Connect with us

AUTO

Circulaţie închisă vineri pe DN 73C şi sâmbătă pe Transfăgărăşan, cu ocazia Raliului Argeşului

Publicat



transfagarasan

Sectorul dintre kilometrii 48 şi 52 din Drumul Naţional 73C (ieşirea din Curtea de Argeş spre Râmnicu Vâlcea) va fi închis, vineri, între orele 14:00 – 18:00, în contextul desfăşurării Raliului Argeşului, informează Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Varianta ocolitoare pentru şoferi este Curtea de Argeş (DN7C) – Valea Danului (DJ 703H) – Tigveni (DJ 678A).

De asemenea, sâmbătă se va închide circulaţia pe următoarele sectoare din Transfăgărăşan: DN 7C km 56+500 (din dreptul Cetăţii Poeni) până la km 61+600 (Barajul Vidraru intersecţie DJ 704I – Cumpăna) între orele 9:30 – 13:30; DN 7C, km 61+600 (Barajul Vidraru intersecţie DJ 704I – Cumpăna) până la km 104+000 (Cabana Conacul Ursului) între orele 9:30 – 16:00.

Potrivit Legii 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, conducătorii auto au obligaţia să respecte restricţiile instituite şi semnalizarea rutieră temporară, precum şi indicaţiile piloţilor de trafic aflaţi la locul desfăşurării evenimentului. AGERPRES

ACTUALITATE

Preţul poliţei RCA s-ar putea majora cu 10-12%, după introducerea obligativităţii decontării

Publicat

Proiectul privind decontarea directă obligatorie la poliţele RCA se află în con­tinuare în dezbatere publică, iar pasul ur­mător constă într-o hotărâre a guvernului, a spus Daniel Apostol, purtător de cuvând al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), pentru ZF.

„Decontarea directă obligatorie este în continuare în dezbatere publică şi aşteptăm să vedem pasul următor pe care îl va lua guvernul. Pot să confirm, după cum spunea Cristian Roşu, vicepreşedinte al ASF, un studiu de impact realizat la nivelul sectorului, pe datele actuale şi contextul de piaţă actual, nu dau concluzia că ar fi o explozie de preţuri la RCA, ci o estimare de majorare cu circa 10-12%. Vicepreşedintele ASF Cristian Roşu spunea că în alte condiţii de piaţă, dacă se ajunge la o nouă echilibrare, ar trebui să vedem doar câteva procente în plus la tarife“, a spus Daniel Apostol.

Opţiunea de decontare directă permite celui care achiziţionează o poliţă RCA să solicite despăgubirea, în cazul unui accident rutier, direct de la asigurătorul său, procesul fiind mai rapid, urmând ca după aceea asigu­rătorul să îşi recupereze banii de la compania de asigurări a şoferului vinovat.

Deşi opţiunea de decontare directă nu este încă obligatorie, consumatorii au o mentalitate orientată către cel mai mic preţ, dată fiind natura de oligativitate pentru încheierea unei poliţe RCA.

Odată cu creşterile care vor apărea prin introducerea decontării directe ca fiind obligatorie la orice poliţă RCA, şoferii vor continua să se orienteze la cel mai mic preţ, pentru că va exista în continuare un preţ mic în funcţie de specificul şoferului, maşinii şi de modul de analiză a fiecărui asigurător.

Cu toate acestea, asigurătorii nu îşi vor mai permite să ofere poliţe RCA la un preţ mult mai redus,din cauza noii legislaţii care obligă plata despăgubirii în termen de 10 zile de la notificarea acesteia de către asigurătorul persoanei care activează poliţa, iar sancţiunile sunt aspre, mai ales din cauza caracterului de execuţie a scrisorii de despăgubire, în cazul în care perioada de plată este depăşită.

Astfel, preţurile pentru poliţele RCA ar putea înregistra creşteri semnificative la unii asigurători, care vor fi nevoiţi să se alinieze într-o oarecare măsură nivelului mediu al preţurilor din piaţă pentru a putea face faţă plăţilor ulterioare cu despăgubirile.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

România, cel mai semnificativ declin al vânzărilor auto din Europa, în ianuarie

Publicat

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au scăzut cu 25,7% în ianuarie, comparativ cu perioada similară din 2020, arată datele publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), iar România, Spania şi Slovacia au raportat cel mai semnificativ declin.

Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

Un număr de 824.835 autoturisme au fost înmatriculate luna trecută în Europa, comparativ cu 1,13 milioane în ianuarie 2020.

Conform ACEA, declinul pieţei auto europene a fost determinat de înăsprirea restricţiilor introduse pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus (COVID-19) şi de incertitudinile economice globale.

În ianuarie, piaţa auto din România a înregistrat o scădere cu 51,90%, fiind înmatriculate 6.004 autoturisme, faţă de 12.489 vehicule în perioada similară din 2020. Slovacia a raportat un declin de 50,60% luna trecută.

Cele cinci mari pieţe europene au înregistrat scăderi în ianuarie, de la minus 51,5% în Spania, la 39,5% în Marea Britanie, 31,1% în Germania, 14% în Italia şi 5,8% în Franţa, arată datele ACEA.

Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în Europa a scăzut cu 24,3% anul trecut, la 11,96 milioane, cel mai sever declin anual de când se publică aceste date, în timp ce România a raportat un recul de 21,8%.

AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ford va investi 29 miliarde de dolari în vehicule electrice şi autonome

Publicat

ford

Ford Motor a anunţat joi majorarea investiţiilor în vehicule electrice şi autonome la 29 miliarde de dolari, chiar dacă a raportat pierderi de 2,8 miliarde de dolari, sau 0,70 dolari pe acţiune, în trimestrul patru din 2020, transmit MarketWatch, Bloomberg şi Reuters.

Vânzările au scăzut în ultimele trei luni din 2020 la 36 miliarde de dolari, de la 39,7 miliarde de dolari în trimestrul patru din 2019. Analiştii se aşteptau la pierderi de 0,07 dolari pe acţiune şi la vânzări de 36,8 miliarde de dolari.

Al doilea producător auto din SUA a avertizat că în primul trimestru din acest an ar putea înregistra pierderi din cauza lipsei de semiconductori pe plan global.

Pe ansamblul anului trecut, Ford a raportat pierderi nete de 1,3 miliarde de dolari, sau 0,32 dolari pe acţiune, faţă de un profit modest în 2019, de 0,01 dolari per titlu.

Compania estimează câştiguri operaţionale de 8 – 9 miliarde de dolari în 2021, dar reducerea producţiei din cauza lipsei de cipuri pentru industria auto ar putea reduce câştigurile operaţionale ale Ford în acest an cu 0,1 – 2,5 miliarde de dolari.

Ford îşi va dubla investiţiile în vehicule conectate, urmând să investească 22 miliarde de dolari în electrificare până în 2025. Anul trecut, Ford anunţase că va face investiţii de 11 miliarde de dolari pentru a lansa 40 de modele de automobile electrice şi hibride.

De asemenea, compania va investi şapte miliarde de dolari în dezvoltarea tehnologiei pentru vehicule autonome.

“Ne accelerăm toate planurile”, inclusiv adăugarea de noi modele electrice în portofoliul nostru şi majorarea capacităţii de producţie a bateriilor, a afirmat directorul general Jim Farley.

În trimestrul patru din 2020, Ford a început vânzarea modelelor electrice Mustang, Bronco Sport şi a camionetei F-150, care “ar urma să aibă o contribuţie semnificativă la rezultatele din 2021”, a informat compania.

Acţiunile Ford au urcat cu 2,5% după închiderea şedinţei bursiere, la 11,65 dolari, după ce în ultimele 12 luni au înregistrat un avans de 24%.

Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Vânzările Dacia în Marea Britanie au scăzut cu aproape 32% în ianuarie

Publicat

Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu aproape 39,54% în ianuarie, la 90.249 vehicule, cel mai redus nivel din 1970, ca efect al pandemiei de coronavirus (Covid-19), a anunţat joi Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite Reuters.

În ianuarie, Dacia a vândut 834 de vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 31,75% faţă de perioada similară din 2020, când a înmatriculat 1.222 unităţi.

În topul celor mai bine vândute modele în ianuarie se află Vauxhall Corsa, Kia Sportage, Nissan Qashqai, Ford Fiesta şi Volvo XC40.

În ianuarie, cererea pentru vehicule electrice a crescut cu 54,4%, în timp ce livrările de vehicule diesel şi pe benzină s-au redus cu 62,1% şi, respectiv, 50,6%.

“În urma pierderii de venituri de 20,4 miliarde de lire sterline în 2020, industria auto se confruntă cu un start dificil în 2021. Restricţiile impuse pentru stoparea pandemiei schimbă societatea, economia şi capacitatea noastră de a avansa în vederea îndeplinirii obiectivelor climatice ambiţioase. Redeschiderea în siguranţă a showroom-urilor va asigura locurile de muncă şi va stimula cererea de maşini”, a afirmat directorul general al SMMT, Mike Hawes.

Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu aproape 30% anul trecut, cel mai sever declin anual din 1943, în timp ce Dacia a vândut 18.918 de vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 38,88% faţă de 2019.

Doar 1,63 milioane de vehicule au fost înmatriculate în Marea Britanie în 2020, cele mai puţine din 1992, arată datele SMMT.

SMMT, care se aşteaptă ca anul acesta să fie vândute sub două milioane de maşini noi, a cerut autorităţilor sprijin suplimentar pentru industria auto, inclusiv o posibilă schemă de subvenţii.

În 2020, cererea pentru vehicule electrice a crescut cu 185,9%, în timp ce livrările de vehicule diesel şi pe benzină s-au redus cu 55% şi, respectiv, 39%.

În topul celor mai bine vândute modele în 2020 se află Ford Fiesta, Vauxhall Corsa, Volkswagen Golf, Ford Focus şi Mercedes-Benz A-Class.

Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei. Agerpres

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate