Connect with us

AUTO

Controale la aproape 1.000 de service-uri auto din țară. Inspectorii RAR au aplicat amenzi de peste 1 milion de lei

Publicat

Inspectorii de la Registrul Auto Român (RAR) au controlat, în ultimele trei luni, aproape 1.000 de ateliere de reparaţii din toată ţara, iar valoarea amenzilor aplicate depăşeşte 1 milion de lei, arată datele publicate, marţi, de instituţie.

„Registrul Auto Român este cu ochii pe cei care prestează activităţi de reparaţii auto, însă o fac în afara legii şi în condiţii care nu pot garanta siguranţa lucrărilor de reparaţie. Aproape 1000 de ateliere de reparaţii din toată ţara au fost controlate de inspectorii RAR în ultimele 3 luni, în cadrul unor acţiuni complexe. Sancţiunile au depăşit un milion de lei”, se menţionează în comunicat.

Inspectorii RAR au găsit neconformităţi în ceea ce priveşte efectuarea de activităţi de reparaţii fără autorizaţie tehnică, dar şi efectuarea inspecţiei finale care să demonstreze conformitatea lucrărilor de reparaţii (una dintre condiţiile legale privind admiterea şi menţinerea în circulaţie a autovehiculului, ulterior intervenţiei asupra unui autovehicul).

Nereguli găsire de inspectorii RAR

Printre alte neconformităţi descoperite de inspectorii RAR se numără: păstrarea şi respectarea condiţiilor iniţiale de autorizare, precum şi prestatori de servicii care nu au pregătirea necesară de a interveni la sistemele de securitate ale autovehiculului.

Aşadar, RAR atrage atenţia că reparaţiile efectuate în ateliere care nu respectă legea sunt calea cea mai sigură spre riscul de a primi servicii de o calitate îndoielnică.

„Dacă alegeţi să vă reparaţi maşina pe principiul ‘ieftin şi rapid’, într-o unitate improvizată, reţineţi că nu aveţi cum să verificaţi calitatea reparaţiilor făcute, dar vă scad şi şansele de a putea rezolva pe cale amiabilă eventualele inconveniente cauzate de calitatea slabă a lucrărilor”, se menţionează în comunicat.

Conform sursei citate, controalele RAR au rolul de a stabili o stare de normalitate şi legalitate în sfera serviciilor oferite posesorilor de autovehicule şi de a-i încuraja să intre în legalitate pe cei care desfăşoară activităţi de reparaţii în mod neautorizat.

Recomandări pentru șoferi

„Evitaţi să mergeţi pe recomandarea unui prieten când vreţi să vă reparaţi maşina. Verificaţi cu prioritate ca service-ul să fie autorizat. În caz contrar riscaţi să primiţi o pseudoreparaţie care poate fi un real pericol pentru securitatea voastră în trafic. Intervenţiile în sisteme de siguranţă ale autovehiculului sunt complexe şi necesită obligatoriu piese şi componente omologate”, a afirmat Mihai Dogărescu, şef Departament Supraveghere Piaţă – RAR.

De asemenea, Registrul Auto Român recomandă ca achiziţiile de componente auto din mediul online să se facă din surse sigure, iar piesele să fie omologate. Vânzătorul trebuie să ofere garanţie pentru produsele comercializate. Conform reglementărilor europene, în cazul în care piesele respective nu se potrivesc, cumpărătorul are dreptul să le returneze, evident fără ca acestea să prezinte urme de uzură. Agerpres

Știrile Romania24.ro pot fi urmărite și pe Google News

Urmărește știrile romania24.ro pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

AUTO

Românii pot verifica la RAR mașinile pe care vor să le cumpere

Publicat

rar registrul auto roman

Registrul Auto Român își asumă rolul de consultant tehnic în materie de achiziții auto și anunță că poate verifica, începând de joi, mașinile pe care românii intenționează să le cumpere.

Două din 10 mașini care se prezintă la Registrul Auto Român au probleme de identificare. De la cele mai simple, cum ar fi serii de motor ilizibile, lipsa codului de motor sau lipsa plăcuței producătorului, până la cele mai grave precum modificarea seriei de caroserie/șasiu.

O parte dintre aceste deficiențe reprezintă motive întemeiate de a refuza cumpărarea autovehiculului folosit. Neconformitățile legate de elementele de identificare pot determina respingerea definitivă a mașinii la RAR și blocarea acesteia, de regulă fără posibilitatea readmiterii în circulație.

Începând de joi, la RAR Grivița, sediul central al instituției, oamenii pot merge cu autovehiculul pe care intenționează să îl cumpere pentru o verificare amănunțită.

„RAR dispune de expertiza necesară identificării situațiilor care pot face diferența atunci când scoateți banii din buzunar să vă luați o mașină. Inginerii RAR au văzut de-a lungul timpului cât de vulnerabili sunt clienții atunci când cumpără un autovehicul.

Românii pot verifica la RAR autoturismele pe care vor să le cumpere. RAR se transformă astfel în consultant tehnic în materie de achiziții auto

Pentru că nu au pregătirea de specialitate necesară, oamenii pot fi ușor păcăliți de cei care, cu rea credință, pun la bătaie mașini cu defecțiuni ascunse, cu kilometrajul măsluit sau, și mai grav, cu probleme de identificare. Acestea din urmă îi pot pune în situația nedorită de a cumpăra un autovehicul pe care să nu îl poată folosi”, transmite, într-un comunicat remis MEDIAFAX, Registrul Auto Român.

„Ne asumăm rolul de consultant tehnic în materie de achiziții auto și considerăm că sfatul nostru poate cântări semnificativ la decizia de a cumpăra o mașină. Ca și cumpărător, dacă am de ales între două oferte similare din punct de vedere al prețului, una expertizată deja de RAR în vederea transferului de proprietate, iar cealaltă nu, în proporție de 99% o voi alege pe cea certificată de RAR.

Recomand tuturor cumpărătorilor să apeleze la verificarea mașinii la Registrul Auto Român înainte să o plătească”, declară Cristian Bucur, director tehnic RAR.

La RAR se pot evalua mașinile și din punct de vedere tehnic, ceea ce poate evidenția reparații neconforme la structura de rezistență sau, cu anumite condiționări, eventuale intervenții asupra indicatorului de kilometraj.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

AUTO

Administrația Fondului pentru Mediu anunță o nouă sesiune de înscriere în Programul Rabla Clasic şi Rabla Plus

Publicat

masina

O nouă sesiune a programelor „Rabla” şi „Rabla Plus” va debuta pe data de 13 mai, acestea urmând să se adreseze, în premieră, şi instituţiilor publice şi unităţilor administrativ – teritoriale, a anunţat, joi, într-o conferinţă de presă, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), Laurenţiu-Adrian Neculaescu.

„Pe data de 13 mai se va lansa noua sesiune ‘Rabla’. Am făcut o reaşezare a bugetelor ţinând cont de cererea şi nevoia pieţei pentru un număr cât mai mare de autovehicule electrice. Am alocat pentru Programul ‘Rabla’ – persoane fizice suma de 335 de milioane de lei, pentru persoane juridice suma de 123 de milioane de lei şi, pentru prima dată, instituţiile publice şi unităţile administrativ-teritoriale vor avea o axă de finanţare doar a lor, a cărei alocare va fi de 50 de milioane de lei.

Citește și Când începe prima sesiune din 2022 Rabla pentru Electocasnice. Declarațiile ministrului Mediului

De asemenea, pentru Programul ‘Rabla Plus’ persoane fizice am alocat 262 de milioane de lei, pentru persoanele juridice 190 de milioane de lei, iar instituţiile publice vor avea, de asemenea, 100 de milioane de lei alocate numai în această sesiune”, a declarat Neculaescu.

Acesta a adăugat că o altă sesiune a programului „Rabla” va fi organizată „undeva în luna septembrie, tot cu nişte sume destul de consistente”.

„Gândirea noastră este ca, pe viitor, să avem două sesiuni pe an – una în prima parte a anului, iar cea de-a doua în ultima parte a anului”, a menţionat şeful AFM.

La rândul său, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos, a punctat că România a înregistrat cea mai mare creştere procentuală din Uniunea Europeană a înmatriculărilor de autovehicule electrice, în primele patru luni ale acestui an.

Strategia făcută pentru următorii patru ani a dus la o creştere-record a numărului de maşini electrice înmatriculate în România

„Strategia făcută pentru următorii patru ani, adică 2021, 2022, 2023 şi 2024, a dus la o creştere-record a numărului de maşini electrice înmatriculate în România. Suntem primii din Europa la capitolul creştere. Conform ultimelor statistici făcute la nivel european, pe primele patru luni din 2022, România are cea mai are creştere procentuală în ceea ce priveşte numărul de maşini electrice înmatriculate într-o ţară a Uniunii Europene.

Avem 408% creştere faţă de 2021, în primele patru luni. Acestea sunt maşini comandate în cursul anului 2021 şi au fost înmatriculate în 2022. Bugetul pe care l-am asigurat pentru ‘Rabla Plus’, anul trecut, a dus la o asemenea performanţă”, a spus Tanczos.

Programele „Rabla Clasic” şi „Rabla Plus” din acest an au fost lansate la începutul lunii februarie, cu un buget de 1,2 miliarde lei.

„Rabla Clasic” din 2022 are la bază acordarea unei tichet în valoare de 6.000 lei pentru o maşină veche casată

„Rabla Clasic” din 2022 are la bază acordarea unei tichet în valoare de 6.000 lei pentru o maşină veche casată, sau de 9.000 lei pentru casarea a două vehicule uzate. Tichetul este utilizabil doar pentru achiziţia unei maşini noi cu noxe emise de maximum 160 g CO2/km în regim WLTP. Pentru achiziţia unui autoturism nou se pot folosi maximum două tichete Rabla.

Utilizatorul poate beneficia de următoarele eco-bonusuri suplimentare: un eco-bonus de 1.500 lei – pentru casarea fiecărui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară; un eco-bonus de 1.500 lei – pentru cumpărarea unei maşini al cărei motor generează emisii de CO2 mai mici sau egale cu 119 g CO2/km în regim WLTP; un eco-bonus de 1.500 lei – pentru achiziţia unei maşini noi cu sistem GPL/GNC; un eco-bonus de 3.000 lei – pentru achiziţia unui autoturism nou hibrid (fără Plug-In).

Cei care optează pentru o maşină 100% electrică sau hibrid Plug-in pot beneficia de următoarele tipuri de vouchere

În cazul programului „Rabla Plus”, cei care optează pentru o maşină 100% electrică sau hibrid Plug-in pot beneficia de următoarele tipuri de vouchere: un eco-tichet de 20.000 de lei pentru achiziţia unui autoturism nou hibrid Plug-in cu emisii de CO2 mai mici sau egale cu 78 g CO2/km în regim WLTP (cu condiţia obligatorie a casării unei maşini vechi); un eco-tichet de 23.000 de lei, pentru achiziţia unui autoturism nou hibrid Plug-in cu emisii de CO2 mai mici sau egale cu 78 g CO2/km în regim WTLP (cu condiţia obligatorie a casării a două maşini vechi); un eco-tichet de 45.000 de lei pentru achiziţia unei maşini 100% electrice, cu condiţia obligatorie a casării unei maşini vechi; un eco-tichet de 48.000 de lei pentru achiziţia unei maşini 100% electrice, cu condiţia obligatorie a casării a două maşini vechi.

De asemenea, se poate acorda un eco-bonus în valoare de 1.500 lei pentru fiecare autovehicul uzat care este mai vechi de 15 ani şi are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.

Conform datelor AFM, în 2021, vechimea parcului auto din România era de 16,8 ani, în timp ce, în 2010, se situa la sub 10 ani. Agerpres

Știrile Romania24.ro pot fi urmărite și pe Google News

Citește mai departe

AUTO

Din 2030, în România nu se vor mai vinde mașini diesel. De ce a fost luată această decizie

Publicat

masini noi 590x354 1

Din 2030 nu va mai fi nicio maşină diesel la vânzare în România, spun reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA). Actorii din industria auto, chiar şi din cele mai mari companii din lume, au fost luaţi pe nepregătite de am­ploa­rea trecerii la maşini hibrid şi electrice.

„În anul 2022, estimăm că se vor vinde circa 10.000-12.000 de maşini electrice în România, iar numărul maşinilor pe benzină, hibrid şi electrice va creşte puternic în anii următori, astfel încât, în 2030, nu o să se mai vândă nicio maşină pe motorină în România”, a spus Dan Vardie, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA).

„Din decembrie 2025, în Norvegia nu se vor mai vinde decât maşini verzi. România are nevoie de o asumare la nivel guvernamental a industriei şi a consumatorilor, a trecerii spre un parc de maşini cât mai puţin poluante“, a afirmat Vardie, în cadrul unei mese rotunde focusată pe evoluţia pieţei auto, pe trecerea spre maşini verzi şi pe provocările cauzate de pandemie şi război asupra pieţei auto, conform ZF.

Vardie afirmă că actorii din industria auto, chiar şi din cele mai mari companii din lume, au fost luaţi pe nepregătite de am­ploa­rea trecerii la maşini hibrid şi electrice, idee susţinută şi de Călin Popescu-Tăriceanu, fost premier şi preşedinte de onoare al APIA.

„Cu toate că am decenii de experienţă pe piaţa auto, am rămas surprins de accelerarea trecerii spre electrificarea parcului auto şi de amploarea investiţiilor în această direcţie. De-a lungul timpului, am vorbit cu mari şefi de companii, precum Ford, cu care am negociat vânzarea fabricii de la Craiova, dar şi ei se declarau anterior mult mai rezervaţi cu privire la viteza trecerii spre automobile electrice“, a spus Tăriceanu.

(sursa: Mediafax)

Știrile Romania24.ro pot fi urmărite și pe Google News

Citește mai departe

AUTO

În aprilie, numărul înmatriculărilor auto a scăzut cu 23%

Publicat

masini noi 590x354 1

Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în aprilie 2022 cu 23,42% față de aprilie 2021, la 8.469 unități, anunță asociația constriuctorilor auto ACAROM și DRPCIV.

Pe primele patru luni din 2022, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 37.447 unități, în creștere cu 35,56% față de perioada similară din 2021, respectiv 27.624 unități.

În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în aprilie 2022 cifra de 25.114 unități, o scădere de 26,65% față de februarie 2021.

Pe primele patru luni din 2022, înmatriculările de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 105.323 unități, în scădere cu 22,29% față de perioada similară din 2021, respectiv 135.539 unități.

Clasamentul pe mărci, pentru ianuarie-aprilie 2022, este condus de Dacia, cu 9.625 unități, urmată de Hyundai, cu 3.282 unități, Ford cu 2.837 unități, Skoda cu 2.604 unități, Toyota cu 2.603 unități; Volkswagen cu 2.362 unități, Renault cu 2.231 unități, Peugeot cu 1.353 unități, Mercedes cu 1.261 unități și Kia cu 837 unități

(sursa: Mediafax)

Știrile Romania24.ro pot fi urmărite și pe Google News

Citește mai departe