Connect with us

ACTUALITATE

Circulaţie în condiţii de iarnă pe reţeaua feroviară din sud-vest, nord şi centru. Se intervine pe anumite rute

Publicat

Circulaţia trenurilor se desfăşoară în condiţii de iarnă pe reţeaua feroviară din partea de sud-vest, nord şi centrul ţării, iar pe unele rute se intervine pentru repunerea sub tensiune a liniilor de contact, fiind în acelaşi timp asigurată transbordarea pentru călătorii aflaţi în câteva trenuri InterRegio (IR), informează Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, într-un comunicat de presă transmis, duminică, AGERPRES.

„În acest moment se intervine cu drezine pantograf şi cu personal propriu pe raza Regionalei CF Iaşi, pe intervalul de staţii Vatra Dornei – Năsăud, unde sunt în desfăşurare lucrări de repunere sub tensiune a liniei de contact. Menţionăm faptul că, pentru a asigura continuitate în circulaţie trenurilor, care sunt trasate să tranziteze zona respectivă, se asigură transbordare cu mijloace auto, în intervalul orar necesar intervenţiilor pentru repunerea sub tensiune a linie de contact. Transbordarea auto se asigură pentru călătorii aflaţi în trenurile IR 1833, care circulă în relaţia Iaşi – Timişoara Nord şi IR 1832 care circulă în relaţia Cluj – Galaţi”, se arată în comunicatul citat.

CFR S.A. menţionează că această măsură este necesară pentru a evita staţionarea temporară a trenurilor, în perioada desfăşurării intervenţiilor, precum şi pentru a reduce întârzierile în circulaţia feroviară, în zonele afectate de condiţiile meteo nefavorabile.

În acelaşi context, compania feroviară anunţă că, în urma întreruperii temporare a traficului pe segmentul feroviar Vatra Dornei – Năsăud din cauza căderilor de copaci pe firul de contact şi linie, se va asigura pe distanţa Vatra Dornei – Năsăud şi retur transbordarea călătorilor cu mijloace auto la trenurile IR 1833 Iaşi – Timişoara Nord şi IR 1832 Cluj Napoca – Galaţi.

„În cursul acestei dimineţi, 9 ianuarie 2022, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile au fost căderi de copaci pe liniile de cale ferată generând întreruperea temporară a alimentării cu energie electrică sau a circulaţiei pe segmentele feroviare Leşu Ilvei – Ilva Mică şi Poarta – Slatina Timiş afectate de avertizarea meteo cod galben, ceea ce a condus la întârzieri în mersul unor trenuri care tranzitează aceste zone. În zonele unde este necesar, CFR Călători pune operativ la dispoziţia CFR SA locomotive Diesel pentru deblocarea circulaţiei. CFR Călători ţine permanent legătura cu CFR SA, managerul infrastructurii, care realizează dirijarea circulaţiei şi cu echipele din trenurile afectate oferind asistenţă călătorilor. Toate măsurile operative care se iau au ca principal scop circulaţia trenurilor în condiţii de siguranţă”, precizează sursa citată.

Compania feroviară naţională recomandă pasagerilor ca, înainte de efectuarea călătoriei, să se informeze despre condiţiile meteo şi să solicite informaţii despre eventualele întârzieri şi modificări produse în traficul feroviar la staţiile CFR din Bucureşti şi din ţară, şi la telefon 021/9521.

De asemenea, pasagerii care au bilete şi doresc să renunţe la călătorie pot primi, la cerere, contravaloarea biletelor achiziţionate şi neutilizate (fie pentru întreaga rută, fie pentru distanţa neefectuată din ruta respectivă), conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

În noiembrie 2021, volumul lucrărilor de construcţii a crescut cu 16,1% față de luna anterioară

Publicat

În luna noiembrie 2021 volumul lucrărilor de construcţii a crescut faţă de luna anterioară cu 16,1%, a anunțat miercuri Institutul Național de Statistică (INS).

Comparativ cu luna octombrie, în noiembrie 2021 volumul lucrărilor de construcţii a crescut ca serie brută cu 16,1%, creştere evidenţiată astfel: lucrările de construcţii noi (+16,7%), lucrările de întreţinere şi reparaţii curente (+14,9%) şi lucrările de reparaţii capitale (+14,5%). Pe obiecte de construcţii au avut loc creşteri la clădirile nerezidenţiale (+20,7%), la lucrările de construcţii
inginereşti (+19,9%) şi la clădirile rezidenţiale (+5,9%).

Volumul lucrărilor de construcţii a crescut ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 7,9%.

Față de noiembrie 2020, în luna similară a anului 2021 volumul lucrărilor de construcţii ca serie brută a crescut pe total cu 3,9%. Pe elemente de structură, creşteri s-au înregistrat la lucrările de construcţii noi (+8,1%) şi la lucrările de întreţinere şi reparaţii curente (+3,5%). Lucrările de reparaţii capitale au scăzut cu 20,6%.

Ca serie ajustată, volumul lucrărilor de construcţii a crescut pe total cu 2,0%.

În primele 11 luni ale anului tecut, comparativ cu perioada similară din 2020, volumul lucrărilor de construcţii ca serie brută a scăzut pe total cu 1,2%. Pe elemente de structură scăderi s-au
înregistrat la lucrările de reparaţii capitale (-23,4%) şi la lucrările de întreţinere şi reparaţii curente (-11,5%). Lucrările de construcţii noi au crescut cu 6,6%.

Pe obiecte de construcţii clădirile nerezidenţiale şi construcţiile inginereşti au scăzut cu 11,5%, respectiv cu 8,1%. Clădirile rezidenţiale au crescut cu 29,6%.

Volumul lucrărilor de construcţii a scăzut ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,9%.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Poliția Cluj angajează OSPĂTARI. Care sunt cerințele

Publicat

lefteris kallergis nqziqxuiyfk unsplash scaled e1642611555813.jpg

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Cluj, organizează concurs/examen în vederea încadrării, prin recrutare din sursă externă, a unui număr de 10 posturi de personal contractual, astfel:

1. Trei posturi vacante de personal contractual – muncitor calificat IV la Serviciul logistic – Biroul Administrarea Patrimoniului Imobiliar și Intendență – Complex “Colina” (cod COR 513201 – barman – 1 post; cod COR 513102 – ospătar – 2 posturi) din cadrul I.P.J. Cluj

În vederea participării la concurs/examen, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ, condiţiile generale conform art. 3 din H.G. nr. 286/2011 actualizat şi următoarele condiţiile specifice:

a) să fie declarat apt din punct de vedere medical și psihologic

b) nivelul studiilor: cel puţin studii gimnaziale;

– să dețină diplomă/certificat/atestat sau alt document emis de o instituţie acreditată, care să ateste absolvirea cursului de calificare în specialitatea postului, conform COR;

c) vechime în muncă: 6 luni;

d) vechime în specialitate: 6 luni;

e) să deţină/să obţină după încadrare certificat de acces la informaţii clasificate, nivel conform fișelor posturilor scoase la concurs.

Concursul/examenul constă în trei etape succesive, respectiv:

a) selecţia dosarelor de înscriere – 28.03.2022

b) proba scrisă – 09.03.2022, ora 1000

c) interviu – 15.03.2022, ora 1000

2. Trei posturi vacante de personal contractual – muncitor calificat IV la Serviciul Logistic – Biroul Administrarea Patrimoniului Imobiliar și Intendență (cod COR 741307– electrician de întreținere și reparații; cod COR 818207 – fochist; cod COR 712609 – instalator instalații tehnico-sanitare și gaze) din cadrul I.P.J….

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Județul Botoșani are începând de astăzi doi noi subprefecți: Elena Paula Cojocariu-Berențan și Tiberiu Manolache

Publicat

subprefect.jpg

Județul Botoșani are începând de astăzi doi noi subprefecți, ambii fiind numiți de Guvern la propunerea filialei locale a PSD.

Este vorba de Elena Paula Cojocariu-Berențan, un tânăr avocat cu 12 ani de experiență în Baroul Botoșani și cu un master în științe juridice, și de Tiberiu Manolache, care a fost până în momentul de față administrator public al municipiului Dorohoi.

Ceremonia de depunere a jurământului de către cei doi subprefecți ai județului Botoșani va avea loc mâine la orele amiezii și va fi organizată în sistem videoconferință, aceasta urmând a fi transmisă în direct pe pagina de Facebook a Ministerului Afacerilor Interne și a Instituției Prefectului – Județul Botoșani.

“Elena Paula Cojocariu-Berențan este un tânăr avocat cu 12 ani de experiență în Baroul Botoșani și cu master în științe juridice. Un avocat care cunoaște bine legislația, dar și partea administrativă, dovadă fiind succesele reputate în instanță în spețe administrative. Felicitări, Paula! Mult succes! Tiberiu Manolache a demonstrat profesionalism în administrația publică locală. La bază inginer, Tiberiu a ocupat timp de cinci ani funcția de administrator public al municipiului Dorohoi, care a cunoscut o dezvoltare armonioasă în ultimii ani. Experiența administrativă îi va fi de mare folos în noua provocare ca subprefect. Felicitări, Tiberiu! Mult succes!”, le-a transmis președintele Consiliului Județean Botoșani, Doina Federovici, celor doi subprefecți proaspăt numiți de Guvern.

Vezi mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 12.300 de copii aveau, la finele lunii septembrie 2021, ambii părinţi plecaţi la muncă în străinătate

Publicat

Numărul total al copiilor din România care aveau ambii părinţii plecaţi la muncă în străinătate era, la finele trimestrului trei din 2021, de 12.339, cu 325 mai puţini faţă de trimestrul anterior, conform datelor centralizate de Autoritatea Naţională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii (ANDPDCA).

Totodată, totalul copiilor cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate a coborât la 73.387 la finele lunii septembrie (mai puţin cu 2.416 copii comparativ cu 30 iunie 2021).

Dintre cei 12.339 de copii cu ambii părinţi plecaţi la muncă în străinătate, 11.451 se aflau în îngrijirea rudelor de până la gradul IV, fără măsuri de protecţie, restul fiind plasaţi la un asistent maternal, centre de plasament sau alte familii ori persoane.

Conform sursei citate, un număr de 52.520 de copii aveau un părinte plecat la muncă în străinătate (număr în scădere cu 1.681 copii comparativ cu finele lunii iunie 2021), iar dintre aceştia 50.740 de copii erau în grija rudelor până la gradul IV, fără măsură de protecţie. În acelaşi timp, 1.116 de copii se aflau în sistemul de protecţie specială, cum ar fi în grija unui asistent maternal, în centre de plasament sau la alte familii/persoane.

Totodată, 8.528 copii proveneau din familii în care părintele unic susţinător era plecat la muncă în străinătate, faţă de 8.938 copii cât se înregistrau la finele lunii iunie 2021. Dintre aceştia, 7.415 copii au rămas acasă în îngrijirea rudelor de până la gradul IV, fără măsură de protecţie.

Totalul copiilor rămaşi acasă care se aflau în sistemul de protecţie specială se ridica la 2.889 la 30 septembrie 2021, dintre care 511 copii erau în grija unui asistent maternal, 533 în centre de plasament, 1.684 la rude până la gradul IV, iar 161 de copii în grija altor familii sau persoane. Agerpres

Citește mai departe