Connect with us

ACTUALITATE

Studiu: Piaţa neagră a ţigaretelor a scăzut în România până la 7,7% din total consum, în iulie

Publicat



arhiva foto

Piaţa neagră a ţigaretelor a scăzut cu 2,5 puncte procentuale, în iulie comparativ cu luna mai, până la 7,7% din totalul consumului, arată datele centralizate de Novel Research.

Conform studiului de piaţă, la nivelul lunii iulie, cea mai mare scădere a comerţului ilegal cu ţigarete s-a înregistrat în regiunile Sud-Vest (aproape 6 p.p, până la 5,7%), Nord-Vest (minus 5,4 p.p, până la 9,2%) şi Vest (minus 5,1 p.p, până la 8%).

„Deşi în scădere semnificativă (minus 5,1 p.p.), nord-est continuă să fie cea mai afectată de contrabandă, cu 20,2%, cel mai ridicat nivel comparativ cu restul zonelor ţării. Creşteri ale pieţei negre sunt notate în sud-est (plus 2 p.p. până la 7,6%) şi centru (plus 1,3 p.p. până la 1,3%).

Din punct de vedere al provenienţei produselor de pe piaţa neagră, ponderea „cheap whites” continuă să se majoreze cu 3,9 p.p. până la peste 66%, Moldova scade cu 3,4 p.p. până la 12,3%, iar Ucraina şi Serbia rămân relativ constante faţă de mai 2021″, a declarat Marian Marcu, director general Novel Research.

Scăderea semnificativă a contrabandei se datorează eforturilor autorităţilor de aplicare a legii, în parteneriat cu mediul privat

La rândul său, Ileana Dumitru, director juridic şi relaţii publice în cadrul British American Tobacco (BAT) a afirmat că scăderea semnificativă a contrabandei, chiar şi în contextul relaxării unor restricţii legate de pandemie, se datorează eforturilor autorităţilor de aplicare a legii, în parteneriat cu mediul privat.

„BAT sprijină aceste eforturi în cadrul programului StopContrabanda şi a donat recent Poliţiei de Frontieră 250 de camere speciale de supraveghere, care vor fi instalate la graniţele României pentru combaterea traficului de ţigări. Vom continua să fim un partener corect al autorităţilor în lupta cu acest fenomen care afectează profund economia şi societatea”, a spus Dumitru.

Potrivit reprezentanţilor JTI, cifrele în scădere la contrabanda de ţigarete au adus şi încasări-record la bugetul de stat.

„JTI a înregistrat în 2020 o cifră de afaceri de 6,3 miliarde lei, mai mult cu 16% faţă de 2019. 75% din cifra de afaceri, şi anume 4,8 miliarde lei s-au virat la stat: accize, TVA şi alte taxe şi contribuţii. Conform execuţiei bugetare pe primele şase luni, veniturile provenite din tutun au crescut cu 18,7% de la an la an.

Veniturile din acciză la ţigarete au fost singurele în creştere în 2020

Aceasta în condiţiile în care veniturile din acciză la ţigarete au fost singurele în creştere în 2020, anul pandemiei, cu 10,9% mai mult decât in 2019. Extrapolând, putem spune că taxele la ţigarete şi produse din tutun echivalează cu peste 10% din ipoteticul PNRR, încasări pentru care statul nu întocmeşte planuri şi proiecte, nu depune eforturi şi nu îndeplineşte condiţii.

Urmează o perioadă incertă din multe puncte de vedere, iar evoluţiile globale sunt dificil de prevăzut chiar şi de către cei mai lucizi analişti (…)”, susţine Gilda Lazăr, director Corporate Affairs & Communications JTI România, Moldova şi Bulgaria.

În plus, oficialii Phillip Morris România (PMI) apreciază că pierderile fiscale înregistrate de cele 27 de ţări din Uniunea Europeană, din cauza contrabandei, se ridică la aproximativ 8,5 miliarde de euro.

Este îngrijorătoare creşterea produselor fără marcă

„Pe plan local, chiar dacă piaţa neagră se află în scădere, este îngrijorătoare creşterea produselor fără marcă (illicit whites). PMI a anunţat recent lansarea celei de-a treia runde de finanţare a PMI IMPACT, o iniţiativă globală prin care susţine proiecte menite să reducă sau să prevină comerţul ilicit, inclusiv în România.

De asemenea, PMI continuă să investească semnificativ în controale la nivelul lanţului de aprovizionare prin măsuri de prevenire şi prin implementarea de protocoale stricte de verificare prealabilă a tuturor clienţilor şi furnizorilor”, a menţionat Dragoş Bucurenci, director Communications & External Affairs, Philip Morris România.

România are a doua cea mai extinsă graniţă externă a Uniunii Europene

În acelaşi context, Adrian Pirau, Head of Sales & Operations, Imperial Tobacco Distribution Romania, este de părere că, „într-un context geopolitic complex şi în condiţiile în care România are a doua cea mai extinsă graniţă externă a Uniunii Europene, după Finlanda, este nevoie cu atât mai mult de coordonarea eforturilor de combatere a contrabandei într-o Strategie la nivel naţional, care să cuprindă toţi factorii de decizie asupra sectorului tutunului”.

Datele centralizate de autorităţile din România relevă faptul că încasările din accize pentru produse din tutun au fost, în 2020, cu 10,9% mai mari decât în anul precedent.

De asemenea, în primul semestru al acestui an, poliţiştii de frontieră au reţinut peste 1.442.500 de pachete cu ţigări, aproximativ 57,5 tone de tutun şi 475 kg tutun pentru narghilea, fiind identificate şi destructurate patru grupuri organizate în vederea săvârşirii infracţiunii de contrabandă cu ţigări, în care au fost identficate 44 persoane. „Persoanele implicate în traficul ilegal cu ţigări provin din România, R. Moldova, Ucraina, Bulgaria, Ungaria şi Serbia”, a declarat inspectorul general al Poliţiei de Frontieră, chestor principal de poliţie Liviu Bute.

În 2019, companiile de tutun au virat la bugetul statului circa 3,6 miliarde de euro, echivalentul a 1,6% din PIB. În 2020, sectorul tutunului a devenit cel mai solid contribuabil pentru statul român.

Agerpres


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Metrorex anunţă lucrări la staţia de metrou Piaţa Unirii 1. Pe unde se va face accesul

Publicat

Metrorex anunţă că săptămâna viitoare au loc lucrări la staţia de metrou Piața Unirii 1. Călătorii sunt rugați să intre în stația de metrou Piața Unirii 1 prin accesul A.

Metrorex informează că, în perioada 27 septembrie 3 octombrie, inclusiv în zilele de weekend, la accesul B al stației de metrou Piața Unirii 1 (situat la intersecția Splaiul Independenței cu Bd. Dimitrie Cantemir – Hotel Horoscop) se vor desfășura lucrări specifice de decopertare a plafonului fals din stație.

Pe toată perioada lucrărilor, zona va fi supravegheată de către personalul specializat Metrorex și securizată cu bandă de semnalizare.

Călătorii sunt rugați să acceseze stația de metrou Piața Unirii 1 prin accesul A al stației sau prin celelalte intrări disponibile ale stației de metrou Piața Unirii 2. MEDIAFAX

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studiu: Tinerii din România îşi aleg, astăzi, jobul în funcţie de ceea ce le place să facă

Publicat

Tinerii din România îşi aleg, astăzi, jobul în funcţie de ceea ce le place să facă cel mai mult, 51% şi-au propus să economisească iar 48% să câştige mai mulţi bani în 2021, comparativ cu pierderile suferite anul trecut, arată datele studiului naţional Insights PulseZ.

De asemenea, 62% dintre reprezentanţii generaţiei Z consideră împlinirea personală ca fiind cea mai importantă în viaţă, urmată de independenţa financiară (57%) şi de sănătate (41%).

45% dintre participanţi spun că sunt mult mai atenţi la cheltuielile pe care le fac, în vreme ce 25% dintre ei şi-au propus să investească mai mult ca anul trecut. De altfel, intenţiile de investiţii se remarcă îndeosebi în rândul sexului masculin (33%), în comparaţie cu reprezentantele sexului feminin (18%).

Intenţiile de a investi se remarcă mai mult în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16 şi 18 ani

Interesant este faptul că intenţiile de a investi se remarcă mai mult în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16 şi 18 ani (30%) decât în cazul celor de peste 21 de ani – doar 19% dintre aceştia având astfel de intenţii.

„Tinerii din generaţia Z (cei născuţi după 1995, n.r.) nu au în vedere economisirea doar în ideea clasică de a pune bani deoparte într-un cont separat, de exemplu, ci sunt foarte interesaţi de încheierea unor asigurări. Ei vizează produse de asigurare cu economisire pe termen mediu şi, de asemenea, vor să facă rezerve pentru situaţii neprevăzute.

Românii din segmentul foarte tânăr au un comportament matur şi responsabil

Este o concluzie interesantă şi îmbucurătoare a acestui studiu, pentru că ne arată faptul că românii din segmentul foarte tânăr au un comportament matur şi responsabil, în ceea ce priveşte planificarea financiară”, a declarat Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România şi partener în cadrul cercetării.

În ceea ce priveşte produsele pe care tinerii le achiziţionează, în prezent, cele de tip FMCG (băuturi răcoritoare, batoane de ciocolată, snacks-uri, mâncare comandată cu livrare) se numără printre consumabilele pe care aceştia le cumpără, în continuare, cel mai mult, raportat la perioada pandemiei.

Există categorii unde preferinţele de achiziţie sunt dictate de sex, de vârstă, de preferinţele personale ori de resursele financiare, după cum urmează: jocurile video – 17% dintre băieţi le cumpără la fel de des ca-n trecut (faţă de 6% dintre fete), cărţi/audiobooks – 32% dintre fete le achiziţionează la fel de des (vs. 25% dintre băieţi), produse IT & gadgeturi – 35% dintre băieţi le cumpără la fel de des (vs. 27% dintre fete), mâncarea cu livrare – 37% mai mult în prezent faţă de înainte de pandemie în rândul celor peste 21 de ani (vs. 21% – 16-18 ani).

A crescut numărul celor care au început să cumpere mai mult din online decât din offline

Comparativ cu anul trecut, a crescut numărul celor care au început să cumpere mai mult din online decât din offline (18% faţă de 12%), o ipoteză validă fiind ideea că achiziţiile online sunt un obicei accentuat post pandemie, potrivit autorilor cercetării.

95% dintre tineri preferă să utilizeze, cel mai des, plata cu numerar, o treime dintre ei declarând că fac peste 10 astfel de plăţi pe săptămână.

În ceea ce priveşte plata online, o altă modalitate de plată agreată de tineri, aceasta este utilizată între 1 şi 4 ori pe săptămână de 62% dintre ei. De altfel, şi cardul bancar utilizat la magazin este o metodă des folosită, el fiind menţionat de 80% dintre participanţi. Doar 45% dintre tineri folosesc telefonul ca mijloc de plată.

82% dintre participanţii la studiu au menţionat că îşi doresc să le placă ceea ce fac

Întrebaţi care sunt cei mai importanţi factori de care ţin cont în alegerea jobului şi a domeniului de activitate, 82% dintre participanţii la studiu au menţionat că îşi doresc să le placă ceea ce fac, dar şi echipa alături de care lucrează şi atmosfera de lucru (63%), precum şi pachetul salarial (60%) şi flexibilitatea programului (60%).

Fetele acordă şi mai mare importanţă faptului că se simt bine cu ceea ce fac la job (84%) comparativ cu băieţii (78%), iar 50% dintre tinere menţionează şi beneficiile extrasalariale printre aspectele motivatoare (vs. 42% în rândul băieţilor).

De altfel, domeniile umaniste (psihologie, resurse umane, sociologie) se află pe primul loc în rândul preferinţelor generaţiei Z (24%) – mai mult în rândul fetelor (32%) vs. a băieţilor (14%), urmate îndeaproape de domeniul IT şi de inginerie – prima alegere în cazul băieţilor (35%) vs. 12% fete. Totodată, cercetarea arată că tinerele sunt cele care aleg într-o mai mare măsură un job în educaţie (20% vs 10% băieţi) ori în publicitate, PR ori marketing (20% vs 5% băieţi).

Când vine vorba despre factorii care îi motivează cel mai mult în viaţă, aceştia sunt stabili, indiferent de vârstă, de contextul economic/social, iar preferinţele sunt clare: 62% consideră împlinirea personală ca fiind cea mai importantă, urmată de independenţa financiară (57%) şi de sănătate (41%).

Tinerii au început să acorde mai multă atenţie nevoii de dezvoltare psihologică şi emoţională

Totodată, tinerii au început să acorde mai multă atenţie nevoii de dezvoltare psihologică şi emoţională (36% în 2021 vs. 31% în 2020), în detrimentul unei cariere de succes (31% în 2021 vs. 36% în 2020).

Studiul „Insights PulseZ”, aflat la cea de-a doua ediţie naţională, a fost conceput şi coordonat de specialiştii programelor naţionale antreprenoriale „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) şi „Insights” – din cadrul organizaţiei Romanian Business Leaders (RBL) şi realizat de agenţia de studii de piaţă iZi data în rândul a aproximativ 1.200 de tineri din România – pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional (urban+rural, tineri cu vârste cuprinse intre 16 si 24 de ani).

„Vreau să fiu Antreprenor”

„Vreau să fiu Antreprenor” (VSFA) este un program naţional, lansat în 2013, parte a organizaţiei Romanian Business Leaders (RBL), care promovează gândirea şi acţiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România. În prezent, VSFA numără 10 comunităţi locale de antreprenori, care creează şi implementează proiecte de impact pentru aproximativ 32.000 de tineri.

Programul „Insights”, parte a asociaţiei Romanian Business Leaders, este de a sprijini organizaţiile să se dezvolte prin potenţialul şi creativitatea unora dintre cei mai inovatori antreprenori din România. În 2019, Insights a primit premiul pentru „Top 10 programe globale pentru dezvoltarea ecosistemului de inovaţie” din partea Agenţiei Naţiunilor Unite pentru Informaţii şi Telecomunicaţii (ITU).

Romanian Business Leaders

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizaţie apolitică, non-guvernamentală şi non-profit care oferă o platformă de acţiune şi implicare socială pentru antreprenorii şi şefii de companii din mediul de business privat. Proiectele sale, care au la bază factori precum educaţia, antreprenoriatul şi buna guvernare, sunt iniţiate şi dezvoltate de cei peste 200 de membri voluntari, antreprenori şi executivi de top din România.

IZI data este o agenţie de studii de piaţă al cărei scop este să democratizeze cercetarea de piaţă, făcând-o uşor de folosit şi de înţeles, atât pentru branduri consacrate dar şi pentru start-ups, antreprenori, ONG-uri şi antreprenori sociali. IZI data utilizează instrumente agile, intuitive precum şi cele de tip DIY.

Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ministrul german al sănătăţii estimează când pandemia de COVID-19 se va sfârşi în Germania

Publicat

Ministrul sănătăţii din Germania, Jens Spahn, consideră că pandemia de COVID-19 se va încheia în primăvară când s-ar putea ajunge la o imunitate colectivă în ţara sa, cu condiţia să nu apară noi variante ale coronavirusului împotriva cărora vaccinurile actuale nu sunt eficiente, relatează miercuri EFE.

‘Dacă nu vor apărea noi variante împotriva cărora vaccinurile din prezent nu oferă protecţie, ceea ce este foarte puţin probabil, vom putea ajunge la o imunitate colectivă în primăvară şi vom putea reveni la normalitate’, a declarat Spahn pentru ziarul Augsburger Allgemeine.

‘Întotdeauna se ajunge la o imunitate colectivă, problema este dacă aceasta se realizează prin vaccinare sau prin contaminare. Vaccinarea este calea cea mai sigură’, adaugă el.

Spahn a avertizat că există o probabilitate mare ca oricine refuză să se vaccineze să se infecteze în cele din urmă, menţionând că acest pericol nu trebuie subestimat, în pofida faptului că în Germania cifrele privind numărul cazurilor de infecţie sunt în descreştere.

‘În aceeaşi perioadă a anului trecut am înregistrat de asemenea o ameliorare’, a evocat ministrul, avertizând totodată că ‘toamna şi iarna, când oamenii stau mai mult în spaţii închise, iar sistemul imunitar este mai slăbit, creşte şi riscul de infecţie’.

Potrivit Institutului de virusologie Robert Koch (RKI), incidenţa săptămânală se ridica marţi la 65 de infecţii la 100.000 de locuitori, comparativ cu 68,5 – luni şi 77,9 în urma cu o săptămână.

În ultimele 24 de ore, în Germania au fost raportate 71 de decese asociate COVID-19, comparativ cu 83 cu o săptămână în urmă.

În pofida acestei tendinţe descrescătoare, Spahn a insistat că este prea devreme ca măsurile restrictive să fie ridicate.

‘Dacă nu am avea măsuri de precauţie, unităţile de terapie intensivă ar putea fi saturate din cauza numărului mare de persoane nevaccinate’, a spus ministrul sănătăţii, subliniind că rata vaccinării în Germania este încă scăzută pentru a decreta o ‘zi a libertăţii’ ca în alte ţări: 63% dintre germani sunt vaccinaţi cu schema completă, iar 67% cu cel puţin o doză.

Guvernul german depune eforturi pentru a accelera vaccinarea, confruntându-se cu o stare de scepticism în rândul unei părţi a populaţiei şi cu refuzul categoric din partea mişcării antivacciniştilor.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Numărul deceselor zilnice asociate COVID-19 se menţine la peste 2.000 în Statele Unite

Publicat

Pentru a doua săptămână consecutiv, în Statele Unite, numărul de decese zilnice asociate COVID-19 continuă să rămână peste pragul de 2.000.

Tendinţa alarmantă a fost evidentă în majoritatea zilelor după 8 septembrie, ziua în care numărul deceselor asociate COVID la nivelul întregii ţări a depăşit pragul de 2.000 pentru prima dată din februarie.

Cu 2.331 de noi decese raportate marţi, numărul total al deceselor a crescut la 678.503 la nivelul întregii ţării, conform ultimelor date publicate de Universitatea Johns Hopkins.

Texasul a raportat marţi cel mai mare număr de cazuri – 15.953 – şi cele mai multe decese asociate COVID – 346.

Media săptămânală a deceselor marchează o creştere cu 36% în două săptămâni

Media săptămânală a deceselor asociate COVID – 2.046 – marchează o creştere cu 36% în două săptămâni. Circa 120.778 de cazuri noi au crescut numărul total al infecţiilor de coronavirus la nivelul întregii ţări la 42.413.623.

Conform celor mai recente date publicate de Centrele pentru Controlul şi Prevenirea Bolilor, în total 182.012.343 de persoane din Statele Unite, sau 54,8% din populaţie, au fost complet vaccinate împotriva coronavirusului. În total 63,9% din populaţie a primit cel puţin o doză de vaccin. Agerpres

Citește mai departe