Connect with us

ACTUALITATE

Consumatorii de energie din Bucureşti au la dispoziţie 32 de oferte mai ieftine dacă îşi schimbă contractul

Publicat



Consumatorii de energie din Bucureşti au la dispoziţie pe piaţa concurenţială 32 de oferte cu preţuri mai mici decât dacă ar rămâne cu vechile contracte, potrivit calculelor realizate de AGERPRES pe baza comparatorului de preţuri de pe site-ul ANRE.

Locuitorii Capitalei care până acum au plătit preţuri reglementate ar trebui să încheie noi contracte pe piaţa concurenţială, altfel vor plăti mai mult cu 25% de la 1 ianuarie, odată cu liberalizarea totală a pieţei.

Pe piaţa concurenţială, scumpirile încep de la 4%. Există în total 79 de oferte pentru Bucureşti, iar, în cazul a 32 dintre ele, preţurile sunt mai bune decât dacă am rămâne cu vechile contracte, în piaţa de serviciu universal.

Consumatorii pot încheia noi contracte până la 1 februarie pentru ca acestea să intre în vigoare de la 1 ianuarie. Schimbarea poate fi făcută şi mai târziu, dar se va aplica de la data semnării.

Schimbarea furnizorului de energie este un proces relativ simplu şi nu ar trebui să ne ia foarte mult timp, dacă ştim ce avem de făcut. În primul rând, pe site-ul ANRE există o aplicaţie unde consumatorii pot compara ofertele tuturor companiilor de pe piaţă.

Fiecare consumator trebuie să completeze judeţul în care se află, consumul din ultima factură şi valoarea ei, pentru a o putea compara cu noile oferte.

AGERPRES a făcut aceste calcule, utilizând datele pentru un consumator din Bucureşti, a cărui ultimă factură a avut o valoare de 51,12 lei, la un consum de 87 de kWh.

Avem două opţiuni, piaţa de serviciu universal şi piaţa concurenţială.

Mergem întâi pe piaţa de serviciu universal să vedem care sunt preţurile acolo, pentru că, dacă nu facem nimic, aceasta este piaţa în care vom rămâne automat.

Constatăm astfel că, pentru consumatorii din Bucureşti, există şase oferte pe această piaţă, toate cu un preţ mai mare decât ce am avut până acum: Tinmar Energy – preţ mai mare cu 11%, adică 5,6 lei în plus, Electrica – mai mare cu 23%, adică 12 lei în plus, E.ON – 24,5%, 12,54 lei în plus, Enel Energie şi Energie Muntenia – 24,68%, 12,59 lei în plus şi CEZ Vânzare – 36%, 18,7 lei în plus.

Consumatorul din Bucureşti, dacă nu face nimic pentru modificarea contractului, va plăti astfel cu 24,68% mai mult de la 1 ianuarie, fiind arondat automat la Enel, deci cu 12-13 lei mai mult dacă am compara cu ultima factură, rezultând o sumă de plată de 63,59 lei.

În ceea ce priveşte piaţa concurenţială, consumatorii din Capitală pot alege dintre 79 de oferte ale companiilor energetice. Din păcate, niciuna nu este cu un preţ mai mic decât cel din factura actuală, însă, aplicaţia afişează ofertele în ordinea lor crescătoare şi poate fi găsită cea mai ieftină.

Astfel, în top 10 al celor ai ieftine oferte, pe primul loc se află compania AIK Energy România. Oferta acestei companii este cu 4% mai mare decât factura actuală, deci 2,1 lei în plus. Urmează Hidroelectrica, cu 5,3% în plus, adică 2,7 lei la factură.

Pe următoarele locuri sunt Restart Energy One – 5,56% în plus şi o altă ofertă a Restart Energy One, cu 5,58% mai mare, Nova Power and Gas (12 luni) – 7,5% în plus, Nova Power and Gas (24 luni) – 9,5%, ICCO Energy – 13,39%, Energy Distribution – 14,20%, Mazarin Energy – 14,23%, Electric Planners – 14,23%, Absolute Energy – 14,4%

Enel, furnizorul actual, este abia pe locul doisprezece, cu un preţ mai mare cu 15,5% decât cel actual. Aşadar, dacă optează să rămână la Enel, consumatorul trebuie să încheie un contract pe piaţa concurenţială şi, pentru exemplul folosit, va plăti mai mult cu 7,35 lei, deci o factură de 58,92 de lei.

Odată ce se hotărăşte asupra uneia sau mai multor oferte, consumatorul trebuie să trimită un mail la respectiva companie/companii, pentru a solicita o ofertă nominală. Furnizorii au termen legal 15 zile pentru a trimite un răspuns, însă, de regulă, fac acest lucru în următoarele 2-3 zile.

Contractul trebuie citit cu mare atenţie şi, de asemenea, foarte important este să ne interesăm care sunt modalităţile companiei de comunicare cu clienţii: există site, call-center, aplicaţie mobilă, reprezentanţă sau magazin, unde se găsesc fizic acestea, precum şi modul de plată a facturii.

Este bine să căutăm şi un istoric al acelei companii, mai ales dacă nu este un nume prea cunoscut, pentru a vedea care au fost până acum relaţiile cu clienţii sau dacă au existat amenzi pentru încălcarea legii. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Avertizare meteo: Cod galben de vânt puternic în localități din județul Sibiu

Publicat

Administrația Națională de Meteorologie a emis, sâmbătă seară, o avertizare nowcasting cod galben de vânt puternic în localități din județul Sibiu.

Astfel, până la ora 02.00, se vor semnala intensificări ale vântului ce vor atinge la rafală 55…65 km/h.

Localităși vizate: Cisnădie, Avrig, Tălmaciu, Șelimbăr, Racovița, Porumbacu de Jos, Turnu Roșu și Boița.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Două treimi dintre români utilizează produse şi servicii bancare (sondaj)

Publicat

visa

Doi din trei români (67%) utilizează produse şi servicii bancare de orice fel, precum conturi curente, carduri, credite, depozite şi efectuează plăţi, potrivit Studiului Digitalizarea sistemului bancar în percepţia românilor realizat în luna decembrie 2020 de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES), comandat de Asociaţia Română a Băncilor.

La nivelul anului 2017, gradul de incluziune financiară era estimat la 58% în România.

În prezent, aproximativ 79% dintre utilizatorii de produse şi servicii bancare utilizează un cont curent (inclusiv card de salariu). Bărbaţii, cu vârsta între 36-50 ani şi cu studii superioare, se află pe poziţia întâi în topul utilizatorilor de conturi curente. Studiul nu reflectă un decalaj în utilizarea conturilor curente în rândul populaţiei din mediul rural (79,5%) comparativ cu mediul urban (77,9%).

Potrivit organizaţiei, 16% dintre respondenţii care au produse şi servicii bancare au un credit de nevoi personale, 11% au un credit imobiliar/ipotecar în derulare, 36% deţin un card de credit (card de cumpărături), iar 7% dintre respondenţi au un overdraft.

La capitolul economisire, 14% dintre respondenţi au depozite bancare şi tot 14% au mizat pe conturile de economii. Un client poate utiliza simultan mai multe produse şi servicii bancare.

Studiul relevă creşterea gradului de digitalizare comparativ cu anii trecuţi, acest trend fiind accelerat şi de măsurile de protecţie sanitară adoptate în perioada pandemiei. Dintre utilizatorii de servicii financiare, 43% efectuează plăţi cu cardul la comercianţi (POS), 27% plătesc prin internet/mobile banking, iar 61% dintre respondenţi au menţionat că retrag numerar de la bancomate (ATM), întrebarea adresată fiind cu răspuns multiplu.

Comportamentul de utilizare a cardurilor arată o reducere cu 30 de puncte procentuale a ponderii persoanelor care retrag numerar de la bancomat, comparativ cu situaţia de acum cinci ani. 14% dintre cei care utilizează aplicaţia de mobile banking o folosesc zilnic, la fel ca 10% dintre utilizatorii aplicaţiei de internet banking, smartphone-ul fiind cel mai utilizat aparat pentru accesarea acestui serviciu.

În ceea ce priveşte interacţiunea cu banca şi modalitatea de accesare a produselor şi serviciilor, mai mult de jumătate dintre persoanele intervievate (54%) au declarat că merg mai rar de o dată pe lună la sucursala băncii cu care lucrează, 32% o dată pe lună şi restul mai des. Mai mult de jumătate dintre clienţi (54%) au indicat că vizita la bancă este prima modalitate prin care accesează produsele şi serviciile bancare cel mai des, cea de a doua menţiune fiind telefonul (25%).

Pentru obţinerea unui credit bancar, constituirea unui depozit şi pentru deschiderea unui cont bancar, românii preferă interacţiunea directă cu funcţionarul bancar în proporţie de 80%.

Sondajul de opinie a fost realizat în luna decembrie 2020 pe un eşantion de 1.479 respondenţi adulţi, dintre care 1.158 sunt utilizatori de servicii bancare, eroarea maximă tolerată fiind de +/- 2,8%. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ceremonii dedicate sărbătoririi a 162 de ani de la Unirea Principatelor Române, în garnizoanele militare

Publicat

arhiva foto

Ministerul Apărării Naţionale va organiza, duminică, în garnizoanele în care există monumente dedicate Unirii Principatelor, ceremonii militare şi religioase cu ocazia sărbătoririi a 162 de ani de la acest eveniment istoric.

Ministrul Apărării Naţionale, Nicolae-Ionel Ciucă, şi şeful Statului Major al Apărării, generalul-locotenent Daniel Petrescu, vor participa, de la ora 12,30, la ceremonia militară a depunerii de coroane şi jerbe de flori la Statuia domnitorului Alexandru Ioan Cuza, amplasată în Dealul Patriarhiei Române din Bucureşti, precizează un comunicat transmis sâmbătă de MApN.

Din motive de securitate sanitară, participanţii la aceste evenimente, organizate împreună cu autorităţile locale, nu se vor prinde în Hora Unirii, aşa cum se întâmpla în anii anteriori, precizează sursa citată. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Campania de vaccinare anti-COVID: 32.949 de persoane au fost imunizate în ultimele 24 de ore

Publicat

Comitetul naţional pentru coordonarea vaccinării anti-COVID-19 informează că, în ultimele 24 de ore, au fost imunizate 32.949 de persoane, potrivit datelor puse la dispoziţie de Institutul Naţional de Sănătate Publică, prin aplicaţia Registrul Electronic Naţional al Vaccinărilor.

Dintre persoanele vaccinate în ultima zi, 31.325 de persoane au fost vaccinate cu o doză şi 1.624 persoane vaccinate cu două doze.

Potrivit unui comunicat transmis AGERPRES, până în prezent au fost vaccinate 406.006 persoane, dintre acestea 393.127 de persoane vaccinate cu o doză, iar 12.879 persoane vaccinate cu două doze.

La cei vaccinaţi în ultimele 24 de ore au fost înregistrate 60 de reacţii comune şi minore, dintre care nouă reacţii de tip local şi 51 de reacţii generale.

Începând din 27 decembrie 2020, la nivelul centrelor de vaccinare s-au înregistrat 1.124 reacţii comune şi minore, dintre care 366 de reacţii de tip local cu durere la locul injectării, 758 de reacţii generale (febră, cefalee, mialgii, artralgii, astenie, alergii de tip urticarie), iar trei reacţii sunt în curs de investigare.

Programul centrelor de vaccinare se încheie la ora 20,00, motiv pentru care numărul vaccinărilor realizate în intervalul orar 17,00 – 20,00 va fi reflectat în raportarea din ziua următoare. Agerpres

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate