EVENIMENT
Condamnat după ce a provocat o bătaie la o nuntă, în Abrud. Ce pedeapsă a primit un bărbat după ce a bătut un nuntaș
La aproape cinci ani de la un scandal provocat la o nuntă din Abrud, magistrații din Câmpeni au dat o decizie în dosarul deschis pentru tulburarea liniștii publice.
Este vorba despre un scandal care a avut loc în timpul unei nunți pe data de 22 februarie 2020. Potrivit motivării instanței, totul a pornit de la o neînțelegere între victimă și agresor.
Iar modul în care s-a produs scandalul este detaliat de magistrați în motivarea instanței.
Din câte se pare, cei doi…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Și-a lovit mama în vârstă de 86 de ani, dar și fratele care a sărit să aplaneze conflictul. Bărbat din Unirea, cu dosar penal
Un bărbat de 66 de ani din localitatea Unirea s-a ales cu dosar penal pentru violență în familie și ordin de protecție provizoriu după ce și-a lovit mama în vârstă de 86 de ani dar și fratele care ar fi încercat să aplaneze conflictul.
Potrivit IPJ Alba, în după-amiaza zilei de 2 februarie 2025, polițiștii Secției 4 de Poliție Rurală Ocna Mureș au fost sesizați, prin 112, cu privire la faptul că o femeie de 86 de ani ar fi fost victima unei infracțiuni.
Din…
Citește mai mult pe Alba24.ro
Absolvenții Universității de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca au obținut cele mai bune rezultate, la concursul național de rezidențiat, atât la rata de promovare, cât și la nivel de punctaje realizate.
Ministerul Sănătății a finalizat analiza rezultatelor obținute de candidații la examenul național de intrare în rezidențiat din 17 noiembrie 2024, iar absolvenții Universității de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Autostrăzile României, între provocări și soluții. Interviu cu Guido Retter, CEO-ul Retter Group”
România se află într-o cursă continuă pentru modernizarea infrastructurii rutiere. Chiar dacă procesul de modernizare a infrastructurii rutiere este adesea încetinit de numeroase obstacole, cu o strategie bine definită și o colaborare eficientă între toți actorii implicați, România are șansa de a-și moderniza rețeaua rutieră și de a atinge standardele europene așteptate de cetățeni.
Invitat la podcast-ul ”Drumuri cu Prioritate”, Guido Retter, fondatorul și CEO-ul grupului Retter, expert în infrastructură și coordonator al unor proiecte majore de construcție, a vorbit despre stadiul actual al autostrăzilor, provocările din domeniu și soluțiile necesare pentru a accelera dezvoltarea rețelei rutiere naționale.
Stadiul actual al autostrăzilor în România
În prezent, România face pași importanți în dezvoltarea infrastructurii rutiere, însă întâmpină dificultăți majore în implementarea proiectelor.
Guido Retter subliniază că deși anumite tronsoane cheie sunt aproape finalizate, ritmul general al lucrărilor este încetinit din cauza unor factori precum birocrația, lipsa unei strategii coerente și problemele legate de exproprieri.
„România are nevoie de un plan pe termen lung, bine definit și respectat, indiferent de schimbările politice. Fără o astfel de abordare, orice progres riscă să fie fragmentat și ineficient”, explică antreprenorul.
Principalele provocări în construcția autostrăzilor
Una dintre cele mai mari dificultăți este obținerea avizelor necesare și gestionarea terenurilor pe care urmează să fie construite drumurile.
„Fără o legislație clară și fără un cadru de lucru mai flexibil, orice proiect major de infrastructură riscă să rămână blocat ani de zile. Avem nevoie de soluții legislative care să simplifice aceste procese și să elimine blocajele administrative”, afirmă Retter.
Un alt factor care afectează ritmul construcțiilor este schimbarea frecventă a guvernelor și a priorităților politice, ceea ce generează lipsă de continuitate în proiectele majore.
Soluții pentru accelerarea lucrărilor
Guido Retter consideră că o mai bună colaborare între autorități și companiile de construcții ar putea reduce întârzierile.
„În prezent, există multe cazuri în care proiectele suferă din cauza lipsei de comunicare între entitățile implicate. Dacă nu există un dialog constant și soluții rapide pentru obstacolele apărute pe parcurs, șantierele se vor prelungi la nesfârșit”, avertizează expertul.
El propune implementarea unui sistem digitalizat de monitorizare a lucrărilor, care să permită atât constructorilor, cât și autorităților să urmărească în timp real progresul proiectelor și să intervină rapid în cazul apariției unor probleme.
Perspectivele viitoare ale infrastructurii rutiere
În ciuda dificultăților, Guido Retter rămâne optimist în privința viitorului infrastructurii rutiere din România.
Fondurile europene alocate pentru dezvoltarea autostrăzilor și utilizarea noilor tehnologii în construcția drumurilor ar putea accelera semnificativ proiectele.
„Trebuie să privim înainte și să găsim soluții pentru a eficientiza procesul de construcție. Digitalizarea, utilizarea materialelor inovatoare și implementarea unor strategii de lucru mai flexibile pot face diferența”, susține antreprenorul.
Cine este Guido Retter
Guido Retter este un antreprenor român cu o vastă experiență în domeniul construcțiilor civile și industriale. Inginer și economist de profesie, el a fondat Retter Group, un consorțiu specializat în proiecte de infrastructură, drumuri, poduri și căi ferate.
Sub conducerea sa, compania a înregistrat o creștere semnificativă, participând la lucrări majore, printre care și construcția lotului 1 al Autostrăzii Moldovei (A7).
Guido Retter este cunoscut pentru abordarea sa inovatoare, investiția în tehnologie și soluțiile eficiente pentru optimizarea șantierelor.
EVENIMENT
Cât au cheltuit partidele în 2024: Ce sume au alocat pentru propagandă, sondaje de opinie și activități politice
Cât au cheltuit partidele în 2024: Ce sume au alocat pentru reclame, sondaje de opinie și activități politice.
Autoritatea Electorală Permanentă a transferat în 2024 către partidele politice 386 de milioane de lei. Printr-o ordonanță adoptată netransparent în septembrie, bugetul inițial de 314 milioane a fost suplimentat, iar în total, partidele au cheltuit 417 milioane de lei din aceste fonduri.
Pe lângă subvenții, partidele au primit bani și pentru rambursarea…
Citește mai mult pe Alba24.ro