EVENIMENT
Compania aeriană Blue Air, amendată cu 2 milioane de euro de ANPC, după ce mii de zboruri au fost anulate
Operatorul economic Blue Air a fost amendat de ANPC cu 2 milioane de euro după ce, într-un an, a anulat peste 11.000 de zboruri, acestora corespunzându-le aproape 180.000 rezervări, pentru care s-au efectuat plăți în valoare totală de peste 66 de milioane de lei.
„În urma sesizărilor depuse de consumatori și ca urmare a reacțiilor din media Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat, în cursul lunii iunie 2022, o acțiune de control la operatorul economic Blue Air Aviation SA. Mai exact, în perioada 30.04.2021-30.04.2022, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care s-au efectuat plăți în valoare totală de 66.585.967,68 lei, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene, în care compania aeriană supusă verificărilor operează, cu regularitate, zboruri”, potrivit unui comunicat de presă.
Conform ANPC, în conformitate cu prevederile transpunerii în legislația națională a Directivei europene Omnibus, în urma publicării în Monitorul Oficial a Ordinului președintelui ANPC, care preciza procedura de urmat în acest caz, a fost constituită o comisie specială, la nivelul Autorității, pentru stabilirea sancțiunilor care se impun.
„Ținând cont de aspectele constatate în urma verificărilor și de inexistența cifrei de afaceri declarate a operatorului economic, care a făcut imposibilă stabilirea unei amenzi în procent, Comisia a decis aplicarea unei sancțiuni contravenționale cu amendă în valoare de 2 milioane euro, echivalent în lei la cursul de schimb al Băncii Naţionale a României, la data de 12.07.2022, 9.882.200 lei. (…)
Compania aeriană Blue Air, amendată cu 2 milioane de euro de ANPC: Ce s-a dispus după aplicate amenzii
Odată cu aplicarea acestei amenzi contravenționale, echipa de control a propus, iar președintele ANPC, prin ordin, a dispus ca sancțiune complementară, măsura de remediere prevăzută la art. 121 alin. (1) lit. a) din legea 363/2007, respectiv <… încetarea contractului și restituirea contravalorii serviciilor anulate și a compensațiilor aferente în termen de maximum 10 de zile> cu respectarea opțiunii consumatorilor și cu raportare la toate rezervările anulate și pentru care operatorul economic nu a procedat la restituirea corespunzătoare a sumelor datorate, inclusiv compensații, în urma anulării zborurilor survenite ulterior datei de 30.04.2022”, se menționează în comunicatul ANPC.
Totodată, a fost dispusă măsura de a nu mai pune la dispoziția consumatorilor, pe piață, oferte de zbor pentru care operatorul economic nu dispune de dotările/mijloacele/resursele necesare efectuării acestora, cu respectarea întocmai a condițiilor și caracteristicilor declarate.
„Având în vedere că abaterile constatate privesc atât consumatori din România, cât și din UE, ANPC, prin Direcția Generală Control Supraveghere Piață și Armonizare Europeană, a transmis o alertă către Comisia Europeană şi autorităţile omoloage ANPC, din celelate state membre, prin care solicită verificarea, la nivel european a încălcărilor similare de legislație, altele decât cele reclamate la ANPC, ori dacă s-au luat deja măsuri de asigurare a respectării legislației, pe teritoriul UE, împotriva unor astfel de abateri ale companiei Blue Air Aviaton SA.
Compania aeriană Blue Air, amendată cu 2 milioane de euro de ANPC: Peste 900 de reclamații, primite
Menționăm că au fost primite 924 de reclamaţii transfrontaliere, fapt care a determinat necesitatea obţinerii unor informaţii suplimentare şi prin reţeaua CPC, care funcţionează ȋn baza Regulamentului (UE) 2394/2017 şi care asigură cooperarea dintre autorităţile naţionale de supraveghere şi control ale pieţei din toate statele membre, la care se adaugă Comisia Europeană. (…)
Reamintim totodată că, odată cu notificarea Blue Air, au fost notificate către statele membre, prin rețeaua CPC și Wizz Air și Ryan Air, care de asemenea au avut, în această perioadă, foarte multe anulări sau întârzieri de curse, fără a ține seama de drepturile consumatorilor. Operatorii economici vor rămâne, în continuare, în atenția ANPC, iar îndeplinirea măsurilor dispuse, de restituire a sumelor, precum și de încetare a practicilor comerciale incorecte, vor fi verificate de comisari, după încheierea celor 10 zile, prevăzute de lege”, se arată în finalul comunicatului.
(sursa: Mediafax)
EVENIMENT
Război deschis la CFR Cluj. Eugen Trică îl atacă frontal pe Nelu Varga: „Nu are nimic din fotbal. Să nu-mi mai rostească numele”
Conflictul dintre Eugen Trică și Nelu Varga a escaladat după ce fostul jucător și tehnician al CFR-ului a oferit o replică extrem de dură patronului din Gruia.
Liber de contract în prezent, Trică a reacționat vehement după ce Varga l-a catalogat drept „analfabet”, în contextul declarațiilor legate de influența conducerii la meciul Dinamo – CFR Cluj (2-1), disputat la finalul lunii octombrie.
Fost…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
VIDEO. Florești își construiește independența energetică printr-un parc fotovoltaic modern. Bogdan Pivariu: Un viitor sustenabil
Bogdan Pivariu, primarul comunei Florești, a vizitat șantierului viitorului parc fotovoltaic care va asigura independența energetică a localității pentru consumul public de electricitate.
Proiectul va acoperi o suprafață de 3,2 hectare și va avea o capacitate instalată de 900 kW, furnizând energie verde pentru multiple utilizări publice.
Parcul va alimenta cu energie:
- sistemul de iluminat public;
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
VIDEO: Balul Bobocilor 2025 la Universitatea ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia. Cine sunt câștigătorii premiilor
Universitatea “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia și-a desemnat câștigătorii în cadrul Balului Bobocilor 2025. Evenimentul s-a desfășurat sâmbătă, 13 decembrie, la Centrul Multicultural “Gheorghe Șincai” din Alba Iulia.
Au fost câștigate următoarele premii:
Premiul Icon Y2K UAB 2025: Bianca Gabriela Apostu

Premiul Pop Star Y2K UAB: Nicola-Ariana Vlăiconi
![]()
În urma sondajului de pe site-ul Alba24.ro,
Miss și Mister Popularitate au fost desemnați Bianca Gabriela…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Fenice Palas deschide un nou capitol culinar la RIVUS și va aduce specificul libanez la Cluj-Napoca
Un nou punct de atracție gastronomică va inaugura o locație în viitorul proiect RIVUS, dezvoltat de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Fenice Palas, un restaurant cu specific libanez, va aduce în Cluj-Napoca o experiență autentic orientală, unde clienții vor putea savura preparate tradiționale atent selecționate.
Noul local promite să devină un reper pentru iubitorii de bucătărie levantină și…
Citește mai mult pe Cluj24.ro




