Connect with us

EVENIMENT

Compania aeriană Blue Air a anulat peste 11.000 de zboruri din aproape 180.000 de rezervări. Sumele plătite depăşesc 66 de milioane de lei

Publicat

Operatorul aerian Blue Air a anulat 11.289 de zboruri, în perioada 30 aprilie 2021 – 14 iunie 2022, corespunzătoare unui număr de 178.405 rezervări şi pentru care au fost efectuate plăţi în valoare totală de peste 66,5 milioane de lei, au transmis joi reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

Deşi au fost realizate mai multe verificări, cel puţin în anii 2021 şi 2022, în urma cărora s-au constatat nereguli similare, iar operatorul aviatic a fost avertizat, consiliat şi i s-au interzis practicile comerciale incorecte de la acel moment, acesta a recidivat, se menţionează într-un comunicat al ANPC privind rezultatele controalelor efectuate, în ultimele luni, la operatorul economic Blue Air Aviation SA.

„Astfel, în perioada analizată de comisarii ANPC, mai exact începând cu 30 aprilie 2021 (momentul ridicării majorităţii restricţiilor de zbor impuse de pandemia de Covid-19) şi până la data de 14 iunie 2022 – când rezultatele cercetărilor au fost aduse la cunoştinţa reprezentantului companiei -, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri.

Compania aeriană Blue Air a anulat peste 11.000 de zboruri din aproape 180.000 de rezervări: Plăți în valoare de peste 66 de milioane de lei

Acestora le corespund 178.405 rezervări pentru care s-au efectuat plăţi în valoare totală de 66.585.967,68 lei calculate la cursul în lei comunicat de BNR în data de 14.06.2022 al valutelor, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene în care compania aeriană supusă verificărilor operează, cu regularitate, zboruri”, precizează reprezentanţii Autorităţii în comunicat.

Potrivit sursei citate, cele 20 de state totalizează 92% din populaţia totală a Uniunii şi acestea sunt: Croaţia, Luxemburg, Polonia, Portugalia, Austria, Grecia, Olanda, Irlanda, Bulgaria, Danemarca, Spania, Suedia, Finlanda, Germania, Belgia, Franţa, Italia, Cipru şi România.

Echipa de comisari ANPC a lucrat, în tot acest timp, în colaborare cu Centrul European al Consumatorilor România, care a centralizat un număr de 924 de reclamaţii transfrontaliere referitoare la serviciile operatorului aviatic, primite la nivelul reţelei ECC-Net.

Compania aeriană Blue Air a anulat peste 11.000 de zboruri din aproape 180.000 de rezervări: Ce a vizat numărul de rezervări

„Numărul de anulări de zboruri precizat a vizat rezervări realizate începând cu 30 aprilie 2021 şi continuând cu anii 2022 şi 2023. Practic, din situaţia pusă la dispoziţie de către operatorul economic, rezultă că, pentru multe din zborurile planificate, anularea s-a făcut la scurt timp de la punerea la dispoziţie pe piaţă a ofertei de zbor.

Numărul anulărilor este unul foarte mare, iar ceea ce prejudiciază în mod grav interesele economice ale consumatorilor nu se referă doar la valoarea efectivă a acestor bilete, ci şi la faptul că, nu de puţine ori, consumatorii le achiziţionează în scopuri bine stabilite: vacanţe, concedii, în interes personal, medical şi altele, pentru care sunt necesare cheltuieli suplimentare aferente serviciilor de cazare, masă, acces obiective turistice, transfer/legături cu alte zboruri”, mai susţin reprezentanţii Autorităţii.

Compania aeriană Blue Air a anulat peste 11.000 de zboruri din aproape 180.000 de rezervări: Ce au constatat comisarii ANPC

În aceste condiţii, echipa de comisari ANPC a constatat că practica operatorului economic de a lansa oferte, de a îndemna către achiziţionarea biletelor, în multe cazuri, la un preţ avantajos (beneficiind de diverse promoţii) pentru consumatori, în condiţiile în care aceştia plătesc sumele aferente zborului şi, în multe cazuri, după o scurtă perioadă, operatorul economic anulează zborurile, fără a oferi o justificare aferentă anulării, precum şi fără a proceda la restituirea contravalorii achitate şi a compensaţiilor cuvenite în aceste situaţii „este considerată a fi o practică comercială incorectă, contrară cerinţelor diligenţei profesionale”, conform Regulamentului CE 261/2004.

Compania aeriană Blue Air a anulat peste 11.000 de zboruri din aproape 180.000 de rezervări: Recomandări pentru consumatori

ANPC recomandă consumatorilor să semnaleze situaţiile similare celor prezentate, indiferent de compania aeriană unde acestea sunt înregistrate şi îi avertizează pe consumatori să manifeste atenţie sporită la achiziţionarea biletelor de avion emise de operatorul economic menţionat, pentru a limita potenţialul prejudiciu creat în cazul în care situaţii ca cele descrise mai sus se repetă.

De asemenea, ANPC îi avertizează pe consumatori că societăţile comerciale care recuperează sumele nerambursate de companiile aeriene, în cazul anulării zborului, percep comisioane pentru aceste servicii.

ANPC a anunţat miercuri, într-un comunicat de presă, că a încheiat cercetarea de fond, începută în urmă cu mai bine de două luni, realizată ca urmare a numărului însemnat de reclamaţii referitoare la serviciile oferite de Blue Air Aviation SA, sosite la Autoritate din toată ţara, dar şi din ţările Uniunii Europene.

„A venit momentul să primească, de această dată, compania aeriană un bilet din partea Autorităţii noastre, oferindu-le acestora posibilitatea de a contribui la bugetul de stat într-o măsură egală cu cea prin care ei au înţeles să oblige consumatorii să participe la finanţele companiei, fără ca aceştia să-şi dea acordul.

În schimbul acestei contribuţii, ce va fi substanţială, noi le vom oferi un cazier comercial. Iar, exact după modelul activităţii companiei aeriene, nici noi nu o să le dăm banii înapoi şi ei vor avea posibilitatea păstrării cazierului”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, în comunicatul citat.

Compania aeriană Blue Air a anulat peste 11.000 de zboruri din aproape 180.000 de rezervări: Demersul nu este finalizat

Potrivit ANPC, în acest moment, demersul nu este pe deplin terminat, Autoritatea aşteptând publicarea în Monitorul Oficial a comisiei pentru stabilirea cuantumului amenzii ce va fi aplicată operatorului economic, aşa cum prevăd reglementările recentei Ordonanţe de Urgenţă nr. 58/2022.

„Aceasta modifică şi completează unele acte normative din domeniul protecţiei consumatorilor, armonizând, totodată, în legislaţia naţională, prevederile Directivei Omnibus, care specifică un nivel al amenzilor contravenţionale ce pot ajunge până la 2 milioane de euro, în funcţie de gravitatea abaterii.

Dat fiind că ne aflăm în plin sezon al vacanţelor şi că orice neregulă în funcţionarea unei companii de importanţa unui operator aviatic, poate afecta un număr important de consumatori, vom reveni cu amănunte referitoare la acest caz, în raport cu evoluţia sa”, se preciza în comunicatul ANPC.

Compania aeriană Blue Air a anulat peste 11.000 de zboruri din aproape 180.000 de rezervări: Ce a transmis compania aeriană

Compania aeriană Blue Air Aviation a reacţionat şi a transmis că nu a primit niciun document oficial cu privire la cercetarea efectuată de ANPC în urma reclamaţiilor consumatorilor referitoare la serviciile oferite de companie şi în aceste condiţii nu poate răspunde „unor acuzaţii publicate în presa, scrisă sau online”.

„Compania Blue Air Aviation SA a luat cunoştinţă din materiale de presă publicate în mediul online de ameninţările formulate la adresa sa de dl. Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Pentru că până la acest moment, nu am primit absolut niciun înscris oficial prin care ameninţările diseminate în mediul online să fie comunicate societăţii în mod oficial, având în vedere numeroasele solicitări pe care le-am primit din partea mass media, vă aducem la cunostiinta faptul că nu putem răspunde unor acuzaţii publicate în presa, scrisă sau online, neavând nicio dovada că acestea au fost formulate de un înalt oficial al Statului Român, urmând a reveni cu un comunicat cu privire la aspectele menţionate în mass media la data la care vom lua la cunoştinţă de respectivele acuzaţii prin intermediul unui înscris oficial, emis în conformitate cu prevederile legale în vigoare”, a susţinut Bogdan Năstase, avocatul companiei Blue Air, într-un punct de vedere transmis joi AGERPRES.

Compania aeriană Blue Air a anulat peste 11.000 de zboruri din aproape 180.000 de rezervări: Detalii despre Blue Air

Blue Air este cea mai mare companie aeriană românească după numărul de pasageri transportaţi, cu un model de business Ultra – Low – Cost (ULC) şi cu abordare centrată pe nevoile pasagerilor.

Cu o echipă formată din aproximativ 700 de profesionişti, pasionaţi de aviaţie, Blue Air are un istoric impecabil în siguranţa zborului. Compania operează avioane tip Boeing 737.

În cei 17 ani de activitate, Blue Air a transportat peste 32 de milioane de pasageri şi a zburat peste 340 milioane de kilometri. Compania este certificată IATA Operaţional Safety Audit (IOSA) de către Internaţional Air Transport Association (IATA) pentru standarde excepţionale de operare şi este membră cu drepturi depline IATA. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Categorii de persoane care rămân asigurate la sănătate, fără plata contribuției, și după data de 1 septembrie

Publicat

categorii de persoane care rămân asigurate la sănătate, fără plata

Categorii de persoane care rămân asigurate la sănătate, fără plata contribuției, și după data de 1 septembrie. Începând cu luna august, prin adoptarea Legii nr. 141/2025 au fost introduse o serie de măsuri fiscal-bugetare care au un impact direct asupra sistemului de asigurări sociale de sănătate din România.

Astfel, de la 1 septembrie, o parte dintre românii care până acum erau coasigurați își vor pierde această calitate, cu excepția cazurilor în care optează pentru…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Intervenții de dezinsecție și deratizare la Sebeș, în perioada 21-22 august. Recomandări pentru cetățeni

Publicat

acțiune de deratizare și dezinsecție la sebeș. ce soluții chimice

Primăria Sebeș anunță cetățenii că în perioada 21-22 august, în intervalul orar 22:00 – 04:00, în funcție de condițiile meteorologice, se vor desfășura intervenții de deratizare și dezinsecție pe raza domeniului public și privat al municipiului.

Produsele utilizate pentru dezinsecție țântari sunt:

  • Solfac Trio EC 140 NF, avizat de Ministerul Sănătății, cu o concentrație a soluției de lucru de 0.02 – 1.2 litri/produs în 69l/300 litri de apă/solvent, pentru…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Neluțu Sabău, încântat de victoria Universității Cluj în fața Farului: Am reușit să arătăm bine

Publicat

1755587646 sabau bun e1754246718594.jpg






Universitatea Cluj a demonstrat caracter și unitate la Constanța, acolo unde a reușit să se impună cu 1-0 în fața Farului, într-un meci din etapa a 6-a a Superligii.

Chiar dacă au rămas doar 10 oameni pe teren după eliminarea lui Iulian Cristea, antrenorul Ioan Ovidiu Sabău și-a felicitat jucătorii, subliniind că această victorie confirmă progresul vizibil din ultimele săptămâni și aduce liniștea de care…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Miercuri: Vernisajul expoziției „Un meșter crucer – Vasile Marin – și povestea credinței sale cioplite în lemn”, la Museikon

Publicat

miercuri: vernisajul expoziției „un meșter crucer – vasile marin –

Un meșteșug renăscut: Arta crucilor miniaturale, expusă la Museikon Alba Iulia. Consiliul Județean Alba și Muzeul Național al Unirii Alba Iulia prin secția Museikon, invită albaiulienii și turiștii miercuri, 20 august, de la ora 11:00, la vernisajul expoziției „Un meșter crucer – Vasile Marin – și povestea credinței sale cioplite în lemn”.

Evenimentul marchează o incursiune în universul spiritual al meșterului popular Vasile Marin, din comuna Brebu, județul Prahova,…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe