Connect with us

ACTUALITATE

Consumatorii care călătoresc în străinătate au dreptul să beneficieze de un ”plafon” la utilizarea serviciului de internet mobil în roaming

Publicat

telefon-mobil

Operatorii telecom au obligaţia să restricţioneze accesul la serviciile de internet mobil în roaming atunci când costul suplimentar înregistrat ca urmare a utilizării acestui serviciu ajunge la 50 de euro/lună (fără TVA), dacă utilizatorii nu au optat explicit pentru un alt plafon din ofertele comerciale ale furnizorilor, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Conform arbitrului pieţei locale telecom, operatorii au obligaţia să avertizeze utilizatorii, prin intermediul unor mesaje-text, email-uri sau ferestre pop-up, atunci când consumul cumulat de date (MB/GB) în roaming internaţional a atins 80% din plafonul stabilit (de exemplu, când se înregistrează un cost suplimentar de 40 euro, fără TVA, în cazul stabilirii unui plafon de 50 euro), precum şi atunci când plafonul a fost atins.

Astfel, în conţinutul acestor notificări, furnizorii trebuie să indice şi procedura pe care trebuie să o urmeze utilizatorii pentru a solicita continuarea/reluarea furnizării serviciului de acces la internet în roaming. După ce furnizorul a transmis a doua notificare, acesta are obligaţia să sisteze imediat furnizarea şi facturarea internetului în roaming internaţional, dacă utilizatorii nu şi-au transmis acordul expres pentru continuarea sau reluarea prestării acestui serviciu. De regulă, operatorii transmit aceste notificări prin SMS, iar dacă utilizatorii doresc să folosească în continuare serviciul de internet în roaming trebuie să răspundă prin transmiterea unui SMS cu textul „Da’.

„Regulile privind stabilirea plafoanelor pentru utilizarea serviciului de internet în roaming se aplică atât în statele din Uniunea Europeană (UE), cât şi în afara UE, cu condiţia ca, în afara UE, operatorul reţelei din ţara vizitată să permită furnizorului de roaming să monitorizeze în timp real utilizarea serviciilor de către clientul său. Dacă aplicarea plafonului nu este posibilă din punct de vedere tehnic, utilizatorii trebuie să fie avertizaţi în prealabil. În statele membre ale Spaţiului Economic European (SEE), utilizatorii pot folosi resursele naţionale incluse în planurile tarifare şi în roaming, ceea ce face mai puţin probabilă înregistrarea involuntară a unui cost suplimentar în valoare de 50 de euro. Costurile provenite din utilizarea serviciilor de internet în roaming în ţări din afara SEE (de exemplu, Turcia) sunt de regulă ridicate, plafonul financiar implicit putând fi atins imediat după conectarea la reţeaua vizitată, în cadrul unei singure sesiuni. Când îşi exprimă acordul pentru continuarea sau reluarea furnizării serviciilor după ce au fost avertizaţi de furnizor că au atins plafonul, utilizatorii îşi asumă realizarea unui cost mai mare decât valoarea acestuia, plafonul financiar obligatoriu fiind dezactivat pentru respectiva lună de facturare”, precizează ANCOM.

Potrivit sursei citate, în zonele de graniţă este posibilă conectarea automată la o reţea dintr-un stat vecin, chiar dacă utilizatorii nu se află efectiv pe teritoriul acelui stat. De exemplu, un utilizator care este în Italia, la graniţa cu Elveţia, se poate conecta automat la o reţea din Elveţia. În acest caz, va primi un mesaj informativ cu tarifele aplicabile serviciilor de roaming din Elveţia şi va trebui să aibă în vedere că, fiind conectat la o reţea din afara UE, tarifele sunt mai mari, deci este posibil să atingă mai repede plafonul financiar de 50 de euro, fără TVA.

Autoritatea de reglementare menţionează că, în cazul în care utilizatorii nu au primit mesajele de informare de la furnizor, în condiţiile în care aveau plafonul de roaming activat, sau acesta nu a sistat furnizarea internetului în roaming după atingerea plafonului, deşi nu şi-au exprimat acordul pentru continuarea furnizării serviciului, se pot adresa ANCOM.

Secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii.

Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Bărbat din Hudești, trimis în judecată pentru dare de mită după ce a aruncat 200 de lei în autospeciala Poliției

Publicat

botoșani: polițiști din cadrul ipj botoșani au refuzat mita oferită

Publicitate

Parchetul de pe lângă Tribunalul Botoșani a anunțat trimiterea în judecată, în stare de libertate, a unui bărbat din comuna Hudești, acuzat de săvârșirea infracțiunii de dare de mită. Inculpatul, S.D., este acuzat că a încercat să îi ofere unui polițist 200 de lei pentru a scăpa de sancțiunea contravențională.

Incidentul a avut loc pe 27 iulie 2025, atunci când bărbatul a fost depistat conducând pe drumul public un utilaj agricol pentru…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Pasarelă spectaculoasă între Cornișa și Pacea: Primăria Botoșani a scos la licitație proiectul de 36,7 milioane de lei

Publicat

pasarelă spectaculoasă între cornișa și pacea: primăria botoșani a scos

Publicitate

Primăria Botoșani a lansat pe platforma SEAP anunțul pentru execuția uneia dintre cele mai ambițioase investiții de mobilitate urbană din ultimii ani: o pasarelă supraterană pietonală și velo care va lega zona de agrement Cornișa de Versantul Pacea, peste DN 29. Proiectul, finanțat prin Programul Regional Nord-Est 2021–2027, are o valoare estimată de 36.795.267,13 lei și intră acum în etapa de achiziție publică.

Noua pasarelă va fi dedicată…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Amenzile rutiere se vor plăti într-un singur cont: Noul sistem stabilit de Ministerul Finanțelor

Publicat

amenzile rutiere se vor plăti într un singur cont: noul sistem

Publicitate

Ministerul Finanțelor a stabilit contul unic în care vor putea fi plătite amenzile rutiere, indiferent de județul în care locuiește persoana sancționată. Ordinul nr. 1823/2025 a fost publicat miercuri în Monitorul Oficial și marchează un pas important spre simplificarea procedurilor de achitare a sancțiunilor contravenționale aplicate persoanelor fizice.

Noul sistem, gestionat prin Trezoreria Statului, urmărește să elimine confuziile generate de…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Verificări la centrele sociale din Botoșani: Lipsă de personal, nerespectarea procedurilor și alimentație necorespunzătoare

Publicat

verificări la centrele sociale din botoșani: lipsă de personal, nerespectarea

Publicitate

În luna octombrie 2025, inspectorii sociali din cadrul Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) Botoșani au desfășurat 14 misiuni de inspecție socială.

Aceste acțiuni de control au avut ca scop:

  • verificarea respectării standardelor minime de calitate obligatorii pentru funcționarea serviciilor sociale de tip rezidențial destinate copiilor, atât publice, cât și private, din județul Botoșani;

  • evaluarea în vederea…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe