Connect with us

ACTUALITATE

Consumatorii care călătoresc în străinătate au dreptul să beneficieze de un ”plafon” la utilizarea serviciului de internet mobil în roaming

Publicat

telefon-mobil

Operatorii telecom au obligaţia să restricţioneze accesul la serviciile de internet mobil în roaming atunci când costul suplimentar înregistrat ca urmare a utilizării acestui serviciu ajunge la 50 de euro/lună (fără TVA), dacă utilizatorii nu au optat explicit pentru un alt plafon din ofertele comerciale ale furnizorilor, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Conform arbitrului pieţei locale telecom, operatorii au obligaţia să avertizeze utilizatorii, prin intermediul unor mesaje-text, email-uri sau ferestre pop-up, atunci când consumul cumulat de date (MB/GB) în roaming internaţional a atins 80% din plafonul stabilit (de exemplu, când se înregistrează un cost suplimentar de 40 euro, fără TVA, în cazul stabilirii unui plafon de 50 euro), precum şi atunci când plafonul a fost atins.

Astfel, în conţinutul acestor notificări, furnizorii trebuie să indice şi procedura pe care trebuie să o urmeze utilizatorii pentru a solicita continuarea/reluarea furnizării serviciului de acces la internet în roaming. După ce furnizorul a transmis a doua notificare, acesta are obligaţia să sisteze imediat furnizarea şi facturarea internetului în roaming internaţional, dacă utilizatorii nu şi-au transmis acordul expres pentru continuarea sau reluarea prestării acestui serviciu. De regulă, operatorii transmit aceste notificări prin SMS, iar dacă utilizatorii doresc să folosească în continuare serviciul de internet în roaming trebuie să răspundă prin transmiterea unui SMS cu textul „Da’.

„Regulile privind stabilirea plafoanelor pentru utilizarea serviciului de internet în roaming se aplică atât în statele din Uniunea Europeană (UE), cât şi în afara UE, cu condiţia ca, în afara UE, operatorul reţelei din ţara vizitată să permită furnizorului de roaming să monitorizeze în timp real utilizarea serviciilor de către clientul său. Dacă aplicarea plafonului nu este posibilă din punct de vedere tehnic, utilizatorii trebuie să fie avertizaţi în prealabil. În statele membre ale Spaţiului Economic European (SEE), utilizatorii pot folosi resursele naţionale incluse în planurile tarifare şi în roaming, ceea ce face mai puţin probabilă înregistrarea involuntară a unui cost suplimentar în valoare de 50 de euro. Costurile provenite din utilizarea serviciilor de internet în roaming în ţări din afara SEE (de exemplu, Turcia) sunt de regulă ridicate, plafonul financiar implicit putând fi atins imediat după conectarea la reţeaua vizitată, în cadrul unei singure sesiuni. Când îşi exprimă acordul pentru continuarea sau reluarea furnizării serviciilor după ce au fost avertizaţi de furnizor că au atins plafonul, utilizatorii îşi asumă realizarea unui cost mai mare decât valoarea acestuia, plafonul financiar obligatoriu fiind dezactivat pentru respectiva lună de facturare”, precizează ANCOM.

Potrivit sursei citate, în zonele de graniţă este posibilă conectarea automată la o reţea dintr-un stat vecin, chiar dacă utilizatorii nu se află efectiv pe teritoriul acelui stat. De exemplu, un utilizator care este în Italia, la graniţa cu Elveţia, se poate conecta automat la o reţea din Elveţia. În acest caz, va primi un mesaj informativ cu tarifele aplicabile serviciilor de roaming din Elveţia şi va trebui să aibă în vedere că, fiind conectat la o reţea din afara UE, tarifele sunt mai mari, deci este posibil să atingă mai repede plafonul financiar de 50 de euro, fără TVA.

Autoritatea de reglementare menţionează că, în cazul în care utilizatorii nu au primit mesajele de informare de la furnizor, în condiţiile în care aveau plafonul de roaming activat, sau acesta nu a sistat furnizarea internetului în roaming după atingerea plafonului, deşi nu şi-au exprimat acordul pentru continuarea furnizării serviciului, se pot adresa ANCOM.

Secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii.

Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

FC Botoșani – Dinamo București 1-1: Egal spectaculos pe Municipal, după un meci intens și plin de ratări

Publicat

fc botoșani – dinamo bucurești 1 1: egal spectaculos pe municipal,

Publicitate

FC Botoșani a remizat cu Dinamo București, scor 1-1, în ultimul meci al etapei a 17-a din Superliga. Partida de pe Stadionul Municipal a avut ritm, emoții și momente spectaculoase, dar și ratări uriașe de ambele părți.

Botoșaniul scapă victoria printre degete în fața dinamoviștilor

Moldovenii au condus până în minutul 77, însă au fost egalați în urma unei faze confuze, în care o centrare deviată s-a transformat într-un gol neașteptat…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Memorialul Ipotești: „Eminescu – postbiografii”, ediția a IV-a

Publicat

memorialul ipotești: „eminescu – postbiografii”, ediția a iv a

Publicitate

Memorialul Ipotești – Centrul Național de Studii „Mihai Eminescu” a inițiat în acest an un proiect de discuții pe marginea biografiilor romanțate ale lui Mihai Eminescu. Prima dezbatere, organizată în parteneriat cu Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand I” Rădăuți și Cercul Profesorilor de Limba și literatura română-zona Rădăuți, a avut loc în data de 4 aprilie 2025.

La această primă ediție, moderată de Mircea A. Diaconu, s-a discutat…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ajutorul de deces: Care este suma maximă acordată

Publicat

ajutorul de deces: care este suma maximă acordată

Publicitate

Ajutorul de deces este o indemnizație unică acordată prin Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) pentru a sprijini acoperirea parțială a cheltuielilor legate de înmormântare. Acesta poate fi solicitat atât în cazul decesului unei persoane asigurate sau pensionare, cât și în situația în care a decedat un membru de familie neasigurat. În anul 2025, suma maximă acordată poate ajunge la 8.620 de lei.

Valoarea ajutorului de deces este stabilită…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Direcția Județeană de Mediu Botoșani anunță ocuparea prin transfer a unui post de consilier asistent

Publicat

direcția județeană de mediu botoșani anunță ocuparea prin transfer a

Publicitate

DJM Botosani anunță persoanele interesate că, pe site-ul instituției, la adresa https://djmbt.anmap.gov.ro/informatii-publice/oportunitati-de-angajare/ a fost publicat anunțul privind ocuparea prin transfer a unei funcții publice de execuție vacante de consilier, clasa I, grad profesional asistent la Serviciul Monitorizare și Laboratoare, în conformitate cu prevederile art. 502, alin (1), lit. c) și ale art. 506 din OUG nr. 57/2019 privind Codul…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe