Connect with us

EVENIMENT

Cheltuielile de sărbători se menţin la nivelul din 2021. Câți dintre cumpărători se așteaptă la scumpiri

Publicat

bani 1 1000x600.jpg

Cheltuielile de sărbători se menţin, în acest sezon, la nivelul anului 2021, chiar dacă 73% dintre cumpărători se aşteaptă la scumpiri, iar 37% dintre ei au o situaţie financiară precară, conform studiului Deloitte Holiday Retail Survey 2022.

Cu toate acestea, consumatorii cu venituri mici plănuiesc să cheltuiască, în perioada sărbătorilor, cu 25% mai mult decât anul trecut. În acelaşi timp, 77% dintre comercianţi estimează că vânzările vor creşte, în această perioadă, faţă de 2021.

Conform studiului, 41% dintre consumatori prevăd o evoluţie defavorabilă a economiei anul viitor, procent în creştere de la 33% în 2021 şi 27% în 2020.

În aceste condiţii, consumatorii renunţă la cumpărăturile neesenţiale, care scad cu 12%, pentru a oferi cadouri sub formă de produse (+1%) şi sub forma unor experienţe care implică socializare, respectiv petreceri, ieşiri la restaurant sau bilete la concert (+7%).

Însă numărul mediu de cadouri scade de la 16, anul trecut, la nouă, anul acesta, şi preferinţa se mută pe produsele de tipul cardurilor cadou (în urcare cu 7%).

Pentru a compensa creşterea preţurilor, 32% dintre cumpărători caută să achiziţioneze articole reutilizabile (folosite/recondiţionate), iar 48% dintre comercianţi spun că vor vinde astfel de produse în acest sezon.

Cheltuielile de sărbători se menţin la nivelul din 2021. Comercianţii estimează că preţurile produselor lor vor creşte cu până la 10%

Majorarea preţurilor reprezintă o motivaţie atât pentru cei care spun că vor cheltui mai mult anul acesta de sărbători (51%), cât şi pentru cei care vor cheltui mai puţin (66%).

De altfel, şi comercianţii estimează că preţurile produselor lor vor creşte cu până la 10% (43% dintre comercianţi) sau chiar mai mult (20% dintre comercianţi).

„Inflaţia reprezintă, în prezent, o provocare atât pentru mediul de afaceri, cât şi pentru populaţie în majoritatea statelor lumii.

În aceste condiţii, 34% dintre cetăţenii Uniunii Europene spun că principala lor preocupare este legată de creşterea preţurilor şi, implicit, a costului vieţii.

În România, 54% dintre respondenţi au indicat scumpirea bunurilor de consum şi a energiei ca fiind cele mai importante probleme cu care se confruntă.

Cheltuielile de sărbători se menţin la nivelul din 2021. Peste 30% dintre consumatori plănuiesc să folosească reţelele sociale pentru cumpărăturile de sărbători

Cu toate acestea, în prima jumătate a acestui an, consumul privat a fost principalul determinant al creşterii economiei româneşti (+7,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut), iar pentru perioada următoare prognozele oficiale indică un ritm anual de 2,7%”, a declarat Raluca Bâldea, partener Servicii Fiscale, Deloitte România.

Ca şi în anii precedenţi, cumpărăturile online sunt pe cale să domine sezonul, dar magazinele fizice recâştigă din terenul pierdut în timpul pandemiei.

Astfel, anul acesta, 35% din bugetul alocat cheltuielilor de sărbători merge către magazinele fizice (în creştere de la un minim de 28% în 2020), dar 63% către cumpărăturile online.

Totodată, 34% dintre consumatori plănuiesc să folosească reţelele sociale pentru cumpărăturile de sărbători, procentul fiind mult mai ridicat în rândul tinerilor Millennials (56%) şi al celor din Generaţia Z (60%).

Cheltuielile de sărbători se menţin la nivelul din 2021.Aproximativ patru din zece consumatori intenţionează să aleagă cadouri durabile

Conform studiului, aproximativ patru din zece consumatori intenţionează să aleagă cadouri durabile, iar aceştia vor să cheltuiască cu 14% peste medie, spre deosebire de ceilalţi, care caută să îşi reducă cheltuielile.

„Dintre cei care evită produsele durabile, 45% spun că acestea sunt inaccesibile, iar 31% sunt de părere că cele cu adevărat durabile sunt dificil de identificat.

Şi anul acesta cumpărătorii sunt îngrijoraţi cu privire la disponibilitatea produselor căutate (77%), însă comercianţii sunt convinşi, în proporţie de 100%, că vor primi la timp marfa comandată pentru perioada sărbătorilor (faţă de 57%, anul trecut)”, susţin autorii cercetării.

Studiul Deloitte Holiday Retail Survey 2022 a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat aproape 5.000 de consumatori din SUA şi 40 de directori din companii de retail care au, în proporţie de peste 90%, venituri anuale de peste un miliard de dolari.

Deloitte România oferă, în cooperare cu Reff & Asociaţii | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanţă fiscală, servicii juridice, de consultanţă şi managementul riscului, consultanţă financiară, soluţii de servicii şi consultanţă în tehnologie, precum şi alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 3.000 de profesionişti. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Cum va fi VREMEA până la mijlocul lunii mai. Temperaturi POTRIVITE perioadei, cu unele instabilități și precipitații

Publicat

1713701683 nori si soare e1587975866868.jpg

ANM a actualizat prognoza meteo până la mijlocul lunii mai. Se anunță o perioadă cu temperaturi în general potrivite pentru data din calendar. Nu sunt excluse perioadele specifice, cu instabilitate atmosferică și precipitații abundente.

Meteorologii de la ANM au emis estimarea valorilor termice și a precipitațiilor pentru următoatrele patru săptămâni, în intervalul 22 aprilie – 20 mai 2024. Specialiștii prognozează temperaturi în general apropiate de cele…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Acțiune umanitară pentru persoanele din zonele greu accesibile ale Apusenilor. Cadouri de la copiii din Aiud, duse de ASCORi

Publicat

acțiune umanitară pentru persoanele din zonele greu accesibile ale apusenilor.

Membrii Asociației Studenților Creștin-Ortodocși Români (ASCOR) – Filiala Alba Iulia au desfășurat sâmbătă o acțiune umanitară pentru persoanele care locuiesc în zonele greu accesibile din Munții Apuseni.

Astfel, tinerii organizației studențești, însoțiți de părintele Andrei Bâldea, protopop al protoieriei Câmpeni, au vizitat peste 60 de familii din comuna Vidra, oferindu-le în dar pachete cu alimente neperisabile (făină, zahăr, ulei, paste, griș, orez și…
Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Femeie de 30 de ani, CĂZUTĂ de la înălțime, în Baciu. A fost dusă la SPITAL

Publicat

smurd masina cluj e1634720297384.jpg

O femeie de 30 de ani din Baciu a căzut de la înălțime, duminică. Aceasta a primit îngrijiri la fața locului după care a fost transportată la spital, conștientă.

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit în această dimineață, pe strada Saturn din localitatea Baciu, pentru a acorda primul ajutor calificat unei persoane care a suferit mai multe traumatisme, cel mai probabil în urma căderii de la înălțime.

Femeie de 30 de ani, CĂZUTĂ…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Ce s-ar întâmpla dacă un oraș din România ar trece la un consum full-electric: Trei scenarii legate de costurile pentru populație

Publicat

ce s ar întâmpla dacă un oraș din românia ar trece

Ce s-ar întâmpla dacă un oraș din România ar trece la un consum full-electric. Asociația Energie Inteligentă a analizat trei scenarii legate de costuri, pe care le-a adunat într-un studiu. 

Primul studiu privind convertirea energetică a unui oraș din România în full-electric, realizat de Asociația Energia Inteligentă, arată că din trei scenarii analizate (full electric, Mix energetic cu și fără termoficare), scenariul full electric ar aduce cele mai mari creșteri de costuri…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe