Connect with us

EVENIMENT

Copil de 10 ani, din Iași, accidentat GRAV, după ce a traversat prin loc nepermis

Publicat


ambulanta

Un copil în vârstă de 10 ani a fost adus în stare gravă la Spitalul de Pediatrie “Sfânta Maria” din Iaşi, după ce a fost lovit de o maşină în timp ce traversa prin loc nepermis în cartierul Podu Roş.

Purtătorul de cuvânt al Spitalului de Pediatrie, Tamara Solange Roşu, a declarat că băiatul a fost adus la Unitatea de Primire Urgenţe de un echipaj al Serviciului Judeţean de Ambulanţă Iaşi şi urmează să fie internat în secţia de Anestezie Terapie intensivă.

Potrivit reprezentanţilor IPJ Iaşi, pe numele şoferului a fost întocmit un dosar penal.

“Din primele cercetări efectuate s-a constatat faptul că un bărbat, în timp ce conducea un autoturism pe raza municipiului Iaşi, ar fi surprins şi accidentat un minor de 10 ani, care s-ar fi angajat în traversarea străzii prin loc nepermis. În urma impactului a rezultat rănirea minorului, care a fost transportat la spital pentru îngrijiri medicale. Şoferul a fost testat cu aparatul etilotest, stabilindu-se faptul că nu se afla sub influenţa băuturilor alcoolice. În cauză a fost întocmit un dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de vătămare corporală din culpă”, a declarat, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al IPJ Iaşi, Ioana Bîlea. AGERPRES

EVENIMENT

Marea Britanie amenință: Cetăţenii din UE care nu respectă termenul pentru noul statut de imigrant după Brexit vor fi EXPULZAȚI

Publicat

brexit

Marea Britanie ameninţă cu expulzarea cetăţenilor din ţări ale Uniunii Europene în cazul în care aceştia nu reuşesc să aplice la timp pentru un nou statut de imigrant după Brexit şi va acorda clemenţă doar în circumstanţe excepţionale, potrivit unor surse informate pe această temă, relatează Reuters joi.

Potrivit unor directive neraportate anterior, guvernul a avut a elaborat o listă restrânsă de excepţii, cum ar fi persoane cu incapacitate fizică sau mintală sau copii ai căror părinţi nu reuşesc să aplice în numele lor, au menţionat sursele citate.

Guvernul britanic introduce cele mai stricte măsuri de control la frontieră impuse în Marea Britanie în ultimele decenii, punând capăt priorităţii acordate migranţilor din ţări ale UE faţă de cei din alte ţări. Majoritatea cetăţenilor UE vor avea nevoie de o formă de permisiune prealabilă din partea guvernului pentru a rămâne în Marea Britanie.

Guvernul a fost adesea acuzat că nu a reuşit să stabilească cine locuieşte în Marea Britanie legal sau ilegal. În ceea ce a devenit cunoscut anul trecut sub numele de scandalul Windrush, mii de migranţi din Caraibe nu au beneficiat în mod legal de drepturile de bază. Unii şi-au pierdut locurile de muncă, alţii au fost expulzaţi în mod greşit.

Potrivit unor cifre guvernamentale, puţin peste jumătate din 3,5 milioane de cetăţeni ai Uniunii Europene care locuiesc în Marea Britanie au primit noul statut juridic înainte de termenul limită 31 decembrie 2020.

Avocaţii specializaţi pe imigraţie au afirmat că au fost invitaţi la Ministerul de Interne acum câteva luni pentru a citi liniile directoare ale proiectului guvernului pentru imigraţie, care avea o secţiune despre situaţia cetăţenilor din UE care nu aplică la timp pentru noul statut. Guvernul nu a indicat când va publica informaţiile.

La 12 decembrie se organizează alegeri generale şi dacă guvernul conservator pierde, propunerile ar putea fi schimbate, notează Reuters.

Ministerul de Interne a anunţat într-un comunicat că persoanele care nu reuşesc să respecte termenul limită din motive independente de voinţa lor vor mai putea solicita acordarea statutului legal.

Până acum, guvernul a informat că oficialii vor face tot ce pot pentru a acorda cetăţenilor UE dreptul de şedere, fără a preciza ce se va întâmpla cu cei care nu aplică la timp.

Grupuri de campanie se tem că mulţi cetăţeni ai UE aflaţi în mod legal în Marea Britanie ar putea să nu reuşească să aplice la timp şi consideră că planurile ca toţi cetăţenii UE să fie înregistraţi până la sfârşitul lunii decembrie a anului viitor sunt prea ambiţioase.

Procesul de aplicare în Marea Britanie a fost criticat atunci când persoane care locuiesc de decenii în această ţară au afirmat că se confruntă cu un sistem birocratic inflexibil.

Chiar dacă schema de aplicare pentru noul statut de imigrant în Marea Britanie are succes în proporţie de 95%, aproximativ 175.000 de persoane riscă să nu reuşească să respecte termenul limită. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Managerii, candidaţii cei mai interesaţi de schimbarea jobului în 2019 . Un manager a aplicat, în medie, la 26 de joburi (analiză)

Publicat

Candidaţii cei mai interesaţi de schimbarea job-ului în 2019 au fost managerii, în condiţiile în care un manager a aplicat, în medie, la 26 de job-uri de la începutul anului şi până în prezent, mai mult decât orice altă categorie de candidaţi, potrivit unei analize realizate de o platformă de recrutare online.

În total, peste 730.000 de aplicări au fost înregistrate de cei aproape 28.000 de manageri şi executivi activi pe platforma eJobs.ro.

Următorii cei mai dinamici candidaţi de pe piaţa muncii au fost cei din segmentul mid-level şi senior-level, fiecare dintre ei cu o medie de 21 de aplicări, în perioada ianuarie-noiembrie 2019. Cumulat, au adunat aproape 4 milioane de aplicări anul acesta.

Cei care au căutat o poziţie entry-level au aplicat, în medie, la câte 20 de joburi de la începutul anului, numărul de aplicări înregistrate de ei depăşind pragul de 2,7 milioane. Asta deşi cele mai multe joburi existente în acest moment în piaţă se adresează celor cu nivel minim de experienţă.

“Când vine vorba de manageri, toată lumea îşi imaginează că sunt asaltaţi de oferte de angajare şi că schimbarea job-ului vine mai degrabă ca răspuns la o propunere primită şi nu ca un efort proactiv de a găsi altceva. Cu toate acestea, 2019 a fost anul surprizelor pentru recrutori, care, potrivit cifrelor noastre, par să fi avut mai multă lejeritate în găsirea unui manager decât a unui junior. Rata mai mare de aplicare decât în cazul celor aflaţi la început de carieră se explică şi prin faptul că o poziţie de conducere are o listă mult mai lungă de criterii care trebuie bifate de candidaţi şi, prin urmare, angajarea se face mai greu. Din acest motiv, pentru a obţine jobul dorit, în unele cazuri, managerii sunt nevoiţi să aplice pentru mai multe job-uri decât candidaţii din poziţii de entry level”, precizează Bogdan Badea, CEO eJobs România.

În ceea ce priveşte categoriile de vârstă cele mai mai interesate de schimbarea job-ului, pe primul loc s-au aflat candidaţii cu vârste cuprinse între 25 şi 35 de ani (22 de aplicări, în medie, pentru fiecare candidat), urmaţi de cei din segmentul 36-45 de ani (20 de aplicări/candidat) şi de cei cu vârste de peste 45 de ani (19 aplicări / candidat). Cea mai redusă activitate au avut-o candidaţii aflaţi la început de carieră, care au aplicat, în medie, la 17 job-uri de la începutul anului şi până acum.

Peste 8,2 milioane de aplicări au fost înregistrate prin intermediul eJobs.ro în intervalul ianuarie-noiembrie 2019, în creştere cu aproximativ 500.000 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În prezent, aproape 30.000 de locuri de muncă sunt disponibile pe eJobs.

Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare lansată în România şi aparţine companiei Ringier Romania, parte din Ringier AG, compania internaţională de media localizată în Zurich, Elveţia. La ora actuală, eJobs.ro are un număr de peste patru milioane de CV-uri, mai mult de două milioane de utilizatori unici lunari, 7.000 de CV-uri actualizate zilnic şi o bază de fani de 290.000 pe Facebook. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

ANCOM avertizează: Atenţie la ofertele online de Black Friday şi la condiţiile şi termenele de livrare a coletelor

Publicat

Pentru că de Black Friday piaţa online este inundată de oferte speciale, iar operatorii de comunicaţii vin cu o gamă largă de oferte speciale de telefonie, internet sau televiziune, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) atrage atenţia utilizatorilor să se informeze înainte de a face orice achiziţie, astfel încât să aleagă produsul sau oferta telecom care corespunde cel mai bine nevoilor lor.

Într-un comunicat remis joi AGERPRES, ANCOM face o serie de recomandări pentru cumpărăturile de Black Friday.

“De cele mai multe ori, în perioada de Black Friday, fiind presaţi de timp, utilizatorii se concentrează în special pe identificarea ofertelor cu preţuri mici, neglijând detaliile importante din spatele acestora. Prin urmare, ANCOM le recomandă utilizatorilor să aibă o atenţie sporită în perioadele cu reduceri, iar atunci când examinează produsele telecom, cum ar fi de exemplu abonamentele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune care pot include echipamente precum smartphone, tabletă sau televizor cu o reducere substanţială, să urmărească următoarele aspecte: care este costul lunar al abonamentului care facilitează achiziţionarea echipamentelor la preţuri reduse sau gratuite; care este intervalul exact în care ar urma să beneficieze de eventuale reduceri ale costului lunar al abonamentului; dacă serviciul este disponibil în zona lor de reşedinţă (pentru a verifica acoperirea cu semnal mobil pentru tehnologiile 2G/3G/4G, pentru toţi operatorii mobili activi pe piaţa din România, utilizatorii pot consulta platforma informatică www.aisemnal.ro – site-ul realizat integral de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii; care este perioada minimă contractuală, adică acel interval de timp în care utilizatorul nu poate renunţa la contract fără a plăti taxe de reziliere anticipată – perioadă limitată legal la 12 sau 24 de luni pentru contractele telecom”, se spune în comunicat.

În ceea ce priveşte livrarea comenzilor de Black Friday, utilizatorii trebuie să ţină cont că, din cauza numărului mare al acestora, companiile care se ocupă de livrarea coletelor sunt suprasolicitate. Totodată, coletele pot fi pierdute sau deteriorate în timpul transportului. De aceea, ANCOM le recomandă utilizatorilor să verifice ce opţiuni de livrare li se oferă şi să aleagă servicii suplimentare de siguranţă, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată. Cei interesaţi ca livrarea unui colet să se realizeze într-un timp mai scurt, pot apela la serviciul Express.

În acelaşi timp, utilizatorii trebuie să ştie că, atunci când folosesc serviciile de livrare, condiţiile în care se realizează livrarea unor produse comandate online sunt parte a raportului contractual între comerciantul care deţine magazinul online şi cumpărător. Chiar şi în cazul în care comerciantul colaborează cu un furnizor de servicii poştale, responsabilitatea privind livrarea produselor comandate revine comerciantului care, la rândul său, se poate îndrepta împotriva furnizorului de servicii poştale pentru nerespectarea contractului încheiat cu acesta. Respectiv, în situaţia în care furnizorul de servicii poştale nu respectă condiţiile contractuale de livrare, expeditorul are dreptul la despăgubiri potrivit contractului încheiat cu furnizorul respectiv, însă poate renunţa la acestea în favoarea destinatarului.

Astfel, în situaţiile în care întâmpină probleme legate de livrarea unor produse comandate online, este necesar şi eficient ca utilizatorii să se adreseze, în primul rând, magazinului online. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată pe cale amiabilă, ANCOM le sugerează utilizatorilor să se adreseze Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

“Este important ca utilizatorii să păstreze toate documentele (factură, bon fiscal, formularul de livrare) care pot dovedi achiziţia făcută”, subliniază instituţia.

În plus, ANCOM precizează că secţiunea InfoCentru de pe pagina sa de internet pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO: Mărfuri de contrabandă în valoare de peste 2,2 milioane lei, descoperite de Garda de Coastă

Publicat

Poliţiştii Grupului de Nave Mangalia, împreună cu lucrătorii Biroului Vamal de Frontieră, au descoperit într-un autocamion venit din Turcia, bunuri în valoare de peste 2.200.000 de lei, nedeclarate şi susceptibile a fi contrafăcute, informează Garda de Coastă.

Conform sursei citate, în urma controlului efectuat asupra autocamionului care transporta marfă pentru o societate comercială din judeţului Prahova, au fost descoperite 26.023 articole vestimentare nedeclarate şi 1.909 articole de îmbrăcăminte, încălţăminte şi de marochinărie susceptibile a aduce atingere dreptului de proprietate intelectuală al unor mărci cunoscute.

“Bunurile nedeclarate şi cele susceptibile a fi contrafăcute, dacă ar fi fost comercializate ca produse de marcă, ar fi avut valoarea totală de aproximativ 2.233.000 de lei, acestea fiind ridicate în vederea continuării cercetărilor de către lucrătorii vamali”, informează Garda de Coastă.

În cauză, poliţiştii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de punere în circulaţie a unui produs purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată şi care îl prejudiciază pe titularul mărcii înregistrate şi folosirea de acte nereale la autoritatea vamală, la finalizare fiind dispuse măsurile legale care se impun.

Sursa: Poliția de Frontieră Română

Citește mai departe