EVENIMENT
Cheltuielile de sărbători se menţin la nivelul din 2021. Câți dintre cumpărători se așteaptă la scumpiri
Cheltuielile de sărbători se menţin, în acest sezon, la nivelul anului 2021, chiar dacă 73% dintre cumpărători se aşteaptă la scumpiri, iar 37% dintre ei au o situaţie financiară precară, conform studiului Deloitte Holiday Retail Survey 2022.
Cu toate acestea, consumatorii cu venituri mici plănuiesc să cheltuiască, în perioada sărbătorilor, cu 25% mai mult decât anul trecut. În acelaşi timp, 77% dintre comercianţi estimează că vânzările vor creşte, în această perioadă, faţă de 2021.
Conform studiului, 41% dintre consumatori prevăd o evoluţie defavorabilă a economiei anul viitor, procent în creştere de la 33% în 2021 şi 27% în 2020.
În aceste condiţii, consumatorii renunţă la cumpărăturile neesenţiale, care scad cu 12%, pentru a oferi cadouri sub formă de produse (+1%) şi sub forma unor experienţe care implică socializare, respectiv petreceri, ieşiri la restaurant sau bilete la concert (+7%).
Însă numărul mediu de cadouri scade de la 16, anul trecut, la nouă, anul acesta, şi preferinţa se mută pe produsele de tipul cardurilor cadou (în urcare cu 7%).
Pentru a compensa creşterea preţurilor, 32% dintre cumpărători caută să achiziţioneze articole reutilizabile (folosite/recondiţionate), iar 48% dintre comercianţi spun că vor vinde astfel de produse în acest sezon.
Cheltuielile de sărbători se menţin la nivelul din 2021. Comercianţii estimează că preţurile produselor lor vor creşte cu până la 10%
Majorarea preţurilor reprezintă o motivaţie atât pentru cei care spun că vor cheltui mai mult anul acesta de sărbători (51%), cât şi pentru cei care vor cheltui mai puţin (66%).
De altfel, şi comercianţii estimează că preţurile produselor lor vor creşte cu până la 10% (43% dintre comercianţi) sau chiar mai mult (20% dintre comercianţi).
„Inflaţia reprezintă, în prezent, o provocare atât pentru mediul de afaceri, cât şi pentru populaţie în majoritatea statelor lumii.
În aceste condiţii, 34% dintre cetăţenii Uniunii Europene spun că principala lor preocupare este legată de creşterea preţurilor şi, implicit, a costului vieţii.
În România, 54% dintre respondenţi au indicat scumpirea bunurilor de consum şi a energiei ca fiind cele mai importante probleme cu care se confruntă.
Cheltuielile de sărbători se menţin la nivelul din 2021. Peste 30% dintre consumatori plănuiesc să folosească reţelele sociale pentru cumpărăturile de sărbători
Cu toate acestea, în prima jumătate a acestui an, consumul privat a fost principalul determinant al creşterii economiei româneşti (+7,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut), iar pentru perioada următoare prognozele oficiale indică un ritm anual de 2,7%”, a declarat Raluca Bâldea, partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Ca şi în anii precedenţi, cumpărăturile online sunt pe cale să domine sezonul, dar magazinele fizice recâştigă din terenul pierdut în timpul pandemiei.
Astfel, anul acesta, 35% din bugetul alocat cheltuielilor de sărbători merge către magazinele fizice (în creştere de la un minim de 28% în 2020), dar 63% către cumpărăturile online.
Totodată, 34% dintre consumatori plănuiesc să folosească reţelele sociale pentru cumpărăturile de sărbători, procentul fiind mult mai ridicat în rândul tinerilor Millennials (56%) şi al celor din Generaţia Z (60%).
Cheltuielile de sărbători se menţin la nivelul din 2021.Aproximativ patru din zece consumatori intenţionează să aleagă cadouri durabile
Conform studiului, aproximativ patru din zece consumatori intenţionează să aleagă cadouri durabile, iar aceştia vor să cheltuiască cu 14% peste medie, spre deosebire de ceilalţi, care caută să îşi reducă cheltuielile.
„Dintre cei care evită produsele durabile, 45% spun că acestea sunt inaccesibile, iar 31% sunt de părere că cele cu adevărat durabile sunt dificil de identificat.
Şi anul acesta cumpărătorii sunt îngrijoraţi cu privire la disponibilitatea produselor căutate (77%), însă comercianţii sunt convinşi, în proporţie de 100%, că vor primi la timp marfa comandată pentru perioada sărbătorilor (faţă de 57%, anul trecut)”, susţin autorii cercetării.
Studiul Deloitte Holiday Retail Survey 2022 a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat aproape 5.000 de consumatori din SUA şi 40 de directori din companii de retail care au, în proporţie de peste 90%, venituri anuale de peste un miliard de dolari.
Deloitte România oferă, în cooperare cu Reff & Asociaţii | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanţă fiscală, servicii juridice, de consultanţă şi managementul riscului, consultanţă financiară, soluţii de servicii şi consultanţă în tehnologie, precum şi alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 3.000 de profesionişti. Agerpres
EVENIMENT
AFIR: se pot depune cereri de finanțare pentru unități de procesare în domeniul agricol. Condiții și sume acordate
Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) a anunțat că de luni, 15 decembrie, se pot depune cereri de finanțare pentru investiții în procesarea și marketingul produselor agricole, în vederea obținerii de produse alimentare și produse transformate.
Este vorba despre produse, altele decât cele prevăzute în Anexa I a Tratatului de Funcționare a Uniunii Europene, finanțată din Planul Strategic PAC 2023 – 2027 (PS 2027).
Domenii de finanțare
AFIR sprijină…
Citește mai mult pe Alba24.ro
Pe măsură ce ne apropiem de sfârșitul anului, astrele ne provoacă să reflectăm asupra realizărilor și să privim cu atenție spre viitor. Săptămâna 15-21 decembrie vine cu oportunități de clarificare și decizii esențiale pentru fiecare zodie.
Berbec (21 martie – 19 aprilie)
Energia săptămânii te împinge să iei inițiativa în proiecte personale și profesionale. Fii atent la detalii, mai ales la locul…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Ce este „Spiderman”, noul tip de atac phishing. DNSC: „Infractorii pot copia perfect site-urile băncilor”
Un nou tip de atac cibernetic, denumit „Spiderman”, este utilizat de infractori pentru a copia aproape perfect site-urile a zeci de bănci și platforme financiare europene, cu scopul de a fura parole, coduri de autentificare în doi pași (2FA) și date de card.
Avertismentul vine din partea Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC), pe baza informațiilor publicate de platforma de specialitate…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Creșterea încasărilor ANAF Cluj: Digitalizare, TVA și presiune fiscală. Explicațiile economistului UBB Flavius Rovinaru
Încasările bugetare administrate de ANAF Cluj au înregistrat creșteri semnificative în lunile septembrie, octombrie și prima parte a lunii noiembrie 2025, comparativ cu aceeași perioadă din 2024, potrivit situațiilor oficiale transmise către Cluj24. Conf. dr. univ. Flavius Rovinaru, profesor și cercetător expert în macroeconomie la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității…
Citește mai mult pe Cluj24.ro




