ACTUALITATE
Centru de informare şi asistenţă electorală, organizat de Asociaţia Expert Forum
Asociaţia Expert Forum, membră a coaliţiei FiecareVot, organizează un centru de informare şi asistenţă electorală pentru cele două tururi ale alegerilor prezidenţiale, punând la dispoziţia celor interesaţi Serviciul Telverde în perioada 8 – 24 noiembrie.
„Vom răspunde celor mai frecvente întrebări legate de ziua votului şi vom oferi asistenţă pentru sesizarea neregulilor. Punem la dispoziţia alegătorilor şi tuturor celor interesaţi numerele de telefon Telverde 0800 080 200 (pentru România, gratuit) şi +40212 039 020 (cu tarif normal, pentru străinătate)”, se arată într-un comunicat Expert Forum transmis, joi, AGERPRES.
Serviciul Telverde va funcţiona pe 8 şi 22 noiembrie între orele 12,00 şi 21,00, iar pe 9, 10, 23 şi 24 noiembrie între 7,00 şi 22,00.
Expert Forum pune la dispoziţia celor interesaţi şi platforma www.votcorect.ro, prin intermediul căreia se pot sesiza nereguli privind zilele votului în ţară şi în străinătate.
„VotCorect include o secţiune cu răspunsuri la întrebări frecvente, explicate: proceduri de vot sau legate de organizarea alegerilor, decizii ale birourilor electorale, aspecte referitoare la votul prin corespondenţă, lista secţiilor de votare şi altele”, se menţionează în comunicat.
Potrivit Expert Forum, la alegerile din luna mai, prin intermediul serviciului Telvede s-au primit peste 1.500 de apeluri şi mesaje, iar prin platforma VotCorect au fost transmise aproape 1.300 de sesizări. Peste 500 dintre plângerile scrise legate de probleme la votul în străinătate au fost direcţionate către Ministerul Afacerilor Externe pentru a identifica soluţii pentru alegerile prezidenţiale. Astfel, sesizările transmise de utilizatorii serviciului sunt direcţionate către instituţiile publice relevante, cu scopul pentru a găsi soluţii şi pentru a schimba legislaţia la alegerile următoare. AGERPRES