Connect with us

EVENIMENT

Companiile de gaze și curent vor plăti despăgubiri clienților, dacă nu citesc contoarele la timp

Publicat

Distribuitorii care nu vor citi contoarele în termen de şase luni în cazul energiei electrice şi de trei luni pentru gazele naturale vor fi obligaţi să le plătească clienţilor o compensaţie de 100 de lei.

Anunțul a fost făcut, miercuri seara, de vicepreşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), Zoltan Nagy-Bege. Acesta a precizat că în momentul în care nu vor citi un milion de contoare, suma pe care o vor avea de plată va ajunge la 100 de milioane de lei.

El a subliniat că în prezent se află în dezbatere publică două modificări ale standardelor de distribuţie la energia electrică şi la gaze naturale, care prevăd astfel de măsuri, în condiţiile în care amenzile prevăzute de lege nu sunt foarte mari.

„Avem în dezbatere publică două modificări ale standardelor de distribuţie la energia electrică şi la gaze naturale şi vom obliga distribuitorii care au sarcina citirii contoarelor, pentru că distribuitorii citesc contoarele, care depăşesc acest termen de 6 luni în cazul energiei electrice şi de 3 luni la gaze naturale şi nu s-a citit contorul, automat trebuie să plătească o compensaţie pentru acei clienţi căroara nu le-au citit control. Compensaţia, propunerea noastră este de 100 de lei. Bănuiesc că în momentul în care nu vor citi un milion de contoare şi au de plătit 100 de milioane de lei, o să-i coste şi o să fie preocupaţi de asta”, a declarat vicepreşedintele ANRE, la Digi 24.

El a adăugat că fiecare consumator are dreptul de a citi contorul şi de a trimite indexul contorului în fiecare lună, iar furnizorul este obligat să factureze.

„Vreau să vă spun ceva foarte important: fiecare consumator are dreptul de a citi contorul şi de a trimite indexul contorului în fiecare lună. Pe factură trebuie să fie un număr dedicat de autocitire, un interval de timp care să nu fie mai scurt de 5 zile şi de obicei se dă un interval mai lung în care orice client poate să sune, să se identifice şi să dea indexul. Acest lucru se poate face şi prin aplicaţia pusă la dispoziţie de majoritatea furnizorilor. În momentul în care se face autocitire, se comunică indexul, furnizorul este obligat să factureze”, a explicat el.

”Vom continua să aplicăm amenzi”

Întrebat dacă sunt companii care au folosit momentul acesta ca „să îi jegmănească” pe clienţi, vicepreşedintele ANRE a răspuns: „Probabil că sunt”. „Au fost foarte multe contravenţii, nu ştiu dacă s-a făcut din rea intenţie sau din greşeală, dar au fost foarte multe plângeri şi am aplicat amenzi pentru depăşirea diverselor termene de răspuns la clarificări privind factura, de semnat contractul în termen de 5 zile lucrătoare din momentul în care se depun toate documentele solicitate de furnizor, de răspuns la solicitare de ofertă, de citire a contoarelor. Regulamentul prevede foarte clar că contoarele de energie se citesc cel puţin o dată la 6 luni, iar în cazul gazelor o dată la 3 luni, şi am găsit foarte multe cazuri când aceste termene nu s-au respectat şi am aplicat amenzi şi vom continua sa aplicăm amenzi”, a menţionat Zoltan Nagy-Bege.

În unele cazuri, amenzile ”nu sunt chiar foarte mici”

„De exemplu pentru depăşirea termenelor de răspuns sau de semnat contractul sau de trimitere de cerere de oferte este de 400.000 de lei, evident că pentru o companie care are 2-3 milioane de clienţi şi avem în România, poate nu este mare, dar putem da amenda de 2-3 ori. Aceasta este amenda maximă”, a arătat reprezentatul ANRE.

Ce paşi trebuie parcurşi de către consumatori, în cazul în care primesc facturi la electricitate „aberant de mari”

„Primul pas să solicite informatii, detalii de la furnizor. El are obligaţia să-i răspundă în maximum 15 zile şi poate să solicite şi suspendarea termenelor de plată în acest caz.

După ce trec cele 15 zile în care furnizorul este obligat să dea explicaţii şi nu a primit acest răspuns se poate adresa autorităţii (ANRE) şi vom analiza toate situaţiile. Avem destul de multe plângeri pe parcursul acestui an, majoritatea sunt soluţionate, am găsit soluţiile, am găsit problemele.

Foarte multe cazuri se rezolvă prin sesizarea la furnizori, pentru că şi furnizorul îşi dă seama că cineva a comis o eroare. În aceste cazuri, când sunt valori aberant de mari, în majoritatea cazurilor este vorba de o eroare, că e o eroare a softului, a cititorului, o eroare a softului de facturare, sunt diverse cazuri, dar majoritatea se rezolvarea după primul pas. Dacă nu se rezolvă, se implică autoritatea şi în foarte multe cazuri chiar aplicăm amenzi pentru furnizori dacă au încălcat vreo reglementare”, a adăugat vicepreşedintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege.

Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Pauza în scandalul Primăria Alba Iulia verus STP. Societatea de transport a precizat că revine la programul normal de circulație

Publicat

pauza în scandalul primăria alba iulia verus stp. societatea de

Reprezentanții STP Alba Iulia au anunțat într-un comunicat de presă, luni, 6 octombrie 2025 că vor reveni la programul normal de transport. Anunțul a fost făcut după ce vineri, 3 octombrie, aceștia au decis reducerea curselor în Alba Iulia. 

Este vorba despre un scandal public între Societatea de Transport Public Alba Iulia și Primăria municipiului Alba Iulia. Pe de o parte reprezentanții Primăriei acuză că STP cere un buget enorm, iar STP susține că Primăria are o datorie de…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Bancnotă turistică, cu efigia lui Matei Corvin, lansată la târgul numismatic din Cluj-Napoca. La ce preț poate fi cumpărată

Publicat

whatsapp image 2025 10 05 at 21.59.59 1 e1759731619543.jpeg






O bancnotă turistică, având efigia fostului rege al Ungariei, Matei Corvin, va fi lansată la târgul numismatic de la Cluj-Napoca. Asociația Pronumismatica organizează sâmbătă, 11 octombrie 2025, între orele 8.00-15.00, la Casa de Cultură  a Studenților „Dumitru Fărcaș”, cea de-a treia ediție a târgului numismatic pentru colecționari și pasionați.

Accesul este gratuit, târgul fiind deschis pentru…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Primăria Alba Iulia acuză STP de abuz de poziție dominantă. Sesizare făcută către Consiliului Concurenței

Publicat

primăria alba iulia acuză stp de abuz de poziție dominantă.

Primăria Alba Iulia a sesizat Consiliul Concurenței după ce Societatea de Transport Public (STP) SA a restricționat transportul public în municipiu. Reprezentanții adminitrației locale acuză operatorul de abuz de poziție dominantă și solicită Consiliului Concurenței să verifice dacă STP restricționează abuziv accesul cetățenilor la un serviciu public esențial și dacă solicitarea de compensații excesive, peste nivelul aprobat, nu reprezintă o practică abuzivă și…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Furnizorii de servicii sociale, obligaţi să asigure accesibilizarea informaţiilor pentru persoanele cu dizabilități. PROIECT

Publicat

furnizorii de servicii sociale, obligaţi să asigure accesibilizarea informaţiilor pentru

Furnizorii de servicii sociale, obligaţi să asigure accesibilizarea informaţiilor pentru persoanele cu dizabilități. Un proiect de lege în acest sens prevede obligaţii pentru furnizorii de servicii sociale în ceea ce priveşte accesibilizarea informaţiilor şi a comunicării, adaptarea procedurilor interne la diversitatea tipurilor de dizabilitate – senzoriale, intelectuale, psihice sau de comunicare – precum şi asigurarea mijloacelor tehnologice şi a personalului specializat în…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe