Connect with us

ACTUALITATE

Cetăţenii din localităţile carantinate vor putea vota în 6 decembrie; nu vor exista restricţii

Publicat

arhivă

Cetăţenii îşi vor putea exercita dreptul de vot în toate localităţile care vor fi carantinate în 6 decembrie, nefiind nicio restricţie în acest sens, a declarat luni, 23 noiembrie, premierul Ludovic Orban.

„Aş vrea să transmit un mesaj că există o oarecare îngrijorare din partea cetăţenilor privitoare la exercitarea dreptului de vot. În toate localităţile carantinate, care vor fi carantinate în data de 6 decembrie, cetăţenii îşi vor putea exercita dreptul de vot.

Nu va exista restricţie în ceea ce priveşte deplasarea cetăţenilor la secţiile de votare pentru exercitarea acestui drept fundamental”, a afirmat Orban, după şedinţa conducerii PNL.

El a spus că şi cetăţenii infectaţi cu noul coronavirus şi cei din izolare vor putea vota cu urma mobilă.

„De asemenea, toţi cetăţenii care se află în izolare sau în carantină datorită faptului că sunt infectaţi cu COVID, fie că urmare a faptului că vin dintr-o ţară cu incidenţă de infectare mai mare decât România şi sunt carantinate 14 zile, fie persoane care au intrat în contact cu persoane bolnave, îşi vor putea exercita dreptul de vot prin intermediul urnelor mobile, care vor fi transmise către toţi cetăţenii care doresc să voteze, să vină urma mobila la ei acasă, din cauza faptului că se află în izolare la domiciliu sau în carantină.

Deci, se va permite exercitarea dreptului de vot a fiecărui cetăţean, fie că se află în izolare sau în carantină, fie dacă se află internat în spital din cauza infectării cu COVID”, a adăugat premierul.

Ludovic Orban a precizat că măsurile necesare se vor stabili prin decizie a BEC.

„Dacă Biroul Electoral Central mai are nevoie de vreo reglementare din partea noastră, fie această reglementare se va introduce în cadrul Hotărârii de Guvern privind starea de alertă, fie se poate introduce în ordinele de carantinare în care să fie exceptate de la restricţii deplasarea pentru exercitarea dreptului de vot”, a mai spus premierul.

El a menţionat că pentru votul românilor din diaspora s-a reuşit deschiderea unui număr mare de secţii de votare în străinătate.

„În diaspora am reuşit – îl felicit pe domnul ministru Bogdan Aurescu – am reuşit să obţinem deschiderea unui număr mare de secţii de votare şi va exista posibilitatea exercitării dreptului de vot şi în mod clar suntem în discuţii cu toate autorităţile ca să permită deplasarea şi în zonele care se afla sub restricţii, să permită deplasarea pentru exercitarea dreptului de vot”, a adăugat Orban. Agerpres


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

CJ Cluj, despre drumul înzăpezit de la Chinteni: Intervențiile de deszăpezire se fac doar după ÎNCETAREA viscolului

Publicat

deszapezire 1 e1642608886322.jpg

Într-un articol apărut marți, Cluj24.ro prezenta situația expusă de un clujean care reclama faptul că nu s-a intervenit cu utilaje de deszăpezire pe o porțiune de drum județean care face legătura între satele Pădureni și Satulung, aparținând comunei Chinteni.

Citește și: VIDEO. Drum ÎNZĂPEZIT în Chinteni. Drumarii nu au intervenit. Mașinile, BLOCATE

Vă prezentăm în continuare punctul de vedere al Consiliului Județean Cluj referitor la această problemă:

„În urma unor articole apărute în presa clujeană, referitoare la activitatea de deszăpezire derulată în județul Cluj, Consiliul Județean formulează următoarele precizări:

Sectorul de drum Cluj – Oradea este parte a drumului NAȚIONAL DN 1. Or, după cum se cunoaște, Consiliul Județean Cluj are în atribuții doar deszăpezirea drumurilor JUDEȚENE, nu a celor naționale sau europene cum este cazul sectorului Cluj – Oradea.

În ceea ce privește drumul județean 109V Pădureni – Satu Lung, acesta este, într-adevăr, parte a rețelei de drumuri administrată de Consiliul Județean Cluj. Cu toate acestea, unele dintre afirmațiile apărute în presă nu reflectă, în totalitate, realitatea din teren.

Astfel, afirmația potrivit căreia, pe acest drum județean, în lungime de 12,46 kilometri, nu s-a intervenit deloc, este complet neadevărată! De altfel, în cuprinsul acelorași articole se precizează faptul că drumul este unul impracticabil pe distanță de doar 50 de metri.

În realitate, din cauza structurii reliefului, porțiunea de drum la care se face referire este una intens expusă viscolului și efectelor acestuia. Acest fapt poate fi constatat inclusiv din imaginile prezentate în mass-media, motiv pentru care acțiunile…

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Amenzi de aproape 35.000 lei aplicate administratorilor drumurile NEDESZĂPEZITE din Cluj

Publicat

1642628680 deszapezire.jpg

Deoarece au fost drumuri în județul Cluj pe care nu s-a acționat corespunzător în ceea ce privește deszăpezirea, în condițiile în care, în acest debut de săptămână a nins abundent și a viscolit, au fost aplicate mai multe amenzi administratorilor responsabili, în cuantum total de aproape 35.000 lei.

„În baza verificărilor, la nivelul județului Cluj au fost aplicate 5 sancțiuni contravenționale, pentru neîndeplinirea obligaţiei de întreţinere a drumului public pe timp de iarnă, de către administratorii drumurilor.

Astfel, cu amendă în valoare de 10440 de lei a fost sancționat administratorul DN1, 14.500 de lei cel al DJ108C, 3.045 de lei în urma constatărilor privind DJ108A și alte două amenzi în valoare de 3.045 de lei administratorului străzii Pădurii și Bulevardului Muncii, din municipiul Cluj-Napoca”, a transmis IPJ Cluj.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Proteze PRINTATE 3D. Un proiect PREMIAT al Universității Tehnice din Cluj, în sprijinul persoanelor cu nevoi SPECIALE

Publicat

marco bianchetti fron xlzebm unsplash scaled e1642604745363.jpg

Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN) este câștigătoarea locului I cu proiectul European network for 3D printing of biomimetic mechatronic systems – EMERALD, în urma evaluării la nivel național realizată prin intermediul Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale – ANPCDEF, obținând cel mai mare punctaj dintre universitățile participante.

„Cu o valoare de aproximativ 200.000 de euro, European network for 3D printing of biomimetic mechatronic systems – EMERALD, se va derula pe o perioadă de 19,5 luni cu începere de la data de 15 februarie 2022 și a fost finanţat în cadrul Programulului de Educaţie, Burse, Ucenicie şi Antreprenoriatul Tinerilor (ESAYEP) prin Mecanismul financiar al Spaţiului Economic European (SEE). Coordonator al proiectului, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca are ca parteneri alte trei instituţii de învăţământ superior – Universitatea Politehnică din Bucureşti – România, Universitatea din Agder – Norvegia, Universitatea Tehnică din Poznan – Polonia, precum şi o companie privată – BIZZCOM S.R.O din Slovacia.

Proiectul vizează dezvoltarea unor soluţii de realizare a unor noi tipuri de sisteme mecatronice biomimetice concepute şi realizate prin printare 3D care să vină în sprijinul persoanelor cu nevoi speciale (cu braţe amputate). Proiectul are un profund caracter trans şi inter-disciplinar, pe lângă tehnologiile de fabricaţie moderne (de printare 3D), fiind vizate şi alte domenii avansate, cum ar fi cel de mecatronică şi robotică, programare, inteligenţă artificială, materiale inteligente, medicină, realitate virtuală / realitate augmentată, etc.

Prin natura lui, proiectul va atrage principalele…

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ce probleme întâmpină românii la ghişeele statului. Își iau o zi concediu pentru rezolvarea problemelor

Publicat

taxe

Opt din zece români susţin că nu rezolvă, de la prima vizită, problema pentru care s-au prezentat la ghişeul unei instituţii publice, în condiţiile în care 70% dintre contribuabili sunt nevoiţi să-şi ia o zi de concediu pentru a rezolva probleme ce ţin de interacţiunea cu statul, arată un studiu recent efectuat de Asociaţia Română pentru Smart City, cu sprijinul Dell Technologies.

Pe lista obstacolelor pe care le-au întâmpinat în situaţia în care nu au rezolvat problema la ghişeu se află faptul că nu aveau toate documentele (47,03%) şi defecţiuni tehnice sau erori umane din cadrul instituţiei (46,85%).

Conform aceluiaşi studiu, şase din zece români consideră că România este o ţară birocratizată excesiv, iar reducerea birocraţiei ar spori şansele de a urca în clasamentul ţărilor cu acces la servicii digitale.

Dintre toate interacţiunile pe care le-au avut în trecut cu instituţiile statului, 35,9% dintre respondenţi spun că niciuna dintre acestea nu au avut loc în mediul digital, 21,89% declară că doar o interacţiune a avut loc în mediul digital şi 16,93% că au avut două interacţiuni la care nu au fost nevoiţi să se deplaseze.

Totodată, majoritatea celor chestionaţi nu dau mari şanse digitalizării complete a instituţiilor administrative ale statului, în viitorul apropiat. Astfel, 27,87% consideră că acest lucru se va întâmpla peste zece ani, 22,68% peste cinci ani, în timp ce 20,63% sunt de părere că digitalizarea nu va avea loc deloc.

„Concluziile sunt îngrijorătoare, având în vedere că 88,66% dintre români obişnuiesc să interacţioneze cu instituţiile statului pentru plata taxelor şi impozitelor, iar 67,01% pentru obţinerea sau reînnoirea unor acte sau documente oficiale”, susţin realizatorii studiului.

Un alt studiu efectuat de Asociaţia Română pentru Smart City a consultat părerea reprezentanţilor statului cu privire la gradul de digitalizare din instituţiile publice.

Potrivit cercetării, principala nevoie identificată de către respondenţi este transparenţa (în procese şi durata lor), aceştia subliniind faptul că „o evidenţă a circuitului documentelor ar fi foarte necesară”, urmată de conectarea datelor şi comunicarea între instituţii. În plus, 63% dintre participanţii la acest studiu, realizat în 27 de instituţii publice, au declarat că îşi iau informaţiile despre evoluţia tehnologică direct de la locul de muncă.

De asemenea, 85% dintre cei chestionaţi au indicat că prioritatea digitalizării ar trebui fie accesibilitatea şi îmbunătăţirea infrastructurii (acces rapid la resurse), una dintre soluţiile cele mai importante pentru simplificarea birocraţiei din România fiind utilizarea soluţiilor Cloud. Cu toate acestea, din totalul numărului de respondenţi, doar 22% afirmă că folosesc această soluţie de stocare, deşi 78% consideră că ar spori considerabil eficienţa.

Asociaţia Română pentru Smart City, alături de Dell Technologies, au dat startul unei campanii pentru digitalizarea României – „România Fără Ghişee” – al cărei obiectiv este debirocratizarea instituţiilor statului prin implementarea de soluţii tehnologice adaptate nevoilor cetăţenilor.

„Deşi multe instituţii au încercat de digitalizeze procesele de comunicare cu cetăţenii, în multe cazuri a lipsit privirea de ansamblu, aşa că uneori digitalizarea nu a făcut decât să consume bani, resurse şi chiar să complice lucrurile. Campania România Fără Ghişee este modul prin care dorim să atragem atenţia asupra obstacolelor peste către trebuie să treacă cetăţenii şi să determinăm autorităţile să pună problema digitalizării României în topul priorităţilor pentru 2022. Avem soluţiile necesare pentru ca interacţiunile dintre cetăţeni şi instituţiile publice să fie mai transparente, mai productive şi să salveze timp şi bani pentru ambele părţi. Alături de partenerii noştri de la Dell Technologies punem la dispoziţie expertiza şi soluţiile care vor lăsa dosarul cu şină de domeniul trecutului”, a declarat Eduard Dumitraşcu, preşedintele Asociaţiei.

„România Fără Ghişee” este o campanie ce îşi propune să contribuie la transformarea digitală a oraşelor din România, iar Asociaţia Română pentru Smart City a lansat petiţia prin care îndeamnă reprezentanţii autorităţilor publice de a se alătura demersului şi de a deschide oportunităţi în oraşele lor. Prin parteneriatul cu Dell Technologies, reprezentanţii instituţiilor au ocazia de a beneficia de consultanţă gratuită din partea echipei de experţi a Dell. AGERPRES

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe