Connect with us

ECONOMIE

Comercianţii trebuie să îşi conecteze casele de marcat la sistemul ANAF până pe 30 noiembrie

Publicat

casa de marcat

Comercianţii mai au timp până la 30 noiembrie pentru conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare al ANAF.

Velin Ganev, direc­tor exe­cu­tiv al Danubius Exim, importator şi dis­tribuitor al brandului de case de marcat Datecs din Bul­­garia, crede că de luna vi­itoa­re ar tre­bui să se vadă o creştere a înca­să­rilor veniturilor din TVA datorită co­nec­tării case­lor de marcat la sistemul ANAF. „Eu, personal, cred că deja se poate ve­dea o creş­tere a încasărilor la TVA dato­rită co­nectării case­lor de mar­cat. Numărul celor co­nectaţi este sem­ni­ficativ la ora ac­tuală, deci din luna ur­mă­toare ar trebui să se vadă o îmbu­nă­tă­ţire din punc­tul ăsta de ve­dere“, a decla­rat Velin Ganev în cadrul emisiunii de business ZF Live.

„Dintr-un total de 650.000 de case de mar­cat din România, din câte am înţeles de la ANAF, mai mult de 400.000 sunt deja co­nec­tate, ceea ce înseamnă conec­tări de peste 60%. Şi la noi sunt conectate tot cam atât, peste 60%. În momentul de faţă, peste tot în te­ritoriu există chiar cozi pentru că s-a aştep­tat în ultimă clipă co­nectarea. Nu ne ajută nici faptul că săptă­mâ­na viitoare s-a făcut acea punte cu 1 de­cembrie, aşa că majori­ta­tea nu se vor lega până pe 30 pentru că există şi concediile respective“, a adăugat Ganev.

ANAF a anunţat că termenul de 30 no­iembrie nu va fi prelungit, iar cei care nu se con­formează riscă o amendă de până la 10.000 de lei. Comercianţii nu au fost nevoiţi să cumpere alte case de marcat pentru a se pu­tea conecta la sistemul ANAF, mai spune Velin Ganev. „Toate casele de marcat care au fost vândute în 2018 au trecut peste acest proces de reinstalarea a softului care a fost instalat pentru omologare, deci nu trebuie să îşi schimbe casele de marcat.“

ANAF a anunţat că va urmări inclusiv perioada de emitere a unui bon fiscal. Comercianţii vor trebui să mai depună declaraţii la ANAF doar în cazul în care nu folosesc casa de marcat pe parcursul unei luni.

Sursa: Mediafax


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Ce probleme întâmpină românii la ghişeele statului. Își iau o zi concediu pentru rezolvarea problemelor

Publicat

taxe

Opt din zece români susţin că nu rezolvă, de la prima vizită, problema pentru care s-au prezentat la ghişeul unei instituţii publice, în condiţiile în care 70% dintre contribuabili sunt nevoiţi să-şi ia o zi de concediu pentru a rezolva probleme ce ţin de interacţiunea cu statul, arată un studiu recent efectuat de Asociaţia Română pentru Smart City, cu sprijinul Dell Technologies.

Pe lista obstacolelor pe care le-au întâmpinat în situaţia în care nu au rezolvat problema la ghişeu se află faptul că nu aveau toate documentele (47,03%) şi defecţiuni tehnice sau erori umane din cadrul instituţiei (46,85%).

Conform aceluiaşi studiu, şase din zece români consideră că România este o ţară birocratizată excesiv, iar reducerea birocraţiei ar spori şansele de a urca în clasamentul ţărilor cu acces la servicii digitale.

Dintre toate interacţiunile pe care le-au avut în trecut cu instituţiile statului, 35,9% dintre respondenţi spun că niciuna dintre acestea nu au avut loc în mediul digital, 21,89% declară că doar o interacţiune a avut loc în mediul digital şi 16,93% că au avut două interacţiuni la care nu au fost nevoiţi să se deplaseze.

Totodată, majoritatea celor chestionaţi nu dau mari şanse digitalizării complete a instituţiilor administrative ale statului, în viitorul apropiat. Astfel, 27,87% consideră că acest lucru se va întâmpla peste zece ani, 22,68% peste cinci ani, în timp ce 20,63% sunt de părere că digitalizarea nu va avea loc deloc.

„Concluziile sunt îngrijorătoare, având în vedere că 88,66% dintre români obişnuiesc să interacţioneze cu instituţiile statului pentru plata taxelor şi impozitelor, iar 67,01% pentru obţinerea sau reînnoirea unor acte sau documente oficiale”, susţin realizatorii studiului.

Un alt studiu efectuat de Asociaţia Română pentru Smart City a consultat părerea reprezentanţilor statului cu privire la gradul de digitalizare din instituţiile publice.

Potrivit cercetării, principala nevoie identificată de către respondenţi este transparenţa (în procese şi durata lor), aceştia subliniind faptul că „o evidenţă a circuitului documentelor ar fi foarte necesară”, urmată de conectarea datelor şi comunicarea între instituţii. În plus, 63% dintre participanţii la acest studiu, realizat în 27 de instituţii publice, au declarat că îşi iau informaţiile despre evoluţia tehnologică direct de la locul de muncă.

De asemenea, 85% dintre cei chestionaţi au indicat că prioritatea digitalizării ar trebui fie accesibilitatea şi îmbunătăţirea infrastructurii (acces rapid la resurse), una dintre soluţiile cele mai importante pentru simplificarea birocraţiei din România fiind utilizarea soluţiilor Cloud. Cu toate acestea, din totalul numărului de respondenţi, doar 22% afirmă că folosesc această soluţie de stocare, deşi 78% consideră că ar spori considerabil eficienţa.

Asociaţia Română pentru Smart City, alături de Dell Technologies, au dat startul unei campanii pentru digitalizarea României – „România Fără Ghişee” – al cărei obiectiv este debirocratizarea instituţiilor statului prin implementarea de soluţii tehnologice adaptate nevoilor cetăţenilor.

„Deşi multe instituţii au încercat de digitalizeze procesele de comunicare cu cetăţenii, în multe cazuri a lipsit privirea de ansamblu, aşa că uneori digitalizarea nu a făcut decât să consume bani, resurse şi chiar să complice lucrurile. Campania România Fără Ghişee este modul prin care dorim să atragem atenţia asupra obstacolelor peste către trebuie să treacă cetăţenii şi să determinăm autorităţile să pună problema digitalizării României în topul priorităţilor pentru 2022. Avem soluţiile necesare pentru ca interacţiunile dintre cetăţeni şi instituţiile publice să fie mai transparente, mai productive şi să salveze timp şi bani pentru ambele părţi. Alături de partenerii noştri de la Dell Technologies punem la dispoziţie expertiza şi soluţiile care vor lăsa dosarul cu şină de domeniul trecutului”, a declarat Eduard Dumitraşcu, preşedintele Asociaţiei.

„România Fără Ghişee” este o campanie ce îşi propune să contribuie la transformarea digitală a oraşelor din România, iar Asociaţia Română pentru Smart City a lansat petiţia prin care îndeamnă reprezentanţii autorităţilor publice de a se alătura demersului şi de a deschide oportunităţi în oraşele lor. Prin parteneriatul cu Dell Technologies, reprezentanţii instituţiilor au ocazia de a beneficia de consultanţă gratuită din partea echipei de experţi a Dell. AGERPRES

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe

ACTUALITATE

Guvernul a reintrodus acordarea şomajului tehnic pentru angajaţii afectaţi din cauza pandemiei

Publicat

Guvernul a aprobat reintroducerea şomajului tehnic pentru angajaţii şi liberii profesionişti afectaţi de suspendarea, limitarea sau chiar întreruperea unor activităţi din cauza situaţiei pandemice, a anunţat ministrul Muncii, Marius Budăi.

„Astăzi în şedinţa Guvern am propus spre aprobare şi a fost şi aprobată o ordonanţă de urgenţă care cuprinde măsuri de protecţie socială atât pentru angajaţi, cât şi pentru angajatori, dar şi pentru ceilalţi profesionişti, mă refer aici la sportivi, antrenori şi alte categorii de liberi profesionişti. În această ordonanţă am reintrodus, practic, acordarea şomajului tehnic şi reglementăm aceste noi măsuri de protecţie socială atât de necesare pe această perioadă, când, din cauza situaţiei pandemice, există riscul de a suspenda, limita sau chiar întrerupe activitatea. Este acea indemnizaţie de şomaj de 75% din salariul aflat în plată, dar nu mai mult de salariul 75% din salariul mediu brut pe ţară folosit la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2022 „, a declarat Marius Budăi, miercuri, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria.

Ministrul a apreciat aprobarea actului normativ, subliniind că a existat şi o solicitare în acest sens în cadrul Consiliului Naţional Tripartit din partea partenerilor sociali.

El a precizat, întrebat în acest sens, că respectarea prevederii privind acordarea şomajului tehnic va fi monitorizată prin controale efectuate de Inspecţia Muncii. AGERPRES

Citește Romania24.ro pe Google News

 

Citește mai departe

ECONOMIE

Minivacanță în decembrie. Guvernul a decis ca ziua de 2 decembrie 2022 să fie zi liberă

Publicat

Guvernul a stabilit ca vineri, 2 decembrie 2022, să fie zi liberă pentru salariații din instituţiile şi autorităţile publice, având în vedere că aceasta se situează între zile de sărbătoare legală în care nu se lucrează, conform Codului Muncii, și zile de repaus săptămânal.

Decizia de a stabili zilele libere la începutul anului, pentru personalul din sistemul bugetar, a fost luată potrivit Codului Muncii, astfel încât angajatorii și angajații să își poată stabili și previziona zilele libere pentru întregul an.

Prevederile actului normativ nu se aplică în locurile de muncă în care activitatea nu poate fi întreruptă din cauza procesului de producţie sau specificului activităţii și nici magistraţilor şi celorlalte categorii de personal din cadrul instanţelor judecătoreşti implicate în soluţionarea proceselor cu termen în ziua de 2 decembrie sau participanţilor în aceste procese.

Potrivit documentului aprobat de Guvern, prin centrala Ministerului Finanțelor se vor efectua operațiuni de încasări și plăți, operațiuni de plăți privind serviciul datoriei publice, precum și eventualele operațiuni de debitare dispuse de Comisia Europeană din contul de resurse proprii în lei deschis la Trezoreria Statului.

De asemenea, unitățile/subdiviziunile administrativ teritoriale care în data de 2 decembrie 2022 au obligaţii de plată scadente la împrumuturile contractate din venituri din privatizare, potrivit scadențarelor anexate la convențiile de împrumut, vor lua din timp măsurile necesare în vederea efectuării plății sumelor scadente.

Pentru recuperarea zilei libere, instituţiile şi autorităţile publice îşi vor prelungi corespunzător timpul de lucru până la data de 31 decembrie 2022, potrivit planificărilor stabilite. MEDIAFAX

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe

ECONOMIE

Criza facturilor: Ministrul Energiei anunță cum își pot recupera clienții banii de la companii

Publicat

ministrul economiei

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, anunță că a fost stabilită procedura prin care clienții își pot recupera banii în cazul facturilor calculate greșit de distribuitori.

„Există procedură regulament special pentru aceste diferende între client și furnizor, procedură stabilită de ANRE. Dacă diferența de sumă este mai mare de 100 de lei, atunci la cererea clientului, în termen de 5 zile, furnizorul are obligația de a efectua plata. Dacă diferența e mai mică de 100 de lei atunci se recuperează din factura următoare”, a explicat ministrul Virgil Popescu.

Guvernul a mai decis că furnizorii au obligația să recalculeze facturile fără a impune penalități în termen de 15 zile. De asemenea, în perioada de 15 zile, se suspendă inclusiv o eventuală plată a acestora, a mai spus ministrul Energiei.

În plus, pentru a preîntâmpina eventuale abuzuri ale companiilor față de clienți pe perioada aplicării ordonanței de urgență de plafonare și compensare sunt interzise debranșările, a precizat Virgil Popescu.

(sursa: Mediafax)

Citește Romania24.ro pe Google News

 

Citește mai departe