EVENIMENT
Cheltuielile de sărbători se menţin la nivelul din 2021. Câți dintre cumpărători se așteaptă la scumpiri

Cheltuielile de sărbători se menţin, în acest sezon, la nivelul anului 2021, chiar dacă 73% dintre cumpărători se aşteaptă la scumpiri, iar 37% dintre ei au o situaţie financiară precară, conform studiului Deloitte Holiday Retail Survey 2022.
Cu toate acestea, consumatorii cu venituri mici plănuiesc să cheltuiască, în perioada sărbătorilor, cu 25% mai mult decât anul trecut. În acelaşi timp, 77% dintre comercianţi estimează că vânzările vor creşte, în această perioadă, faţă de 2021.
Conform studiului, 41% dintre consumatori prevăd o evoluţie defavorabilă a economiei anul viitor, procent în creştere de la 33% în 2021 şi 27% în 2020.
În aceste condiţii, consumatorii renunţă la cumpărăturile neesenţiale, care scad cu 12%, pentru a oferi cadouri sub formă de produse (+1%) şi sub forma unor experienţe care implică socializare, respectiv petreceri, ieşiri la restaurant sau bilete la concert (+7%).
Însă numărul mediu de cadouri scade de la 16, anul trecut, la nouă, anul acesta, şi preferinţa se mută pe produsele de tipul cardurilor cadou (în urcare cu 7%).
Pentru a compensa creşterea preţurilor, 32% dintre cumpărători caută să achiziţioneze articole reutilizabile (folosite/recondiţionate), iar 48% dintre comercianţi spun că vor vinde astfel de produse în acest sezon.
Cheltuielile de sărbători se menţin la nivelul din 2021. Comercianţii estimează că preţurile produselor lor vor creşte cu până la 10%
Majorarea preţurilor reprezintă o motivaţie atât pentru cei care spun că vor cheltui mai mult anul acesta de sărbători (51%), cât şi pentru cei care vor cheltui mai puţin (66%).
De altfel, şi comercianţii estimează că preţurile produselor lor vor creşte cu până la 10% (43% dintre comercianţi) sau chiar mai mult (20% dintre comercianţi).
„Inflaţia reprezintă, în prezent, o provocare atât pentru mediul de afaceri, cât şi pentru populaţie în majoritatea statelor lumii.
În aceste condiţii, 34% dintre cetăţenii Uniunii Europene spun că principala lor preocupare este legată de creşterea preţurilor şi, implicit, a costului vieţii.
În România, 54% dintre respondenţi au indicat scumpirea bunurilor de consum şi a energiei ca fiind cele mai importante probleme cu care se confruntă.
Cheltuielile de sărbători se menţin la nivelul din 2021. Peste 30% dintre consumatori plănuiesc să folosească reţelele sociale pentru cumpărăturile de sărbători
Cu toate acestea, în prima jumătate a acestui an, consumul privat a fost principalul determinant al creşterii economiei româneşti (+7,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut), iar pentru perioada următoare prognozele oficiale indică un ritm anual de 2,7%”, a declarat Raluca Bâldea, partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Ca şi în anii precedenţi, cumpărăturile online sunt pe cale să domine sezonul, dar magazinele fizice recâştigă din terenul pierdut în timpul pandemiei.
Astfel, anul acesta, 35% din bugetul alocat cheltuielilor de sărbători merge către magazinele fizice (în creştere de la un minim de 28% în 2020), dar 63% către cumpărăturile online.
Totodată, 34% dintre consumatori plănuiesc să folosească reţelele sociale pentru cumpărăturile de sărbători, procentul fiind mult mai ridicat în rândul tinerilor Millennials (56%) şi al celor din Generaţia Z (60%).
Cheltuielile de sărbători se menţin la nivelul din 2021.Aproximativ patru din zece consumatori intenţionează să aleagă cadouri durabile
Conform studiului, aproximativ patru din zece consumatori intenţionează să aleagă cadouri durabile, iar aceştia vor să cheltuiască cu 14% peste medie, spre deosebire de ceilalţi, care caută să îşi reducă cheltuielile.
„Dintre cei care evită produsele durabile, 45% spun că acestea sunt inaccesibile, iar 31% sunt de părere că cele cu adevărat durabile sunt dificil de identificat.
Şi anul acesta cumpărătorii sunt îngrijoraţi cu privire la disponibilitatea produselor căutate (77%), însă comercianţii sunt convinşi, în proporţie de 100%, că vor primi la timp marfa comandată pentru perioada sărbătorilor (faţă de 57%, anul trecut)”, susţin autorii cercetării.
Studiul Deloitte Holiday Retail Survey 2022 a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat aproape 5.000 de consumatori din SUA şi 40 de directori din companii de retail care au, în proporţie de peste 90%, venituri anuale de peste un miliard de dolari.
Deloitte România oferă, în cooperare cu Reff & Asociaţii | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanţă fiscală, servicii juridice, de consultanţă şi managementul riscului, consultanţă financiară, soluţii de servicii şi consultanţă în tehnologie, precum şi alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 3.000 de profesionişti. Agerpres
EVENIMENT
VIDEO FOTO. Modificări ale circulației în Piața 14 Iulie din Cluj-Napoca. Accesul auto, restricționat pe mai multe străzi

Primăria Cluj-Napoca anunță că proiectul de reabilitare a străzilor din cartierul Grigorescu continuă. Circulația auto a fost închisă pe două laturi ale Pieței 14 Iulie și pe mai multe străzi din zonă.
Circulația auto pe latura sudică și estică a Pieței 14 Iulie, pe sectorul cuprins între strada Sigismund Toduță și strada G. Garibaldi a fost închisă, în vederea continuării lucrărilor de modernizare, în cadrul proiectului „Creșterea și…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Răzbunarea unui bărbat din Alba Iulia, pe un aparat de păcănele, i-a adus o condamnare. Ce a făcut după ce a pierdut mulți bani

Un bărbat din Alba Iulia a fost condamnat pentru distrugere după ce a lovit cu pumnul un aparat de jocuri de noroc. O pedeapsă din partea magistraților Judecătoriei Alba Iulia a fost dată pe 14 mai 2025.
Bărbatul a fost judecat și condamnat pentru o faptă veche de trei ani. Mai exact pentru un moment în care a dat cu pumnul într-un aparat de păcănele.
Nervos că a pierdut peste 6000 de lei bărbatul s-a răzbunat pe aparat.
”În data de 2 octombrie 2022, în jurul orei 10:20,…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Stații inteligente de transport public dotate cu puncte de încărcare USB și wireless, în comuna Lupșa. Licitația, lansată în SEAP

Stații inteligente de transport public dotate cu puncte de încărcare USB și wireless, în comuna Lupșa. Cinci stații inteligente de transport public urmează să fie amplasate în curând în comuna Lupșa, printr-o investiție de peste 300.000 de lei
Primăria Lupșa a lansat pe 19 mai, în SEAP, o licitație pentru achizitionarea de mobilier urban inteligent, respectiv cinci stații inteligente de transport public.
Valoarea estimată a contractului este de 333.242 lei, fără TVA….
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
21 mai – Sfinții Împărați Constantin și Elena. 1,8 milioane de români își sărbătoresc onomastica

Aproximativ 1,8 milioane de români își sărbătoresc miercuri, 21 mai, onomastica, de Sfinții Împărați Constantin și Elena, dintre care aproape 1,1 milioane de femei și aproximativ 675.000 de bărbați, scrie Agerpres.
Potrivit datelor furnizate de Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, cel mai întâlnit nume masculin este Constantin – 422.622, urmat de Cosmin – 116.727, Costel – 74.184, Costică – 23.698, Costin – 22.235 și Costinel –…
Citește mai mult pe Cluj24.ro