Connect with us

AUTO

Comerțul cu autoturisme second-hand, fiscalizat de anul viitor

Publicat



Comerţul cu autovehicule rulate, realizat de către persoanele fizice şi juridice din România, trebuie fiscalizat de la 1 ianuarie 2021, pentru o dezvoltare sustenabilă a pieţei auto, iar beneficiile aduse bugetului de stat vor fi de aproximativ 700 de milioane de euro/an, susţin reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

„Viziunea APIA pentru o dezvoltare sustenabilă a pieţei auto din România, este axată pe o serie de vectori de dezvoltare care să faciliteze atingerea pe plan naţional a obiectivelor de mediu asumate în cadrul dialogului internaţional şi european. Din perspectiva obiectivelor Agendei pentru Dezvoltare Durabilă din 2030 a ONU (din care patru sunt de interes şi pentru industria auto)”, se arată într-un comunicat de presă a Asociaţiei, transmis vineri Agerpres.

Una dintre cele zece măsuri pe care APIA le propune Guvernului României în vederea revitalizării activităţii de comerţ cu autovehicule noi şi servicii post-vânzare se află realizarea de Ministerul Sănătăţii a unui Ghid de sănătate publică/Cod de bună practică privind măsurile de precauţie în materie de sănătate pentru operatorii economici ce activează în acest domeniu. De asemenea, se propune asigurarea unor programe de testare a angajaţilor companiilor respective.

Potrivit sursei citate, în România este nevoie de realizarea şi punerea în aplicare a unui Program Naţional de Înnoire a Parcului auto al autorităţilor publice prin achiziţii publice de autovehicule, în special cu emisii reduse şi actualizarea criteriilor pentru cumpărarea de autovehicule ecologice.

În plus, se propune pregătirea din timp a cadrului normativ aplicabil Programelor „Rabla Clasic” şi „Rabla Plus”, astfel încât operatorii din piaţă să aibă elementele necesare pregătirii anului 2021.

Specialiştii APIA susţin eliminarea prevederilor care limitează (leasing, test-drive) abordarea consistentă a Programului „Rabla Plus” de către potenţialii beneficiari, precum şi eliminarea nedeductibilităţii TVA pentru autovehiculele cu emisii zero sau scăzute.

De asemenea, a măsură vizează realizarea unui parteneriat public – privat pentru descentralizarea înmatriculării către dealerii de automobile şi digitalizarea procedurii de înmatriculare, în acord cu practica europeană din alte ţări.

În ceea ce priveşte infrastructura destinată autovehiculelor electrice, APIA susţine aplicarea unui program de finanţare care să fie disponibil operatorilor economici, pentru staţii de încărcare la nivelul autostrăzilor, drumurilor europene şi drumurilor naţionale, în valoare de 53 de milioane de euro aprobat de Comisia Europeană pentru România.

Alte măsuri considerate importante de către producătorii şi importatorii de automobile din România sunt: introducerea în Planul Naţional Integrat în domeniul Energiei şi Schimbărilor Climatice 2021-2030 a unor obiective pentru 2025 şi 2030 privind numărul de autovehicule cu emisii zero sau scăzute şi staţii de încărcare (electrice, hidrogen, CNG, LNG), realizarea unui cadru normativ general pentru introducerea de către municipii a zonelor cu emisii scăzute şi modificarea impozitului anual pentru autovehicule, cu luarea in considerare pentru calculul acestuia a parametrilor legaţi de poluare sau schimbări climatice.

Nu în ultimul rând, APIA este de părere că fiscalizarea comerţului cu autovehicule rulate (realizat de către persoane fizice, dar şi juridice), cu aplicare de la 1 ianuarie 2021, reprezintă o măsură importantă pe care ar trebui să o ia autorităţile, beneficiile aduse bugetului de stat fiind de circa 700 milioane de euro/an.

Tot membrii APIA propune spre dezbatere atât autorităţilor, cât organizaţiilor sau persoanelor interesate asumarea unor obiective prin documentul „Viziunea APIA 2020-2030 Mobilitate sustenabilă, sigură şi eficientă”.

În acest sens, se propun planuri de îmbunătăţire a calităţii aerului în oraşe (reducerea emisiilor CO2, a emisiilor poluante NOx si PM, prin stimularea casării/retragerii din parcul naţional auto a autovehiculelor poluante), creşterea gradului de siguranţă rutiera (prin: promovarea vehiculelor care corespund celor mai noi prevederi în domeniu, dezvoltarea infrastructurii rutiere naţionale şi conexiuni cu Europa, fiscalizarea folosită ca instrument de înnoire a parcului auto – comerţ autovehicule rulate, impozit anual, beneficii pentru achiziţia de autovehicule verzi).

sursă: Agerpres


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Mașinile Google Street View se întorc în România. Va fi actualizată harta din peste 100 de localități

Publicat

sursa foto: Alba24.ro

Mașinile Google Street View se întorc în România primăvara aceasta. În următoarele luni, vor străbate șosele țării și vor vizita peste 100 de localități pentru a actualiza imaginile Street View din orașe, șosele și autostrăzi pe Google Maps.

Preluarea de imagini 360° Street View în România va începe vineri, 26 martie.

Mașinile Google Street View vor acoperi zone și localități din toată țara, de la București, Constanța, Călărași, Ploiești, Onești sau Pașcani și până la Sibiu, Cluj-Napoca, Sighetul Marmației sau Arad.

Street View este un serviciu oferit de Google Maps, în prezent fiind disponibil în mai mult de 85 de țări, inclusiv în Arctica și Antarctica.

În Street View, oamenii pot vedea imagini la 360° din numeroase locuri ale lumii, fie șosele, orașe, monumente istorice, repere culturale, natura sălbatică (pe pământ, pe sau în apă) și chiar spațiu.

Serviciul este disponibil și în Google Earth și aplicația Google Maps pentru telefoanele mobile.

Google a preluat peste 16 milioane de kilometri de drumuri cu imagini Street View, o distanță care ar putea înconjura globul de mai mult de 400 de ori.

Serviciul Street View este disponibil în România începând cu anul 2010, când au fost publicate primele imagini din cele mai importante orașe pe Google Maps. Acoperirea Street View la nivelul întregii țări s-a realizat în 2012, atunci când au fost preluate imagini de pe 40.000 de km de drumuri, 39 de orașe și sute de obiective turistice.

Cea mai recentă actualizare a imaginilor Street View în România a avut loc în 2019, când au fost preluate imagini din cele mai importante orașe din România și zonele adiacente acestora, precum și șosele care le conectează.

În 2018, peste 1.500 de kilometri de canale și drumuri din Delta Dunării au fost fotografiate, pentru ca orice persoană cu o conexiune la internet să poată explora virtual frumusețile ei prin imaginile Street View.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Dacia va opri în aprilie producția, din cauza penuriei de cipuri

Publicat

Dacia a opri, în luna aprilie, activitatea de la Uzina Vehicule, în zilele de 1, 2, 16, 26, 27, 28, 29, iar La Uzina Mecanica și Șasiuri, parțial, în 1, 2, 16, 28 si 29.

Compania spune că penuria de componente electronice care afectează toată industria auto nu ocolește Grupul Renault. Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției.

Conform estimărilor, vârful acestui deficit de componente electronice ar putea fi în al doilea trimestru.

Cea mai recentă estimare a grupului, la nivel global, luând în calcul o recuperare a producției în al doilea semestru, evaluează un risc de aproximativ 100.000 de vehicule pentru anul în curs.

„Încă de la debutul acestei crize, lucrăm îndeaproape cu furnizorii noștri pentru a limita cât mai mult posibil impactul. Am organizat o celulă de criză condusă de către direcțiile de Supply Chain și Achiziții, cu întâlniri zilnice, astfel încât să implementam toate acțiunile adecvate. Această criză poate antrena închiderea temporară, în anumite zile, a activității din uzinele Grupului”, spun oficialii companiei.

Lipsa cipurilor, care a afectat producătorii de autovehicule la nivel global, este rezultatul mai multor factori. Producătorii de automobile au închis fabricile în timpul pandemiei COVID-19 anul trecut și au anulat comenzile de cipuri. Între timp, cererea de cipuri a crescut în industria electronicelor de consum, pe măsură ce oamenii lucrau de acasă și jucau jocuri video. Acum producătorii de automobile trebuie să concureze cu companii din alte ramuri industriale pentru cipuri.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ACTUALITATE

Volkswagen vrea să-şi construiască şase fabrici de baterii pentru maşini electrice în Europa

Publicat

Volkswagen a luat târziu star­tul în cursa pentru piaţa maşinilor electrice, dar vrea să recupereze rapid, inclusiv prin a nu mai depinde de furnizorii de baterii, scrie Ziarul Financiar.

Astfel, al doilea pro­ducător auto ca mă­rime din lume inten­ţio­nează să con­stru­iască şase fa­brici de baterii în Europa până în 2030, conform Reuters.

Cele şase uzine care vor fi con­struite în parte­neriate vor avea o capacitate de produc­ţie de 240 de gigawaţi-oră pe an.

VW intenţionează să schimbe treptat tipul de baterie utilizat în ve­hi­culele sale elec­trice, au spus luni surse apropiate situaţiei.

Compania se va îndepărta de tehnologia fur­nizată în cadrul acor­durilor actuale cu LG Energy Solution şi SK Inno­vation din Coreea de Sud. În Europa de Est, lideri la pro­duc­ţia de baterii sunt Ungaria şi Polonia.

VW a adus şi o veste proastă: va desfiinţa apro­ximativ 4.000 de locuri de muncă prin pensionări anticipate în Germania. Manevra ar putea costa câteva sute de milioane de euro. Compania a anunţat că are în plan pensionări parţiale pentru cei născuţi în 1964, oferind în acelaşi timp pen­sio­narea anticipată celor născuţi din 1956 până în 1960. Două surse ale com­pa­niei au declarat pentru Reuters că vor fi tăiate 3.000-4.000 de poziţii printr-un program care urmează să fie implementat la cele şase fabrici germane ale principalului brand VW, care au aproximativ 120.000 de angajaţi în total. Ziarul Handelsblatt, care a aflat şi el despre plan, a scris că producătorul auto va desfiinţa până la 5.000 de locuri de muncă.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

AUTO

Peste 45% dintre vehiculele controlate în trafic anul trecut aveau deficienţe tehnice majore

Publicat

Peste 45,6% dintre cele 64.096 de vehicule verificate în trafic din punct de vedere tehnic, pe parcursul anului 2020, aveau deficienţe tehnice majore şi/sau periculoase şi au fost declarate neconforme, informează Registrul Auto Român, printr-un comunicat remis, miercuri, AGERPRES.

Cele mai multe neconformităţi au fost constatate la: instalaţia electrică de iluminare-semnalizare (27,7%); emisiile poluante (21,1%); punţi, jante, anvelope şi suspensie (12,9%) şi parbriz, geamuri laterale, lunetă (11,7%).

Neconformităţi la sistemul de frânare au fost depistate la 3,92% dintre vehicule şi în 1,51% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie.

Potrivit sursei citate, în urma măsurătorilor efectuate, s-a constatat depăşirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 2.203 autovehicule.

Inspectorii RAR au depistat în trafic şi vehicule cu defecţiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi şi fuzete. În cazul a 3.274 de vehicule, s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident.

Aproximativ 2,5% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecţia tehnică periodică – ITP fals, expirat sau anulat.

În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul anului 2020, au fost aplicate 20.391 de sancţiuni, au fost retrase 16.592 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 147 de vehicule şi 269 de ITP-uri au fost anulate.

RAR subliniază că rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni. AGERPRES

Citește mai departe