ACTUALITATE
Cheltuielile de sărbători vor depăşi anul acesta nivelurile pre-pandemice. Studiu
Se anticipează că cheltuielile de sărbători vor atinge niveluri fără precedent anul acesta, reflectând o creștere de 10% față de nivelurile pre-pandemice din 2019 și de 14% în comparație cu 2022.
Cu toate acestea, 72% dintre consumatori se așteaptă la creșteri de prețuri în categorii precum alimente și băuturi, îmbrăcăminte, electronice, articole pentru casă, jucării și îngrijire personală, potrivit ultimului studiu Deloitte Holiday Retail Survey 2023, citat de Agerpres.
Consumatorii alocați în mod diferențiat
Studiul indică faptul că bugetul mediu alocat de consumatori pentru sărbători a crescut la 1.652 de dolari, în pofida inflației.
Cu toate acestea, 68% din totalul cheltuielilor de sărbători vor fi realizate de un grup restrâns de consumatori (27%), care intenționează să aloce sume considerabile, minim 2.146 de dolari, pentru achiziționarea a zece cadouri.
Aceasta este o diferență semnificativă în comparație cu restul consumatorilor, care planifică să cumpere opt cadouri.
Preferința pentru comerțul tradițional revine
Cumpărăturile online, care au înregistrat creșteri semnificative în timpul pandemiei, vor rămâne la nivelul din 2022, în timp ce magazinele fizice își recâștigă popularitatea.
Astfel, 63% dintre respondenți intenționează să facă achiziții online, în timp ce 37% preferă cumpărăturile offline, iar 28% vor alege să comande online și să ridice produsele din magazinele fizice.
Tendințe în cadourile de sărbători
Categoriile de produse cu creșteri semnificative de preț vor pierde teren în fața cadourilor sub formă de vouchere, cu o medie alocată de 300 de dolari de cumpărători.
Studiul subliniază, de asemenea, o tendință crescută către cadouri sustenabile, cu 55% dintre consumatorii mai tineri preferând această categorie.
Social media și cadourile sustenabile
Doar 34% dintre respondenți planifică să folosească rețelele de socializare pentru achiziții de sărbători.
Cu toate acestea, aceștia pot folosi platformele pentru a citi recenzii, a descoperi produse și idei de cadouri, a găsi oferte și a vizita paginile comercianților.
Concluzii și perspective pentru retaileri
Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, a comentat că această creștere semnificativă a cheltuielilor este legată în principal de creșterea prețurilor, reflectând schimbările în obiceiurile de consum ale românilor.
Studiul, bazat pe un sondaj la care au participat peste 4.300 de consumatori din SUA și 43 de directori din companii de retail, oferă perspective valoroase pentru comercianți, sugerând că satisfacția nevoilor și motivațiilor consumatorilor poate genera vânzări suplimentare.
Cadourile practice, cele care se potrivesc pasiunilor sau hobby-urilor personale, precum și cele care oferă momente de relaxare, au potențialul de a răspunde la cerințele consumatorilor.
Despre studiu
Studiul Deloitte Holiday Retail Survey 2023 s-a bazat pe un sondaj extins, implicând peste 4.300 de consumatori din SUA și 43 de directori din companii de retail cu venituri anuale de peste un miliard de dolari.