Connect with us

EDUCATIE

Concurență RECORD la UMF Cluj: Aproape 2.300 de candidați străini pe 615 locuri disponibile

Publicat



La Universitatea de Medicină și Farmacie Iuliu Hațieganu din Cluj-Napoca s-a înregistrat un nou record în ceea ce privește concurența pentru locurile destinate studenților străini. Anul acesta, 2296 de tineri au candidat pe cele 615 locuri pentru programele de studiu în limbile franceză și engleză.

Conform reprezentanților UMF Cluj, cei aproape 2300 de candidați din acest an au provenit din 75 de țări, cei mai mulți venind din Franța, Germania, Maroc, Tunisia, Italia, Elveția, Israel. Aceștia au putut opta pentru trei programe de studiu, cu predare în limba engleză sau franceză: medicină, medicină dentară și farmacie.

Cea mai mare concurență la medicina în limba franceză

La medicină, au fost disponibile 395 de locuri și au fost evaluate 1.549 de dosare. Cea mai mare concurență s-a înregistrat la programul de studiu medicină în limba franceză, cu 6 candidați pe un loc. La medicină dentară, s-au înscris 636 de candidați pentru 100 de locuri, iar concurența cea mai mare a fost tot la linia de studiu cu predare în limba franceză, cu 11 candidați pe un loc.
La Facultatea de Farmacie, au fost scoase la concurs 120 de locuri, la care s-au înscris 111 candidați. La această specializare, concurența a fost de 2 candidați pe un loc la linia de predare în limba franceză.

Candidaţii au fost evaluați în funcție de performanţele profesionale și de realizările personale, în conformitate cu datele conținute în dosarul personal de aplicație. La nivelul fiecărei facultăţi, comisia de admitere a evaluat candidații pe baza unor criterii de selecţie generale, la nivel de universitate şi specifice, pentru fiecare facultate în parte.

Au putut aplica cetăţenii statelor membre ale UE, ale SEE, ai Confederaţiei Elveţiene sau ai statelor terţe, care au absolvit un liceu acreditat în ţara de origine, a cărui diplomă să permită accesul la studii universitare în ţara respectivă şi să fie recunoscută de Ministerul Educaţiei și Cercetării din România. Competenţa lingvistică a candidaţilor a trebuit dovedită în mod obligatoriu prin existenţa unui certificat de competenţă lingvistică recunoscut internaţional.

Diplomele sunt recunoscute la nivel internațional

„Candidații internaționali sunt atrași la UMF Iuliu Hațieganu de calitatea actului educațional, orientat către activitățile practice și învățământul la patul bolnavului, prin metode moderne precum <Problem-based learning> sau simularea medicală și având o curriculă dintre cele mai atractive. De asemenea, diplomele oferite de universitatea noastră sunt recunoscute la nivel internațional, iar astfel absolvenții noștri pot profesa oriunde în lume”, a declarat Anca Dana Buzoianu, rectorul UMF Cluj.

Facultatea de Medicină din cadrul UMF „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca este singura instituție de învățământ medical din România care a primit acreditarea internațională pentru calitatea educației, în urma evaluării externe realizate de AMSE (Asociația Școlilor de Medicină Europene) și ASIIN (Agenția pentru Acreditarea Programelor de Studiu în Inginerie, Matematică și Științe Naturale), realizată după standardele WFME (World Federation of Medical Education).

Potrivit reprezentanților universității, UMF Cluj este universitatea cu cel mai mare număr de studenți străini din România, aproximativ 3000, care provin din 62 de țări, de pe 6 continente.

(sursa: Mediafax)


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Elevii români, fruntaşi în UE la studierea limbilor străine

Publicat

În 2019, 59% dintre elevii din învăţământul general secundar superior au studiat două sau mai multe limbi străine în Uniunea Europeană, cea mai ridicată proporţie fiind în Luxemburg, Franţa, Estonia, România, Cehia şi Finlanda, arată datele publicate vineri de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

Cunoaşterea limbilor străine este un instrument esenţial pentru schimburile culturale, astfel de competenţe fiind cerute şi încurajate la multe locuri de muncă, şi poate facilita comunicarea în multe alte contexte.

În rândul statelor membre UE, toţi elevii din învăţământul general secundar superior studiau în 2019 două sau mai multe limbi străine în Luxemburg şi Franţa. Urmează, cu o proporţie de 99%, elevii din Estonia, România, Cehia şi Finlanda. Ei sunt urmaţi de elevii din Slovacia (98%), Croaţia (95%) şi Slovenia (92%).

În Grecia doar 1% dintre elevii din învăţământul general secundar superior studiau două sau mai multe limbi străine

În contrast, în Grecia doar 1% dintre elevii din învăţământul general secundar superior studiau două sau mai multe limbi străine în 2019, un nivel scăzut fiind înregistrat şi în Portugalia (6%), Irlanda (12%), Italia (25%) şi Spania (27%).

În 2019, engleza era în UE cea mai studiată limbă străină în învăţământul general secundar superior (96% din elevi), pe locurile următoare fiind spaniola (26%), franceza (22%), germana (20%) şi italiana (3%).

În rândul limbilor străine din afara UE, cea mai studiată era rusa (3%), în special în Estonia (68%), Letonia (57%), Lituania (30%) şi Bulgaria (24%).

Datele Eurostat au fost publicate în avanpremiera celebrării Zilei europene a limbilor, în 26 septembrie. Agerpres

sursa foto: Eurostat

Citește mai departe

EDUCATIE

54 de localități din România au depășit incidența de 6 la mie. Este pragul pentru școli online

Publicat

În 54 localități din România s-a depășit rata de infectare cu noul coronavirus de 6 la mie. Elevii intră în online.

Potrivit unui document publicat vineri de Ministerul Educației, cea mai mare incidență este în Cătina, județul Cluj – 12,08.

Urmează Ploscoș (Cluj) – 9,66, Șeica Mică (Sibiu) – 9,48, Pojejena (Caraș-Severin) – 9,47, Bârsana (Maramureș) – 9,1 și Bara (Timiș) – 9,06.

7 localități au rata de infectare cu noul coronavirus mai mare de 8 la mie, iar 14 mai mare sau egală cu 7.

În alte 21 de localității, rata de infectare a trecut de 5 cazuri COVID la mia de locuitori.

Școlile din aceste localități se închid, iar elevii fac cursuri online. MEDIAFAX

Citește mai departe

ACTUALITATE

Program de burse de studiu în Marea Britanie pentru elevii de clasa a X-a

Publicat

Asociaţia „Ţine de Noi”, împreună cu Headmasters’ and Headmistress’ Conference, anunţă lansarea unui concurs pentru obţinerea de burse de studiu pentru elevii de clasa a X-a care îşi doresc să petreacă următorii doi ani din ciclul preuniversitar de învăţământ în Marea Britanie.

Potrivit unui comunicat al Asociaţiei „Ţine de Noi” transmis, miercuri, AGERPRES, elevii au posibilitatea de a studia timp de doi ani într-o şcoală britanică de cea mai înaltă calitate, precum Epsom College, Dullwich College, Bedford Modern School, Hampton School. De asemenea, ei îşi pot dezvolta abilităţile de comunicare în limba engleză, îşi pot face noi prieteni din diferite culturi şi pot experimenta şi aprecia cultura şi tradiţiile din Marea Britanie.

În anii trecuţi, peste 130 de elevi români au petrecut câte un an sau doi în această bursă, ajungând apoi studenţi la facultăţi britanice.

Termenul pentru înscrieri este 11 decembrie.

Marea majoritate a burselor acoperă în totalitate costurile – taxe şcolare, cazarea şi cheltuielile de masă, însemnând în medie între 35.000 şi 42.000 lire sterline, însă există şi burse parţiale, care acoperă între 50% – 70% din costuri, acestea fiind calculate în funcţie de venitul brut al familiei.

Elevul trebuie să achite o taxă nereturnabilă de 25 lei când îşi înscrie aplicaţia în cadrul acestui concurs. Taxa de administrare a programului, în valoare de 1.250 de lire, va fi achitată doar de către elevii care câştigă bursa şi vor pleca la studiu în Marea Britanie.

Criteriile de eligibilitate pentru bursele complete sunt: elevii să fie înscrişi într-o formă de învăţământ de nivel liceal în clasa a X-a; să nu ocupe, la momentul înscrierii, un loc într-o şcoală din Marea Britanie; venitul net al părinţilor pe 2021 să nu depăşească echivalentul în lei a 30.000 lire; vârsta elevului trebuie să fie, la 1 septembrie 2022, între 16 ani şi 17 ani şi 6 luni. Data naşterii aplicantului ar trebui să se încadreze între 1 martie 2005 şi 1 septembrie 2006.

Elevii pentru care venitul părinţilor depăşeşte suma de 30.000 de lire în anul 2021 pot aplica pentru o bursă parţială, urmând aceeaşi procedură de înscriere ce este prezentată în detaliu la https://tinedenoi.ro/burse-academice/. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cele mai mari universităţi bucureştene vor începe cursurile în format hibrid

Publicat

Marile universităţi bucureştene vor începe cursurile semestrului I din noul an de învăţământ în format hibrid – online şi cu prezenţă fizică, cu respectarea măsurilor de protecţie sanitară în contextul pandemiei cu noul coronavirus.

Cursurile la Universitatea din Bucureşti vor începe într-o formulă „mixtă” aleasă de către Consiliile facultăţilor, potrivit purtătorului de cuvânt al instituţiei de învăţământ superior, Mirabela Amarandei.

„Consiliile facultăţilor au putut decide cu privire la modalitatea de începere a anului universitar. Se distinge formula mixtă aleasă de către Consiliile facultăţilor – o formulă hibridă care permite atât învăţământul online, cât şi prezenţă în sala de curs acolo unde condiţiile pot permite şi unde numărul de studenţi, grupele de studenţi sunt reduse. Vorbim de un maxim de 50 de studenţi per grupă, aşa cum a fost recomandarea Senatului UB. Pe de altă parte, se remarcă şi facultăţi care urmărind interesul educaţional au ales varianta prezenţei în sala de curs sau laborator. Discutăm de facultăţile de ştiinţe – Fizică, Biologie, Chimie, care au ales fie varianta prezenţei fizice, fie varianta preponderent a prezenţei fizice. Deci o variantă hibridă. Nu în ultimul rând, sunt şi facultăţi care au decis cursuri susţinute online. Discutăm aici de Facultatea de Litere, Facultatea de Limbi Străine, spre exemplu. Se remarcă o atenţie îndreptată către învăţământul hibrid. Sperăm ca evoluţia pandemică să permită prezenţa studenţilor, a profesorilor în sălile de curs, în laboratoare acolo unde decizia facultăţilor s-a îndreptat către încercarea de a se întoarce în sălile de curs”, a declarat, pentru AGERPRES, Amarandei.

Potrivit acesteia, vor fi respectate toate condiţiile sanitare, astfel încât sănătatea membrilor comunităţii academice să fie protejată.

„Discutăm de toate celelalte condiţii sanitare pe care le-am respectat şi în anul universitar precedent. Este vorba despre distanţare, aşa cum cer normele şi cum au fost ele decise de către autorităţi, de dezinfecţie, de aerisire. Tot ceea ce înseamnă respectarea condiţiilor sanitare, astfel încât să protejăm sănătatea şi viaţa membrilor comunităţii noastre academice”, a explicat purtătorul de cuvânt.

Rectorul Universităţii Politehnica din Bucureşti, Mihnea Costoiu, a precizat, pentru AGERPRES, că anul acesta se intenţionează să se înceapă cursurile în sistem hibrid.

Potrivit acestuia, activităţile de curs se vor desfăşura în sistem online ca şi anul trecut pe platforme pe care universitatea le are disponibile atât în activitate live, cât şi platformele asincron cu lecţiile puse la dispoziţie şi cu teste pe care fiecare profesor le are pregătite.

„În acelaşi timp, activitatea practică – seminarii, laboratoare, proiecte – se va desfăşura în regim obişnuit cu prezenţa fizică a studenţilor în campusul universităţii. Sperăm să putem să desfăşurăm acest mod de lucru pe tot parcursul anului universitar”, a spus Costoiu.

El a subliniat că vor fi respectate toate măsurile de protecţie sanitară în contextul pandemiei de COVID-19.

„Pe perioada în care studenţii vor fi în campusul universităţii vom avea toate măsurile de distanţare, purtarea măştii, precum şi toate celelalte măsuri sanitare – dezinfectanţi, tot ceea ce trebuie să facem, aerisirea. Am încercat să facem orarul şi să grupăm grupele, respectiv semi-grupele astfel încât o serie să stea un număr mai mare de ore, după care se fac dezinfectarea, aerisirea. (…) Respectăm toate măsurile sanitare impuse se autorităţi”, a explicat rectorul UPB.

Şi studenţii Academiei de Studii Economice vor începe noul an universitar în sistem mixt.

„Vom face un sistem mixt. Seminarele le vom face cu prezenţă fizică, iar cursurile în sistem online. Am programat de aşa natură încât grupele să fie sub 25 de studenţi. Am calculat şi capacitatea sălilor noastre să asigurăm distanţarea fizică – acel metru între copii, adică un scaun da, unul nu. Purtăm mască tot timpul de la intrarea în instituţie pe tot parcursul orelor atât cadrele didactice, cât şi studenţii. Cu 45 de zile înainte de începerea sesiunii vom avea o procedură de examinare în funcţie de evoluţia pandemiei. Mi-aş dori să revenim şi cu examenele în sistem fizic pe grupe cum făceam pe vremuri. (…) Probabil că vom da pe grupe, în funcţie de incidenţă”, a declarat, pentru AGERPRES, rectorul ASE, Nicolae Istudor.

Hotărârea Senatului UMF „Carol Davila”, adoptată cu majoritate de voturi, este de a desfăşura cursurile cu prezenţă fizică, a informat, pentru AGERPRES, conducerea universităţii.

„Decizia a fost luată luând în considerare procentul ridicat de cadre didactice şi de studenţi medicinişti vaccinaţi şi situaţia epidemiologică actuală. Dacă evoluţia situaţiei epidemiologice va impune, conducerea UMF „Carol Davila” va adapta modalitatea de predare astfel încât să permită atât un învăţământ de calitate, cât şi o siguranţă ridicată a participanţilor la procesul educative. Universitatea de Medicină şi Farmacie din Bucureşti organizează activitatea didactică în condiţii de siguranţă deplină, acţionând pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2. În acest scop, se lucrează pentru implementarea prevederilor Ordinului nr. 5.196/1.756/2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, ordin comun emis de către Ministerul Educaţiei şi Ministerul Sănătăţii”, a afirmat sursa citată.

Senatul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative – SNSPA a hotărât ca toate activităţile didactice aferente semestrului I al anului universitar 2021-2022 să se desfăşoare online.

La începutul lunii octombrie, structurile academice ale SNSPA vor organiza activităţi extracurriculare facultative, în special pentru studenţii din anul I, cu prezenţă fizică în sediul universităţii. Activităţile se vor desfăşura cu respectarea tuturor măsurilor de siguranţă stabilite de autorităţi la momentul organizării acestora.

„Cu ajutorul colegilor de la Departamentul de Sociologie, care au realizat o cercetare online, la care au participat 3.576 de studenţi şi studente de la toate structurile academice din cadrul SNSPA, studii universitare de licenţă şi masterat, am aflat că cei mai mulţi dintre studenţii SNSPA şi-ar dori ca activităţile de curs şi seminar să se desfăşoare în regim online, ca anul trecut. Ştim astăzi că 49% dintre studenţii SNSPA sunt vaccinaţi, ceea ce înseamnă foarte mult, raportat la situaţia pe ţară, pe grupa lor de vârstă. De asemenea, ştim că 78% dintre studenţii noştri consideră foarte bună şi bună experienţa de învăţare online din anul universitar anterior. Nu în ultimul rând, avem 53% dintre studenţi care doresc continuarea procesului de educaţie în regim online, iar alţi 18% doresc online, dar şi cu activităţi desfăşurate în sălile de clasă (mixt/hibrid)”, a afirmat rectorul SNSPA Remus Pricopie, potrivit unui comunicat de presă. AGERPRES

Citește mai departe