Connect with us

ACTUALITATE

Constanţa, Craiova şi Galaţi intră în competiţia pentru titlul ‘Capitala Tineretului din România’, ediţia 2020-2021

Publicat



orase
sursa foto: capitalatineretului.ro

Municipiile Constanţa, Craiova şi Galaţi au intrat în competiţia pentru obţinerea titlului “Capitala Tineretului din România”, ediţia 2020-2021, urmând ca oraşul câştigător să primească premiul de 50.000 de euro.

Programul se află la cea de-a cincea ediţie, iar oraşul câştigător va purta titlul în perioada 02 mai 2020 – 1 mai 2021, timp în care va implementa şi derula un program complex de dezvoltare urbană prin tineri.

“Oraşele din România se confruntă cu pierderea tinerilor. Fie că aceştia consideră mai atrăgătoare oportunităţile din afara ţării sau nu sunt pe deplin mulţumiţi vizavi de evoluţia comunităţilor de care aparţin, această migraţie este o realitate. Cred că tinerii îşi pot croi un viitor chiar în oraşele natale şi pot contribui la dezvoltarea acestora, dar pentru asta este nevoie ca organizaţiile de tineret, sectorul public şi cel privat să conlucreze şi să contureze o viziune comună, cel puţin pe termen mediu. Salut iniţiativele candidaţilor şi le doresc mult succes pe parcursul competiţiei”, afirmă, într-un comunicat de presă, secretarul general al Guvernanţei pentru “Capitala Tineretului din România”, Andras Farkas – Grupul PONT.

Potrivit sursei citate, reprezentanţii celor trei oraşe au depus dosarele de candidatură pentru Runda I în format electronic pe platforma de candidatură dedicată, prezentând o serie de specificaţii tehnice, dar şi o scrisoare de motivaţie alături de descrierea conceptului programului propus.

Analizarea candidaturilor va fi realizată de un juriu independent, format din reprezentanţi ai sectorului neguvernamental, ai mediului privat, ai instituţiilor publice şi ai organizaţiilor de tineret ale partidelor politice parlamentare. Oraşele finaliste alese pe baza criteriilor de jurizare îşi vor depune o candidatură completă în cea de-a doua rundă. Lista scurtă a finaliştilor va fi publicată pe data de 31 iulie, iar până pe 30 septembrie oraşele finaliste vor dezvolta conceptul propus într-un dosar extins de candidatură.

“Cred că tinerii din ţară au nevoie de oportunităţi şi de motive care să-i impulsioneze să se implice, să îşi dorească să schimbe ceva. Am convingerea că noi, tinerii, putem realiza tot ceea ce ne propunem, dar cred că pentru asta trebuie să oferim un vot de încredere celor din jurul nostru. Este extrem de important să dezvoltăm parteneriate cu actorii care ne pot susţine, iar aici fac referire la autorităţile publice locale şi la mediul privat. Mă bucur să văd că tinerii din Constanţa, Craiova şi Galaţi au înţeles acest lucru şi îşi doresc să contribuie la dezvoltarea sustenabilă a comunităţilor lor”, a declarat preşedintele Consiliului Tineretului din România, Mihai Dragoş.

Programul “Capitala Tineretului din România” funcţionează pe principii similare cu Capitala Europeană a Tineretului – titlu deţinut de Cluj-Napoca în 2015 – şi a fost iniţiat de către Consiliul Tineretului din România, Federaţia Tinerilor din Cluj, Grupul PONT şi Banca Comercială Română (BCR). Prima ediţie a avut loc în anul 2016, iar primul oraş din România care a purtat acest titlu a fost Timişoara, urmat de Bacău, Baia Mare şi Iaşi, care a preluat oficial mandatul în data de 2 mai 2019. Ministerul Tineretului şi Sportului (MTS) este partener strategic al programului.

“Suntem încântaţi să vedem evoluţia programului şi impactul pe care acesta îl are în rândul tinerilor. ‘Capitala Tineretului din România’ este un program dedicat lor, un program care să ne ajute să vorbim mai mult despre ei şi despre problemele cu care se confruntă. Ne dorim să îi păstrăm în ţară, dar încurajările şi promisiunile nu sunt suficiente. Tinerii au nevoie de susţinere şi de acces la tot ceea ce înseamnă trai decent: job-uri bune, o locuinţă, tehnologie, mobilitate şi sentimentul de aparteneţa socială; au nevoie de un mediu în care să le facă plăcere să trăiască şi să se dezvolte, iar programul îi ajută să îşi creeze ei înşişi mediul în care îşi doresc să trăiască”, a precizat Nicoleta Deliu, şef Departament comunicare corporativă şi afaceri comunitare din cadrul BCR.

“Capitala Tineretului din România” a fost lansat în anul 2016, iar primul oraş din România care a purtat acest titlu a fost Timişoara, urmat de Bacău, Baia Mare şi Iaşi care deţine acest titlu începând cu data de 1 mai 2019. Co-iniţiatorii programului sunt Consiliul Tineretului din România (CTR), Federaţia Tinerilor din Cluj (FTC), Grupul PONT şi Banca Comercială Română (BCR), entităţi care împreună formează Comisia de Guvernanţă pentru Programul Capitala Tineretului din România. Un juriu independent format din reprezentanţi ai unor instituţii publice, mediul privat de afaceri şi organizaţii neguvernamentale este responsabil cu evaluarea dosarelor de candidatură şi selecţia oraşului câştigător.

Alături de dreptul de a purta titlul timp de 365 de zile, oraşul câştigător va primi şi un premiu în valoare de 50.000 de euro oferit de Banca Comercială Română, co-iniţiator al programului. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Pandemia de COVID-19 ar putea conduce la o mai mare obezitate în rândul copiilor

Publicat

Biroul pentru Europa al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) a avertizat că pandemia de coronavirus ar putea avea efecte neprevăzute – ducând la o mai mare obezitate în rândul copiilor, relatează dpa.

Un raport al biroului regional al OMS publicat marţi a constatat că închiderea şcolilor în timpul perioadelor de lockdown ar putea avea consecinţe negative asupra nutriţiei şi exerciţiilor fizice în rândul copiilor, în condiţiile în care aceştia sunt privaţi de activităţi şcolare.

“COVID-19 ar putea amplifica una dintre cele mai îngrijorătoare tendinţe din regiunea europeană a OMS – creşterea obezităţii la copii”, a declarat Hans Kluge, director regional al biroului OMS pentru Europa.

Kluge a declarat că supraponderalitatea şi obezitatea sunt legate de boli care pot pune viaţa în pericol, precum bolile cardiovasculare, diabetul şi cancerul.

Pentru a evita un impact negativ asupra viitorului copiilor, oficialul OMS a cerut implementarea de politici bazate pe ştiinţă pentru promovarea dietelor sănătoase şi a activităţii fizice – cum ar fi taxele pe băuturile îndulcite, conform raportului.

Studiul a constatat că aproape unul din trei copii din regiune cu vârsta cuprinsă între şase şi nouă ani era supraponderal, conform unui sondaj realizat în 36 de ţări.

Cea mai gravă situaţie a fost constatată în ţările mediteraneene, deşi se remarcă o îmbunătăţire treptată în state precum Grecia, Italia, Portugalia şi Spania, afirmă OMS. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Gratuităţi pentru turiştii care vizitează Oradea – o campanie în al doilea an consecutiv

Publicat

Turiştii care vor vizita Oradea în acest an vor beneficia, la fel ca în anul 2020, de o serie de beneficii şi gratuităţi, a anunţat Asociaţia pentru promovarea turismului din Oradea şi regiune (APTOR).

Potrivit unui comunicat al APTOR, turiştii care vor fi cazaţi la una dintre unităţile de cazare clasificate din Oradea, pentru minim două nopţi consecutive, se vor putea bucura şi anul acesta de următoarele beneficii: acces gratuit la vizitarea celor 8 muzee din oraş şi secţiile lor, transport gratuit pentru 24 de ore în întreaga reţea de transport public şi reduceri la restaurantele şi cafenelele partenere.

Facilităţile vor fi acordate cu suportul Primăriei Oradea şi în parteneriat cu societatea de transport public local OTL, instituţiile muzeale din oraş, dar şi cu unităţile din industria ospitalităţii.

Turistul va primi un cod unic de gratuităţi de la personalul unităţii de cazare, împreună cu un QR Code. Codul unic, nominal, se poate folosi o singură dată, la fiecare din obiectivele turistice şi unităţile participante. Dar dacă într-o cameră este cazată o familie cu un copil, toţi cei trei se vor bucura de beneficii.

Înregistrarea participanţilor, generarea codurilor de gratuităţi şi comunicarea directă între unităţile HoReCa, muzee şi serverele OTL, se va face prin intermediul aplicaţiei online oradealifenouveau.ro. Aceasta a fost creată de APTOR în parteneriat cu Oradea Tech Hub şi poate fi folosită de toate unităţile de cazare din oraş.

Aplicaţia oradealifenouveau.ro oferă conectivitate directă între unităţile de cazare, muzee şi serverele OTL. Aceasta a fost gândită pentru a asigura o comunicare eficientă între furnizorii de servicii pentru turişti, fără ca turiştii să interacţioneze cu aplicaţia.

În mod particular, aplicaţia oradealifenouveau.ro oferă tuturor utilizatorilor (muzee, unităţi de cazare, restaurante, cafenele sau administrator – Visit Oradea) posibilitatea de a realiza statistici privind numărul de turişti care au apelat la gratuităţi, ţara sau oraşul de provenienţă, secţiile muzeale cele mai vizitate.

Până în prezent, 13 din cele 32 de unităţi de cazare clasificate din Oradea şi-au manifestat interesul pentru a lua parte la această campanie, respectiv 9 restaurante/cafenele.

Campania de gratuităţi a demarat în data de 5 mai şi va dura până pe 31 decembrie 2021.

Printre altele, Oradea oferă vizitatorilor posibilitatea de a admira o serie de bijuterii arhitecturale: 89 de clădiri şi monumente Art Nouveau, 26 de obiective clasate ca monumente istorice, 25 de obiective propuse cu valoare pentru clasare ca monumentele istorice şi 38 de obiective cu valoare arhitecturală incontestabilă. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Primul maraton de vaccinare anti-COVID destinat tinerilor, la Mamaia, în acest weekend

Publicat

Universitatea Ovidius din Constanţa organizează, în perioada 14 – 16 mai, primul maraton de vaccinare dedicat tinerilor, la Pavilionul Expoziţional din Mamaia.

Universitatea Ovidius din Constanţa (UOC), prin Facultatea de Medicină, în parteneriat cu Asociaţia Studenţilor Medicinişti şi Tinerilor Medici Constanţa (ASMTMC), Liga Studenţilor UOC şi Capitala Tineretului, organizează, alături de Direcţia de Sănătate Publică (DSP), în perioada 14 – 16 mai, la Pavilionul Expoziţional din Mamaia, primul maraton de vaccinare destinat tinerilor.

În cadrul maratonului de vaccinare, tinerii care doresc să se imunizeze se pot prezenta fără programare prealabilă la Pavilionul Expoziţional, unde vor beneficia de un flux separat de vaccinare, cu serul dezvoltat de Pfizer şi BioNTech (Comirnaty), doar în urma legitimării cu cartea de identitate, se arată într-un comunicat transmis marţi AGERPRES.

“Acţiunea se adresează studenţilor români şi străini din cadrul Universităţii Ovidius din Constanţa şi celor din celelalte universităţi constănţene, elevilor din licee, cu vârsta mai mare de 16 ani, şi familiilor acestora, dar şi cadrelor didactice din toate unităţile de învăţământ. De asemenea, în cadrul maratonului va avea loc un webinar, creditat EMC (Educaţie Medicală Continuă), ce va oferi informaţii despre vaccinare şi se va desfăşura atât în limba română, cât şi în engleză, fiind adresat cadrelor medicale”, a precizat coordonatorul evenimentului, conf. univ. dr. Irina Dumitru, din cadrul Facultăţii de Medicină a Universităţii Ovidius.

Andreea Bugescu, din partea Asociaţiei Studenţilor Medicinişti şi Tinerilor Medici Constanţa, a menţionat că acesta este primul maraton de vaccinare cu, despre şi pentru tineri, iar avantajul organizării acţiunii în zilele de weekend este reprezentat de faptul că le oferă părinţilor elevilor minori posibilitatea de a-i însoţi pentru vaccinare.

”Este, de asemenea, un interval potrivit pentru studenţii care, astfel, pot veni să se vaccineze fără să lipsească de la cursuri”, a declarat Andreea Bugescu.

Conform datelor oficiale centralizate de DSP Constanţa, până în prezent au fost vaccinate, în total, 156.159 de persoane la nivelul întregului judeţ.

Totodată, UOC, prin Facultatea de Medicină, susţine o campanie de testare gratuită a Hepatitei C, sâmbătă, 15 mai, între orele 10,00 – 18,00, la Pavilionul Expoziţional din Mamaia şi pe faleza Cazinoului din Constanţa, aici urmând a fi organizat şi un punct de vaccinare împotriva COVID-19. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Bunuri în valoare de 1,2 milioane lei, puse sub sechestru într-un dosar de evaziune fiscală, în județul Olt

Publicat

Bunuri în valoare de peste 1,2 milioane lei, aparţinând unei societăţi comerciale din Slatina al cărei administrator este bănuit de evaziune fiscală, au fost puse sub sechestru de poliţiştii de investigare a criminalităţii economice, informează Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Olt într-un comunicat transmis marţi AGERPRES.

Administratorul firmei ar fi înregistrat achiziţii fictive de materiale de construcţii de la societăţi tip fantomă pentru a diminua obligaţiile de plată către bugetul de stat.

“Administratorul societăţii respective este bănuit că ar fi înregistrat achiziţii fictive de materiale de construcţii de la mai multe societăţi comerciale tip fantomă, cu scopul de a diminua obligaţiile de plată către bugetul de stat, sustrăgându-se astfel de la plata impozitului pe profit şi a T.V.A.-ului cu suma de 1.257.274 de lei”, se arată în comunicat.

Bunurile puse sub sechestru sunt două imobile şi şase autovehicule în valoare totală de 1.257.274 de lei şi aparţin unei societăţi comerciale din municipiul Slatina. AGERPRES

Citește mai departe