor va asigura locurile de muncă şi va stimula cererea de maşini”, a afirmat directorul general al SMMT, Mike Hawes.

Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu aproape 30% anul trecut, cel mai sever declin anual din 1943, în timp ce Dacia a vândut 18.918 de vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 38,88% faţă de 2019.

Doar 1,63 milioane de vehicule au fost înmatriculate în Marea Britanie în 2020, cele mai puţine din 1992, arată datele SMMT.

SMMT, care se aşteaptă ca anul acesta să fie vândute sub două milioane de maşini noi, a cerut autorităţilor sprijin suplimentar pentru industria auto, inclusiv o posibilă schemă de subvenţii.

În 2020, cererea pentru vehicule electrice a crescut cu 185,9%, în timp ce livrările de vehicule diesel şi pe benzină s-au redus cu 55% şi, respectiv, 39%.

În topul celor mai bine vândute modele în 2020 se află Ford Fiesta, Vauxhall Corsa, Volkswagen Golf, Ford Focus şi Mercedes-Benz A-Class.

Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei. Agerpres

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate